autor | správa |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Zakúpil som si túto vecičku za účelom stabilizácie prednej podvozkovej nohy pre lietka, ktoré potrebujú dlhý a rýchly rozjazd. Nemám skúsenosti s gyrami, ani ich nemienim používať za letu, a tak by som bol rád keby mi niekto poradil ako najjednoduchšie to nastaviť. Skúšal som nasledujúci test - gyro som mal položené na stole, mal som pripojené servo akože ovládania prednej nohy. Výsledok mi bol nie celkom jasný a preto idem na rozumy. Po vychýlení gyra (zároveň je to prijímač) - čo simulovalo natočenie lietadla - som predpokladal, že sa páka serva vychýli do protismeru a bude tam držať dovtedy, pokiaľ gyro zase nezrovnám. So servom to ale štrkotalo hore dole, ale nezostalo v nejakej zmysluplnej polohe ako by som predpokladal. Je môj predpoklad správny, či niekde robím chybu? Jedná sa mi o to testnúť to na zemi kým niečo rozbijem. Díky |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
To gyro, je vlastne AVC u spektrumu. pouziva sa v rychlych autach. CO to robi, no nic alebo takmer vsetko. Zalezi ako ho mas nastavene na ovladaci. Da sa nastavit od 15-90%. Preco sa pouziva v autach: Spektrum to vystihol AVC=aktivne ovladanie vozidla. Co to robi? Robi to z niekoho lepsieho sofera ako je, ale zaroven zanho rozhoduje, co by chcel asi urobit vzhladom na spravanie sa vodica ( plyn+otocny volant +momentalny stav vozidla ). Pouzivaju sa aj gyra do motoriek a driftov, ale su nastavene inac. To co ty mas je to, ze ono ti nebude riesit situaciu, pokial podla neho nenastala. cize ak mas auto v smyku, tak mas, to ho nezaujima, lebo to tak ma byt, lebo si to auto do smyku dostal a nema iny vstup na zmenu spravania sa, ale ked ho chces dostat z tohto smyku, tak vtedy zakroci a to protismerom a obmedzenim plynu. Je to ako instruktor v autoskole na aute s ESP, kde ABS je vypnute, ale vsetko ostatne funguje. Preto kopia spektrumu - orange a aj samotny spektrum ma tieto prijimace spolu s gyrom, aby mozog toho AVC spracovaval udaje z gyra a zaroven z tvojho ovladaca |
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
Zdravim, tato stabilizacia Orange GA7003XS s prijimacom Futaba FASST nema funkciu headlock alebo Hold (udrzanie smeru letu), ma len klasicku stabilizaciu proti fukaniu a poryvu vetru (rate) uz som zistil ze v GA7003XS sa neda prehrat firmwer ma totiz pouzite ine procesory ako OrangeRX RX3S (mozno casom niekto naprogramuje) http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1794672&page=260 potrebujes kupit toto gyro OrangeRX RX3S a nahrat donho novy firmwer Ed_20 Flight Stabilizer s ovládaním podvozkovej nohy http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__38543__OrangeRX_RX3S_3_Axis_Flight_Stabilizer_V2_V2_1_firmware_V_tail_Delta_AUX_.html http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=839&n=ed_20-flight-stabilizer-aj-s-ovladanim-podvozkovej-nohy tato stabilizacia s novym firmwerom a drobnou upravou ti zabezpeci priami rozjazd novy firmwer ti nahraju pani z rcmodely.cevaro.sk Pripadne si kup aj D-lux programator (tiez v nom treba vymenit firmer) a mozes nastavovat parametre v OrangeRX RX3S |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
No po vašich odpovediach už tomu nerozumiem vôbec... Malo by sa to dať zapnúť a vypnúť - čo mi tiež nefunguje a malo by to držať 3-osú smerovú stabilizáciu. Veď je predsa jedno, či sa mi zároveň so SOP vychyľuje aj noha - či nie??? Podľa mňa pokiaľ to má fungovať tak, že pri akomkoľvek "skrútení" lietadla by to malo nastaviť a držať kompenzačné výchylky. |
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
co napisal člen pera2008 pre teba absolutne neplati! to nema nic spolocne s lietadlami! Orange GA7003XS nema smerovu stabilizaciu! ma len stabilizaciu proti poryvu vetru! teda ked fukne vietor do lietadla tak pohyb lietadla eliminuje ale nevrati ho do povodnej drahy letu tu si to nastuduj http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=587&n=assorx-funkcia-a-vlastnosti potrebujes funkciu stabilizacie hold ktora ti bude gyrovat prednu nohu podvozku to dokaze iba OrangeRX RX3S s Ed_20 v manuale GA7003XS je napisane ze stabilizacia sa zapina-vypina kanalom CH5 - je to napisane skoro na konci manualu http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/123723244X48229X39.pdf ak potrebujes viac poradit tak mi zavolaj |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
No - asi máš pravdu - pre mňa nemá význam - ide na predaj. |
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
Autor: EcoOne
Správa zaslaná: 2. 10. 2016 o 17:31
Zatial nema vyznam, ale do buducnost si ho mozes nechat, mozno casom niekto naprogramuje novy firmwer aj s rezimom hold pre teba je najlepsia moznost ako som pisal vyssie je to perfektna vec tu som nasiel nazorne video ako presne funguje https://www.youtube.com/watch?v=bSr4H9z07tk 1. vypnuta stabilizacia 2. zapnuta stabilizacia mod RATE, proti poryvu vetru 3. zapnuta stabilizacia mod HOLD, udrzanie postoja lietsdla "smeru letu" je pekne vidiet v rezime HOLD ked vytoci lietadlo do strany tak sa smerovka sa otoci opacne a drzi dovtedy kym sa lietadlo znova nevyrovna do spravneho smeru alebo kym ty nezasiahnes do riadenia ak niekto z Ba a okolia potrebuje nastavit stabilizator tak sa moze u mna zastavit, pripadne mozem na skusku zapoziciat stabilizator s Hold rezimom este tu som nasiel jedno video https://www.youtube.com/watch?v=CW6vjC39XOs tu je pekne vidiet ako silno ucinkuje stabilizacia v mode rate, ten vietor je neskutocny https://www.youtube.com/watch?v=sPjkIHeLEBg |