autor | správa |
Fillo0 modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, mám 4,5ccm motor na nitro a nejak mi nechce po asi 2mesiacoch štartovať. Dávam 25% nitro Rapicon, sviečka dostatočne hrubá myslím 6tka Rossi, žhavič naplno nabitý 2500mAh avšak ani za nič ho nejde naštartovať. Aj som si naťahal palivo do valca, aj priamo doň som skúšal trošku frknúť, aby ho rozbehlo, aj z výfuku som už vylial trocha čo som ho aj prechlastal. Skúšal som s pridaným plynom štartovať so zavretým, napoly .. ale ani za nič to nechce ísť. Som v koncoch. Preto sa chcem spýtať, ako moc musí odporovať keď si potočím klukou.. resp časťou so spojkou? Môže sa stať že by bol už zodratý? že by nemal kompresiu? ale ísť by mal nie? Len by nemal výkon.. Štartovať motor viem aj trysky mám nastavené dobre ale za nič nechce ísť.. len tak vrčí trošku ako keby minimálne odpaloval, ale neodpáli aby ho potočilo. Druhá otázka je ohľadom pridretia.. je možné takýto motor normálnym jazdením pridrieť? Jediné ma napadlo, čo by to spôsobilo, chudobná zmes. A ešte sa mi spojkové pakne akokeby roztopili o spojkový zvon. To vôbec neviem prečo, nejazdil som s tým žiadny extrém, ale časť toho hliníku z tých pakní ostala na zvone a samotné pakne majú dosť šrámy.. nie sú zodraté ale znehodnotené, upraviť sa to dá.. čo to ale spôsobilo? Dik za odpovede. |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
nechápem čo si napísal v prvom a druhom riadku máš nitro motor a dal si benzín do valca ? alebo si sa pomýlil alebo si urobil somarinu prvej triedy ja mám zatial skúsenosti zo 4nitro motormy a pri každom čím šiel starter tažie tým lepšie ale nemohol ist až tak takžko aby sa nedal vytiahnút. staršie motory sa najlepšie štartujú ked su trocha prechľastané. nie moc. a keby bol pridretý alebo by sa ti piest vobec nepohol alebo by šiel moc tažko/lahko. ak máš palivo sviečka svieti na červeno a má kompresiu musí naskočit. |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Skontroloval si si ci ti sviecka/zhavic vobec zhavi? ci je sviecka dobra a ci zhavitko dokaze sviecku rozhavit takmer do orazova ? ak je motor aspon trochu v poriadku, tak pri startovani aspon trochu kladie odpor, ked prechadza hornou uvratou. |
Fillo0 modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
No napísal som benzín namiesto palivo.. už opravené.. ale tak som myslel že to je jasné nebudem tam predsa trepať to na čo to nejazdí. Ale ok. Zhavitko aj sviečka je ok. Žhaví že by som si cigarety pripaľoval.. No viem kedy je pridretý motor.. venujem sa skôr motorkám.. ide o to že aj keď bol jemne pridretý.. čo to spôsobilo? pri hornej úvrati sa mi zasekával piest.. šlo to fakt dosť ťažko.. všetko som rozobral a pod vodou 1000kou šmirglom jemne prebrúsil piest a jemne aj vložku, škŕkance na nej ale neboli.. piest vo valci nemá vôľu a motor sa dá pretočiť normálne ako predtým.. tak som to zložil ale teraz to už ani za boha naštartovať. Preto si myslím že to má slabú kompresiu.. nová vložka do valca s piestom stojí dosť.. to by som hodil ešte 30€ naviac a mám takýto nový motor. Ale ide o to že idem robiť elektrickú prerábku a toto všetko ako nádrž motor, ladený výfuk, filtre a náhradné veci mi OSTANÚ NA PREDAJ. |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Pokial je motor konstrukcie ABC, tak motor sa nema pretacat cez hornu uvrat bez sviecky, pretoze sa zakusuje, je to dane prave tou konstrukciou(mas to napisane aj v navode k motoru). Ak by si mal priest pridrety , tak by to muselo byt na tom pieste vidiet. Tym smirglom si mu evidentne pomohol do hrobu... |
Fillo0 modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
Tak to neviem akej je konštrukcie ale už keď som ho kupoval tak to šlo pretočiť aj so sviečkou.. na pieste boli malé odreninky, na vložke nie. šmirgel 1000cka je jemný ako papier. |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Je jedno ako jemny je, jednoducho to do motora nepatri. Nie je dovod to tam davat, pokial nie je evidentne preukazatelne, ze ten priest bol pridrety. Ale asi je to tu zbytocne pisat...Kedze ty nedokazes ani len rozpoznat, ci motor ma ,alebo nema kompresiu. Potom je tazko diagnostikovat problem... |
Fillo0 modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
Bože dobre... proste viem že bol zadretý.. nie nebola to kompresia bol zadretý... nemusíme sa o tom baviť.. kompresiu viem rozoznať (len neviem ako moc to má mať), viem že to nemá skoro žiaden odpor, a má ten motor sám o sebe už dosť nabehané.. pýtal som sa na niektoré veci vyššie a nikto mi na to neodpovedal. Namiesto toho tu spomínaš konštrukcie motora. Nie nenapísal som všetko hneď naraz.. lebo som to sem nechcel pliesť.. zaujímalo ma ako sa môže tento motor pridrieť.. alebo čo spôsobilo "zničenie" spojkových lamiel. Pritom hneď v prvých vetách mám napísané že žhaviš aj sviečka sú ok, tak neviem prečo sa pýtaš či to žhaví. Taký múdry som aj ja že tam nepatrí šmirgel.. ale kukať sa na to ako je pridretý mi moc nepomôže.. prešiel som to s ním len tak, aby to chodilo relatívne voľne hore dole.. bez nasadenia na ojnicu a bez hlavy. |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
ten šmirgel si nemusel ale nevadí. aj tak je valec/piest z riaadne tvrdej ocele a pochybujem že si mu niečo pomohol. inak ja mám doma motor z takmer žiadnou kompresiou ložiská už takmer uplne rozpadnuté na ojnici aj na oske ale aj tak ho naštartujem za maximálne 2minúty aj z tankovaním. keby si ho doniesol do vitanovej alebo aspon do ružomberku tak sa ti nan kuknem. kolko litrov paliva si už nanom najazdil ? moja rada: starý nitrakový motor naštartuj radšej zachlastaný ako suchý. zachlastaný ti chytí aj keby nechcel ale suchý nenaskoči aj keby moooc moc chcel. proste ak máš palivo aspon malú kompresiu ide sviečka a žhaví (toto ide) tak potom ti musí ist. a vobec ani neodpáli nič ? lebo ak by odpálil tak to už je lahká pomoc. mne na nitraku ked som vydral v hlave valca zavit tak iba z natlačením sviečky motor naskočit a šiel aj ked bolo vidno ako id spod sviečky dym. pridal som plnc plyn a sviečku som vystrelil niekde na obežnú dráhu zeme |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Pokial nevies akej kostrukcie je valec a piest, tak ako potom chces vediet, co s tym motorom je a hlavne ako sa ma spravat. Nuz ale asi ty vies najlepsie co sa s tym motorom stalo a ako diagnostikovat. Aspon sa zase nieco priucime... |
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
A neprehrial si motor ? Ak máš v ňom výbrus systém ABC pri prehriatí zvykne piest napuchnúť vplyvom vysokej teploty viac ako je potreba a následne môže dôjsť k poškodeniu tesniacej plôšky na pieste a k jeho zničeniu čo sa tebe mohlo javiť ako pridretie. A to že si ho prešmirgloval, bol posledný klinček do rakvy. Piest môžeš začistiť len šábrom. Alebo si zabudol po jazdení motor vyčistiť a nakonzervovať a nitrometan z paliva ti motor jednoducho zožral čo sa ti tiež mohlo javiť ako pridretie. |
Fillo0 modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
Nie nie.. dobre no napíšem to sem celé.. jazdil som asi 10min. - žiadne vytáčanie, na 20ke palive, všetko normálne, nebola vonku ani zima.. ide ide a zrazu len ummm, zastavilo a skapalo. keď som pretočil so štartérom motor vedel som že niečo nie je v poriadku.. keď som ho pretáčal rukou bolo mi jasné že pred hornou úvraťou sa ako keby pridiera.. bolo to naozaj zjavné a motor som rukou ledva pretočil, či so sviečkou alebo bez. Tak som motor rozobral.. na pieste bolo vidno malé šmuhy, ako poznám z motorky keď som nejakú robil. preto som naozaj minimálne 1000ckou šmirglom prešiel kritické miesta a piest samotný.. to čo som dal dole mu do rakvy určite nepomohlo tak ako to tu ospevujete. Keď som to za cca 2mesiace zložil nejde nakopnúť. Hej dával som dve kvapky zmesi aj do vlaca priamo lebo to vôbec nechcelo naskočiť a mal som ho dostatočne prechlastaný, aj suchý aj normálny.. nijak nechce naskočiť. Rozmýšľal som či mám ešte dobré palivo.. jazdil som naň normálne ale je to palivo zmiešané z 25% a 16%.. tak som z toho dávnejšie spravil 20tku. To by ale pokiaľ viem vadiť nemalo. Takže tam by som problém nevidel.. sviečky mám dobré, nové, silné.. aj žhavič. Neviem aké sú konštrukcie týchto nitrákov.. poznám iba jeden.. pokiaľ mi ale niekto neopíše ten Váš ABC tak mi to darmo o tom budete písať.. keď vlastne neviem čo je jeho prioritou a pod. Ďalej neviem čo je to šráb - prosím vysvetliť. Ďalej poškodenie tesniacej plošky na pieste je čo? sú tam dve drážky.. pôvodne som si myslel že to je krúžok ale nikde som nevidel zámok. Motor som po každej jazde čistil.. lieval after run olej po jazde, vyberal nitro z nádržky, všetko poutieral a vyfúkal kompresorom. Neboj som dostatočne starostlivý a poriadkumilovný. Kamil aspoň ty si ma povzbudil že si to mal úplne rosypané a šlo to, motor ti môžem maximálne poslať poštou, alebo niekomu znalému nielen teoreticky ale praxou. Prinajhoršom budem musieť kúpiť toto http://www.ebay.com/itm/Losi-Piston-Sleeve-TL427-LOSR1063-/180704299283?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item2a12d0c913 A na konverziu elektro sa môžem vykašlať, keď budem mať teoreticky nový motor.. ložiská tam sú v poriadku to som už pozeral. |
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
no poviet ti to takto ešte sa pozri na osku v akom je stave hlavnú osku motora na ktorej máš ojnicu štartér a spojku. viem že aj ona čo to urobí a pozri sa či nieje poškodená. a či ked zhodíš hlavu valca aj zadné veko motora pri štartéri. čo včetko ide hladko malo by ti to ist prakticky bez odporu. a ak má kompresiu (ak nerátam odpor pri hornej uvrati piestu) čiže odpor pri hornej polohe piestu ale ten odpor má byt postupný a ked ide zase piest dolu ustúpi. ak je to náhle naraz tak potom je niečo z oskou/valcom piestom/alebo možnože aj hlavou valca. ked budeš vidiet že na pohlad že je všetko v poriadku nič poškodené tak ti musí naštartovat. a odpáli ti aspon ? ako jeden ujo povedal o embéčke. ak máš dobré sviečky a štartér ti ide a máš palivo a vzduch tak ti musí naskočit podobný priklad si ty ale tebe niečo zázračné vadí nabehnutiu motora skús kuknut osku a ozvi sa |
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Šáber je nástroj trojuholníkového prierezu vyrobený napríklad z radeka, ktorý slúži na lapovanie alebo zaškrabávanie ostrých hrán, je to obľúbený nástroj automechanikov motorárov. Výbrus ABC znamená že vložka je vyrobená z dvoch vrstiev mosadz + oceľ. Piest je vyrobený z hliníku s vysokým obsahom kremíku pre jeho minimálnu rozťažnosť čo zabezpečí jeho primeranú tesnosť. Piest netesní po celej výške ale len pri vrchu, to sa nazýva tesniaca plôška, zvyšok len piest vedie po pracovnej ploche vložky a to sa nazýva vodiaca plocha piestu. Howg - dohovoril som. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
"Výbrus ABC znamená že vložka je vyrobená z dvoch vrstiev mosadz + oceľ "....??? Ked už o tom ide debata , vezmeme to cez kopírák,nie? Možná to bude jasnejšie po prečítaní tejto debaty : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=50241 veka |