Výrobca: | Ja |
Rozpätie: | 985 mm |
Hmotnosť: | 400 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 715 mm |
Materiál: | Balsa,preglejka,smrekový nosník,papier, bowden |
Motor: | MIG 400/ 7,2V |
ID Modelu: AM8913 | Zobrazenia: 7253 | Pridané: 30. 5. 2018 o 14:51 | Autor: Martin2005
Autor | Správa | ||
Martin2005 modelár Príspevkov: 76 Moje modely Poslať správu |
|||
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Tie pasnice hlavného nosnika si mal asi hlbšie zapustit,trcia ti von. |
||
Martin2005 modelár Príspevkov: 76 Moje modely Poslať správu |
Robil som to na rýchlo o pol deviatej. Samozrejme, budem to brúsiť, len o deviatej som musel byť doma... Dnes plánujem dorobiť pravú polovicu krídla a spraviť ľavú polovicu, ak stihnem tak potiahnuť VOP a SOP a ešte dokončiť trup |
||
vrato modelár Príspevkov: 235 Moje modely Poslať správu |
Naco sa zbytocne ponahlas? Ved ti to neutecie. Zbytocne si nazenies dalsiu pracu s brusenim. Ked teraz pochytis zlé návyky, tak sa to bude potom tazko odstranovat. Odflaknut pracu len preto, ze ti ide autobus, nestoji za to. Navyse tie nosniky teraz ochudobnis o materiál. Teraz to nemusí vadiť, ale pri iných modeloch v budúcnosti to bude poddimenzované. |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Odbrusit rucne 1mm zo smerkoveho nosniku po dlzke tak, aby to trochu normalne vypadalo a neposkodit okolie ( rebra) nie je az tak trivialne. Ked to nechas tak ,ako to mas normalne to poleti, ale do buducna tomuto detailu venuj zvysenu pozornost. Myslel som, ze ked ti poslem odkazy, tak si ku nim na par hodin sadnes a nastudujes co a ako... asi sa nezadarilo, ze? Videl si napr. ako su vyrobene , stojiny ktore sa lepia medzi pasnice, z predu i zo zadu pasnic, alebo na striedacku ?? Ak si to videl , preco si potom nakrajal pasiky s vlaknami rovnobeznymi s pasnicami nosniku , ked vidis, ze na mojich fotkach su vlakna bud kolmo k pasniciam, alebo na strriedacku uhlopriecne????? Nie ze byto vobrec nrefumgovalo , ale kukni sa ma fotky: https://img20.rajce.idnes.cz/d2002/11/11944/11944591_7af143c12d7deff45831a4fce72e1988/images/cejka_vkridlo_005.jpg?ver=0 https://img18.rajce.idnes.cz/d1803/11/11104/11104132_f0a6493c2fd96ae7e95359eaaa734a39/images/major_043.jpg?ver=0 To nie je tak urobene preto, aby som si komplikoval zivot, .... ma to celkom zasadny vyznam. Podivaj sa, ake zatazenie vydrzi kridlo zo smerkovymi pasnicami 2x5mm a spravne vyrobenou balzovou stojinu o hrubke 4mm. https://img15.rajce.idnes.cz/d1501/12/12089/12089027_2c2136dd03bfec118aa81b7b368aca07/images/vosa2015_kridlo_024.jpg?ver=1 https://img15.rajce.idnes.cz/d1501/12/12089/12089027_2c2136dd03bfec118aa81b7b368aca07/images/vosa2015_kridlo_079.jpg?ver=1 https://img15.rajce.idnes.cz/d1501/12/12089/12089027_2c2136dd03bfec118aa81b7b368aca07/images/vosa2015_kridlo_0119.jpg?ver=1 https://img15.rajce.idnes.cz/d1501/12/12089/12089027_2c2136dd03bfec118aa81b7b368aca07/images/vosa2015_kridlo_0122.jpg?ver=1 Zdovodnenie spravnej orientacie vlaken v drevenych stojinach z masivu, alebo preglejky: Ak budes nieco na kostre brusit , pouzivaj krepovu pasku ,kludne i v dvoch vrstvach. Ked sa vrchna obrusi, das ju dolu a nahradis novou... spodnu vrstvu nesmies prebrusit: https://img15.rajce.idnes.cz/d1501/12/12089/12089027_2c2136dd03bfec118aa81b7b368aca07/images/vosa2015_kridlo_050.jpg?ver=1 https://img20.rajce.idnes.cz/d2003/11/11921/11921242_79c39b046c54cd45a9647969380a87e4/images/cejka_stavbakridla_066.jpg?ver=0 https://img20.rajce.idnes.cz/d2003/11/11921/11921242_79c39b046c54cd45a9647969380a87e4/images/cejka_stavbakridla_071.jpg?ver=0 https://img20.rajce.idnes.cz/d2003/11/11921/11921242_79c39b046c54cd45a9647969380a87e4/images/cejka_stavbakridla_072.jpg?ver=0 Odtokova lista u cvicneho modelu nemusi byt nutne klinovita, ale , ak klin chces, je rozumne tu listu ohoblovat a obrusit medzi dvoma ocelovymi gulatinami . este pred prilepenim k rebram . Kukni sa na obrazky c. 61- 65 ( v prvych dvoch riadkoch) na tomto odkaze: https://veka1.rajce.idnes.cz/Vosa_2010-_stavba_kridla._Potah_konstrukce_papirem_a_povrchova_uprava_drevene_hlavice./ Zhotovenie zarezov do odtokovej listy vidis na prvych obrazkoch na tomto odkaze: https://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_-stavba_kridla_s_upravenou_konstrukci_a_novym_profilem./ veka1 |
||
Martin2005 modelár Príspevkov: 76 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, ale na čo bude tá krepova páska (pýtam sa preto, aby som vedel a nie preto, že by som mal na to iní názor)? A na čo sú zárezy na odtokovke? A ten nosník je z balzy a prerobil som to. Ten som pomaly vyrezal a aj tak nebol dobre zalepeny, lebo sme nemali už dosť sekundaku. Aj keď teraz preferujem disperziu, Mário mi povedal, že to tak bude lepšie, ale dnes som to prerobil a spravil som aj druhú polovicu krídla, len som zabudol odfotiť. A v dielni nieje wi-fi, a keď dosiahne z bytu, tak strašne málo. Ale Ďakujem, že mi radíte. Prosím, napíšete mi nejaké rady na potahovanie papierom? |
||
Majko2002 modelár Príspevkov: 1003 Moje modely Poslať správu |
Zarezy na odtokovke su tam na to, aby si mohol zasunúť do toho rebrá krídla |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
krepova paska nalepena na rebra zabrani podbruseniu rebier pri opracovani nabeznej , alebo odtokovej hrany kridla pripadne tuhych potahov ci doplnkovych rebier tj diagonaly, polorebra, rebra v koncovych oblukoch a pod. ( Sadni si k tym fotoalbumom a divaj sa na fotky na velkej obrazovke PC, nie na telefone. Pozeraj fotku za fotkou.. je to nafotene, tak ako idu jednotlive pracovne kroky za sebou. stavebny fotonavod. Takze vidis ako vznikne konecny tvar vyrobku a co musis urobit, aby si pri dokoncovacich pracach konstrukciu neposkodil, tj. zachoval jej tvar a geometriu. Ad potahovanie .... je nafotene prakticky u kazdeho lietadla co visi u mna na Rajceti ( Vosa , ERO II, Cejka, Major..... ) . Takze si tie albumy prestuduj. Myslim albumy na tomto ucte: https://veka1.rajce.idnes.cz/ Navyse , ked si otvoris nasledujuci odkaz, mas tam i texty, venovane potahovaniu podobych kridel ako robis ty . Ale to uz by si mal mat nastudovane , pretoze ste tu informaciu dostali v case ,ked som vam poslal prve dve stavebnice, nie??? http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/ alebo tu: http://www.vekamodel.cz/rekonstrukce-povrchove-upravy-0/ dost informacii o potahovani je tu: http://www.vekamodel.cz/potahovani-modelu-papirem-monofilem-vliesem …-jak-na-to/ Popis potahovania som pred nejakou dobou zverejnil na rcmanii ( kludne si prestuduj cele vlakno o stave toho historika) : http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=43711&hilit=+sv+23+west+wind&start=30 veka |
||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Martin, keďže platí že raz vidieť je viac ako stokrát počuť, tu sú fotky ako sa dá použiť tá "krepová páska": na nábežke (tu potom aj na odtokovke): tu napríklad na zabrúsenie toho koreňového vonkajšieho rebra z 1 mm preglejky do obrysu profilu krídla: alebo aj na finálne dobrúsenie tvaru brzdiacej klapky vetroňa do tvaru povrchu: Inak "krepová páska" je obyčajná pomerne lacná samolepiaca páska pre maliarov, z papiera, obvykle bielej alebo žltkavej farby (ale aj napríklad v modrej, ako som mal ja). Na čo ju dám, tam nebrúsim balzu ale maximálne tú pásku !!! Pásku neprebrúsim, v podstate jej zbrúsenie mi len vizuálne signalizuje, že som niečo (čo som pridal už ku kostre lietadla) dobrúsil do roviny alebo línie s okolím (kostrou lietadla). |
||
Martin2005 modelár Príspevkov: 76 Moje modely Poslať správu |
|||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Martin, nakoľko tú hornú pásnicu nosníka sa Ti asi nepodarí zbrúsiť do úrovne povrchu krídla vymedzenom aj rebrami (a navyše by to zmenšilo aj plochu prierezu hornej pásnice namáhanej na vzper, zoslabený by bol celý ten nosník), odporúčam Ti vyrobiť krídlo nové a tieto (staré) krídla ponechať a učiť sa najprv na nich to poťahovanie. Neviem ako si vyrezával tie rebrá ale prídu mi každé trocha iné, predpokladám preto, že si ich vyrezával jednotlivo. Určite poznáš alebo si už počul o presnejšej a pomerne rýchlej metóde vyrobenia rebier krídla pomocou tzv. rašplovej interpolácie. Proste vyrobíš si len dve presné rebrá z preglejky a potom medzi ne stiahneš skutkami potrebný počet balzových odĺžnikov. Balzu opracuješ následne do tvaru podľa tých dvoch šablón. Vyzerá to takto: Krídla by som prerobil už aj preto, že to balzové vyplnenie medzi pásnicami hornou a dolnou nemá na Tvojom krídle správnu orientáciu vlákien. Má to byť zásadne takto: Balzové stojiny medzi nosníkmi si všimni. |
||
vrato modelár Príspevkov: 235 Moje modely Poslať správu |
Podla posledných fotiek, uz teraz ma dve prave polovice, ci? |
||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
A fakt, až teraz som si všimol. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Chlapi...vy sa tomu nerozumiete.....on stavia dvojplošníka....preto tie dve pravé krídla... |
||
destelant modelár Príspevkov: 918 Moje modely Poslať správu |
Ja myslim ze chce hned dva urobit Ak by nahodou... |