autor | správa | ||
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
Svätá pravda Peter, ja som na to už prišiel cca pred rokom a preto na to už ...raz-dva-tri- ..... . Zbytočná námaha.
Aj ty? Tak to sme dvaja, len ja o dva roky pozdejšie. |
||
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
Cením si Vaše znalosti chalani, ale neriešte tu "vedecké" problémy, keď otázka bola jednoduchá. Kolegom modelárom treba ponúknuť "najjednoduchšie riešenie" a ak budú chceť byť v tom odborníci, začnú študovať ako Vy. Keď Vy ste končili školu ja som už stál dobrých 10 rokov pri risovacej doske ako konštruktér a viem, že nemá k tomu každý vlohy aby kreslil. Pokiaľ chce mať niekto radosť, že si postaví vlastný deproňák, nemusí byť preto "študovaným" konštruktérom. Robí si to pre radosť a kladie otázky aby si zjednodušil život a nie preto aby sa vyškolil za odborníka. Je to môj názor !!! |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... hm. Tak to skusim este raz, pretoze sa na tie odkazy asi skutocne nikto nediva. Mojou snahou bolo predlozit najjednoduchsie riesenie ,bez nutnosti robit akekolvek vypocty. Podmienkou vsak je, vediet kde sa ma nachdzat tazisko u klasickej koncepcie lietadla, ak po poletuche pozadujem urcity letovy prejav. Faktom je, ze charakter letoveho prejavu je okrem ineho dost zavisly na polohe taziska ,ale ziadny vypoctovy program netusi , ake ma dotycny zelanie, vzhladom na obratnost a stabilitu lietadla a cim to dosiahne. Preto musi do programu, vypoctu ci grafickeho riesenia zadat take premenne , ktore ho dovedu bezpecne do ciela. Bez toho aby vedel suvislosti tie parametre len obtiazne trafi. Z toho dovodu povazujem za vhodne , pred prvym vyplnenim akychkolvek tabuliek vypoctovych programov, strcit nos i do zakladov mechaniky letu a aerodynamiky. Nie je to az taka veda, alebo... je nieco zloziteho na primitivnom obrazku, poda ktoreho sa da urcit SAT obecneho tvaru kridla a jej ploha voci trupu: No a potom uz staci iba informacia , ze tazisko (pre zalet) u akrobata by sa malo nachadzat cca 38-40% SAT, aby sa to lietadlo slusne otacalo a este slo riadit bez pouzitia stabilizacnych systemov. Nemusi ma trapit ani zapocitavanie mohutnosti VOP ( to sa vstreba pri jemnom doladovani chovania modelu) a viem ze to bezproblemovo poleti. Este stale mate pocit , ze z toho robim vedu??? PS. na zaciatku toho vlakna stoji veta :Potreboval by som poradiť ako určiť ťažisko na tomto malom akrobate... tak som sa snazil poradit veka |
||
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
oto , plne s Tebou súhlasím, no pokiaľ je to modelár a nie len nejaký (súčasný) poletovač, tak každý modelár by teoretický mal vedieť, že "najjednoduchšie riešenie" (ale veľmi barbarské) ako približne určiť ťažisko lietadla je: - podoprieť model vo vzdialenosti asi jednej tretiny hĺbky (šírky) krídla - od nábežnej hrany krídla (pri trupe) a vyvážiť ho. No to je ale len taká veľmi hrubá a šlendriánska metóda približného určenia ťažiska. Neviem ako ostatní kolegovia modelári, ale "moja maličkosť" v tejto oblasti prichádza s prosíkom až keď vyčerpá všetky dostupné možnosti a nevie už "kam z konopí" alebo si potrebuje buď len niečo ujasniť alebo sa opýtať na praktické riešenia a skúsenosti iných. |
||
Jajovelky modelár Príspevkov: 11 Moje modely Poslať správu |
[youtube][/youtube][youtube][/youtube][youtube][/youtube][youtube][/youtube] |
||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
No dobre, ale konkrétne o ťažisku je dobré niečo vedieť. 8-) |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Autor: BOravec
Správa zaslaná: 19. 12. 2015 o 17:29
Súhlasím. Ak niekto chce stavať vlastný i sebejednoduchší model a pritom si nič nepreštudovať, ťažko pomôcť. Pritom až o takú vedu nejde, toto zvládajú stredoškoláci, len musia mať ochotu niečo si prečítať. |