Výrobca: | Juraj |
Rozpätie: | 1960 mm |
Hmotnosť: | 5000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1960 mm |
Materiál: | |
Motor: | AXI 5325/16 |
ID Modelu: AM8128 | Zobrazenia: 2272 | Pridané: 19. 6. 2017 o 20:16 | Autor: ludicek
Autor | Správa |
ludicek modelár Príspevkov: 593 Moje modely Poslať správu |
|
Palicak modelár Príspevkov: 107 Moje modely Poslať správu |
och....krasny model.. |
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
Veeeeľmi smutný pohľad ale aj to náš koníček obsahuje Mňa by zaujímala príčina toho čo sa stalo a prečo. Napíšem môj postreh v bodoch a ak ma oprav. Príčina havárky bola že sa krídlo pretočilo na trubke. Krídla neboli upevnené skrutkami ale háčikom v krídlach a nejakou gumou.Pohodlný spôsob na skladanie modelu. Aretačné kolíky krídla boli upevnené len na koreňovom rebre a nie AJ cez susedné rebro. Pri tom kopáči na plnom plyne mali čo robiť kolíky aby to ustáli len v koreňovom rebre. Ak by tam boli skrutky tak by to vydržalo. Ak by kolíky boli cez 2 rebra tiež by to vydržalo. |
ludicek modelár Príspevkov: 593 Moje modely Poslať správu |
Nie Marek, kolíčky zostali na mieste v koreňovom rebre pevne bez poškodenia či vykrivenia, obidva v podstate zostali s odstrihnutými časťami rebra pripojené v trupe. Ale máš pravdu neboli až do druhého rebra /ale boli cez 4vrstvy kúskov preglejky/. Krídla boli spojené dvoma gumami, v podstate nebolo ozaj možné ich ťahom odtiahnuť tak aby vyskočili z kolíčkov. A vlastne taká sila na model nepôsobí a v podstate zostali aj po páde krídla spolu, kolíčky v bočnici trupu a krídla spojené /teda torzo jedného krídla/. Robil som lámaciu skúšku na zdravom krídle a zistil som veľkú pevnosť v krute pri uchytení v koreni a pri cca 3rebre, v podstate sme to dvaja mali problém v krute rozlomiť otočením, bol som prekvapený čo to vydrží. Takže: - koreňové rebro prasklo v mieste odľahčenia pri otočení okolo spojky krídla - podľa mňa skôr následok - rozlepené hlavné nosníky v rozsahu miesta otočenia medzi prvým a druhým rebrom /celé a okrem odtrhnutia nepoškodené/ - príčina či následok? /lepené disperziou, 24hod. zaťažené a po zaschnutí preliate sekunďákom/ - odtrhnutá odtokovka od zadnej stojiny medzi prvým a druhým rebrom kde ešte nie je krídelko, v nej zachovaný aretačný kolík aj časť zadnej stojiny krídla - ak by prdla zadná stojina v mieste spojenia s koreňovým rebrom /istené dvoma vrstvami preglejky od tvorcu, opäť disperzia a po preschnutí preliate sekunďákom/ alebo medzi rebrami mohla to byť príčina. Na fotke táto časť chýba lebo bola doslova odstrihnutá. Podľa mňa roztrhlo ju prvú v mieste prechodu cez druhé rebro a už to išlo. - iste máte viac skúseností čo si myslíte, iste je to ale moja stavebná chyba. Tak či tak na zálet čaká extra 330sc a snáď ju zalietam do akromítingu 1.7.2017, teda ak sa vôbec bude lietať keďže hlásia dažde a vetry. Ale tentokrát mám strach a depku. Pred mesiacom som rozmlátil 2,2m pipera lebo som s ním lietal rolling harrier meter na zemou a teraz pošiel Akrom kvôli nejakej blbej chybe pri stavbe. |