autor | správa | ||
Jacob modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Chcel by som si kupit z HK Cessnu 182 ale neviem presne aku elektroniku mam k tomu dokupit aby to spolu pekne slo. Vysielacku mam Futaba T7CP aj s nejakym prijimacom co k tomu bol z otcovej cessny.za priápadne napady budem vdacny
Pripadne neviete o nejakom lacnejsom SK/CZ obchode ako je hobby king ? mam za sebou nieco odlietane na simulatore (nejaky ...Deluxe) + pred par rokmi som "lietal" na kamaratovom hornoplosniku cize myslim ze by sa pre mna hodilo nieco pre mierne pokrocilejsieho/pokrocileho. Diky |
||
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
nekupoval by som EPS cessnu - radsej EPO |
||
Jacob modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Aky je medzi tym rozdiel ? Ak myslite ze to nieje vhodny model tak navrhnite nejaky iny. |
||
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
eps - klasicky polystyren, krehky, lame sa epo - epp streknute do formy, pruzi, max. praskne, stlaci sa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10339 vyzera byt fajn, s baterkou 2200mah pisu ze je trocha tazka na chvost |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
eps sa sice lame, ale da sa zlepit tak ze nie je lepenie vobec poznat, oproti epp je tvarovo stalejsi. na druhej strane eps lepis pri padoch kde epp lepit nemusis. epp zas nezvladne take tlaky ako eps, napriklad dvihnut lietadlo s kridlami z epp pri strmlhavom lete dolu na plny plyn je dost tazke. kazdy material ma svoje pre a proti. pre rychle lietanie je lepsi eps, pre pomale zas epp. mimochodom aj eps sa strieka do formy. |
||
Jacob modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Tak nakoniec to asi nebude cessna ale easyglider...kamarat ma presvedcil ze je to urcite lepsie ako cessna. Kde by sa dal kupit EG najlacnejsie ? zatial viem o elektromodely.com kde to maju za 69€ bez nicoho a elektroniku by som asi zobral z hobbykingu.Ak viete o hocicom lepsom napiste. |
||
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
co tak eg pro?
inac keby si sa chcel ucit tak by bola idealna taka beta 1400 - ked padnes na nos tak aspon nezlomis osku motora - pohladaj na fore je toho o nej vela |
||
Jacob modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Ak sa mam rozhodnut medzi EG Pro a Betou tak radsej EG Pro. Neviete mi povedat aky je rozdiel medzi EG a EG PRo Pretoze rozmery su zhodne. A mohol by niekto napisat ake komponenty by som mal kupit do EG pro ? Som v tomto lajik. Mam akurat prijimac a vysielac. Samozrejme co najlacnejsie a najlepsie z CZ/SK obchodov. |
||
davo233 modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Viem ti povedať akurát že eg pro by mal mať krídelká. Doporučená výbava by mala byť napísaná na stránke výrobcu (multiplex?), alebo na krabici. Googliť snáď vieš edit: keďže si lajk tak som ti to našiel: http://rcmodely-forum.sk/easy-glider-pro-t3210-15.html |
||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Čo má druh penového materiálu spoločné s vybraním letových manévrov? Musíš si uvedomiť, že to čo si napísal je poriadna somarina. Nechcem do teba rýpať, ale osobne si myslím, že je úplne jedno s akým materiálom lietaš. Berme to tak, že ak nemáš vystužené krídla (žiaden uhlík alebo smrekové lišty, čistý materiál), tak máš väčšiu šancu vybrať manéver s EPP ako s EPS, pretože EPP je síce poddajný ale nepraskne, čo pri sebemenšej záťaži EPS rád urobí. Môže sa teda stať, že s EPP sa ti krídla poriadne ohnú ale nezatlieskajú ako s EPS. Nevýhoda EPP je presne tá, ktorú si mal na mysli, a to je jeho gumovitosť, preto aj potreba dodatočného spevňovania uhlíkom. To je ale jediná nevýhoda, ostatné sú pre modelárov len výhody.
Tu si tiež nedovolím súhlasiť. Skús zatlačiť palec do EPS a do EPP. V EPS ostane "důlek" po tvojom palci, EPP sa vráti do pôvodného stavu, lebo je gumový. |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Autor: redix
Správa zaslaná: 24. 7. 2011 o 10:51
mas pravdu daggy, ale myslel som to inac. bez ohladu ako epp vystuzis, tie kridla vedia pri urcitych rychlostiach a zatazeniach rezonovat, vlnit sa a lietadlo straca na ten cas standardne letove vlastnosti, casto aj ovladanie, aj ked su vystuzene. tvarovu stalost som myslel drzanie tvaru a profilu za letu, nie robenie duleckov, pri eps ma kridlo vo vsetkych pripadoch taky tvar ako ho vyrobili, epp tvar meni - ohyba sa, jeho tvar nie je staly ale je premenlivy . co sa tyka duleckov, aj na to ti mozem odpovedat, ked ti ostane v eps dulecek, daj ho na slnko alebo nahrej fenom a mas to v povodnom stave. este aby sme si rozumeli lepsie, nemyslim tie pomale hracky z ktorych nedostanes viac ako 50-70km/h, ale tie ktore idu 120+. no a aby ti eps kridlo zatlieskalo, musi uz byt nacate, pokial je v poriadku tak sa nezlomi. aspon doteraz som neprisiel na ziadny manever pri ktorom by bolo pravidlom ze sa zlomi. tak ako som napisal, epp a eps ma kazdy ine vlastnosti, treba sa rozhodnut podla sposobu lietania a typu lietadla ktory je viac vyhovujucejsi. |