Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 30. 1. 2012 o 11:59
jo, predpokladal som to aj ja
ale potom nechápem, prečo satria uvádza tieto údaje:

Zatím jedinečný akumulátor vhodný například jako zdroj energie pro Vaše nabíječe.
Vybíjecí trvalý proud 40A
Nabíjecí maximální proud 30A
Minimální vybíjecí napětí 10V
Maximální napětí při nabíjení 17V
Hmotnost 6,50 Kg
Výška 161
Šířka 196
Houbka 128

tu mi nejde dokopy údaje nabíjacieho napätia:
- LiFe - 3,6V/článok - 14,4V/ 4článok
- satria uvádza 17V na batériu
- Winston uvádza 16V na batériu

Priznám, najradšej by som bol údaju satrie - do toho rozsahu sa dostanem s programom pre Li-ion - 4x4,1V - 16,4V
ale predpokladám, źe by som sa mal drźať údajov Winston - 16V, čo nedosiahnem štandardným programom
pouźitím programu pre LiFe - 4x3,6 - 14,4V - asi budem tiež na bezpečnej strane, ale asi aku nebude nikdy nabité - čo u Life som niekde čítal, môže byť problém s rozhodením sady.

Alebo to celé nemám riešit a môj problém je len v tom, že veľa čítam a málo lietam?



Satria predáva aku "Thundersky", čo je bývalé meno firmy Winston - podľa webových informácií, aj keď vyhľadám stránku Thundersky, hodí ma to na Winston.

Ja som aku nabil zatiaľ ako štvorčlánok LiFe, ale rozdiel 1,6V až 2,6V na batériu sa mi zdá dosť veľký
takže som z toho stále múdrejśí
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 30. 1. 2012 o 16:56
Len či niekto neberie "maximálny" a "minimálny" doslovne - že by to po prekročení hranice jednorázovo zdochlo..

Inak u A123 viem že zvláda vybitie na 0,5V a nabitie aj na 4,2V (ale na článok, v zmysle tom že naozaj po článkoch, nie suma deleno počet!)
- ak sa to nenechá dlho. To neznamená že z toho majú radosť ani to že sa to povinne musí potiahnuť až na tú hranicu...
Tak prečo by výrobca nenapísal hoci aj tých 17V - len by sa to možno tiež nesmelo nechať príliš dlho.....

Platí to možno aj pre spodnú hranicu - 4s sada = 3s po cca 3,2 V na článok, a posledný článok na 0,4V = dokopy 10V na sade, a ešte to prežijú.

Ale videl som že niekto z praxe písal, že to nabíja na 14,4V a rozdiel pri potiahnutí na vyššie napätie bol zanedbateľný ( rozdiel v kapacite, asi nie rozdiel v riziku že to zdochne..?)
Ale ja vlastne nič neviem, aj ja viac čítam ako lietam
lupito
modelár

Príspevkov: 35

Moje modely
Poslať správu
Autor: lupito Správa zaslaná: 8. 3. 2012 o 07:15
Ahoj je to táto batéria http://www.i4wifi.cz/lithium-battery-12v-40ah-wb-lp12v40ah-_d1871.html
Nabíjať to čo máš sú 4 články v jednom paku čiže na jeden článok http://gwl-power.tumblr.com/post/4837350405/faq-lifepo4-lifeypo4-cell-cycle-voltage-levels
Nevadí že aku nebude nabité na max kapacity.Čo vyplýva aj z grafu.
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 8. 3. 2012 o 21:17
díky, takže kým sa nedozviem, niečo iné, rozumné, budem nabíjať na 4 články LiFe - teda 14,4V
a uvidíme potom
a na dlhšie dni som kúpil hondičku i2,0
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 898 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: