Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 10. 11. 2011 o 16:53
Ahojte. Pripravujem na zimu nový projekt. Ide o bombárdér Tu-16. Potreboval by som však poradiť ohľadom výberu vhodného profilu krídla vzhľadom na parametre, ktoré udávam nižšie (pohon bude 2x EDF). Konštrukcia bude EPS jadro, balzový poťah krídel, laminátový trup.



Plánované parametre:

Rozpätie: 1900mm
Dĺžka: 2000mm
Plocha: 54 dm2
Hmotnosť: 4000-4500g
g/dm2: 84g/dm2
Pohon: 2x 1200W EDF 70mm
Ťah: 3000-3500g
Pomer ťahu k hmotnosti: 0,66 - 0,76
Požadované rozpätie letovej rýchlosti: 60-110 km/h

Začínam už so stavbou strednej časti trupu, kde bude uložený trup, aby som mohol spraviť testy ťahu motora v trupe a optimalizovať sanie a výtoky (2x2 sanieXvýtoky na 1 motor treba optimalizovať). Plne si uvedomujem, že pre rozpätie rýchlostí ktoré som udal a pre veľkosť modelu nie je EDF celkom optimálna voľba, ale som zvedavý ako tento experiment nakoniec dopadne.


odkaz na Youtube


PS: som veľmi zvedavý na názor ostatných stíhačov na túto myšleinku spojenia veľkého/pomalého lietadla s EDF.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 11. 11. 2011 o 16:04
Po dôkladnom preštudovaní plánu som prišiel k záveru, že lepšie bude použiť 2x70mm EDF o celkovom ťahu 3500g a výkone 2400W (namiesto 1x 90mm EDF) vzhľadom na ideálne uloženie motorov s krátkym výtokom aj saním. Taktiež výsledná rýchlosť môže byť o niečo vyššia.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 14. 11. 2011 o 09:31
No - mozno ti to nieco napovie. TU-104 bola odvodena od TU-16, na tejto stranke su aj profily: "PR-1-10S-9"
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104

Vlastne som to aj nasiel priamo: http://www.aerospaceweb.org/aircraft/bomber/tu16/
Skus najst ten profil.
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 14. 11. 2011 o 13:46
Dík za tip, ja som zhodou okolnosti nasiel vcera tiez podobnu stranku aj cislo profilu, len zatial som nenasiel nikde ako ten profil vyzera. Tak hladam dalej.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 14. 11. 2011 o 14:49
Tu som nasiel aj jeho profil - vyzera symetricky...

http://tig.ludost.net/pics/airdisk/Russia/Tu16/Plans/tu16_plans1.jpg
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 14. 11. 2011 o 17:42
Tak toto už vyzerá dobre. Mal som vytipovaný profil http://www.ae.illinois.edu/m-selig/ads/afplots/naca2412.gif a podľa toho plánu sa zdá že je to niečo podobné, takže vyskúšam niektorý z týchto

Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 06:25
NACA 2412 je dosť rýchli profil a prirovnávať ho ku skutočnému asi nebude najvhodnejšie ,skús niečo čo sa používa na samokrídla prípadne vetrone ,potrebuješ majestátny let a nie žihadlo : )
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 12:58
JaroEDF, uvital by som tvoju pomoc ako odborníka. Ja by som sa pre zmenu pustil do Lockheed U-2 ale nemám žiadne skúsenosti s EDF pohonmi. Na začiatok sa spýtam na možnosti pohonu - rozmery predpokladam: rozpätie 3200, dĺžka 1920, váhu dúfam udržím do 3500g. Nepôjdem cez rýchlosť (iba to dostať do vzduchu) a potom pomalé špionážne plachtenie...
Tuším od teba mám vo forote jeden vysokootáčkový motor Turnigy Typhoon H500 - dal by sa použiť?
Dík Peter
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 13:52
To je už poriadny rozmer, myslím že budeš mať problém to udržať pod 4kg váhy (len motor, baterka, EDF a regulátor bude mať dokopy cez 1000-1200g, ak budeš mať podvozok tak ďalších 300-500g). Ten motor sa hodí tak na 5S a to by dalo ťah maximálne tak 1600-2000g, čo by bolo dosť málo na ten rozmer, skôr odporúčam tento silnejší motor na 6S: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15432__Warhead_3545_1850KV_EDF_Motor_90mm.html, s ním spravíš ťah od 2200-2800g podľa použitého EDF (najlepšiu skúsenosť mám s 90mm EDF od Freewing, dá sa zohnať na EBAY a výde nejak na 12 Eur aj s poštou).

Aby si mohol plachtiť, budeš potrebovať profil krídla s vysokým vztlakovým koeficientom CL, NACA2415, alebo ešte hrubší.
Vo všeobecnosti sa EDF hodí skôr na rýchly let, pretože má oproti vrtuliam nižší ťah, ale výtokový vzduch má vyššiu rýchlosť. Dôsledkom bude, že budeš oproti vrtuli potrebovať značne dlhšiu vzletovú dráhu.

Inak vzhľadom na veľkú plochu krídel a z tho vyplývajúcu malú plošnú zaťaženosť by to teoreticky mohlo fungovať aj s malým výkonom a ťahom, ale nebude to ono, štart by bol utrpením. Odporúčam neísť pod pomer ťahu a hmotnosti 0,6 a plošnú záťaž udržať pod 60g/dm2, potom by to malo byť ok.

Na ten motor H500 by to chcelo letovú hmotnosť max okolo 2500g a rozpätie max 2000mm.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 15:10
Neviem - laka ma to vyskusat a robit to pre rozpatie < 2 metre - to je to prave orechove. Trup by mohol byt kompozit - ked sa zdokonalim v laminacii (mam rozrobene 3 kopyta na formy velkych vetronov) tak urobim aj na U-2, potom nie je problem fuknut tam karbon (ked uz tak uz).
A podla toho co pises to bude chciet velke kolesa, aby to dokazalo vzlietat aj z travy. Ved uvidime...
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 15:11
Pardom ... pre rozpatie < 2 metre to NIE je prave orechove
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 16:56
No pri tej mierke asi vydu velke kolesa aj podla zmenseneho planu. Len to samozrejme ide do hmotnosti, takze treba aj to brat do uvahy. Pre EDF je vaha dost hakliva vec za normalnych okolnosti, projektov na pomalsie lietadla, airlinery je pomenej, tam je to trocha ine ako pri stihackach.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 17:32
Jasne veď porozmyšľam, minimalne rozp. 2400 by dalo trup 1500. Samozrejme ak mi nevyjde kompozitový trup tak do toho nepôjdem.
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Autor: pf1960 Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 19:26
Ešte ma trochu naveď ako rozlíšim krídla s vysokým vztl. koeficientom v tej spúste profilov...
Dík.
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Autor: jaroEDF Správa zaslaná: 22. 11. 2011 o 19:40
No to je trocha problém, ale keď pozrieš na Wikipédiu, je tam popísaná metodika číslovania NACA profilov, v ktoroj je zahrnuté aj relatívne číslo vztlaku CL, takže aj podľa toho. U ostatných číslovaní to nepoznám.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 526 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: