Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
PeterG
modelár

Príspevkov: 18

Moje modely
Poslať správu
Autor: PeterG Správa zaslaná: 22. 2. 2011 o 00:01
Rozhodol som sa vymenit packu tail serva Futaba S3154 na 250-ke (dovody vynecham) a kedze originalnu nemam, pouzil som Hitec (kompatibilny spline). Problem bol v tom, ze pri subtrime 0 packe nezviera potrebny 90st uhol voci servu (odchylka snad 10st). Skusil som overeny postup z gyra Logictech LTG2100:
1. Gyro normal mod, maly zisk, cca -10 (z rozsahu -100% - 0%, head holding je 0 - +100% );
2. Subtrimom zrovnat packu do neutralu (hodnota 56);
3. Gyro do rezimu nastavenia limitu - servo sa zacalo samovolne posuvat k jednemu kraju...
... takze znova:
1. detto hore
2. Subtrim na 0
3. Nastavenie limitu, lavy doraz, pravy doraz - hura, funguje. Ukoncenie setupu.
4. Subtrimom nastavit 90st (hodnota 56 klikov).
5. Vypnutie elektriky.
6. Zapnutie znova, inicializacia gyra, servo odislo z nastavenej neutralnej polohy o par stupnov...
7. Znova subtrim (teraz uz potrebna hodnota 88 klikov), vypnutie elektriky, zapnutie elektriky (inicializacia gyra), servo znova utieklo z nastavenej neutralnej polohy...
Toto sa zopakovalo znova pri kazdej inicializacii gyra. V jednej chvili mi dokonca po ukonceni setupu servo menilo neutralnu polohu pri zmene zisku gyra v normal mode (!) bez dotyku na knipel (ku...a Align!), ale neviem, ci som schopny presne popisat postup krokov (myslim, ze ked som robil subtrim po nastaveni limitov bez resetu gyra a nasledne zmenu zisku).
Rezignovane som vybral packu a len pre istotu skusil otacat po 90st (krizova packa), ci nahodou nenajdem lepsiu polohu, no a nasiel som skoro 90st., aj ked nie celkom presne (par klikov subtrimu by si to ziadalo) a pre dnesok nechal tak (alebo nafurt?).
Ponaucenie: vzdy treba najprv hladat najlepsiu polohu a az potom vrtat dierku pre gulicku.
Otazka: je mozne s gyrom Align GP780 pouzit subtrim na vrtulkove servo? Ak ano, ako? Btw, Logictech 2100 s tym problem nema. Prezrel som este HeliFreak a podobne fora, niekto neodporuca subtrim na rudder vobec, Bob Finless vo svojich videach vsak ano. Podla mna by chvost mal byt tak mechanicky nastaveny v gyro normale, ze neubieha a bez +/- presnej neutralnej polohy si to celkom neviem predstavit, kedze stredova poloha smykatka sa nastavuje pri polohe serva 90st...
Bydlisko: okolie PO
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Autor: sqo3d Správa zaslaná: 22. 2. 2011 o 13:41
Subtrim podla mojich skusenosti nema co na vrtulkovom serve robit. Na gp 750ke sa napr, po inicializacii gyra stahlo smykatko do strany predtym subrtimovanej. Po vynulovani bolo vsetko v poriadku.
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 22. 2. 2011 o 15:05
Subtrim a trim vrtuľky musí byť 0 !!!
Bydlisko: Trnava, vek-46
PeterG
modelár

Príspevkov: 18

Moje modely
Poslať správu
Autor: PeterG Správa zaslaná: 22. 2. 2011 o 22:41
Trim vrtulky je jasny, to sa da nastavit mechanicky (tiahlom alebo posunom serva, pokial je podvesene). Ale co ak packa serva nesedi presne 90st.? Nechat tak?
Mimochodom, u eCCPM aj aileron, elevator a pitch sa da spravit s trimom = 0, kto vie spravne pouzivat swash plate leveler a linearizovat drahy serv.
Bydlisko: okolie PO
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 879 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: