autor | správa |
PeterG modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
Rozhodol som sa vymenit packu tail serva Futaba S3154 na 250-ke (dovody vynecham) a kedze originalnu nemam, pouzil som Hitec (kompatibilny spline). Problem bol v tom, ze pri subtrime 0 packe nezviera potrebny 90st uhol voci servu (odchylka snad 10st). Skusil som overeny postup z gyra Logictech LTG2100: 1. Gyro normal mod, maly zisk, cca -10 (z rozsahu -100% - 0%, head holding je 0 - +100% ); 2. Subtrimom zrovnat packu do neutralu (hodnota 56); 3. Gyro do rezimu nastavenia limitu - servo sa zacalo samovolne posuvat k jednemu kraju... ... takze znova: 1. detto hore 2. Subtrim na 0 3. Nastavenie limitu, lavy doraz, pravy doraz - hura, funguje. Ukoncenie setupu. 4. Subtrimom nastavit 90st (hodnota 56 klikov). 5. Vypnutie elektriky. 6. Zapnutie znova, inicializacia gyra, servo odislo z nastavenej neutralnej polohy o par stupnov... 7. Znova subtrim (teraz uz potrebna hodnota 88 klikov), vypnutie elektriky, zapnutie elektriky (inicializacia gyra), servo znova utieklo z nastavenej neutralnej polohy... Toto sa zopakovalo znova pri kazdej inicializacii gyra. V jednej chvili mi dokonca po ukonceni setupu servo menilo neutralnu polohu pri zmene zisku gyra v normal mode (!) bez dotyku na knipel (ku...a Align!), ale neviem, ci som schopny presne popisat postup krokov (myslim, ze ked som robil subtrim po nastaveni limitov bez resetu gyra a nasledne zmenu zisku). Rezignovane som vybral packu a len pre istotu skusil otacat po 90st (krizova packa), ci nahodou nenajdem lepsiu polohu, no a nasiel som skoro 90st., aj ked nie celkom presne (par klikov subtrimu by si to ziadalo) a pre dnesok nechal tak (alebo nafurt?). Ponaucenie: vzdy treba najprv hladat najlepsiu polohu a az potom vrtat dierku pre gulicku. Otazka: je mozne s gyrom Align GP780 pouzit subtrim na vrtulkove servo? Ak ano, ako? Btw, Logictech 2100 s tym problem nema. Prezrel som este HeliFreak a podobne fora, niekto neodporuca subtrim na rudder vobec, Bob Finless vo svojich videach vsak ano. Podla mna by chvost mal byt tak mechanicky nastaveny v gyro normale, ze neubieha a bez +/- presnej neutralnej polohy si to celkom neviem predstavit, kedze stredova poloha smykatka sa nastavuje pri polohe serva 90st... |
sqo3d modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
Subtrim podla mojich skusenosti nema co na vrtulkovom serve robit. Na gp 750ke sa napr, po inicializacii gyra stahlo smykatko do strany predtym subrtimovanej. Po vynulovani bolo vsetko v poriadku. |
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Subtrim a trim vrtuľky musí byť 0 !!! |
PeterG modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
Autor: PeterG
Správa zaslaná: 22. 2. 2011 o 22:41
Trim vrtulky je jasny, to sa da nastavit mechanicky (tiahlom alebo posunom serva, pokial je podvesene). Ale co ak packa serva nesedi presne 90st.? Nechat tak?
Mimochodom, u eCCPM aj aileron, elevator a pitch sa da spravit s trimom = 0, kto vie spravne pouzivat swash plate leveler a linearizovat drahy serv. |