Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Pelikan
Rozpätie: 2222 mm
Hmotnosť: 0 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 1000 mm
Materiál: EPP
Motor: striedavý C2626
Popis

Aj keď mojou srdcovkou boli vždy vetrone moje letecko-modelárske začiatky smerovali najskôr k vlastnoručne zloženému dvojplošníku pre rekreačné polietanie cez malý balzový akrobat. Vzhľadom k tomu, že sa stále nepovažujem za spoľahlivého pilota, ktorý by zvládol všetky nástrahy lietania rozhodol som pre model z EPP - vetroňa. I keď nie veľmi sympatizujem s týmto materiálom nechcem riskovať zničenie nového laminátového vetroňa. Mnou zakúpený model chcem preto využiť ako medzistupeň, ktorý mi poslúži na zdokonalenie sa v pilotáži aj spoznávanie termického lietania. Ak už niekto túto novinku 2013 od Pelikána skúsil budem rád za jeho postrehy. Samozrejme viem, že som riskoval, keď som zvolil model z výklopným pylónom, keďže úskalia a jeho poruchovosť je známa pre tých čo niečo podobné vyskúšali.
P.S.: keďže nedostatok času a vhodného priestoru na stavbu balzového lietadla mi nedovolí postaviť niečo vlastné, zháňam hotový, kompletne osadený balzový dvojplošník najlepšie nejakú maketu z 1. svet. vojny na kľudné polietanie, nie rýchleho akrobata, s rozpätím okolo 1000 mm, max. 1500 mm.



Aku G3 RAY Li-Pol 1600 mAh/11,1V , 26/50C
Reg. 20 A
Vrtuľa 7x5"
Plocha 28,6 x 28,6 dm
Ostatné podrobnosti na stránke výrobcu

ID Modelu: AM3106 | Zobrazenia: 5016 | Pridané: 4. 7. 2013 o 20:52 | Autor: meky

Autor Správa
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 6. 7. 2013 o 14:34
Prosím o radu...mám problém s nastavením vyklápacieho pilonu. Samotné vyklápanie funguje vporiadku aj motor beží ako má, ale akosi sa mi nedarí nastavenie AUTO, aby sa po stiahnutí plynu na minimum automaticky sám schoval. Schová sa až po vypnutí vysielačky inak sa len zastaví motor, ale pilon ostáva vysunutý. Je to jeden z dvoch možností, ale druhý sa mi nedarí nastaviť. Vysielač mám Dx5e. Nastavuje sa to už pri bindovaní, alebo sa regulátorom iným spôsobom kalibruje potom? Tento postup mi je neznámy tak ak niekto pozná ako na to prosím o radu.
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
sluggish
modelár

Príspevkov: 148

Moje modely
Poslať správu
Autor: sluggish Správa zaslaná: 6. 7. 2013 o 16:21
skús sa spýtať tu, je tam pár užívateľov ktorý ho majú možno ti budú vedieť poradiť http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=58882
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 8. 7. 2013 o 15:11
Ďakujem za link, dúfam, že mi poradia...
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 14. 7. 2013 o 09:35
Arcus má svoj prvý let zasebou...nie príliž šťastne sa skončil no za následok to má asi 30 kusov vysokej zveri...to čo za normálnych okolností znie až neuveriteľne sa stalo. Vybral som sa s Arcusom nad neďalekú dedinu, kde sa nachádza už pokosená lúka v kopci...povedal som si, že po radách, že tento vetroň s pilónom má pri štarte na plný plyn tendenciu ísť k zemi skúsim ho preistotu pustiť zo svahu, aby nezapikoval rovno do zeme. Keďže kopec bol lomený a jeho vrchol vyššie než sa to zdalo zospodu nevyšiel som až na vrchol, ale zostal pod úpätím. Plyn som dal do polovice a po hodení pridal...Arcus začal stúpať no v tej chvíli hučiaci motor a čudo, ktoré sa vznieslo nad kopec vyplašilo skupinu pasúcich sa sŕn, ktoré sa vyplašené pustili na útek do lesa. Keďže som o nich nevedel i ja som sa vyľakal ,lebo som bol otočený chrbtom a v prvej chvíli teda netušil čo sa v malej blízkosti za mnou deje. Zľakol som sa a Arcus si to namieril rovno do zeme...čo som nechcel - stalo sa. Napriek tejto nepríjemnosti sa potvrdilo, že lietadlo z EPP je správnou voľbou pre ešte nie veľmi skúsených pilotov a prípadné havárie znesie s oveľa prijateľnejšími následkami. Voľba vetroňa s pilónom tiež obstála, lebo týmto som nepoškodil motor, ale je úplne vporiadku a funguje. Zdeformoval som čumák, ale ten šiel ľahko opraviť sekunďákom a dokonca aj chemoprenom na veľmi namáhané časti - ten som použil na miesta, kde bola kabína aj vykrivená a lepenie si vyžadovalo trocha narovnania. Pritom materiál vôbec neleptal ako by to bolo v prípade polystyrénu. Inak sa s týmto materiálom pracuje veľmi dobre a aj pri väčšom násilí pri vyrovnávaní sa pekne vytvaroval späť a vôbec nepovolil. Ďalší zálet už bude určite na rovnej priestranej lúke, alebo agroletisku
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
sluggish
modelár

Príspevkov: 148

Moje modely
Poslať správu
Autor: sluggish Správa zaslaná: 15. 7. 2013 o 12:36
pfuu, dobrý adrenalín pri zálete ... opätovný bude už dúfam bez zversiev ... inak malá rada, epp sa dobre rovná v horúcej vode, poliať pokrčené miesto horúcou vodou ( nie vriacou) a pekne sa vyrovná, jediný problém je že trošku vystúpia na povrch guličky .
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 15. 7. 2013 o 15:54
Áno čítal som túto metódu, ale nebolo to potrebné, lebo dalo sa to vyrovnať v rukách a dúfam, že to ani nikdy nebude potrebné...inak po oprave to vyzerá fajn a nemalo by to mať následky ani na letové vlastnosti
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 28. 11. 2013 o 14:36
Inak, ako sa sprava zaklapanie pylonu?
Ako je možné že vrtula ostane vždy rovno a umožní sklopiť sa ?
Ďakujem
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 13. 5. 2014 o 17:21
Po 3/4 roka musím s modelom vyjadriť spokojnosť. Samozrejme je to len EPP hračka, ale zatiaľ sa nič nepokazilo, pylón vydržal aj náraz čumákom do zeme a model je pekný, svižný, dobre ovládateľný a dobre rozkladateľný a prepraviteľný v pôvodnej krabici. Navyše ľahká dostupnosť náhradných dielov, ktoré nestoja veľa je tiež veľké plus. Dokúpenie podvozku a brzdových klapiek nie je finančne náročné, navyše nový trup stojí niečo málo cez 30 eur takže uvažujem nad výmenou môjho poškodeného.
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
bajza
modelár

Príspevkov: 14

Moje modely
Poslať správu
Autor: bajza Správa zaslaná: 13. 5. 2014 o 18:40
to znie fajn. Mám arcus e advanced, čakám na vhodné počasie na zálet. Použivaš ho s tou originál jednotkou na sklápanie pylonu, alebo to máš namixované cez vysielačku?
( 49 rokov )
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 14. 5. 2014 o 07:31
Na zaciatku som sa boril s problemami pri nastavovani sklapania a podla navodu som to ani neporiesil a nakoniec mi museli poradit modelari ktori mali uz mali tieto problemi za sebou a teraz je vsetko o.k. Mam to teda tak ako je to myslene original a funguje to bez problemov.
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1036

Moje modely
Poslať správu
Autor: peterrc Správa zaslaná: 8. 6. 2014 o 21:41
ahoj. Tiež mám tento model a ide mi dosť na čumák. Pri štarte aj počas letu. Či dám 1/2 plynu alebo plný plyn, ide mi na čumák, pylon ho akoby ťahal dole, mám dojem. Ako to máte nastavené - ťažisko a pod.? Podľa manuálu?
Bydlisko: Trnava
meky
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Autor: meky Správa zaslaná: 24. 6. 2014 o 07:26
Nerobil som ziadne specialne prevazovanie. Kupil som odporucanu baterku a myslym ze s nou je tazisko v poriadku. Ten start je zo zaciatku naozaj zaludny, treba si zvyknut, ale inak stupa bez problemov.
Bydlisko: Prievidza ( 40 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1036

Moje modely
Poslať správu
Autor: peterrc Správa zaslaná: 24. 6. 2014 o 09:32
štart som vyriešil, Kukol som videa na youtube a videl, že pred hodom z ruky sa vždy trochu rozbehli, a potom silou hodili. Skúsil som aj ja a štart v pohode. Na 1/2 plynu. A ano ,stúpa dobre. A ťažisko som doladil, je podľa manuálu, len som zisitl, že naposledy som sa zmotal asi v ťažisko, kde je s otvorenym a zatvorenym pylonom.
Bydlisko: Trnava
Magnum
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Autor: Magnum Správa zaslaná: 3. 4. 2016 o 17:45
Kúpil som na burze vetroň Antares a neviem kde má ťažisko tak by som chcel Vás poprosiť či mi niekto neporadí. Ďakujem.
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 169 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 16 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Pitr,