autor | správa | |
lukas25 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, práve mi dorazil domov nový motor ASP 21A a chcel by som ho vyskúšať, lenže je to môj prvý nový spaľovák ktorý som držal v rukách a keď som ho skúšal pretočit tak pri vrchnej úvrati ide veľmi ťažko, ako kedy keby tam niečo drelo ( asi piest) a neviem či to tak má byť alebo to je nejaka chyba výroby, prosím vyjadrite sa kto máte s tým skúsenosti lebo ma to dosť znepokojilo |
|
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Je to tak dobre a ked si precitas navod, tak sa dozvies ze bez sviecky sa to nema robit... |
|
lukas25 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
aha diiky, no k navodu som sa este nedstal, som to len rozbalil a hned ma to zarazilo lebo som cakal ze to pojde lahucko, ale tak v pohode teda, to som rad |
|
bflame modelár Príspevkov: 221 Moje modely Poslať správu |
Najprv musis citat navod alebo na internete nejake rady je toho kopec, a tym ze ho takto pretacas tak ho mozes znicit :/ |
|
lukas25 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
jaaj, to som netusil, nejake stranky som uz pozeral aj cital ale nikde nic take som nevidel,, co sa tym moze stat? |
|
bflame modelár Príspevkov: 221 Moje modely Poslať správu |
Poskodi sa ten vybrus vnutri a nebudes mat dobru kompresiu, vtedy sa stane ze musis motor rozobrat a vymenit poskodenu cast. Ale s toho si nic nerob lebo sa to stava kazdemu druhemu "glow" zaciatocnikovy |
|
lukas25 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
ja neviem, ale nechapem ako stym ma sviecka suvis, to je pre mna zahada |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Návody sa čítajú až keď zlyhajú všetky možnosti Neviem prečo panuje taký názor že sa poškodí výbrus ak sa pretáča ,nechcem tu vyvolávať diskusiu o tom ale mne sa to ešte nepodarilo. Problém je ak ti zostane v hornej úvrati zaseknutý to sa stáva zvyčajne bez sviečky pri výbruse ABN to je potom trochu problém ale stačí mäkká podložka a vyrazí sa piest.Tieto motory majú ABC výbrus a pokiaľ nepoškodíš piest nič sa nestane .Problém je ojničné ložisko ktoré trpí hlavne pri zábehu tam je nutné mať palivo s vyžším osahom oleja cca 20%. Ak máš v hlave sviečku protitlak znižuje možnosť zaseknutia piestu v hornej úvrati . Ak ti môžem poradiť strekni trochu oleja do valca nasaď vrtulu a rýchlim pohybom pretoč ,ak vŕzga v hornej úvrati nie je to závada po zábehu sa čiastočne alebo úplne stratí. Neviem čo Ťa viedlo ku kúpe tohto motora ale tie parametre udávané výrobcom sú len jeho zbožné želanie to si mal zobrať 0,15-ku bol by si na tom o 30g ľahší s rovnakým výkonom alebo 0,25-ku s lepším ťahom . |
|
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
A to je veľká chyba, hlavne pokiaľ ide o niečo, s čím ešte nemá dotyčná osoba žiadné skúsenosti (teraz nemyslím práve Teba Lukáš - ale všeobecne kohokoľvek). Poznám veľa prípadov, keď takýmto spôsobom sa niečo pokazí ešte pred použitím na účel, na ktorý je to určené. |
|
lukas25 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Autor: lukas25
Správa zaslaná: 9. 3. 2012 o 23:25
joba: Diky za vysvetlenie, toto uz dava zmysel, tak tomu chapem, dnes som ho uz aj nakopol a ide tak sa mu nic ani nestalo,, ale to fakt su tieto 0.21 take nevydarene? ja som ho kupil preto lebo som chcel nejaky maly spalovak a toto bol najmensi co mali v HK mb: no mas pravdu ze treba citat aj navody, da sa kadeco pokazit ked clovek nema skusenosti, ale zas uznajme ze kto sa vrhne skor po navode (ktory je este pisany v anglictine) ako by si radsej najprv nepoobzeral vec na ktoru dlho cakal a bol zvedavy |