Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
marcoss
modelár

Príspevkov: 178

Moje modely
Poslať správu
Autor: marcoss Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 20:31
Caute potreboval by som pomoc od skusenejsich.... mam problem s motorom ASP FS80 AR je to novy motor namontovany v modely Piper nemam este zieden spalovaci motor, chcem ho zabehnut tak ako pisu podla navodu... motor naskoci v pohode ale ked ho startujem druhy alebo treti krat tak bezi na spatny chod...vzdy som to radsej rtychlo vypol neviem si to vysvetlit preco to robi...raz ide normalne a potom stale ide naopak...uz som sa zmotal aj z nadrzi...ta ma dve hadicky cervenu a zelenu cervena ma filter a je stale na dne nadrzi zelena ma len vyvod do nadrzi...mam to spravne zapojene? cervenu na karborator a zelenu na tlmic vyfuku? prosim pomozte dikes
Bydlisko: Banská Bystrica
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 21:09
hadicky mas zrejme dobre...ta co sa dotyka spodku nadrze, ta musi ist do karburatora - to je privod paliva. Ta druha je na tlakovanie, ta nemoze byt ponorena v palive.
To ze ide motor opacne sa mi stava casto (pri 2-taktoch, 4-takt zatial nemam). Stava sa to ako ty pises, pri dalsich startoch, teda nie hned pri prvom.
Ak som to dobre postrehol, byva to tym ze motor je mierne prechlastany,vtedy motor odpaluje do opacnej strany. Aby som motor prinutil odpalit do opacnej strany, stiahnem plyn na absolutne minimum, pri najnizsich otackach zvykne chytit a zacne sa tocit spravne. Inak sa tomu asi neda zabranit, pretoze aj ked ho budes zhasinat a startovat 100x, vzdy chyti opacne.
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
marcoss
modelár

Príspevkov: 178

Moje modely
Poslať správu
Autor: marcoss Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 21:28
aj to prechlastanie ma trapi hlavnu ihlu mam otvorenu na 1 az 1/2 otacky nikedy to ide a nikedy to vsetko tecie prudom kokos mas uz nervicky.

piste este niekto kto mate skusenosti napady alebo postrehy..Dakujem
Bydlisko: Banská Bystrica
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 22:12
Štartuj elektrickým štartérom a nie ručne. Motor tak bude mať dostatok času na nasatie paliva do motora. Potom pripoj žhavenie a naštartuj ho elektrickým štartérom. Motor nebude mať šancu na roztočenie naopak. Nechaj ho zohriať, potom daj otáčky naplno a nastav si najvyššie možné otáčky podľa otáčkomera, alebo podľa zvuku. Budeš počuť že motor naberá na otáčkach. Daj motor späť na voľnobeh. Ak zdochne, nastavuj voľnobežnú ihlu plochým šróbovákom. Nastav otáčky tak, aby si dosiahol plynulý a nízky voľnobeh. Potom už iba nastavuješ prechodovú ihlu na plných otáčkach a necháš ho bublať na miernych otáčkach pokiaľ si nevychliape celú nádrž.

Ak ho štartuješ ručne, tesnosť valca ti kopne naspäť a naštartuje sa opačne. Pri použití elektrického štartéra toto eliminuješ. Radšej zainvestuj do štartéra a vyhneš sa kopancom do ruky
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 22:35
Mne sa to stalo tiez pri zabehu mojich asp fs61ar. Ale myslim ze len ked som ich startoval rukou. V kazdom pripade skontroluj volu ventilov. Nastav ich na 0,1 az 0,15mm. Potrebujes k tomu nastavovacie mierky. Tie si urcite kup. Startuj elektrickym starterom a na vacsom plyne, tak 1/3.
Ked ti sem tam odpali opacne, tak ho vypni a startuj znovu.
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 22:56
Opacny smer tocenia je vysledok prechlastaneho motora. Elektricky starter toto odstrani, ale je to zbytocny kram, ktory treba na letisko vlacit. Da sa to pohodlne startovat rukou, len sa treba naucit,co motor potrebuje...
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 06:23
Tiež som si myslel, že je štartér zbytočnosť, ale pohodlnosť pri štartovaní zvíťazila a štartujem elektrikou zakaždým.
jelyto:
...je to zbytocny kram, ktory treba na letisko vlacit...

Za zbytočný krám považujem olovené batérie, ktorými ľudia napájajú štartéry. Ja používam trojčlánok LiPo, ktorý mám z vyradeného lietadla. Na krátky čas dokáže podať Lipolka dostatočný výkon pre bežný štart, tak sa o ňu nebojím. Pred každým lietaním ju nabijem a vydrží mi celodenné štartovanie, takže odpadá potreba olovenej batérie pre štartér alebo štartbox.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 07:22
Ked som minulu sezonu lietal zhaviky, tiez som zo zaciatku uvazoval o kupe starteru, pretoze startovanie bol problem. Ale ked som sa naucil, ako si motor nastavit, prestal hybat ihlami, zistil som startovaciu postupnost pre mvvs ako aj pre asp. Startovanie prestal byt problem, pretoze na par pretoceni motor startuje.
Starter(ci uz napajany olovom, alebo lipolkou)zjednodusuje startovaciu proceduru, ale pre dobre nastaveny motor nie je potrebny. Navyse mi na startery vadilo, ze mi spinil kuzel(alebo aj posklabal), podla toho aku gumu tam majitel mal.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
marcoss
modelár

Príspevkov: 178

Moje modely
Poslať správu
Autor: marcoss Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 08:11
Aby som motor udrazal v chode ktorou ihlou mam tocit? v navode pisu tou hlavnou nastavujem bohatost zmesi a tou druhou volnobezne otacky.
Bydlisko: Banská Bystrica
jetylo
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Autor: jetylo Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 08:52
Nie tou druhou aj ked sa vola volnobezna, tak tou sa nastavuju prechody, tj, bohatost zmesy medzi volnobehom a plnym plynom, volnobeh si nastavujes pootvorenim, resp, polohou klapky karburatora.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 12:22
Ja nastavujem motor tak, že po naštartovaní ho nechám trošku premazať a pobehať si, ale len krátko. Potom mu uvalím plný plyn a nastavím tou veľkou ihlou maximálne otáčky. Ak nemáš otáčkomer, budeš isto počuť zvýšenie alebo zníženie otáčok, na štvortaktoch to pekne počuť. Nastav si tie najvyššie otáčky, aké počuješ. Potom mu pomaly dávaj dole páku plynu pokiaľ nedôjdeš na voľnobeh, tam by ti mal pekne behať. Ak ti skapíňa, vyšróbuj tú voľnobežnú ihlu (plochým šróbovákom) úplne von, pokiaľ sa ti nezastaví. Potom ju naspäť pritiahni o presných 2,5 otáčok. Ak ti pri voľnobehu dymí, otáčaj ihlou tak, aby ti prestal tvoriť dym a bežal v pohode. Ak sa dusí, alebo ak má málo paliva (chudobná zmes), skape ti. Sám budeš počuť, že voľnobeh sa zjemnil a motor beží dobre. Potom si znovu nastav maximálne otáčky s veľkou ihlou z druhej strany a znovu daj voľnobeh. Ak motor pekne pradie, nastav si nízky voľnobeh, aby sa ti model stojací na asfalte len jemne pohyboval dopredu, ideálne aby stál. Ak pôjde rýchlo dopredu na voľnobehu, máš vysoké otáčky, tie si zníž trimom. Je to jednoduché a sám časom prídeš čo chce motor. Proste ak sa čosi deje pri otáčaní ihiel na jednú stranu, skús točiť na druhú stranu. Hlavne treba počúvať motor. Držím palce.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 14:23
Toto skus precitat:
http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_zabeh
http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_serizeni
http://www.kolmanl.info/index.php?show=motory_spalovaci

Toto co pise DaggyMac mi fungovalo az vtedy, ked som mal motor zabehnuty (cca 3L paliva). Dovtedy motor nechce drzat otacky, skapina...
Ked budes nastavovat nakoniec ten volnobeh, tak mam odsledovane, ze pri volnobehu je karburator otvoreny co najmenej, asi tak, ze do neho vopcham len modelarsky spendlik. Nie viac.
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 5. 9. 2013 o 09:47
marcoss, napíš odkiaľ si, možno sa ti ozvú modelári z tvojho okolia.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
marcoss
modelár

Príspevkov: 178

Moje modely
Poslať správu
Autor: marcoss Správa zaslaná: 5. 9. 2013 o 16:36
no ved presne to som chcel aj urobit... nikto s BB alebo okolia kto by bol ochotny mi pomoct pri nastaveni a zabehnuti motora... prosim ozvite sa

dikes


uz sa mi to podarilo vic krat nakopnut aj konecne dlhsie povrcat ale neviem ponastavovat presne ten motor aby chodil pekne na volnobeh a riadne na vysoke tocky.. niekto skusenejsi kto to uz vie a kto pomoze nech sa ozve...
Bydlisko: Banská Bystrica
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 5. 9. 2013 o 20:29
Ked sa ti to podarilo dlhsie nechat v chode je to super. Zabehni to takto:
Nastartuj motor a posnaz sa ho udrzat chvilku v chode. Otvor plny karburator a nechaj ho ist. Potom povoluj hlavnu ihlu ( volnobeznu si nevsimaj). Stale povoluj, az pokym ide. Motor zacne stracat otacky, chod je nepravidelny, ale neskape. Takto nechaj motor bezat a spal liter paliva ( stale otvoreny karburator na plno a povolena hlavna ihla). Dalsi liter paliva zabieham tak isto, len vzdy minutu ide velmi bohaty a minutu bezi tak, ze privieram ihlu az tolko, ze zvysuje otacky, ale neskape.
To su 2 litre spalene a potom uz nastavujem tie max otacky, aby neskapal a vybeham tak 2 nadrze. Tuto uz robin aj s plynom. Pridavam a uberam tak po 30 sekundach. Potom uz len nastavit volnobeh a lietat.
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 730 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: