Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 8. 1. 2011 o 20:30
radšej použime "ačkoľvek" ako 9V baterku na napájanie serv
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 8. 1. 2011 o 20:41
Mám jednu otázku na ozrejmenie si nabíjania bateriek LiPol, keď nemajú označenie na ich nabíjanie.
Aký ma byť nabíjací prúd npr. turnigy 1300, má sa použiť 1C tj. 1,3 A?
Či je to inak?
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 8. 1. 2011 o 20:47
Klasicky je to jedno "Cé", čiže tak, ako píšeš: 1,3 Ampéra.

Ale môj brat (Janko O.) je skôr zástancom pomalšieho nabíjania.
Celkom čerstvý článok o porovnaní rýchleho a pomalého nabíjania LiPol batérií je tu:

http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=249&n=je-rychlonabijanie-lipol-baterii-naozaj-az-taka-vyhoda
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 8. 1. 2011 o 21:24
mior
Dík, odkaz pomohol. Prečítal som aj tie články stým súvisiace.
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 8. 1. 2011 o 23:57
RaikoAl:
Mám jednu otázku na ozrejmenie si nabíjania bateriek LiPol, keď nemajú označenie na ich nabíjanie.
Aký ma byť nabíjací prúd npr. turnigy 1300, má sa použiť 1C tj. 1,3 A?
Či je to inak?

Všeobecne 1C je ideálny nabíjací prúd pre LiPol, ale dlhý čas nabíjania (cca 1 hod).
Novšie LiPolky všeobecne znesú nabíjanie prúdom 2C bez problémov.
Je to ale odvislé od ich stavu a kvality nabíjača.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 9. 1. 2011 o 11:05
Iv dík!

Ja mám tú B6 je to presne tá istá ako je v tom článku, teda nič moc ale na tie baterky do Cessni a Riser vetroňa 1300, 1500, 1800, a zatiaľ čakám na 2200 hádam stačí sú to 3S.
A ešte som sa chcel opýtať že či týmto :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14856
sa dajú naraz nabíjať (ak má s tým niekto skúsenosti) baterky od iných výrobcov Turnigy, Zippy, Turnigy nano-tech, KDS npr. dam 1300 3x z toho dva Turnigy a 1x nano-tech stane sa tomu niečo, lebo 1x 1800 KDS + 1x 1800 Zippy?

PS: je mi jasné, že aktuálne nabíjané baterky musia rovnakú kapacitu
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 13:43
Nabíjaj články samostatne, pokial nie sú rovnaké (výrobca, kapacita a "C" )
B6 má výkon 50W a čas paralelným nabíjaním neskrátiš pretože nemá na to výkon.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 14:17
Mne ide iba o to aby som mohol nabíjať 2 baterky naraz nabíjacím prúdom 1C a predpokladám, že sa mi do cca 1h obe nabijú a mám na raz nabite dve baterky pričom tretia je v lietadle. V Cessne sa na 1500 dá lietať cca 15 min a 1300 nemám ešte odskúšané iba sa zásobujem (príprava na novú sezónu), aby som nezabíjal čas čakaním na nabitie a aktívne lietal aspoň "hodinku v kuse".

Alebo to vyriešim kúpou štvrtej a tak reálne budem lietať tu hodinku nakoľko na plac prídem so 4x nabitými baterkami a pri 1300 predpokladám, že sa bude dať dobre lietať cca 10 min však uvidím.

A tak to vyriešim asi aj s tými 1800 do vetroňa do apríla je času dosť (dúfam, že už bude jar a zlepší sa počasie, lebo pri teplotách pod 0 mi fakt po 20 min išli prsty odpadnúť ) !

"lv" díky za odpovede !!!
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 14:22
RaikoAl:
Mne ide iba o to aby som mohol nabíjať 2 baterky naraz nabíjacím prúdom 1C a predpokladám, že sa mi do cca 1h obe nabijú a mám na raz nabite dve baterky pričom tretia je v lietadle. V Cessne sa na 1500 dá lietať cca 15 min a 1300 nemám ešte odskúšané iba sa zásobujem (príprava na novú sezónu), aby som nezabíjal čas čakaním na nabitie a aktívne lietal aspoň "hodinku v kuse".

Alebo to vyriešim kúpou štvrtej a tak reálne budem lietať tu hodinku nakoľko na plac prídem so 4x nabitými baterkami a pri 1300 predpokladám, že sa bude dať dobre lietať cca 10 min však uvidím.

A tak to vyriešim asi aj s tými 1800 do vetroňa do apríla je času dosť (dúfam, že už bude jar a zlepší sa počasie, lebo pri teplotách pod 0 mi fakt po 20 min išli prsty odpadnúť ) !

"lv" díky za odpovede !!!

Nabíjaj 2C a samostatne a s tromi baterkami sa ulietaš...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 14:26
RaikoAl:
aby som nezabíjal čas čakaním na nabitie a aktívne lietal aspoň "hodinku v kuse".

Lietať hodinu v kuse sa dá s vetroňom. Pokial začneš s Kesnou blbnúť, tak budeš strácať koncentráciu a príde rana.
Ja napríklad lietam s akrobatmi do 8 minút a potom 15-20 minút pauza aj keď mám nabité....
Z veľkými dvojplošníkmi WWI dám za deň maximálne 3-4 osem minutové štarty a mám adrenalínu akurát.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 15:03
lv:
Z veľkými dvojplošníkmi WWI dám za deň maximálne 3-4 osem minutové štarty a mám adrenalínu akurát.

Tak tomu verím, lebo tie krásne lietadlá tá robota a peniaze v tom vložené, to by som sa zo záťaže adrenalínu ani na nos trafiť nevedel

Dám na skúseného modelára, a skúsim prispôsobiť lietanie uvedenému, že polietať - prestávka - polietať - prestávka, dĺžku si musím nájsť sám aby som sa vedel sústrediž na 110 percent na každý let. (Inak takto som ešte nad lietaním nerozmýšľal )

S cessnou už lietam v kuse na plný plyn, a lietam už aj na chrbte nízke prelety, padanie, proste trochu sa vyblázniť, učím sa vodorovné 8 v určenom letovom priestore, zvolím si od stromu po strom a tam lietam. A na stretnutiach modelárov pozorujem a odkukávam
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 16:01
Môj brat (Janko O.) je skalný zástanca pomalšieho nabíjania batérií. Keď si ide polietať s dákym elektrodúchadlovým modelom, tak so sebou berie aj 5 pohonných sád. Chodí na miesto, kde je prístup autom problematický, preto nabíjanie medzi letmi nepripadá do úvahy.
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 16:30
RaikoAl:

S cessnou už lietam v kuse na plný plyn...

Ale plyn je od toho aby sa používal. ja sa snažím na plný plyn lietať čo najmenej "
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 19:19
lv:
Ale plyn je od toho aby sa používal. ja sa snažím na plný plyn lietať čo najmenej "

Absolútne súhlasím s Lacom.
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Autor: mac Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 20:00
mior:
lv:
Ale plyn je od toho aby sa používal. ja sa snažím na plný plyn lietať čo najmenej "

Absolútne súhlasím s Lacom.


Ja nie Teda len s tou castou, ze lietat plny plyn co najmenej..
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 938 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: