autor | správa | |||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Excessively high temperatures will destroy an electric motor. Hacker Brushless Motors are designed for operating temperatures of the housing up to 65°C (149°F). Temperatures exceeding this value can lead to motor damage and should be avoided. Excessive temperatures result from overloading the motor and may arise from using a too large propeller, an obstructed or jammed motor shaft, or excessively long motor startup times. Therefore it is better to be safe beginning with a smaller propeller and check the motors temperature. Effective cooling must always be ensured. Do not run the motor without an adequate load. The motor can be quickly destroyed by excessively high RPM and free running! zdroj: http://www.hacker-motor.com/downloads/download-info/anleitung-a50-v3-14-pole-deutsch-englisch/ |
|||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
To je sa mozrejme BLBOSŤ.
Teplotou? Samozrejme nemyslím 15 minútový beh.
No, toto je úplne v poriadku. Konečne. Čím väčšia žáťaž, tým väčšie zahrievanie. A koniec, to je to čo som očakával. Môžu byť prekročené otáčky aké vydrží ložisko alebo môže vypadnúť synchronizácia regulátora. Zdravé to nie je. Ale nemá to nič spoločné s výkonom (keďže ten je nulový). Týždeň tu nebudem, oprášiť zatiaľ fyziku základnej školy. A niekde je na nete môj sheet na meranie účinnosti motora... |
|||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
takisto sa moze rozpadnut rotor, odstredivou silou, predpokladam ako moze byt nulovy vykon pri max otackach [graf hore] nejaky motor toci X-desiatok tisic otacok pri napati U a nepyta si na to ziadny prud I? Furt musi vykonat pracu, aj ked malu, nebavime sa o pripade nejakeho idealneho motoru, ale realneho motoru. Odtial velicina "no load current"[vid graf hore] kedze realny motor sa musi vyrovnat s roznymi druhmi strat http://www.infolytica.com/en/applications/ex0156/ |
|||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Je to jednoducho osetrenie pripadu, kedy by niekoho napadlo premerat papierovo udavane maximalne otacky motora. Pri plnom plyne bez zatazenia moze motor dosiahnut maximalne otacky, ktore uz nezvladne niektora cast jeho konstrukcie (lozisko, rotor) alebo tiez moze dojst k jeho prehriatiu. U leteckych motorov v maximalnych otackach bude kamenom urazu skor slabe miesto v konstrukcii a u motorov do aut bude problemom aj teplota kedze ide o uzavrete plechovky, ktore sa bez prudiaceho vzduchu naokolo nedokazu uchladit. to Jany: Tak ako ti bolo radene. Vyskusaj a uvidis. Zadaj nizsiu hodnotu. Spusti motor a uz podla sluchu budes vediet ci motor ide do vysokych otacok alebo nie. Ak sa zacne rozbiehat do vyssich otacok, odpojis napajanie. |
|||
addo7 modelár Príspevkov: 199 Moje modely Poslať správu |
eMDee, este raz si pozri ten graf, ak vies o com pises, tak ten graf ti potvrdi, ze VYKON motora (output power) je pri maximalnych otackach bez zataze nulovy!!! a tiez je nulovy pri maximalnom prude a nasilu zastavenom motore. to co ty opisujes je PRIKON. a prikon bude najmensi bez zataze. aj male zatazenie motora vzdy prikon zvysi. ako radi marianr, treba si zopakovat fyziku zo zakladnej skoly |
|||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
dobre ze si na to poukzal, neuvedomil som si to. pointa je rovnaka, motorom prechadza isty prud, efektivita je mizerna, moze sa teda hriat - moze. dementne teoreticke diskusie. mimochodom, je vykon v tejto situacii naozaj nulovy? motor furt vykonava pracu na vystupe. Narozdiel od pripadu stall current, 0 otacky = 0 vykon. tu ale su otacky [max] a je tu aj krutiaci moment, aj ked velmi maly. Jedine ak teda rotaciu vystupujuceho hriadela z motoru v okolitom vzduchu [kedze nie sme v idealnych podmienkach zjednodusenej situacie] nebudem povazovat za pracu ale furt len za sucast strat toho motora. v tom pripade nan nakreslim fixkou malu ciarku a tu uz pracu vykonavat bude a dostaneme sa k pointe tohto vlakna, ze podava vykon pri nizkej efektivite a potencialne sa hreje - v sulade s varovaniami. |
|||
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Emdee, špeciálne pre teba som nechal bežať motor NTM prop-drive 1000kv na plné otáčky asi 2 minúty. Jeho teplota vzrástla z pôvodných 17°C na neuveriteľných 28°C!! Len dúfam, že tá teplota nepoškodila magnety. |
|||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
turnigy, si strasne nechapavy, doteraz si daval rady na zaklade toho co je podla teba blbost, teraz si spravil pokus, gratulujem. Aka bola otazka ? Ci moze roztocit motor naplno. Preco nemoze? 1. Pretoze motor sa moze otackami mechanicky poskodit. Pred cim varuju vyrobci. 2. preto, ze motor sa moze prehriat. Pred cim varuju vyrobci. Su oboje tvrdenia pravdive? Ano su. MOZE sa to stat. Pogoogli trosku a najdes ludi ktory rozdrbali motor mechanicky, aj ludi ktorym sa rychlo hrial pri tychto testoch. V teoretickej rovine by teda nemal roztacat motor naplno. V praktickej rovine - nevieme aky ma motor [kvalita, KV, dizajn], nevieme ako dlho ho potrebuje roztocit atd. Takze tvoj pokus je dobry iba pre teba, pretoze nic nevyvratil a pokial nema chalan tvoj motor na stole napajany tvojim napatim a nezopakuje to co si spravil, tak si mu nepomohol, aj ked mas asi pocit, ze si nieco objavil. Sam som ti povedal ze som takto minimalne 2 [konkr asi 4] motory roztocil. A to mi nedava jediny dovod varovania podcenovat a odporucat niekomu, aby to opakoval. |
|||
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ja netvrdím že sa nejaký 6000kv motor napájaný 6s po hodine behu naprázdno nemôže zohriať, ale verím tomu, že žiadny normálny motor sa behom naprázdno nezničí |
|||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
tak som tu z testu, moj siel 23-35C za minutu. Takze este zopar minut a moze nastat problem. baterka na storage napati. Inak aj ja samozrejme ocakavam ze to motor vydrzi, 15minut nie, ale tak mame rozum.. ale furt moze mat dotycny 11000kv motor alebo nejaku cinu s magnetmi nalepenymi soplom a blbo vybalancovanym rotorom a preto by som to uzavrel, ze riziko je a v blbej suhre okolnosti sa moze prejavit a ja za takuto radu proti manualu zodpovednost neponesiem. raz som si tak nasiel ze 4.5t motor pouzivaju nejaki ludia na 3s, moj odzaciatku nesiel dobre a na tretej jazde umrel, keby mi niekto povedal ze vyrobca odporuca 2s ale mozem pouzivat 3s, tak si od neho pytam peniaze. |
|||
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
Turnigy: vyšrobuj motor z troopera a daj ho naplno naprázdno. Po minúte na ňom budeš môcť kávu variť.. nedáva to zmysel ale je to tak. Keď má aspoň malú záťaž, hreje sa menej. Bez záťaže zrejme regulátor nepracuje úplne ako by mal a potom to má takýto efekt, tiež som sa kedysi čudoval. autorovi témy: Pokiaľ nemáš nejaký motorček s veľmi vysokými otáčkami (nejaký 2 pólový inrunner 5000kv+) tak sa podľa mňa nemáš čo ho báť a vydrží krátkodobo aj prevádzku naplno bez záťaže. Ak chceš mať istotu tak si nahoď na esc nejaký pomalý outruner a vyskúšaj si tie hodnoty na ňom. Prípadne by mohlo poslúžiť aj obyčajné servo. Pre zaujimavosť: motorček po teste naprázdno na 3s. So záťažou držal v pohode |
|||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Autor: TomiXL
Správa zaslaná: 3. 3. 2016 o 07:17
Turnigy robil svoj test s leteckym motorom, ktory sa predsa chladi samotnym chodom, kedze ma rotacny plast. Je preto logicke, ze sa velmi nezohrial. U motorov do RC aut, ktore su uzavrete v plechovke (inrunnery) vsak nema ako prudit vdzuch a nemaju sa ako chladit. Druha vec je, ze na poskodenie motora nebude stacit len samotny beh motora naprazdno. Aby doslo k poskodeniu teplotou alebo mechanicky, tak musi tam byt "skoro plny resp. plny plyn", ale nie v zmysle 90-100% kanalu plynu na vysielaci. K tomu treba aj maximalnu voltaz, pre dany motor. Ako vyplyva aj z prispevku vyssie, bude rozdiel, ked motor pripojite na 2S a ked na 3S lipo. |