Výrobca: | Hangar 9 |
Rozpätie: | 2280 mm |
Hmotnosť: | 5750 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1530 mm |
Materiál: | Balza, laminát |
Motor: | AXI 4130/16 + Fiala 18/10 + 6čl. Lipol |
ID Modelu: AM7486 | Zobrazenia: 10538 | Pridané: 12. 10. 2016 o 11:06 | Autor: flyhawk
Autor | Správa | |||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
RC Vybavenie: Servá HS-635HB na SOP/VOP a krídelká Servá HS-475HB na Klapky ( sú pomerne malé takže som mohol bez problémov použiť aj tieto servá ) Motor a kompletný pohon som vlastne prebral z môjho už neexistujúceho modelu Twin Shark, čiže motor AXI 4130/16, regulátor ICE LITE 75A, Baterky 6 článok Hyperion 3300 mAh Prijímač Futaba 617 FS Stavba modelu bola pomerne jednoduchá. Započal som ju asi ako každý klasicky rozbalením a prezretím všetkých dielov a ich kontrolou... Mno ujo čínan sa niektorých miestach mohol snažiť viacej, ale ako taký celok je to fajn Samozrejme som to nevydržal a musel som ho aspoň zložiť aby som videl a mal vôbec predstavu o jeho "drobnosti". Z celého modelu som vyhodil papierové pánty, zatiaľ som k nim nezískal dôveru a dal som osvedčené ploché pánty od ModelStudia. To bolo asi najhoršie z celej stavby... najdlhšie prestoje( aj tak som sa s tým prpal skoro 4 týždne po večeroch na komplet ). Krídlo : Osadenie serv v krídle bolo pomerne jednoduché. Je to v podstate klasika ako všade inde. Jediné z čím som troška zápasil bolo vystredenie páky serva v otvore krytky. Musel som odbrusovať z držiakov serv aby to sadlo presne na stred. Bižutériu som použil osvedčenú od MP Jetu a od Gabriela guľové čapy. Tiahlo je v základe uhlíková tyčka. Výroba kabeláže bola celkom jednoduchá. Použil som MPX 6 pin a klasické servokáble. Káble si vždy robím na mieru, takže krimpujem a skracujem ako treba. Nakrimpovanie konektorov zo správnym náradím ide krásne Použil som aj Emcotec plošné spoje na MPX konektory. Naozaj skvelý výmysel. Najhoršie asi bolo spraviť držiak MPX konektoru v krídle. Lepil som ho celý dovnútra krídla. Ďalším krokom bolo osadenie krytky na svetlo a tým bola hrubá práca hotová. Vzpery som montoval až neskôr keď bol trup hotový a robil som ich ako celok aj s trupom. SOP/VOP : Opäť výmena komplet pántov. Zelepenie VOP do trupu bola celkom pohoda, ale musel som celý otvor mierne zväčšiť. VOP nechcel prejsť celá dovnútra. Následoval výplet z drôtu a zalepenie ovládacích pák VOP/SOP, osadenie zadnej ostrohy do trupu a rovnako aj držiaku do SOP. Ten nie je zrovna najlepšie poriešený alias vyrobený, mal som na ňom krivo diery. Ale tak nie je to až tak vidieť. Pružinky na prepojenie ostrohy zo SOP sú pomerne slabé ale ich asi najväčšou nevýhodou je to, že sa mi už párkrát vytrhli pri pristátí z uchytenia v ostrohe. Trup + Podvozok : Stavba či skladanie podvozku bola bez problémová záležitosť. V podstate sa len skrutkuje a skrutkuje a uťahuje. Na všetky spoje kov kov som použil Lock thread. Bolo nutné vymeniť niekoľko samoistných matíc a pár skrutiek. Nasledovalo komplet osadenie trupu tiahlami a RC vybavením. Pod motor som vyrábal dištančné stĺpiky aby som motor "odhodil" viacej od motorovej prepážky. Osadenie serv, regulátoru a prijímaču už bola "rutina", ktorá sa moc od modelov navzájom nelíši. Káble v trupe z krídel som schoval do čiernej chráničky a zadrhovačkami chytil k bočným stenám na trupe. Potom už ostávalo len nalepiť kabínu a bočné sklá do dvierok a do trupu. Vzpery : Vzpery som riešil až v tomto kroku, kedy som spravenú aj grafiku na spodnej strane krídla a trup bol v podstate na komplet osadený a spravený. Chcel som mať istotu že to všade sadne ako má. Opäť bolo nutné povymieňať zopár skrutiek a matíc. Všade, kde bolo potrebné som dal Lock Thread. Opäť je to len v podstate skrutkovacia záležitosť. Grafika : V tomto smere som sa celkom krotil. vyrobil som si nové volačky na trup, krídla a doplnil som názov Carbon Cub SS na motorový kryt. Inak som nič iné netvoril. Nasledovalo dováženie a po-nastavovanie komplet aparatúry ( výchylky, expo, dual rate,....) Model hotový a pripravený na zálet. Zálet : Deň "D" nastal 30.9.2016 vo večerných hodinách. Doladenie ťažiska, kontrola celého modelu, výchylky,... Určite to isto všetci poznáte, nervozita, roztrasené kolesá... Klasika Našťastie model letel bez veľkých zásahov hneď na prvý krát. Krásne sa vzniesol. Kupodivu nemal ani tendenciu pri štarte niekam utekať do strany, v podstate stačili len drobnučké zásahy do riadenia. Počas letu som musel potlačiť viac VOP, ťažisko treba viac vpred. Dvojité výchylky ani neboli potrebné. Nastavené som mal podľa manuálu ale tie menšie v podstate neboli použiteľné, lietadlo bolo strašne tupé...Takže som lietal na veľkých. Expá som mal moc veľké takže som po pristátí troška upravoval nastavenie vo vysielačke. Pristátie bolo celkom pekné, na to že to bolo prvé, troška po odskakoval ale inak OK. Hneď som dal aj druhý let aby som sa uistil že naozaj letí. Opäť všetko OK. S lietadlom som veľmi spokojný. Splnilo moje očakávania. treba sa ešte troška pohrať s nastavením vysielača ale verím že budeme dobrý kamaráti. Samozrejme ako každý modelár, aj môj Carbon už podstúpil od prvého letu dva Upgrady a ďalšie isto časom tiež prídu. 1.Upgrade - Výmena kužeľa zo stavebnice Na zálet som to neriešil, ale originály kužeľ troška hádzal, nebolo to spôsobené zadnou doskou z duralu ale plastovým odliatkom kužeľa. Objednal som teda u Nataairu nový profi kužeľ s imitáciou Carbonu. ten sedel krásne a žiadne hádzanie už nemá. Link na kužeľ tu: http://www.nataair.sk/nataair/eshop/17-1-Kuzele/114-2-Pre-pevne-vrtule/5/4828-Profi-kuzel-70mm-cierny-imitace-carbon 2.Upgrade - Podvozkové kolesá Originálne kolesá mi prišli malé a tak som sa rozhodol, že skúsim pozrieť dačo väčšie čo by sa ešte mohlo dať na Carbona nahodiť. Voľba padla na najväčšie nafukovacie kolesá DUBRO o priemere 6" . Váha išla tiež hore, predsa len väčšie a ťažšie, poskočil som o 300 g hore cca. Ale pri tejto veľkosti a type lietadla som to neriešil. Carbon s nimi vyzerá super a hlavne sú fajnové mäkučké a tak je s nimi pristátie lepšie. Upgrady ktoré chcem ešte spraviť: Podvozkové pružiny na hlavnom podvozku - sú veľmi tvrdé, skúsim časom vymeniť za mäkšie Podvozkové pružiny na ovládanie ostrohy - vymením za kratšie a skúsim prerobiť uchytenie tak aby už nevypadávali Vrtuľa - tento víkend ma čaká meranie nových vrtúľ, ak nenájdem vhodnejšiu ponechám ten istý rozmer ako je, čiže 17/8 ( pri tejto vrtuli má pohon odber 47A statický ťah 5,0 kg ). A samozrejme vrtuľu nastriekam tak, ako majú skutočné Carbon Cub-y SS. Táto je zatiaľ provizorná z Twin Sharka. Carbon sa predviedol, už aj na našej domácej akcii. Zalietali sme si tam spolu aj s kamošom. Tiež má Cuba ale o niečo menšieho. kamarát nám natočil aj video. odkaz na Youtube Zatiaľ som odlietal s Cubom cca 30 minút. Každým ďalším letom si na seba lepšie zvykáme a prichádzam Cubovi na chuť. Myslím že je to skvelé lietajúci stroj. Vrelo len odporúčam. Ferino |
|||
Risko modelár Príspevkov: 190 Moje modely Poslať správu |
je to pekné lietadlo ja už sním mám dákych 35 letov |
|||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Videl so Tvoje video zo záletu, pekne lieta. Pocitovo mi príde že ten Tvoj lieta o dosť rýchlejšie ako môj. Možno sa niekedy stretneme na akcii a dáme spoločný let Ferino |
|||
Risko modelár Príspevkov: 190 Moje modely Poslať správu |
určite sa niekde stretneme na dákej akcii stretneme a dáme spoločné lety ja tam mám ten setup ktorý tam je odporučený motor je e -flite power 60,reguláror je TALON 90A, batérie používam e-flite 4000mah 6S 22v, a neni tá vrtula velká lebo ja používam 16/8 |
|||
ods modelár Príspevkov: 437 Moje modely Poslať správu |
Hurá, Ferko konečne prekonal rozpätie 2m |
|||
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Kde to má kolík? |
|||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Ja som tam práve použil, čo som mal z Twina. Lieta to s ním super. Letovku máš akú? Ja som sa ani s menšími batériami ( ešte bez väčších kolies ) nedostal na 5,2 kg ale mal som od začiatku 5,45 kg... Super budem sa tešiť na stretko
Čo Ti poviem, raz to muselo prísť
Výrobca ho neodporúčal, vraj by to krídlo nemuselo vydržať |
|||
Risko modelár Príspevkov: 190 Moje modely Poslať správu |
ja som napísal čo píše výrobca zajtra vám napíšem aku hmotnost má môj |
|||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Mno som zvedavý ako na tom budeš |
|||
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
S tim 6s to musi visiet na vrtuli nie? Mi mame tusim 2m na 4s s vrtulou 12/6 sa mi zda a stupa kolmo hore neviem si predstavit aky power musi mat tento set up na takom piperi |
|||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Nie visieť to nevisí. Motor ťahá cca 5 kg. S týmto setupom to letí veľmi dobre. Realisticky. Ale tak ešte cez víkend ideme pomerať vrtule tak uvidím aká tam nakoniec skončí... Nechám sa prekvapiť. |
|||
Risko modelár Príspevkov: 190 Moje modely Poslať správu |
vrtula 17/8 je velka dajte tam 16/8( takú tam mám aj ja ) a nemôžem sa nanho stažovat má prebytok výkonu |
|||
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Never tomu. Takto naladený mi lietal tento istý pohon v inom lietadle a bolo super. Akurát možno dám väčšie stúpanie. Uvidím. Pomeriam a rozhodnem sa.. |
|||
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Krasny piper kam sa ja hrabem z mojim 1720mm a 2,5kg ale raz ked budem velky a budem mat vela penazi urcite si take kupim |
|||
babratenko modelár Príspevkov: 334 Moje modely Poslať správu |
Výborný popis stavby, úprav, zážitkov z lietania! Carbon mám aj ja, ale bublinkáča. Je to pohoďák, so srdcom športovca. Ten môj dokáže s 6s visieť na vrtuli. Nech ti robí radosť. |