autor | správa | ||
MetiuUk modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Zdravim vas.chcel by som sa imformovat skusenich rc nitro modelarov ohladne carburatora. Sucastne som kupil novy zavodny motor NOVAROSSI P5xlt. Vsetko mi je jasne len k motoru-karburatoru boly dodane 3 plastikove kruzky roznych rozmerov ktore sa mozu menit v hrdle nasavania.Vie mi niekto poradit za akym ucelom su vyuzitelne? Neviem mozno su tam kvoli zabehu motora a postupne ich menit za vedsi rozmer a pokial motor nebude nakomplet zabehnuty. Ak niekto vie poradte prosim dakujem Martin |
||
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
redukcia, podla toho, aký vzduchový filter kúpiš/máš... |
||
MetiuUk modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
|
||
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
priemer nasávača karburátora upravuje rýchlosť prúdenia saného vzduchu okolo palivovej trysky. Nie objem. Tieto redukcie teoreticky možu upravovať prechody a nábeh otáčok /reakcia na prácu s akcelerátorom/ nič iné. Pri takto malej kubatúre ide pravdepodobne len o image. Ale výrobca vie čo robí - auťíčkari sú vdační zákazníci, podobne ako vrtulníkari. |
||
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
pokial ja co to viem a s autami mam ako take skusenosti, tak tie rozlisne difuzory vyrazne ovplyvnuju chod motora. Teraz to nechcem povedat opacne, ale malo by to tak byt,ze cim mensi priemer hrdla,tym vyssi krutak ma motor - na ukor vysokych otacok - vhodne do tazsieho terenu. Naopak vacsie hrdlo - nizsi krutak,ale vysie otacky a s tym spojena vyssia rychlost - na rovne trate |
||
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
...neuraz sa , ale toto je podľa mňa totálna hlúposť... |
||
Puppy modelár Príspevkov: 404 Moje modely Poslať správu |
ze by? VENTURIS Internal combustion engines require three things to produce power - fuel, oxygen and heat -- and they need them in specific ratios. Running in situations in which the air is denser (contains more of oxygen) an engine produces power with ease. In situations in whivh the air is less denser (less available oxygen), an engine will not be able to burn as much fuel as it does at higher dnsity air situations. Less fuel means less power, and that means slower speeds. What can you do to minimize the effects of less denser air. Compression creates power, and when the air is less dense, there is less fuel/air mixture available to compress. To recover some of the lost compression, you can: Use a fuel containing a higher percentage of nitromethane, or reduce engine-head clearance to increase the compression ratio. To compensate for less density air, you need to adjust your needle valve to a leaner setting to maintain the proper fuel/air ratio. The opposite is true for higher density situations. The idea is to maintain the optimum ratio of fuel and oxygen by adjusting the fuel volume to compensate for ambient air pressure. Now, if you have the appropiate compression, and still need some more fine tuning for lower dendity situations, that is whwere the different sixed Venturis como in handy. A venturi such as a model engine carburetor's works on the vacuum principle: as air rushes through the venturi, it accelerates and creates a vacuum at the spraybar. This vacuum draws fuel from the spraybar and fills the crankcase with a mixture of air and atomized fuel; at very low density situations, less air accelerates through the venturi and past the spraybar. This reduces the vacuum at the spraybar, so less fuel is drawn through it, and the mixture becomes too lean. |
||
MetiuUk modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Dakujem za rozne odpovede cenim si toho ale nasiel som spravnu odpoved na anglickom fore. Takze tie kruzky roznycj rozmerov su neni na okrasu! Vyrobca Novarossi vylepsil moznosti tuningu pri nasavani vzduchuu.to znamema kazdy jeden kruzok z inym rozmerom ma svoj ucel.napr: kruzok z najvedsim rozmerom ma za ulohu privies co najviacej vzduchu do komory karburatora pricom zvysime otacky motora a top rychlost ale spotreba paliva klesa. Pri kruzku z najmensim otvoom je to naopak kedze karburator nedokaze nasiat take mnozstvo vzduchu tym padom top rychlost a otacky klesaju co ma zasa vpliv na uspore paliva. Pri inych znackach motorov ako je O.S alebo alpha tato moznost neni. Co dokazuje ze novarossi si vylepsil moznosti tuningu ako aj pre profikov ale aj pre zaciatocnikov. Ak jazdec ovlada stelovanie motora na jednicku ma velku vyhodu pri tomto motore.dovod jednoduchy:kazds trat je rozmerova a obtiazne ina jedna je viac do zakrut a skokov a druhs moze byt kde prrvladaju viacej roviny a v tomto maju ulohu tie kruzky.ja ked idem jazdit na trat ktora je viacej stavana na zakruty a drobne prekazky je mi vyhodou si premenit kruzok z malym rozmerom lebo nepotrebujem mat top rychlost neni ju kde vyuzit a oproti superom ziskabam o minutu viacej na nadrz chapeme sa? Ok idem jazdit trat ktora je rozmerovo velka ma velke najazdy na skoky atd.tak v tom pripade si mozem zmenit kruzok za najvedsi aby som docielil maximally krutiaci momen. Totok my bolo vysvetlene anglickym jazdcom ktory jazdy novarossi uz 12 rokov. |
||
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
užasne, keď sa zmení pomer nitra v palive tak si objednáš iné krúžky ? |
||
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
zase ak jazdi zavodne, tak palivo nemeni kazdy den hadam |
||
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Nemusíš meniť difúzor ak zmeníš pomer v palive To nehovorím o kompresnom pomere dlžke výfuku a sviečke ak je toto zladené a zmeníš saciu schopnosť v karburátore tak ideš od znova |
||
MetiuUk modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Pomer nitra sa nemeni Majster a ak si zavodnik tak by si mal vediet ze na akom palive zabehnes motor tak na tom palive jazdis stale ale to asi nevies kedze takto pises. |
||
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
Vidím, že nie každý si primiešava nitro podľa potreby. Niekomu stačí aj hotový, kupovaný fuel. Ako som už povedal, priemerom karburátora sa objem nasatej zmesi nezmení. Pri najmenšom priemere bude strhnuté viac paliva, ale to aj tak treba doladiť/ubrať/ palivovou tryskou pre optimum výkonu. Pri najväčšom priemere presne opačne. A navyše stále prestavovaťešte aj vzduchovú volnobežnú. Tiež stojí na zamyslenie ako rozvirujú prúd vzduchu v saní tie "skoky" sposobené tými redukciami. Tie leštené klaksóny na karburátoroch sú určite iba na parádu. Ále čo, mám tri farebné štuplíky aspoň sa možem baviť..? |
||
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
No vidieť že nevieš ani zloženie paliva ktoré požívaš, Áno používa sa palivo aké je po zábehu ale pomer a použité mazivo nie nitro To koľko nitra požívaš podľa toho nastavuješ kompresný pomer a ďalšie veci .Ak to len kúpiš a hodíš do auta zabehneš a jazdíš tak táto diskusia je zbytočná a ak máš problém použi iný difúzor |
||
MetiuUk modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Samozrejme ze objem nasatej zmesi sa nemeni ale meni ssamnostvo nasateho vzduchu.zatial nemam dovod si miesat fuel sam neni mi to za potrebne.tl co si napisal ohladne paliva je hlupost.ale necham ta v tom pravdepodobne mas nejake rtr a snazis sa tu nieco vysvetlit o com sam nemas pojem alebo lepsoe povedane ze mas elektriku a vtom pripade to je jasne. |