autor | správa |
mato92 modelár Príspevkov: 1 Moje modely Poslať správu |
Zdravim, toto je moj prvy prispevok na akomkolvek RC fore, napriek tomu ze sa uz 2 roky aktivne venujem dronom a FPVcku, a pomaly zacinam s natacanim leteckych zaberov. Technicke zalezitosti mi totiz nerobia problem, ale z byrokracie a zakonov mam husiu kozu, preto by som sa chcel na vas obratit s prosbou o radu Chystam sa ist na dovolenku lietadlom, a chcem si so sebou zobrat aj svoju vybavu. Ma s tym niekto skusenosti? Ako by som mal postupovat, aby som nemal ziadny problem s prepravou batoziny? Cital som o tom, ze byva problem hlavne s LiPo bateriami, mozu totiz sposobit poziar v batozinovom priestore, a preto by mali byt v prirucnej batozine. Ako vysvetlim personalu letiska, ze to nie je nejaka C4ka ale obycajna bateria? Dakujem za akukolvek pomoc. |
kralcikandrej modelár Príspevkov: 403 Moje modely Poslať správu |
najlepšie ked tu baterku odpališ hned na letisku |
jurijsbachovic modelár Príspevkov: 10 Moje modely Poslať správu |
na tomto portali z inymi odpovedami ani nerataj |
rogi modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
čo tak otázku adresovat na bratislavske letisko, sňad budú vedieť viac čo sa dá prepravovať. Inak dobre by bolo aj naštudovat aj niečo o prevadzke multikopter do tej krajiny kam chceš vycestovat aby ta to nevyšlo drahšie ako dovolenka. |
bys3cok modelár Príspevkov: 12 Moje modely Poslať správu |
Autor: bys3cok
Správa zaslaná: 13. 2. 2016 o 20:29
prerava baterii nieje problem, na checkine to oznamis a let. spol. zaridi prevoz v spec. kontajneri. Samozrejme nieje to zadarmo. Ja som za 10ks 6Siek o vahe 7,5kg zaplatil 60€ za jeden let s Finair z japonska. predpokladam ze kazda let. spol. ma vlastny cennik. ale myslim ze plus minus je to rovnake vsade. no obavam sa ze ak poletis ryanairom zrejme nepochodis, oni maju problem aj s prirucnou batozinou nieto este zo spec. batozinou. Kazdopadne za kufor do 22kg pod lietadlo xcu 100€ takze ani si neviem predstavit co by xceli za prevoz baterii. urcite to nezatajuj, lebo ak koli tebe bude meskat let, tak ti to pekne spocitaju nooo ale skor by som sa obaval toho co xces stym dronom robit. legislativa nielen na SK je vazne prisna. povolenie na lietanie s uav vydane slov. rep. je platne iba na uzemi slovenska ! takzvany vodicak na uav je podmienene poistenym zodpovednosti za skodu, registraciou dronu na dop. urade a samozrejme ak mas na drone akukolvek kameru , hociaj bez zaznamu iba na fpv, musis mat vydanu licenciu dopp. uradom na specialne letecke prace - letecke snimkovanie. a v neposlednom rade povolenie z min. obrany a nasledne schvalovanie celeho zaznamu ministerstvom . takto to fungujena slovensku. licencia na spec. let. prace ta sice opravnuje filmovat aj v zahranici, ale opat to podlieha povoleniam v prislusnej krajine. niektore nevyzaduju vodicak, len registraciu dronu. No niektore vyzaduju a kedze neakceptuju nas vodicak na uav, musis byt drzitelom min. zakl. vodicaku na lety VFR napr. vetrone. ak budes lietat v eu to mozno este ukecas, ale mimo eu by som to asi neriskoval. spomen si na paraglajdistov co lietali v pakistane... mali goprocky na helmach, a tamojsia garnitura ich sudila za spionaz. nakoniec to musela riesit slov. diplomacia. a to boli fakt obycajni chalani ktori si sli len zalietat. a mal som moznost vidiet na silvestra na phi phi v thajsku (bananovej republike) jak zatikali tipka s phantomom. lietal nad morom v noci,nikoho neohrozoval a tocil plaz plnu ozratych turistov a silvestrovsku atmosku. a to na pho phi ako je den dlhy policajta nevidis a predpokladam ze ich tam nieje ani 10 na 10tis turistov ak nemas povolenia, najdolezitejsie pravidlo je, nebyt videny ! urcite nelietaj nad miestami kde ta moze niekto vidiet a urcite nie v mestach. ludia su dost citlivi na drony ci uz s alebo bez kamerky, a ked ta niekto uvidi, policajtov urcite zavola. mam stym vela skusenosti horsie je ze zbytocne stratis niekolko hodin zivota vysvetlovanim a ukazovanim povoleni ludom ktori otom nemajuani sajnu. aj ked ich mas. Preto je lepsie policiu informovat do predu avyhnes sa problemom. no a samozrejme ohlasovacia povinost ak si v oblasti CTR alebo riadenom okrsku od groundu, podla prislusnych legislativ v danej krajine. treba urcite nastudovat ICAO mapy v krajine kamsa chystas koli rozdeleniu vzdus. priestoru. Uprimne, radim ti ak nemas prislusne povolenia, dron nechaj doma a uzi si dovolenku bez obav z prevozu dronu lietadlom a bez stresu z problemov ktore ti moze narobit aj ten najuprimnejsi umysel priniest si z dofci iba videjko na potesenie seba a rodiny |