Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: JA a bronco73
Rozpätie: 1260 mm
Hmotnosť: 1420 g
Kategória: Lietadla - žhaviace
Dĺžka: 939 mm
Materiál: Balza, dýha,polystyren
Motor: ASP .25
Popis

Tento model je postaveny/stavia sa podla planiku z casopisu modelar 11/1985
Oproti planiku ma profil namiesto rovnej spodnej hrany nejaku tu sumernost -je skoro polosumerny
Model som dostal v stave trup, kridlo, kormidla hotove (kridlo polystyrenove s tvrdym potahom, trup, smerovka polystyren+potah a balza+potah, vyskovka) na hrubo spravene, ja som ich obrusil, prebrusil, dozarezaval, vrezal panty.
Budem ho robyt na taky old timer sposob, ale trosku nezvycajne-smerovku-teda kormidlo ktore je odlahcene potiahnem papierom, a zvysok teda kridla,trup,kormidla iba nalakujem
Motor mam pre neho prichystany ASP .25 ktory som dostal tiez k nemu, (skoro vobec nebezal-jedina chyba-chybal mu karburator) ten som objednal z bazaru za 6e aj s postovnym-neni original ASP, je pre MVVS 6,5ccm tak som musel z medzikusu trosku zosustruzit a motor slape ako ma.
Serva mam prichystane do kridelok 2x HS 82, pre V a S HS 311 a na motor tak isto
Nadrz tam bude 120cc, mall by vydrzat na cca 10minut kludne lietanie z rezervou (pristavanie s motorom)
Doba dokoncenia ???

Zajtra ho komplet prelakujem a ked mi pride opoxyd tak nalepim panty a serva

ID Modelu: AM3881 | Zobrazenia: 4706 | Pridané: 22. 1. 2014 o 20:57 | Autor: peteer


Skumanie ako rozmiestnit…


Provizorne prichytena V a…


Corkscrew, ja, Lili a bordel…

1 2
Autor Správa
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 15:17
Dnes som ho komplet nalakoval (balzove casti 3x- 2x riedky, 1x hustejsie) a dyhove casti a zvysok 2x (1x riedke a 1x hustejsie) v prip. potreby ho este raz prelakujem
Zajtra planujem spravit motorove loze+potiahnut smerovku papierom a uz iba pockat na epoxyd a serva na V,S,M z tatramodelu a na pekne pocasie
Zalet niekedy do mesiaca najradsej by som bol, keby je na druhy vikend
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 18:57
Pekne postavené, držím palce pri zálete. Povrch budeš striekať?
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 19:19
dakujem
Uvidim, planujem to spravit na styl historika (ale z uplne starych cias) kedy boli este trupy a kridla celobalzove a vydlabane, cize bez potahu iba nalakovane, smerovku potiahnem papierom.
Jedine co planujem je nastriakat na kridlo napis CORKSCREW (CORK na 1polovicu a SCREW na 2polovicu) len rozmyslam akym sprayom
aby ho nerozozral metyl a aby sa neolupal, alebo ho vystrihnem z nejakeho potahu (papieru/vliesu) a ten na kridlo nalakujem
Tych palcov budem potrebovat viac
Dost sa o neho bojim, a hlavne kvoli tazisku, lebo je tam zmeneny profil a neviem ci moze tazisko ostat ako je an plane
Len este rozmyslam ci si ho zalietam sam (pre istotu bude niekto pri mne), alebo mi ho niekto zalieta od nas
Zaletu sa este ani tak nebojim(zatial), skor sa bojim ked mi skape napr. pri starte, cca 2-3m nad zemou ked bude skoro na padovke
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 19:53
Niektore modelarske obchody predavaju 10cm pruzky samolepiacej folie roznych farieb, ja som take kupoval na Juniora. Ta metylu odola. Na zalietanie treba dobre miesto, aby pri pripadnom vysadeni motora bolo kam klzat. Inak chlapi tu u nas na letisku trapia tie modely so spalovakmi niekedy aj par mesiacov ,kym idu s nimi na ostry start. Natankuju, nastartuju a skusaju spravanie motora zastudena, zatepla , v roznych polohach hore motorom, dole motorom, na chrbte, na boku z jednej, druhej strany a ked sa im nieco nezda, presteluju a idu odznova. Samozrejme aj radio treba vzdy testovat, ci sa tiahla nezadrhavaju, ci su spravne vychylky a taaak. Tiez ma to caka onedlho.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 20:25
Hej hej, s motorom som sa uz ..trapil.. , na zalietanie mame podla mna OK plochu v Dolnej Strede.
Ale zalietat ho dam asi niekomu inemu
Aky model staviate kedze vas to bude cakat?
DOBRA SPRAVA MODEL MY VYSIEL ZE BUDE MAT VYSLEDNU VAHU 1380-1420g s prazdnou nadrzou
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 22:22
Krásna hmotnosť. Ja začínam pomaličky s Commanderom od J. Fary . Pripravujem si šablóny a zháňam materiál. Musím ešte predtým dokončiť minimálne Beaver, kým sa do neho pustím. Motor buď MVVS 3,5ccm z poličky, alebo niečo trošku väčšie, čo je ešte niekde v predajni v krabici.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 23:06
peteer:
Dnes som ho komplet nalakoval (balzove casti 3x- 2x riedky, 1x hustejsie) a dyhove casti a zvysok 2x (1x riedke a 1x hustejsie) v prip. potreby ho este raz prelakujem
Zajtra planujem spravit motorove loze+potiahnut smerovku papierom a uz iba pockat na epoxyd a serva na V,S,M z tatramodelu a na pekne pocasie
Zalet niekedy do mesiaca najradsej by som bol, keby je na druhy vikend

Lakovať by si to mal epoxydovím lakom alebo nejaký dvojzložkovým , hlavne motorový priestor.Tú hadicu na výfuku neodporúčam ,berie výkon a zle sa ladí motor niekedy prispeje k zastaveniu motora.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 08:44
hej, zatial som motorovy priestor nalakoval 4x, a este ho prelakujem a aj komplet model tym olejoodolnym, este musim pozriet ci som ho uz aj nenatieral nim, lebo to mi dal jeden modelar od nas ze je na to OK
Tu ,,hadicu,, z motoru.... hmmm.... ja neviem. mne isiel ako tak zostelovat, ale on ani asi nepojde uplne ok, lebo je tam iny karburator (z MVVS 6,5)
Ja som este planoval dlhsiu (skoro az po kolesa) teda niekde do stredu podvozku
Dakujem ja vase postrehy, nazory
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
bronco73
modelár

Príspevkov: 31

Moje modely
Poslať správu
Autor: bronco73 Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 20:09
ahoj Peteer, tú vývrtku som začal stavať ja asi v roku 1992 - od koho si to éro získal? Viki Tubler to chcel dostavať. . ak sa dobre pametám
mal som aj povodnu verziu s profilom clark Y, no ono neletelo velmi na chrbte, preto som zobral dyhové VOP a krídlo zo stavebnice Trenera od Modely a začal som odznova ,ale už sa nedostavalo
ťažisko si nechaj na začiatok bez obáv podla originálu, aj tak ho budeš posúvať dozadu
mal som tam mvvs 3,5 pri 1200g-bolo to celkom zábavné lietadlo,
deží
Bydlisko: Čakany
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 21:50
dakujem, krasny model.Odkial ste mali plan?
Dostal som ho od jedneho z GA klubu Delfin, volal sa Viktor L. (ale on to dostal uz davno v takom stave v akom som ho dostal aj ja od jedneho modelara, ale nespomeniem si teraz meno...model bol iba cisto trup, kridlo, S a V nahrubo polepene a to je vsetko, nasiel mi k nemu este ostruhu a podvozok+ako som spominal ASP 4,1ccm, preto som ani nezhanal iny motor. inak by som dal asi OS MAX 25LA)
Profil netusim aky tam mam, ale je to nejaky akrobaticky (1. verzia este toho kto ten model staval bola na najaku 5-6,5ccm MVVS alebo podobny motor) aby sa s nim dalo poriadne vyblaznit. no ja ho chcem len na kludnejsie lietanie.
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
bronco73
modelár

Príspevkov: 31

Moje modely
Poslať správu
Autor: bronco73 Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 22:30
nepochopil si,ja som ten tvoj model staval

krídlo(profil) je z cvičného akrobata Tréner ,Povodne som chcel tam dať tú 3,5 mvvs ,neskor ASP 32
Tu 4,1 mal Viktor, karburator zostal u mňa. . potreboval som nahradit karbec na HP 49 VT
plan možem nájsť, asi Modelár z 1985
držím Ti palce. . .
Bydlisko: Čakany
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 22:46
Ahaaaaa, uz som to pochopil, dakujem
Krasne postaveny model
Len taka otazka, v kridle su nakreslene miesta na serva, to je tam uz nejako predpripravene?
Ake tam mali byt origo panty?
dakujem
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
bronco73
modelár

Príspevkov: 31

Moje modely
Poslať správu
Autor: bronco73 Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 22:56
určite nie sú pripravené otvori pre serva ,lebo povodne sa rátalo len jedným v strede.
panty hociake kvalitné napr MPjet , povodny model toho američana v modelári mal tušim závesy len z nažehlovačky
Bydlisko: Čakany
peteer
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: peteer Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 22:58
lebo v kridle su nakreslene otvory pre 2x servo
tak teraz neviem....
panty mam kupene MPjet, ale myslel som kde mal mat original model osy otacania? dakujem
Bydlisko: Sereď ( 26 rokov )
bronco73
modelár

Príspevkov: 31

Moje modely
Poslať správu
Autor: bronco73 Správa zaslaná: 24. 1. 2014 o 23:17
keď povodne tam bola nažehlovačka, tak horná hrana , ja som panty mal asi v 1/3 od hornej strany krídla ale nie je to tragické, rob ako chceš

dneska by som tam dal aj ja dve servá na krídlo, napr HS-225, urobiť šachtu pre servo a žlab pre káble do polystirena nie je problem
Bydlisko: Čakany
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 836 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: