autor | správa |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
Technické údaje: 3 kanálový koaxial s gyrom, ovládanie 40MHz súprava v mode2 Parametre: * Priemer rotoru: 300 mm * Dĺžka trupu: 305 mm * Šírka trupu: 145 mm * Motor: 2 motory N50 * Váha: 258g * Doba letu: cca 10 minút * Doba nabíjania: cca 90 minút * Batéria: Li-Pol 3.7V 800 mAh Konštrukcia trupu aj chvostová trubka sú kovové. Material je to celkom solidný, zatiaľ som pri mojich začiatočníckych pokusoch nič nezničil. Podvozok je z pružného plastu- dosť vydrží. Podvozkové lyže sú kovové. Materiál je mäkky a pri tvrdšom pristatí pohltí dosť energie. Pravú lyžu som už dvakrát rovnal, zatiaľ nejaví známky prasklín. Plast listov tiež dosť vydrží, len listy musia v hlave zostať volnejšie-nedoťahovať. Pre pohon vpred/vzad slúži zadný motorček s vrtulkou. Asi budem musieť upraviť jeho polohu lebo pri lete vpred dosť uhýba doprava. Pri vysení je problém ho udržať na mieste, má tendenciu cúvať mierne doľava aj ked je gyro vytrimrované tak aby sa neotáčal okolo osi. Poskakujem len vonku za podvečerného bezvetria v záhrade. Je potrebné však dávať pozor na výšku. Nemala by prekročiť výšku okolitých prekážok ktoré vytvárajú závetrie. Len raz som si nedal pozor a poryv vetra odniesol neovládatelný vrtulník za susedov plot. Takže znova opakujem, pozor na výšku a vietor!!! Do interieru je vrtulníček moc veľký (teda pre mňa ), v izbe štandartných rozmerov a zariadenej nábytkom si netrúfam lietať. Nuž a to je aj jedna z nepresností v reklamných popisoch a v originálnom návode v AJ. V popisoch sa všade DH 9074 alebo CRAFT 3D Gyro označuje za interierový vrtulníček. V návode však odporúčaju na lietanie voľnu plochu bez prekážok o min rozmeroch 3x3x3m. Nuž a to bežná izba určite nespĺňa. Napriek týmto výhradám som však s vrtulníčkom CRAFT spokojný a celkom dobre sa s ním zabavím. Nuž a o to predsa hlavne ide! :O))) |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
11.8. posledné 3 dni viac rozoberám ako lietam. ( Dôvod? Zrazu sa začal vrtulníček len točiť na mieste. Ked som ho chytil do ruky a dal plný výkon tak tah bol veľmi slabý. Práve vtedy som si všimol, že horný rotor sa chová akosi divne. Nemal dostatočné otáčky. Príčinou bolo povolenie poistovacej skrutky na velkom prevodovom kole horného rotora. Nakolko som chcel skontrolovať aj vôlu na pastorkoch nasledovala rozborka. Pre potencionálnych majitelov rada: pozor, na tom prckovi je na každej skupine použitý iný rozmer skrutiek. Pri tých mrnavých rozmeroch sa to dosť ťažko rozlišuje, označte si ich. Ked som rozborku absolvoval dnes 3x tak som červíka poistil modrým Loctailom. uvidím či to pomôže. |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
Podvečer som bol vrtulníček odskúšať, poistený spoj drží. Asi sa my podarilo niekde porušiť rozloženie hmotnosti, CRAFT je dosť nestabilny. Pomerne silno cúva a pritom bočí doľava. Naopak, zlepšila sa reakcia na pohyb vpred.
Mate nejaký tip na samodo prípravok na vyváženie vrtulníčka? |
mikyno12 modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
netusim, kde ma baterku ulozenu, ale asi posunut baterku |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
Tak Craftík je na predaj. Prešiel som na EasyCopter Colibri V4.5 PRO. |
Lipi modelár Príspevkov: 30 Moje modely Poslať správu |
Cauko ako ma byt vyvazene to vahadlo?
mne to pada stale na jednu stranu.. ale ked lietam tak pohoda, vzdy si to vytrimujem... |
pito modelár Príspevkov: 1 Moje modely Poslať správu |
mam craft 9074,nevies ako vymenit vnutornu hriadel 9074-16 katalogove cislo.Som z toho jelen |
richi555 modelár Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
presne tento som dostal na vianoce... po dvoch letoch som usúdil že je vhodný na reklamáciu, vôbec sa nedal dotrimovať a keď som ho náhodou dotrimoval tak sa po chviľke zas rozladil a to až tak že sa točil sám do ľava a trim pritom bol naplno do prava.. ako šmejd a detská hračka... |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
richi555: Ale ved to je aj hračka, nemôžeš od neho čakať to čo od skutočného vrtulníku. V letovej výške tak od 60cm vyššie je to dosť stabilné. Napríklad môj bol aj dosť náchylný na polohu pri zapnutí vrtulníka. Pokiaľ bol v naklonený na mierom svahu tak sa nedal dotrimovať. ked som ho položil na rovinu a zapol tak lietal stabilne. Neviem ake je tam to gyro a či berie do úvahy aj polohu pri zapnuti ale asi áno. Ináč najlepší soôsob ako doladiť je práca z ťažiskom. Môj Craftík bol velkým priatelom z obojstranou páskou. Napríklad kúsok obojstranky a sponka karoserie z auta 1:18 odstránila cúvanie. Treba len laborovať. Ináč vysielač k tomuto vrtulníčku nemá možnosť trimovania. Môžeš len ladiť otočným prepinačom niečo také ako "zisk gyra" Toto je však dosť závislé od stavu pohonnej batérie. V prvých minutách letu je to divoké, potom sa ustáli a ku koncu je akoby si to ťahal cez gumenné tiahla. Proste hračka. pito: mám taký dojem, že musíš dať dole velké prevodové kolesa. Sú tam poistené červíkami. Potom len opatrne potiahneš za tú plastovú časť pod vahadlom. Po výmene dopuručujem červík na´ozubenom kole poistiť nejakým poisťovačom závitov. Lipi: vahadlo bude vždy padať v kľude na jednu stranu. Vieš prečo? Skús zisťiť odkial sú napájané tie ledky vo vahadle. Vahadlo funguje ako odstredivý regulátor, pri roztočení sa ustáli v rovine a cez to tiahelko pod ním ti vytiahne aj horné listy. Teda tak laicky vysvetlené. |
koloe07 modelár Príspevkov: 7 Moje modely Poslať správu |
ktory je vlastne na predaj ??? a za kolko ? |
armani modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
Autor: armani
Správa zaslaná: 7. 2. 2011 o 00:04
Už je dávno predaný, info bolo aj v inzeráte. Ten príspevok nad tebou bolo len pár rád kolegom čo túto hračku vlastnia. |