Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
22tomas40
modelár

Príspevkov: 12

Moje modely
Poslať správu
Autor: 22tomas40 Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 15:34
Dobrý deň, mám Phantom 2 asi mesiac, ale aj kvôli počasiu, som s ním dnes letel iba druhý krát. Prvý let bol fajn, nakalibroval som kompas, poskúšal som všetky smery, výšku atď. Lietal som asi 8 minút, potom som pekne pristal. Dnes som šiel na to isté miesto, presne na tom istom mieste som phantom položil. Ak som správne pochopil, tak kalibrácia sa má robiť iba keď som na inom mieste, keďže, som bol presne tam kde aj prvý krát, kalibráciu som nespravil. Zapol som teda RC a potom koptéru. Pravú páčku som mal v mode GPS ale diódy blikali na žlto. Tak som hu dal dole a zase do GPS a potom už blikali na zeleno. Naštartoval som motory a pridal plyn, akonáhle sa však phantom dostal do vzduchu, okamžite ma zarazilo že ide do ľava, pritom som vôbec s páčkami nehýbal. Zrazu sa v plnej rýchlosti rozletel svojou cestou. Bol som na veľkej lúke no šiel tak rýchlo, že smeroval k domov a k stromom. Stále som držal páčku na stúpanie, v nádeji nech sa všetkému vyhne. Len tak tak minul stromy a potom už som ho nevidel. Ale utekal som smerom, kade letel. Zrazu som ho zbadal, visel vo vzduchu, cca 20 metrov. Proste len tak visel, diody stále blikali na zeleno. Skúsil som ovládanie a reagoval už normálne, tak sa mi podarilo priletieť s ním až ku mne a pristáť. Celé to trvalo, nie viac ako 2-3 minúty.
Moja otázka teda znie.
Čo to mohlo zapríčiniť? Čo som urobil zle? Mám k nemu aj gimbal a idem kúpiť gopro, pretože, natáčam videá a teda, kúpil som to hlavne pre to, že, phantom mi zabezpečí nové možnosti. No ak mám pri každom lete mať také nervy, tak neviem či to je pre mňa. Rozmýšľal som, či by sa toto mohlo stať, keby je v ATTI. móde.
Ďakujem za všetky odpovede a aj prípadnú kritiku.
Bydlisko: PD ( 32 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Autor: Krtko-28 Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 18:44
pred startom si pockal na sat-lock /home-lock ?
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
WiiPro
modelár

Príspevkov: 1516

Moje modely
Poslať správu
Autor: WiiPro Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 18:56
V atti mode by ti to nemalo robit.
22tomas40
modelár

Príspevkov: 12

Moje modely
Poslať správu
Autor: 22tomas40 Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 19:26
Krtko-28:
pred startom si pockal na sat-lock /home-lock ?

No, nepočkal som pretože, vedel som že budem lietať max 50 metrov odo mňa, páčka bola celý čas v polohe off. Reagoval som na svietiace diody na zeleno a tým pádom som si bol istý že je všetko ok. Ešte ma napadlo, v návode je uvádzané že vždy pri štarte mám byť postavený tak aby ovládač smeroval k zadnej časti modelu. To som nedodržal ale aj tak si myslím, že príčina je niekde inde. Možno keby som nakalibroval kompas bolo by to ok.
Bydlisko: PD ( 32 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Autor: Krtko-28 Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 20:23
na zaciatok je dolezite si nastudovat , co znamenaju tie blikania, pokial nepouzivam osd je to jediny sposob ako mi kopter oznamuje svoj stav a pocity je jedno ako daleko pojdem ci 2m alebo 200m , treba si pockat na tie satelity a ulozenie domceka (u mna je to max 45sekund) - vyhneme sa zbytocnym problemom. aby ovladac smeroval k zadnej casti modelu nieje nijak kriticke - je to kvoli IOC ,mozes stat aj na boku aj v predu...hocijak no potom pri pouziti IOC musis vediet ako bol kopter otoceny aby si to vedel pouzit. kompas nekalibrujem na kazdom novom mieste, zatial som sa pohyboval v okruhu 10km od miesta kalibracie - ziadne problemy s GPS a RTH (pri kalibracii treba dat pozor na rusive elementy v tesnej blizkosti : mobil, loziska zeleznej rudy pod nohami, silne magnety apod) . treba dat pozor na hustu oblacnost, zhorsuje kvalitu gps signalu (niekolko clankov + osobne skusenosti) potom nastavaju problemy v gps mode a rth som radsej neskusal
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 11:13
Mam P2 uz rok a nic take sa mi este nestalo. Pravdupovediac, netusim, preco sa to stalo tebe, ale tiez si myslim, ze v kazdom pripade treba cakat, kym sa Naza nainicializuje a chyti satelity. Tiez mi to trva tak 40 - 60 s, kym doblika a nasleduje mnoho rychlych zelenych blikov a potom uz len 2x zeleny preblik v GPS rezime (ak ma dost satelitov). Az potom startujem a prvu minutu len tak este kontrolujem, ci reaguje spravne.

Jedna dolezita vec je, ze pri zapnuti sa nedotykaj riadenia na vysielacke. Vtedy sa inicializuje Naza a tusim nie je dobre hybat packami prave v tomto okamihu. To je len prvych par sekund, ked uz chyta satelity, tak vtedy uz mozes. Mozno si mal omylom nejaku packu posunutu pri zapniani a potom sa to cele zle nainicializovalo.

Inak, ja som kompas kalibroval len raz a nemal som s tym problem, tusim, ze ani minuly rok v Chorvatsku som ho nekalibroval. Ale nechcem kecat, mozno ano, ale si to nepamatam... Kazdopadne, nerobim to pred kazdym letom.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
22tomas40
modelár

Príspevkov: 12

Moje modely
Poslať správu
Autor: 22tomas40 Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 15:20
No hej, ja som tiež skúšal ako reaguje najrpv a hneď ako sa odlepil od zeme si šiel svojou cestou Akurát, nikde v návode nemám napísané to, že musím počkať 45-50 sekúnd na homelock. Je tam iba proste že, keď blikajú na žlto tak je to ready to fly bez GPS a keď blikajú na zeleno tak ready to fly GPS. Ale nejako podrobnejšie rozpísané to tam nie je. Ono to má spraviť aj keď mám ľavú páčku v polohe off?
Bydlisko: PD ( 32 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 15:43
Lava packa je home lock a course lock. To s tym nema nic spolocne. Podstatny je pravy prepinac, kde prepinas na GPS/Atti/Manual (podla toho, ako si to nastavil v Assistentovi). Pri zapnuti to nechaj v polohe GPS alebo Atti.

Home Lock nepouzivaj ak nevies na co to sluzi, nechaj to v polohe Off.

Mozno si mal letovy rezim na Manual a vtedy ziadna automatika nefunguje, leti to len na gyra...

Najskor si myslim, ze tvoj problem si si sposobil sam a ze to nie je vadny Phantom.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
pjottrhorvat
modelár

Príspevkov: 138

Moje modely
Poslať správu
Autor: pjottrhorvat Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 20:23
skylark:
Mam P2 uz rok a nic take sa mi este nestalo. Pravdupovediac, netusim, preco sa to stalo tebe, ale tiez si myslim, ze v kazdom pripade treba cakat, kym sa Naza nainicializuje a chyti satelity. Tiez mi to trva tak 40 - 60 s, kym doblika a nasleduje mnoho rychlych zelenych blikov a potom uz len 2x zeleny preblik v GPS rezime (ak ma dost satelitov). Az potom startujem a prvu minutu len tak este kontrolujem, ci reaguje spravne.

Jedna dolezita vec je, ze pri zapnuti sa nedotykaj riadenia na vysielacke. Vtedy sa inicializuje Naza a tusim nie je dobre hybat packami prave v tomto okamihu. To je len prvych par sekund, ked uz chyta satelity, tak vtedy uz mozes. Mozno si mal omylom nejaku packu posunutu pri zapniani a potom sa to cele zle nainicializovalo.

Inak, ja som kompas kalibroval len raz a nemal som s tym problem, tusim, ze ani minuly rok v Chorvatsku som ho nekalibroval. Ale nechcem kecat, mozno ano, ale si to nepamatam... Kazdopadne, nerobim to pred kazdym letom.


Nekalibruješ? Hmm zaujímavé, síce som čítal dosť o tom že sa kalibrovat nemusí ak sa štartuje z rovnakej pozície ale napr keď ho niekde prepravujes na dlhšiu vzdialenosť tak sa to doporučuje ho nakalibrovat.. Ja tancujem pred každým letom aby som si bol stále istý že všetko je OK.. Ak by mi to niekam uletelo tak by som si asi hodil slučku p.s. Predal som už aj tu kameru ktorú sme u vás skúšali a nešiel z nej obraz a na druhy mesiac príde nová gopro 3 silver
Bydlisko: Humenné ( 29 rokov )
WiiPro
modelár

Príspevkov: 1516

Moje modely
Poslať správu
Autor: WiiPro Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 20:31
mne preistotu ani kalibrovat neislo obehol som gpsko magnetom a uz to ide
salamander
modelár

Príspevkov: 338

Moje modely
Poslať správu
Autor: salamander Správa zaslaná: 6. 3. 2015 o 22:02
Mládenci ja už lietam s P1 a P2 už 2 roky ale stále dodržiavam predletovú prípravu , lietam FPV a všetko vidím na obrazovke, ale sledujem blikanie , keď skončí dlhé zelené a potom idú dvoj bliky zelené tak pravým prepínačom prepnem 10x hore dole až začne svietiť žltá a urobím tanec až potom to vzlietne .
Pre istotu ho dám od seba dákych 40m a otočím ho proti sebe aby ten kosoštvorec na obrazovke bol v strede , potom ho dám bokom ľavý prepínač na HL , ľavú páčku ku sebe a musí letieť priamo ku mne . Totiž, ak bude odo mňa 1km tak musí všetko fungovať na 1000%, inak ho viac nenájdem.
Mal som problém keď bol odo mňa 1300m v horách a musel som zapnúť návrat domov , mám to na pravom prepínači 3 pozícia a modlil sa aby doletel , baterka mala totiž 30% ,keď som ho chytal do ruky tak mala 8% a let trval 18 min čo ma šokovalo .
Teraz pri 50% ak je odo mňa 1km tak mažem domov , istota je istota , je v to príliš veľa euráčov .

Chodím na Rcmániu sem len občas .

22Tomas40 láskavo tu napíš niečo o sebe lebo mám dojem že tu píše dáky Duch ...
Bydlisko: okr. Prievidza1952 ( 72 rokov )
22tomas40
modelár

Príspevkov: 12

Moje modely
Poslať správu
Autor: 22tomas40 Správa zaslaná: 7. 3. 2015 o 01:15
skylark:
Lava packa je home lock a course lock. To s tym nema nic spolocne. Podstatny je pravy prepinac, kde prepinas na GPS/Atti/Manual (podla toho, ako si to nastavil v Assistentovi). Pri zapnuti to nechaj v polohe GPS alebo Atti.

Home Lock nepouzivaj ak nevies na co to sluzi, nechaj to v polohe Off.

Mozno si mal letovy rezim na Manual a vtedy ziadna automatika nefunguje, leti to len na gyra...

Najskor si myslim, ze tvoj problem si si sposobil sam a ze to nie je vadny Phantom.


V asistentovy som nerobil nic takze je to tak jak pises. Packu som mal na gps. Urcite nebol v manual mode. To by potom nemohol ostat len tak visiet na mieste. Jedine co som spravil bolo: hore po starte a potom uz isiel sam, proste sam keby polozim ovladac tak je to jedno lebo sa choval ako zblbnuta umela inteligencia z filmov. Skusal som este ked odlietal samozrejme ovladat ale siel stale jednym smerom. Takze tak. Uvidim ako sa bude chovat najbluzzsie na letisku. Nakalibrujem kompas, potom pockam minutu a uvidim.

SALAMANDER: doplnim neskor info, co konketne ta zaujima?
Bydlisko: PD ( 32 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Autor: skylark Správa zaslaná: 7. 3. 2015 o 09:47
Tak mozno to zblblo pri inicializacii, resp. si pisal, ze si moc necakal a rovno letel. Tak vyskusaj znova a daj vediet.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
salamander
modelár

Príspevkov: 338

Moje modely
Poslať správu
Autor: salamander Správa zaslaná: 7. 3. 2015 o 21:36
22tomas40 , mal si to na Pc a robil si veľkú kalibráciu IMU Calibration Advanced na stole ?
Pred 2 rokmi som založil vlákno na P1 už je zavreté ale stále sa dá čítať , takéto problémy sa tam riešili v jednom kuse .
Marek KM nerobil kalibráciu na mieste lebo mudroval až mu nakoniec P1 uletel.
Komu nie je rady niet ani pomoci .
Pozri do môjho profilu , sú tam dáke údaje .
Bydlisko: okr. Prievidza1952 ( 72 rokov )
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Autor: elektromodely Správa zaslaná: 8. 3. 2015 o 20:07
Ked bol prepinac v gps rezime a blikali LEDky na zlto, tak to blikali rychlo za sebou ? Phantom bol pri zapnuti v klude a vodorovne ?

V kazdom pripade treba byt vzdy pripraveny okamzite prepnut na atti, ked si phantom chce letiet niekam do prec.

A pri kazdom lete kalibrovat kompas a pockat, kym nacita gps polohu a ulozi si domcek, ako uz pisal skylark.
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 713 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: