autor | správa | |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
my mame asi nejaky stary, alebo som si tam nevsimol regulator na 12V? budem to musiet niekedy rozobrat |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Nie je tam. Je tam odpor toho výhrevného telesa.. pri 230V a napríklad 1400W, tam tečie 6A (kvoli odporu - aj keby tam motor nebol), a to je pre ten motor akurát, len ho tam pichli do série. A usmernili na ňom polaritu diodami, tie vidno aj tu na fotke. Napätie sa ustáli aké treba, na to aby ten prúd bol správny.. |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
nejako nie som v tomto silnoprude doma, dik za vysvetlenie. Ale ako potom funguju dvojrychlostne feny ? mensi odpor by mal davat menej tepla a viac voltov do motora ale ked dam druhu rychlost, tak su aj otacky motora vyssie aj teplota. |
|
hofoo7 modelár Príspevkov: 562 Moje modely Poslať správu |
tento bol 3-rychlostny |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Autor: coro
Správa zaslaná: 6. 11. 2011 o 20:03
Tak až tak sa fénom nevenujem aby som vedel detaily.. Dvojrýchlostný ale má pri vypínači ďalšiu diodu, a na menšej rýchlosti ide len na jednu polvlnu striedavého prúdu, cez ňu. Ako to je v trojrýchlostnom neviem, ale aj to vinutie ohrevu sa dá možno prepojiť nejak paralelne (alebo dokonca len skrátiť a využitím menšej časti klesne odpor stúpne prúd a zvýši sa výkon... Na vyšší výkon asi nechajú viac prúdu aj pre motor aby sa to neroztavilo teplom. Ako to majú tie čo vedia fúkať na studeno neviem, ale verím že tam bude nejaký triviálny nápad napríklad že to pustia do motora cez kondenzátor.. Ono totiž navinúť motor na 230V, s patričným KV, by bolo oveľa nákladnejšie. |