Výrobca: | Ja |
Rozpätie: | 1330 mm |
Hmotnosť: | 2370 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1150 mm |
Materiál: | balza, smrek, preglejka, dural |
Motor: | NTM 35-48/900 |
ID Modelu: AM5240 | Zobrazenia: 19251 | Pridané: 17. 1. 2015 o 17:09 | Autor: Štefko
Autor | Správa | |
Štefko modelár ![]() Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Vďaka za za pochvaly. Ale až taká super konštrukcia to zase nieje, aby to bola škoda poťahovať. Toto mi bolo ľúto poťahovať: ![]() ![]() >babratenko Nad ťažiskom som ani veľmi nepremýšľal, skôr som hľadal informácie o nastavení krídel. Pekný článok napísal A. Alfery. Podľa toho som to robil. Spodné krídlo má mať večší uhol nábehu ako horné. Alefry píše až o 2°, to sa mi ale zdá veľa. Ja mám 2° dolné a 1,5° horné, alebo obidva trocha menej, asi ![]() A ešte čo sa týka ťažiska, skúsim nejaké kalkulačky a uvidím. Števo |
|
Kamil modelár ![]() Príspevkov: 707 Moje modely Poslať správu |
Na plane nie je uvedene tazisko? |
|
Fasciman modelár ![]() Príspevkov: 912 Moje modely Poslať správu |
Pekné. Keď ho potiahneš, šupni do kabíny pred štítok zasklenia nejakého štýlového pilota z polystyrénu, pekne vymalovaného a s koženou čiapkou + leteckými okuliarmi. Tiež mu dorob látkový šálik, nech jemne veje dozadu počas letu. ![]() ![]() ![]() |
|
Štefko modelár ![]() Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Je. Ťažisko podľa plánu má byť v ~46%. Ale ešte uvidím čo vyhodia nejaké kalkulačky. Zatiaľ mi vychádza baterka pár cm pred ťažiskom, takže to bude bezproblémové dolaďovanie. Pilota sa mi veľmi nechce robiť, ale ak sa do toho pustím, bude presne taký, ako v popise ![]() Števo |
|
Kamil modelár ![]() Príspevkov: 707 Moje modely Poslať správu |
Tazisko tiez vzdy kontrolujem vypoctom. Toho pilota tam daj. ![]() |
|
Fasciman modelár ![]() Príspevkov: 912 Moje modely Poslať správu |
|
|
Štefko modelár ![]() Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Jeden lepší ako druhý ![]() ![]() Ešte doplním nejaké detaily z krídelka. Hrany prekrytia krídelka som prelepil uhlíkovou lištou, lebo boli veľmi tenké a krehké. Spoločný čap závesov je uhlíková tyčka 1,5 a trubička 2. ![]() Štvorkilové kovové servo je tam "nafurt", žiadny montážny otvor nebude, neplánujem ho vyberať. Drôt 1,5. ![]() ![]() ![]() |
|
Joba modelár ![]() Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
To robíš nejako moc poctivo ![]() ![]() ![]() |
|
Štefko modelár ![]() Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Pod 2000g ? Bez problému, bez baterky a bez motora ![]() Samotná kostra 1450g, výbava 385g, baterka 3S 3700 - 350g. Spolu <2200g. Už len poťah a držiak na baterku, ten bude nakoniec. |
|
japro modelár ![]() Príspevkov: 342 Moje modely Poslať správu |
Pozeral som fotky. Pekná, čistá stavba. Len jednu pripomienku mám. Keď si robil "I" nosník si urobil chybu. Máš nesprávne orientované vlákna balzy. Sice u takého malého modelu to veľmi nevadí, ale keby si staval niečo veľké, tak tam by mohol byť problém. |
|
Štefko modelár ![]() Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Už ma na to pár ľudí upozornilo. Ako hovoríte je to malý model, nosníky sú relatívne krátke, a balza je tvrdá, tak som si to takto flákol. |
|
babratenko modelár ![]() Príspevkov: 334 Moje modely Poslať správu |
Môže mne, amatérovi , niekto ukázať tú chybu ? Už poťahuješ ? |
|
Fasciman modelár ![]() Príspevkov: 912 Moje modely Poslať správu |
Ono tá orientácia vlákien v stojinách z balzy medzi nosníkmi akosi automaticky "udrie do očí" každému staviteľovi. Aj mne, avšak presne toto som si pomyslel, teda že na menšom rozpätí až tak nevadí a preto som ani neupozorňoval na to. Aj aby som neurazil, niektorí sa môžu uraziť na taký koment ale to nie je Tvoj prípad. Inak je pravdou, že odrezať lištu v smere vlákien a až z nej rezať medzinosníkové výplne je rýchlejšie, ako rezať balzovú dosku naprieč vlákien. ![]() Babratenko: Ide o tú balzu medzi hornou a dolnou pásnicou smrekových nosníkov, kde by smery vlákien balzy mali byť priečne, teda silnejšie by mali prepojiť hornú pásnicu s dolnou. To je dôležité preto, lebo sa tým uzavrie predná skriňa (tuhý poťah od nábežky zhora aj zdola), ktorá je odolná na torzné sily ktoré na krídle počas letu vznikajú. Vidno to na úplne prvej fotke (krídla) v komentoch. |
|
lv modelár ![]() Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Je pravda, že pri takomto malom lietadle tam v podstate tá stojina vzhľadom na použité pásnice ani nemusí byť, ale do budúcna určite vlákna kolmo na pásnice. Pri väčšom rozpätí by to mohol byť osudný omyl... |
|
babratenko modelár ![]() Príspevkov: 334 Moje modely Poslať správu |
Ok. Už to vidím a aj chápem. Hold na to chodím na portál, pretože sa tu vždy nájde niekto kto fundovane poradí. Ďakujem. |