Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Ja
Rozpätie: 1330 mm
Hmotnosť: 2370 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 1150 mm
Materiál: balza, smrek, preglejka, dural
Motor: NTM 35-48/900
Popis

Dobre známy model MAX zveščený na 130%. Stavba viacmenej podľa plánu, ale pri zachovaní pôvodných tvarov a rozmerov.

ID Modelu: AM5240 | Zobrazenia: 18964 | Pridané: 17. 1. 2015 o 17:09 | Autor: Štefko


kýlovka z líšt: 5x8, 5x5 a…


židne CNC, ale ručná…


nosníky…


stojina…


bočnice b4, vpredu preglejka…


ohýbanie bočníc na čo…


polovice delenej výškovky a…


nábežné lišty odrezané…


uhlíkové trubky 4x2…


poťah b4 + mechanizmus…


spodné…


tri preglejkové závesy…


-30mm


+30mm


horné krídlo, takmer 100…


preglejka 3, v nej otvory pre…


medzi balzovou výplňou je…

1 2 3 4 5 6
Autor Správa
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Autor: Štefko Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 17:34
Vďaka za za pochvaly. Ale až taká super konštrukcia to zase nieje, aby to bola škoda poťahovať.
Toto mi bolo ľúto poťahovať: Ale predsa kvôli tomu to robíme, aby to lietalo ...a Turbočmeliak mi lieta pekne

>babratenko Nad ťažiskom som ani veľmi nepremýšľal, skôr som hľadal informácie o nastavení krídel. Pekný článok napísal A. Alfery. Podľa toho som to robil. Spodné krídlo má mať večší uhol nábehu ako horné. Alefry píše až o 2°, to sa mi ale zdá veľa. Ja mám 2° dolné a 1,5° horné, alebo obidva trocha menej, asi .
A ešte čo sa týka ťažiska, skúsim nejaké kalkulačky a uvidím.

Števo
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 17:36
Na plane nie je uvedene tazisko?
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 18:20
Pekné.

Keď ho potiahneš, šupni do kabíny pred štítok zasklenia nejakého štýlového pilota z polystyrénu, pekne vymalovaného a s koženou čiapkou + leteckými okuliarmi. Tiež mu dorob látkový šálik, nech jemne veje dozadu počas letu.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Autor: Štefko Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 18:35
Je. Ťažisko podľa plánu má byť v ~46%. Ale ešte uvidím čo vyhodia nejaké kalkulačky. Zatiaľ mi vychádza baterka pár cm pred ťažiskom, takže to bude bezproblémové dolaďovanie.

Pilota sa mi veľmi nechce robiť, ale ak sa do toho pustím, bude presne taký, ako v popise

Števo
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 18:38
Tazisko tiez vzdy kontrolujem vypoctom.
Toho pilota tam daj.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 21. 2. 2015 o 20:49
K možnému pilotovi, nedalo mi nezdieľať týchto pilotov (dobre som sa nasmial, najmä na tých dvoch), ako možná inšpirácia. Predáva ich Astramodel, sú v mierkach 1:5 a 1:6, výrobca Ripmax. Posúvam na pobavenie.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Autor: Štefko Správa zaslaná: 23. 2. 2015 o 21:27
Jeden lepší ako druhý ...Aďo nemá chybu

Ešte doplním nejaké detaily z krídelka. Hrany prekrytia krídelka som prelepil uhlíkovou lištou, lebo boli veľmi tenké a krehké. Spoločný čap závesov je uhlíková tyčka 1,5 a trubička 2.



Štvorkilové kovové servo je tam "nafurt", žiadny montážny otvor nebude, neplánujem ho vyberať. Drôt 1,5.

Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 06:21
To robíš nejako moc poctivo ale klobúk dole nech sa darí dúfam že tých 130% nie je zo skutočného skús sa s tou hmotnosťou dostať aspoň pod 2000g
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Autor: Štefko Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 21:42
Pod 2000g ? Bez problému, bez baterky a bez motora
Samotná kostra 1450g, výbava 385g, baterka 3S 3700 - 350g. Spolu <2200g. Už len poťah a držiak na baterku, ten bude nakoniec.
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Autor: japro Správa zaslaná: 25. 2. 2015 o 10:09
Pozeral som fotky. Pekná, čistá stavba. Len jednu pripomienku mám. Keď si robil "I" nosník si urobil chybu. Máš nesprávne orientované vlákna balzy. Sice u takého malého modelu to veľmi nevadí, ale keby si staval niečo veľké, tak tam by mohol byť problém.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Autor: Štefko Správa zaslaná: 25. 2. 2015 o 21:09
Už ma na to pár ľudí upozornilo. Ako hovoríte je to malý model, nosníky sú relatívne krátke, a balza je tvrdá, tak som si to takto flákol.
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 334

Moje modely
Poslať správu
Autor: babratenko Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 04:04
Môže mne, amatérovi , niekto ukázať tú chybu ? Už poťahuješ ?
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 07:18
Ono tá orientácia vlákien v stojinách z balzy medzi nosníkmi akosi automaticky "udrie do očí" každému staviteľovi. Aj mne, avšak presne toto som si pomyslel, teda že na menšom rozpätí až tak nevadí a preto som ani neupozorňoval na to. Aj aby som neurazil, niektorí sa môžu uraziť na taký koment ale to nie je Tvoj prípad. Inak je pravdou, že odrezať lištu v smere vlákien a až z nej rezať medzinosníkové výplne je rýchlejšie, ako rezať balzovú dosku naprieč vlákien.

Babratenko:
Ide o tú balzu medzi hornou a dolnou pásnicou smrekových nosníkov, kde by smery vlákien balzy mali byť priečne, teda silnejšie by mali prepojiť hornú pásnicu s dolnou. To je dôležité preto, lebo sa tým uzavrie predná skriňa (tuhý poťah od nábežky zhora aj zdola), ktorá je odolná na torzné sily ktoré na krídle počas letu vznikajú.

Vidno to na úplne prvej fotke (krídla) v komentoch.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 09:04
Fasciman:
Ono tá orientácia vlákien v stojinách z balzy medzi nosníkmi akosi automaticky "udrie do očí" každému staviteľovi. Aj mne, avšak presne toto som si pomyslel, teda že na menšom rozpätí až tak nevadí a preto som ani neupozorňoval na to. Aj aby som neurazil, niektorí sa môžu uraziť na taký koment ale to nie je Tvoj prípad. Inak je pravdou, že odrezať lištu v smere vlákien a až z nej rezať medzinosníkové výplne je rýchlejšie, ako rezať balzovú dosku naprieč vlákien.

Babratenko:
Ide o tú balzu medzi hornou a dolnou pásnicou smrekových nosníkov, kde by smery vlákien balzy mali byť priečne, teda silnejšie by mali prepojiť hornú pásnicu s dolnou. To je dôležité preto, lebo sa tým uzavrie predná skriňa (tuhý poťah od nábežky zhora aj zdola), ktorá je odolná na torzné sily ktoré na krídle počas letu vznikajú.

Vidno to na úplne prvej fotke (krídla) v komentoch.

Je pravda, že pri takomto malom lietadle tam v podstate tá stojina vzhľadom na použité pásnice ani nemusí byť, ale do budúcna určite vlákna kolmo na pásnice. Pri väčšom rozpätí by to mohol byť osudný omyl...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 334

Moje modely
Poslať správu
Autor: babratenko Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 13:35
Ok. Už to vidím a aj chápem. Hold na to chodím na portál, pretože sa tu vždy nájde niekto kto fundovane poradí. Ďakujem.
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
1 2 3 4 5 6
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 719 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 2 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: