autor | správa | |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Takže už 2 elektro motori my zhoreli a to jeden za 30 euro ale druhý kvalitnejší pre elektro modely a nie vetrone za 50 euro teraz nechápem či je vobec elektrika na ničo dobrá opravuje niekto vinutie na motory ? mal som to na mojom modely vid v albume Beaver |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
elektrika je dobrá a má jednu vlastnosť ktorú môžeš buď využiť ako výhodu, alebo to kvoli nej môže zhorieť: - elektro motor si zoberie toľko prúdu (alebo príkonu/výkonu), koľko potrebuje aby sa točil úplne pevne danými otáčkami. (pre upresnenie, tie otáčky sú "KV" motora krát efektívne napätie - ale závisia práve od efektívneho napätia, a to je napätie baterky znížené o všetky straty.. samozrejme ako rastie prúd rastú tie straty, na každm odpore, takže otáčky klesnú.. ale tie straty napätia zároveň znamenajú že sa výkon mení priamo na teplo...) Jo a k vrtuli sa dá potrebný výkon (na hriadeli motora tj nie príkon!) pre dané otáčky nájsť v tabuľkách, prípadne nejakom DriveCalc programe. Ten potrebný výkon s otáčkami sakramentsky rastie, tuším s treťou mocninou tých otáčok... Je to výhoda že elektro sa nedusí na malých otáčkach a zaberie aj z miesta.. Odpor vinutia je tak malý že zablokovan motor znamená takmer skrat. Spalovák akéhokoľvek druhu má výkon až keď sa poriadne točí - to je rozdiel.. Ale ak na elektro namontuješ priveľkú vrtuľu, nevhodnú, čo pre tie otáčky potrebuje vyšší výkon než má motor, tak si proste zoberie aj 200W motorček nejakých možno 400W príkonu, na výkon zmení len pramalú časť zneho a úplne samozrejme o sekundu či niekoǩlko, vinutie zhorí (vo vinutí je najväčší odpor, t.j. tie "straty" tepla). K motorom v modelárskych obchodoch je často uvedený výkon, ktorý znesú len nejaký krátky čas (10 sekúnd). Zrejme si jednoducho zvolil príliš malé motory... bez ohľadu na kvalitu či cenu. |
|
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
napis ake motory si pouzil a ake vrtule si k nim pouzil, uvideme preco zhoreli .) letmo co som pozrel na nete pre 4kg tah cca aspon 4kg https://www.modelmotors.cz/product/detail/240/ http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14405__Turnigy_G60_Brushless_Outrunner_400kv_60_Glow_.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18175__Turnigy_Aerodrive_SK3_5055_280kv_Brushless_Outrunner_Motor.html Li-Po - Prop - thrust - Watts 6s - 17x10 - 3.8kg - 893w - 6s - 20x12 - 5.7kg - 1370w http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18125__Turnigy_Aerodrive_SK3_5055_430kv_Brushless_Outrunner_Motor.html http://www.emaxmodel.com/brushless-motor/gt-series-motors/gt4030.html |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Toto všetko už som sa dozvedel od ,,Veka " no bohužial neskoro nevedel som že tvrdá baterka z vela C má tiež za následok prešťavenia motora a lietal som na pol plynu čo je zlé pre regulátor Vrtula 13x8,motor http://www.modelarstvoimi.sk/m-tech-5045--600-g--600kv--3-8s--1320w/produkt/6677/453,reg http://www.modelarstvoimi.sk/regulator-striedavy--80a-opto-2-6-lipo/produkt/7717/122,a 6S 3300mHa 60C 10sekund aj 120C |
|
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
presne tak ako Veka piše boze co je co za motor ani pismenko neni o nom na nete .( to je ten znackovy? .) 600kv je strasne vela otacok s tou vrtulou a preto motor vela prudu cucal a spalil sa, este mu to aj baterka dovolila, stale treba merat, ak sa velmi neprehrialy magnety a loziska tak by sa ho oplatilo aj previnut, len treba najst dobru dusu ktora sa do to pusti, na nete su aj navody |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
regulátor dymil ako prvý mne to na 25Ckovú baterku lietalo docela dobre reg a motor stdený no baterka bola vrelá http://www.pumps.sk/-previjanie-elektromotorov niečo som našiel no musím sa popýtať či by vedeli aj takýto motor previnuť |
|
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
z 25C baterie si bral velky prud, preto sa hriala, takze uz vieme ze si mal zle zvolenu vrtulu a ta sposobila pretazenie vsetkeho |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
veka vravelže bola ešte v tom chyba že som ťahal na polke plynu lebo regulátor sa správa ako má až na trištvrte plynu .... |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
to je blbosť....
Toto je totálna blbosť......regulátor ti musí dovoliť využívať celý svoj rozsah na akékoľvek otáčky počas celého letu za predpokladu že používať tú správnu vrtuľu.....ak dodržíš určité predpísané parametre vrtuľe, regulátora a jeho dostatočné chladenie tak sa nemôže prehrievať aj keby si lietal celú baterku na štvrť plynu.....ja lietam na starej Alphe 1500 s baterkou 2S 2200mA... povečšine si to lahodím na pol a niekedy aj na švrť plynu a nemám prehriaty motor a ani regulátor...... |
|
EcoOne modelár Príspevkov: 512 Moje modely Poslať správu |
Veka ma vzdy pravdu .) s tym sa musis zmierit .) tu je to pekne vysvetlene aj s obrazkami .) prajem prijemne čitanie a študovanie http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=105&n=teplota-regulatora-v-roznych-rezimoch-1-s-motormi-s-vysokym-kv http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=650&n=teplota-regulatora-v-roznych-rezimoch-2-s-motormi-s-nizkym-kv |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Autor: coro
Správa zaslaná: 30. 9. 2016 o 22:09
palci72, svet nie je vôbec taký ideálny ako by sme si ho vedeli predstaviť.. - Regulátor ktorý na zachytenie indukovaného prúdu použije diody (ochranné diody fetov, prúd z vinutia tečie do baterky), hreje na znížený plyn ako blázon, lebo na diode je nenulová strata napätia a každé PWM prerušenie prúdu (cca 2kHz ?) spôsobí prechod prúdu rovnakej hodnoty ako je okamžitá z baterky do motora, opačným smerom. A čím sa motor točí pomalšie, tým je ten prúd vyšší, lebo j vyšší rozdiel napätia baterky oproti BackEMF (=KV motor krát otáčky).. Odber prúdu z baterky na nejakom meráku či spotrebovanej kapacite vidíš len akýsi uhladený priemer, keby si pozrel osciloskopom tak na pol plynu by si videl iné čísla a oboma smermi.. Problém to robí aj vo vinutí a v baterke, trochu, lebo ten prúd že na každom odpore hreje takpovediac TrueRMS (okamžitá hodnota prúdu v druhej mocnine krát odpor) a vôbec nie ten maličký priemerný prúd.. ale na diodách v regli to je najhoršie lebo tam je strata napätia daná polovodičom a je dosť veľká (a násobí sa tým prúdom, našťastie len zložkou "do baterky" (časť chytá kondík na regli). Ale existujú už aj regly so synchrónnym usmernením, vraj to dokonca funguje. Chystám sa to vyskúšať... Ale úplne prehnaný optimista nie som.
súhlas, to je zas ale problém s tými otáčkami ako som písal vyššie.., že vrtuľa potrebuje oveľa vyšší výkon na len o trochu vyššie otáčky (dané rozdielom napätia mäkšej a tvrdšej baterky). Boli takí čo upiekli motor aj po rokoch spokojného lietania, len preto že nejaký Hyperion začal predávať lepšie baterky. |