Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: vlastný návrh
Rozpätie: 3000 mm
Hmotnosť: 2200 g
Kategória: Lietadla - vetrone
Dĺžka: 0 mm
Materiál: laminát, balza, uhlík, polystyrén
Motor:
Popis

Model zakúpený len nedávno na inzertnom portáli z ČR. Rozpätie 3000 mm, s eliptickým zakončením krídla - v konštrukcii krídla motaná uhlíková trubka, na krídle klapky + krídelká. Trup laminát, smerové kormidlo konštrukčné, výškovka polystyrén + balza, poťah všetko nažehlovačka. Spojka krídla je oceľová guľatina priemeru 10 mm + 4 mm vzadu. Súčasná hmotnosť bez vybavenia 1.344 gramov, letovka teda bude určite nad 2 kg. Vlastný návrh českého modelára.

Budem rád, ak mi niekto odporučí serva + pohon - kombináciu. Rátam tak s motorom s príkonom cca 800 W. Už nejaký vlastný tip na pohon aj mám, no zatiaľ zámerne nezverejňujem, aby som neovplyvnil Vaše tipy.

ID Modelu: AM6019 | Zobrazenia: 6337 | Pridané: 26. 7. 2015 o 20:40 | Autor: Fasciman

1 2
Autor Správa
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 1. 8. 2015 o 20:52
Tak je rozhodnuté. Pre krídelka a klapky volím Turnigy 777 MG (metal gear), digitálne ploché servo z Taiwanu. Viem ich zohnať teraz po 18 € na kus (možno aj po 16 €). Tu sú tiež použité v krídelkách a klapkách v tomto poľskom videu:

www.youtube.com/watch?v=ltvzivzTCKU

Špecifikácia:

Turnigy TGY-777MG High Torque MG Digital Slim Wing Alloy Cased Servo 5.5kg / .10sec / 23g je vysoce mechanicky odolné servo zapouzdřené do hliníkového pouzdra.

Verze vyrobená zejména pro větroně a EDF modely, velmi precizní a tenké servo určené pro tenká kompozitní křídla nebo zatahovací podvozek. Včetně ALU páky.

Jedná se o vynikající serva, ale jen pod značkou Turnigy jsou dostupné za mnohem lepší cenu. Vzhledem k tomu, že servo je vyráběné ve výrobním závodě na Taiwanu, je zaručeno kvalitní zpracování a výstupní kontrola.

Kód: TGY-777MG
Provozní napětí: 4.8V / 6.0V
Provozní rychlost: 0.12sec.60° / 0.10sec.60
° Stall Torque: 4.5kg.cm / 5.5kg.cm
Velikost: 30x10x30mm
Hmotnost: 23g
Motor: 3-pole (metal brushed)
Potenciometr: nepřímý pohon
Kuličková ložiska: ano
Gear: Metal
Pouzdro: hliník
Délka kabelu: 220mm
Konektor JR / Universal

Weight (g) 23
Torque (kg) 5.5
Speed (Sec/60deg) 0.1
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1756

Moje modely
Poslať správu
Autor: VladoVrancik Správa zaslaná: 1. 8. 2015 o 20:54
pri pozerani toho videa ma teraz napadlo ako je to s diferenciou alebo ako sa to vola 80% dolu a 100% hore ci naopak?
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 1. 8. 2015 o 21:30
Výškovka a smerovka. Víťazom sa pre tento vetroň stal : TGY-390DMH High Performance MG Digital Servo.

Viem ich teraz zohnať po 20 €/kus.


tomix:
pri pozerani toho videa ma teraz napadlo ako je to s diferenciou alebo ako sa to vola 80% dolu a 100% hore ci naopak?


Hore viac ako dole, správne. Vzájomný pomer výchyliek krídelka je podmienený voľbou profilu. Napr. u klenutých profiloch so zakrivenou aj spodnou časťou môže byť pomer ešte väčší, napríklad 60 percent dole a 100 percent výchylky serva hore. Rieši sa to vo vysielači (pri "napípaní" modelu) ale aj konštrukciou (preto záves krídelka na vetroňoch horný resp. pri hornom povrchu alebo umiestnenie páky kormidla s dierkami mimo osu otáčania, resp. kombinácia oboch takýchto konštrukčných riešení).




TGY-777MG a TGY-390DMH
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
samosadovsky
modelár

Príspevkov: 192

Moje modely
Poslať správu
Autor: samosadovsky Správa zaslaná: 7. 10. 2015 o 16:48
Mne vzučia servá je to normálne ?
Bydlisko: okres Nitra ( 22 rokov )
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Autor: japro Správa zaslaná: 5. 1. 2017 o 10:42
samosadovsky:
Mne vzučia servá je to normálne ?

Nieje to normálne, ale bežné. Pokial sú to analog serva, tak sa tým netráp.


Fasciman:
Výškovka a smerovka. Víťazom sa pre tento vetroň stal : TGY-390DMH High Performance MG Digital Servo.

Viem ich teraz zohnať po 20 €/kus.


tomix:
pri pozerani toho videa ma teraz napadlo ako je to s diferenciou alebo ako sa to vola 80% dolu a 100% hore ci naopak?


Hore viac ako dole, správne. Vzájomný pomer výchyliek krídelka je podmienený voľbou profilu. Napr. u klenutých profiloch so zakrivenou aj spodnou časťou môže byť pomer ešte väčší, napríklad 60 percent dole a 100 percent výchylky serva hore. Rieši sa to vo vysielači (pri "napípaní" modelu) ale aj konštrukciou (preto záves krídelka na vetroňoch horný resp. pri hornom povrchu alebo umiestnenie páky kormidla s dierkami mimo osu otáčania, resp. kombinácia oboch takýchto konštrukčných riešení).




TGY-777MG a TGY-390DMH


U toho TGY-390 mi trocha vadí to odkryté ložisko.
Difereciáciu kridielok robím v pomere 2:1 (tj. 2 hore a 1 dole) Záves na to nemá až taký vplyv. Umiestnenie páky áno. Pred osu kridielka je výchylka hore väčšia a naopak.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 5. 1. 2017 o 11:49
samosadovsky:
Mne vzučia servá je to normálne ?

Bzučia takmer všetky digitály okrem niektorých drahších od renomovaných firiem. To nerieš. Hľadajú stále svoju polohu. Analóg má dráhu rozdelenú na menej bodov a ak sa servo nachádza medzi dvomi bodmi tak to nerieši. Digitál má dráhu rozdelenú až do 2040 bodov a tam záleží na desatinách milimetra.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 767 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: