Môj bojový stroj pre F5J...
ESCAPE F3J upravený na elektro verziu...
Po čase som pridal este šachovnicu na uši... na modrej oblohe to bolo predsa len horsie vidno...
Montáž
Stavba u tychto kompozitovych modeloch ide rychlo... stacilo vyriesit technicke detaily okolo umiestnenia serv vyskovky a smerovky... nakoniec su hned za motorom...
Potom nasledovalo par tuningovych uprav ako nabehy na kridelká a klapky, vymena spojky za odlahčenu zo vzpätim, nabeh brziacich klapiek z hora, krytky serv....
Technicke parametre:
Rozpätie: 3250mm
Letová váha: cca 2500g
Serva: 4xHS81MG,2xHS85MG
Pohon: Kontronik FUN 500-48, JETI master-125 BEC, vrtule 18/11,17/13,3x15/13
Baterky pohonné: lietal som s 10xGP2200,7xGP3700, 4xA123,3xA123
Baterky záložne: 4xEnelop800 cez shotkyho diodu
Lietanie
Začalo to problemami s rušením... dost dlho trvalo kým som našiel vhodnú polohu anteny... kolmo hore...
Ak budem robit nejaký další kompozit... tak kazde servo rozoberiem uzemnim motor a doplnim kondik na odrusenie... a toroidy na kazdy dlhsi kabel....
Uhlik v trupe a kridlach je znacny zdroj rušenia... v F3J bez elektromotora sa to tak neprejavuje...
Ako najlepsie odolný prímač sa javil PCM1024 s dvojitym zmiesavanim...
Letove vlastnosti su perfektne... ale ako kazdy ostry model je to niekedy pekna mrcha... musi sa lietat na tažiko dost vzadu...
Napriek váhe cca 2500g je model citlivy na termiku a velmi dobre lieta vo vsetkych druhoch počasia...
Nastavenie som nastudoval od Kanadskych letcov F3J co mali tento model.. V kombinacii s nastavenim klapiek a plavajucej vyskovku mam 9 termickych rezimov..., podľa sily vetra a podmienok je mozne lubovolne menit nastavenie iba dvoma prepinacmi... je to rychle a neda sa pomylit...
Na pristavanie sa pouzivam butterfly... vychylky co to da 85stupnov..
Vykony
Stupanie sa pohybuje od 10 do 20m/s podla pouzitej vrtule a bateriek, vykon okolo 1000W.
Klesanie ako ukazuje vyskomer je pri idealnom počasi a podmienkach okolo 0.25-0.3m/s