autor | správa | |
zoom modelár Príspevkov: 498 Moje modely Poslať správu |
KTO MA SKUSENOSTI S TYMITO MOTORMI.? http://www.iminitra.sk/index.php?action=detail&idecko=4708&obchod=5&id_kateg=110&podkat=11&vyr_naz=Evolution&dostup_naz=Skladom NEVIEM TO ,STALE ZLADIT PRI 1/3 OBJEMU NADRZE MY MOTOR ZHASNE NADRZ SOM UZ VYMENIL AJ HADICKY.POLOHA NADRZE JE DOBRA LEBO MY TO MINULU SEZONU CHODILO TO BOL ESTE NOVY.PALIVO SOM MAL 1%NITRA MINULE LETO NA JAR TOHTO ROKU TO ZACALO BLBNUT TAK SOM TERAZ DAL 5%NITRA,PROBLEM TEN ISTI.PORADTE AK VIETE. DAKUJEM |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Niekedy sa motoru nepáči montáž motora dole hlavou, možno pomôže otočenie hlavy o 90°, alebo aktuálna pozícia hlavy mu nevyhovuje, skús ho otočiť inak (bez krytu). Tiež je dobré mať nádrž hneď za motorovou prepážkou, čo najbližšie ku motoru. Nitro by som viac nezdvíhal, ak nechodí s 5% nitra, tak nepôjde ani s 10%. Aký rozmer hadičiek máš, možno stačí vymeniť hadičku na tlakovanie nádrže na väčší vnútorný priemer, prípadne mu zmeň sviečku - buď teplú alebo studenú. Naštartovanie žhavíka je najmenší problém, vyladenie je alchýmia. Treba skúšať. Držím palce. |
|
modelar4 modelár Príspevkov: 75 Moje modely Poslať správu |
Pozeral som spomínaný motor na stránke predajcu - IMI Nitra a píšu tam ohľadne paliva ´= 10% nitra., pri inom motore Evolution dokonca 10 - 30 % NITRA !!! Nebude problém tu? |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
podla mna davat 30% nitro do leteckeho motora je extrem,to sa tak dava do lodi,a nie lietadiel.....s nitorm podla mna nebude problem,nechal by som tych 5 radsej,ale skor to bude ta sviecka,alebo tlakovanie nadrze,pripadne ako DaggyMAC pise,poloha motora... |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
zoom: mna by zaujimalo, preco to vsetko pises velkymi pismenami.. Ved to sa neda citat ! |
|
zoom modelár Príspevkov: 498 Moje modely Poslať správu |
o.k. pysal som to v amoku na ten motor ale ako sa ukazalo mal pravdu mAto 424 bola to ta sviecka, ale tu som vymenil za stvortaktnu OS MAX typ F.a ten motor slape ako hodinky z volnobehu pridam plny plyn a motor bez jedneho zakaslania ide na plne pecky.takze ponaucenie:akm su problemy s motorom ktory chodil treba pozriet sviecku potom tlak.ak je vsetko v poriadku treba dat 4- taktnu sviecku OS MAX .A je po problemoch,pretoze 4 -takt ma tensie vlakno a lepsie zhavy. |
|
Sutura modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Vieš, kamoš, sviečky sú očíslované. Čím menšie číslo, tým tenšie vlákno. Čím tenšie vlákno, tým ľahšie žhavenie a zároveň nižšia životnosť. Typ sviečky sa vyberá podľa kubatúry motora. Malé kubatúry - malé čísla (teplé sviečky) veľké kubatúry - veľké čísla sviečky (studené sviečky) stred, niečo "medzi tým". EVO NT 1.0 bude v pohode šlapať na sviečky č. 4 - 5. Mimochodom, výrobca odporúča pre daný motor sviečku HAN3011 - čo je sviečka používaná pre štvortakty. Palivo pre bežné lietanie bohate postačuje 10% nitro pre Evolution. |
|
domiter1984 modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, tiež mám problém s motorom EVOLUTION 7,5 cm. Chytá v pohode, ale keď chcem pridať plyn zdochne. Niečo podobné mi robilo už pred rokom robilo, ale keď som ho rozobral a komplet vyčistil išiel v pohode. Teraz to ale nepomohlo. Alebo keď sa už aj rozbehne do plných otáčok a nechám ho bežať, otáčky začnú sami od seba kolísať až nakoniec zdochne. Čítal som príspevky hore a chcel by som začať výmenou sviečky. Akú by ste mi poradili s http://www.tatramodel.com/ - odtiaľ beriem najčastejšie .... Díki moc. |
|
hasanuel modelár Príspevkov: 307 Moje modely Poslať správu |
Typ sviečky sa vyberá podľa kubatúry motora. Malé kubatúry - malé čísla (teplé sviečky) veľké kubatúry - veľké čísla sviečky (studené sviečky) stred, niečo "medzi tým". |
|
uvedomsa modelár Príspevkov: 99 Moje modely Poslať správu |
Autor: uvedomsa
Správa zaslaná: 23. 9. 2013 o 19:11
Tady platí pravidlo: pro menší motory asi do 6.5 ccm (točí víc otáček za min.) použít teplejší svíčku a pro větší motory nad 7.5 ccm (točí méně otáček za min.) studenější svíčku. Teplota vlákna svíčky určuje bod zapálení směsi před horní úvratí pístu. |