Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
zoom
modelár

Príspevkov: 498

Moje modely
Poslať správu
Autor: zoom Správa zaslaná: 29. 6. 2010 o 22:04
KTO MA SKUSENOSTI S TYMITO MOTORMI.? http://www.iminitra.sk/index.php?action=detail&idecko=4708&obchod=5&id_kateg=110&podkat=11&vyr_naz=Evolution&dostup_naz=Skladom NEVIEM TO ,STALE ZLADIT PRI 1/3 OBJEMU NADRZE MY MOTOR ZHASNE NADRZ SOM UZ VYMENIL AJ HADICKY.POLOHA NADRZE JE DOBRA LEBO MY TO MINULU SEZONU CHODILO TO BOL ESTE NOVY.PALIVO SOM MAL 1%NITRA MINULE LETO NA JAR TOHTO ROKU TO ZACALO BLBNUT TAK SOM TERAZ DAL 5%NITRA,PROBLEM TEN ISTI.PORADTE AK VIETE. DAKUJEM
Bydlisko: NITRA ( 46 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 29. 6. 2010 o 23:08
Niekedy sa motoru nepáči montáž motora dole hlavou, možno pomôže otočenie hlavy o 90°, alebo aktuálna pozícia hlavy mu nevyhovuje, skús ho otočiť inak (bez krytu). Tiež je dobré mať nádrž hneď za motorovou prepážkou, čo najbližšie ku motoru. Nitro by som viac nezdvíhal, ak nechodí s 5% nitra, tak nepôjde ani s 10%. Aký rozmer hadičiek máš, možno stačí vymeniť hadičku na tlakovanie nádrže na väčší vnútorný priemer, prípadne mu zmeň sviečku - buď teplú alebo studenú. Naštartovanie žhavíka je najmenší problém, vyladenie je alchýmia. Treba skúšať. Držím palce.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
modelar4
modelár

Príspevkov: 75

Moje modely
Poslať správu
Autor: modelar4 Správa zaslaná: 30. 8. 2010 o 22:22
Pozeral som spomínaný motor na stránke predajcu - IMI Nitra a píšu tam ohľadne paliva ´= 10% nitra., pri inom motore Evolution dokonca 10 - 30 % NITRA !!! Nebude problém tu?
Bydlisko: BANSKÁ ŠTIAVNICA ( 67 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 30. 8. 2010 o 22:28
podla mna davat 30% nitro do leteckeho motora je extrem,to sa tak dava do lodi,a nie lietadiel.....s nitorm podla mna nebude problem,nechal by som tych 5 radsej,ale skor to bude ta sviecka,alebo tlakovanie nadrze,pripadne ako DaggyMAC pise,poloha motora...
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Autor: Brano Správa zaslaná: 31. 8. 2010 o 12:37
zoom: mna by zaujimalo, preco to vsetko pises velkymi pismenami.. Ved to sa neda citat !
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
zoom
modelár

Príspevkov: 498

Moje modely
Poslať správu
Autor: zoom Správa zaslaná: 31. 8. 2010 o 17:13
o.k. pysal som to v amoku na ten motor ale ako sa ukazalo mal pravdu mAto 424 bola to ta sviecka, ale tu som vymenil za stvortaktnu OS MAX typ F.a ten motor slape ako hodinky z volnobehu pridam plny plyn a motor bez jedneho zakaslania ide na plne pecky.takze ponaucenie:akm su problemy s motorom ktory chodil treba pozriet sviecku potom tlak.ak je vsetko v poriadku treba dat 4- taktnu sviecku OS MAX .A je po problemoch,pretoze 4 -takt ma tensie vlakno a lepsie zhavy.
Bydlisko: NITRA ( 46 rokov )
Sutura
modelár

Príspevkov: 34

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sutura Správa zaslaná: 3. 10. 2010 o 13:49
zoom:
o.k. pysal som to v amoku na ten motor ale ako sa ukazalo mal pravdu mAto 424 bola to ta sviecka,treba.......... dat 4- taktnu sviecku OS MAX .A je po problemoch,pretoze 4 -takt ma tensie vlakno a lepsie zhavy.


Vieš, kamoš, sviečky sú očíslované. Čím menšie číslo, tým tenšie vlákno. Čím tenšie vlákno, tým ľahšie žhavenie a zároveň nižšia životnosť. Typ sviečky sa vyberá podľa kubatúry motora. Malé kubatúry - malé čísla (teplé sviečky) veľké kubatúry - veľké čísla sviečky (studené sviečky) stred, niečo "medzi tým". EVO NT 1.0 bude v pohode šlapať na sviečky č. 4 - 5. Mimochodom, výrobca odporúča pre daný motor sviečku HAN3011 - čo je sviečka používaná pre štvortakty. Palivo pre bežné lietanie bohate postačuje 10% nitro pre Evolution.
Bydlisko: Čierne Kľačany
domiter1984
modelár

Príspevkov: 32

Moje modely
Poslať správu
Autor: domiter1984 Správa zaslaná: 13. 5. 2012 o 10:44
Ahojte, tiež mám problém s motorom EVOLUTION 7,5 cm. Chytá v pohode, ale keď chcem pridať plyn zdochne. Niečo podobné mi robilo už pred rokom robilo, ale keď som ho rozobral a komplet vyčistil išiel v pohode. Teraz to ale nepomohlo. Alebo keď sa už aj rozbehne do plných otáčok a nechám ho bežať, otáčky začnú sami od seba kolísať až nakoniec zdochne. Čítal som príspevky hore a chcel by som začať výmenou sviečky. Akú by ste mi poradili s http://www.tatramodel.com/ - odtiaľ beriem najčastejšie .... Díki moc.
Bydlisko: Liptovské Sliače ( 40 rokov )
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 13. 5. 2012 o 11:04
Typ sviečky sa vyberá podľa kubatúry motora. Malé kubatúry - malé čísla (teplé sviečky) veľké kubatúry - veľké čísla sviečky (studené sviečky) stred, niečo "medzi tým".
...hm, zaujímavý názor...prosím ťa z akej odbornej literatúry si čerpal? Rád by som sa poučil.
uvedomsa
modelár

Príspevkov: 99

Moje modely
Poslať správu
Autor: uvedomsa Správa zaslaná: 23. 9. 2013 o 19:11
Tady platí pravidlo: pro menší motory asi do 6.5 ccm (točí víc otáček za min.) použít teplejší svíčku a pro větší motory nad 7.5 ccm (točí méně otáček za min.) studenější svíčku. Teplota vlákna svíčky určuje bod zapálení směsi před horní úvratí pístu.
Bydlisko: Bratislava DNV + DUBRAVKA ( 44 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 689 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: hasanuel,