autor | správa |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ak sa pýtaš na ten Alvis Stalvart 6x6 na fotkách tak ten nie je môj, ten je Štefanov, takže Ti ani neviem povedať ako jazdí, to ti povie on. ... zamknuté diferáky sú super v teréne ale auto potom veľmi neochotne zatáča, čím viac náprav tým neochotnejšie, to spoznáš časom. Ak sa nevieš rozhodnúť ktoré nápravy urobiť natáčacie tak použi dve natáčacie nápravy a o ich umiestnení sa rozhodneš podľa toho čo ti bude viac vyhovovať. Originál má natáčacie prvé dve predné zadnú pevnú, ale treba si uvedomiť že druhá náprava sa musí natáčať v menších uhloch ako prvá a preto je to trošku zložitejšie na doladenie. Ak zvolíš natáčacie prvú a poslednú, tie sa môžu natáčať v rovnakých uhloch a opačne. Tu stačí použiť Y kábel a servo reverser ak to chceš ovládať dvoma servami alebo vymyslieť mechanizmus na jedno silné servo. .... ak by si použil iba prednú natáčaciu, točilo by to dosť neochotne |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
noooo... popravde... truck trial na Slovensku ešte nie je... takže ak náklaďák, tak počítaj skôr s expedičkami.... nejaký prvotný trial bude snáď na májovej trojdňovke v Bystrici.... ak sa nás pár náklaďákov zíde a vyjde čas..... vybrať ktorý z tých dvoch robiť.... je to vlastne jedno.... máš to prvý model... stavaj podľa srdca.. čo sa ti viac páči.... pokiaľ sa pýtaš, čo bude obratnejšie, tak isto riadená predná a zadná náprava sa bude lepšie točiť.... prečo otvárať diferáky u viacosých áut.... štandardné usporiadanie náklaďákov je vpredu riadená náprava a vzadu dve neriadené.... pri zatáčaní vnútorné kolesá idú kratšiu dráhu ako vonkajšie.... ak máš zavreté diferáky, tak kolesá musia isť rovnakú dráhu... rovnaký počet otáčok... takže sa môžu prešmykovať alebo vyrovnávať dráhu aby šli rovnako..... že čo vyhráva, stanovujú pneumatiky, priľnavosť predku a zadku, terén.... a na dôvažok máś aj prednú nápravu so zavretým diferákom a tam je problém rovnaký - aj keď zatočíš kolesá, tak v zatočenom stave sa snažia isť rovno.... bije sa to s riadením..... toto je dôvod, prečo sa lámu kardany, poloosy, piny v kolesách.... najslabší podĺahne..... pri klasickom osobáku máš 4 kolesá, váha zhruba rovnako vpredu a vzadu..... v teréne to celkom funguje.... ak si pustíś auto s dobrými gumami na asfalte, tak už vidíš, ako sa predné kolesá hrnú von zo zákruty... zatáčajú menej, než sú zatočené.... U šesťkolky idú 4 (u mňa pri dvojmontáži dokonca kolies rovno a snažia sa ich zatočiť dve predné kolesá.. skúśal som moju vetriesku v dieľni.... zatáčalo to tak asi polovicu rádiusu ako by mal podľa natočenia kolies.... preto som sa rozhodol dať otvárateľné diferáky.... |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Peter diky. Zasa nemyslel som uplne truck trial, len jazdu v tazsom terene, nie iba po chodnikoch a na trave. Otvaraniu a zatvaraniu diferakov na vozidlách 1:1 chapem a je mi jasne ze v dielni na neakej liatej podlahe maju zadne dve napravy a zvlast pri dvojmontazi ovela vecsiu prilavost ako predna naprava, ale realne sa jazdi po nespevnemom terene a tam to na povrchu prach hlina a tak aj tak neako uhne No vidim to tak ze ked budem trvat na tom OTcku a jeho rozniestneni naprav, budem musiet zabudnut na povodne umiestnenie motora a ist minimalne cez jednu rozvodovku. Uz sa neviam dockat vikendu ako sa mi bude darit. Ozaj viaceri jazdite na motoroch z aku skrutkovacov ako dal fotky Stefan ? Ja pouzivam od uhlíkových 55zavitov cez MIG 600 az po 10 zavitovy brashles co mi zostal z drift auta |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
nooo.... ja som doteraz tiež riešil vśetko z prevodovky... až vetrieska je s rozvodovkou, lebo jednak som pouźil akuśrobovák a po druhé lebo som potreboval opačný smer otáčania dopredu a dozadu... a aj tak bolo dosť laborovania s umiestnením komponentov.... aby sa aj schovali, aby aj čo najmenej zavadzali pri prejazdoch..... ale dá sa to.... postup je asi tak, že podľa modelu musíś rozmiestni´t nápravy a potom prevodovku a rozvodovku/rozvodovky.... a toto vśetko čo najnižśie kvôli ťažisku.... A máš pravdu ono to niekam uhne.... ale som zvyknutý na dvojnápravák so zavretými diferákmi... a na triale to občas zaváži.... teraz trojnápravák je dlhší, väčší vplyv zadnej dvojmontáže.... proste chcem aby to fungovalo čo najlepšie.... kamarát to rieši riadenou zadnou nápravou..... točí sa to super.... ale vyzerá to neprirodzene... takže to nechcem..... pýtal si sa eśte na nedostatočné kríženie náprav a preto zlé vlastnosti..... mám tu niekde popis môjho defendra pick up..... jazdil som s ním doteraz expedičky a teraz tri roky aj trial.... auto uplne nevhodné.... vysoká stavba, hranatá, nezužujúca sa karoséria, 6kg váha.... a..... postavil som ho na čo najlepšie kríženie náprav.... nakoniec som zmenšoval tlmiče až som sa dostal na zdvih tlmičov asi 12mm..... a tam sa mi s tým jazdilo najlepšie... a či to funguje? Klotilda (vodička v defovi ) sa stala majstrom slovenska 2017 a 2018...... takže neboj sa toho... auto proste musíš doladiť do stavu, keď sa tebe bude s ním chodiť čo najlepšie..... na svoj štýl jazdy.... No a motory - ja som mal doteraz len jednosmerné klasické "Tuned" motory 35T ..... plná spokojnosť...... budúci rok idem do majstrovstiev s novým modelom Dodge - medzi kamarátmi známy ako plecháč - tam mám strieďák.... zatiaľ v testoch sa javí dobre (ale cena je nezrovnateľná) .... no a teraz do vetriesky dávam pohon z akušrobováka - aj s prevodovkou..... aké to bude, to zistím na glanzenbergu 30.marca..... |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
ja idem davat striedak a uzavrete difereraky komplet a natacana len predna naprava. ci to bude dobre, netusim. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
dobrý senzorový strieďák nie je zlý len je kuva drahý.... ale keď si vieš zdôvodniť źe prećo, tak je ok.... ja som ho dával do plecháča preto, lebo jednosmerný s MST prevodovkou mi tých 5 kíl nevedel tak ubrzdiť ako som chcel.... aj keď ten istý motor s RC4WD prevodovkou v 6kg defovi brzdil stopercentne..... takže som riešil toto.... No a jasne že natáčaš len prednú.... klasický náklaďák čo sa mu otáča zadná síice dobre jazdí ale sprosto vyzerá.... a to nechceš ani ty ani ja.... |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
...klasický náklaďák čo sa mu otáča zadná síice dobre jazdí ale sprosto vyzerá.... jedine že by si postavil ZIL 135 alebo podobnú "obludu" |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
taká obluda je v dlhodobom pláne.... |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Tá moja 6x6 zatáča aj napriek tou že sú 2 nápravy predné natáčacie blbo ustreluje ale v teréne je super tam uhne podklad a nepomáha ani veťkú rozvor napr. u T 141 tie duplované zad. nápravy tú chuderu prrednú nápravu utlačia tam pomôže len uzamykanie diferákov alebo mäkký povrch tá sila na napr. asfalte je táka že sa snaží až vyzuť predné gumy s uzavierkami dif jazdím s T 805 a to je paráda a ak zapadnem zapnem uzávierky a som z toho von a potom zas vypnem a jazdím ako s diferákmi vid video na mojej stránke tam je to vidieť a je to pasia Stalvald je stará koncepcia obrnených transportérov a je postavený na podvozku Saladin kde sú kolesá tesne za sebou takže sa to chová s pevnými nápravami v zatáčkach šialene ale kedže je plávajúci tak má kolá mokré a klžu Rodrigez tam má obrázok toho transportéraTatra TITUS ten má pred a zad nápravu otáčaciu a slušný rozvor náprav pre vsunutie rozvodovky ja na nim tiež uvažujem |
IvanF modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
rodrigezv8 z 5mm komatexu som spravil celu kasnu a pridal som na celý povrch 1mm a 2mm ten tvrdsi material. funguje to výborne nieje problem s odolnostou ani pri prevrateni. |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Dakujem chlapci za rady a odpovede. Mam vytlaceny bokorys a idem cez viken skusat to rozlozenie naprav. V prvom pokuse chcem dat motor medzi prvu a druhu napravu s krátkymi kardamni. Nemam vôbec skusenosti s pouzitim prevodoviek a rozvodoviek, prosim nemate neake fotky, videa kde je vidno ako je to rozmiestnene na podvozku, popropade neake forum kde sa o tom pojednava. zatial som nic take nenasiel. Este mam chvilu cas kym skonci moja zimna pauza aby som nieco spachal, lebo od jari do jesene sa venujem zasa inému konicku. Peter ten tvoj plechac je nenormalny, nie len preto ze milujem americke auta ale uz len ta technika/technologia vyroby je nenormalna a spracovanie je fenomenalne. fakt super. StefanAbel, pozeral som tvoju zbierku modelov, zasnem. To ako si vsetky komponenty vyrabas, parada! To ja teda budem robit budu iba s minimálnymi detailami lebo chodíme zo synmi casto do lesa a par krat sa auta aj kotulaju dolu z brehov. IvanF a nie je to zbytocne zlozite a pracne, najprv komatex a potom druhy material ? Nahodou nemate niekto zvysnu rozvodovku na predaj ? Alebo kde sa to da za slusne peniaze kupit SR/CR ? Nechcem moc cakat kam to pride z Ciny ? |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Rodrigez..... vďaka.... ten plecháč vznikol z hecu, keď sme sa pochytili, že z čoho iného môže by´t tvrdá kasňa ak nie z ABS alebo HPS... proste z plastu... no a tam som povedal ž predsa z dreva alebo plechu..... no a tak som začal skúšať.... našiel som doma kus rýny a bolo rozhodnuté.... samozrejme su na to vhodnejšie plechy... ťažné, medené, hliníkové.... ale obyčajný pozink 0,5mm alebo konzervový pocinovaný sú asi najdostupnejšie..... Odvtedy som videl už krásne maketovo spracované plecháče, ale až toľko času som tomu nebol ochotný venovať..... predsa len nestaviam maketu, ale auto na trial,.... A máš pravdu.... spraviť Hummera by bolo jednoduchšie ako Dodge zo 47. roku... rozloženie komponentov na podvozku..... v podstate musís rozložiť nápravy podĺa modelu a potom dopasovávať k tomu prevodovkua pripadne rozvodovky ako priestor umožňuje... a pritom dbať na dĺžky a uhly kardanov a na to, ako schovať prevodovku pod karosériou... a samozrejme ak s tým chceš jazdiť, tak dbať na výškové usporiadanie....vźdy dbať na to, abu bolo ťažisko čím nižšie..... čo sa týka otázky odkiaľ prevodovky či rozvodovky.... treba sa rozhodnúť čo chces použiť..... Slovensko ti poradia asi HT model z košic.... neviem, nemám skúsenosť.... prevodovky z MST sa mi tiež javia dobré hlavne keď zameniš plastové prevody za kovové..... ale na ceny 35-50 usd za celokovovú prevodovku ako z vonku sa ťažko dostaneš.... spolahlivým výrobcom je mstechnology z brna..... najdeš u neho široký sortiment..... ak nechceš čakať 3 týždne na čínu, tak hľadaj európske shopy.... ja použivam nemecké alebo anglické.... sú spolahlivé a máš to doma behom 3-4 dní..... https://www.rc-hp.de/ https://www.asiatees.com/ https://www.der-getriebedoktor.de/shop2/artikeldetails.php?aid=84 http://www.mstechnology.cz/ https://www.stellamodels.com.hk/index.php https://www.crazy-crawler.de/ https://kayhobbies.at/shop/de/ no a pre mňa prvoradý je https://store.rc4wd.com/ a tak ďalej....... |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Rodrigez nemusíš sa komatexu vôbec báť, mám z neho postavené už 3 expedičné autá a šrámy ktoré na nich ostali po haváriách im na výzore len pridali. vôbec to nie je také že by si hned zlomil polovicu karosérie, iba to má legálne ryhy v karosérii ktoré by to auto malo v reále jediné čo som reálne potiahol HPS doskou boli nárazníky, ostatné naozaj netreba |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
a hlavne nezabudni.... po expedičke sa šrámy netmelia ale pretierajú farbou hrdze....a auto prestáva vyzerať ako hračka.... a stáva sa expedičákom s bojovými šrámami.... |
rodrigezv8 modelár Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Peter a v com je rozdiel medzi prevodovkou a rozvodovkou v modelarcine ? rozvodovka ja 1:1 a prevodovka meni prevodovy pomer ? Pani pouzivate rozvodovky 1:1 alebo menite prevodove pomery ? videl som 1,5:1 alebo 1,8: 1 a tak. Lebo ked to auto bude o tretinu vecsie a o dost tazie aby sa motor velmi nenamahal, alebo radsej pouzit dva ? https://www.youtube.com/watch?v=0_IjmBCrbkU Co som pozeral tak som vo vasich galariach nevidel dvojmotorovu obludu. |