Výrobca: | Hyperion |
Rozpätie: | 1500 mm |
Hmotnosť: | 2300 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace |
Dĺžka: | 1200 mm |
Materiál: | Preglejka, balza, fólia |
Motor: | ASP 0.52 FS |
ID Modelu: AM9956 | Zobrazenia: 13653 | Pridané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP
Autor | Správa | ||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
A ked sa uz odvazil zapojit aj GUNTER , lebo doteraz len lajkoval elektropohon, moze ostatnym napisat, kolko krat mu tento rok vypol regulator (nie ten pripad co mu zhorel) a kolko krat z toho poskodil alebo zachranil model(y). To by bola dalsia patalia netykajuca sa spalovacieho pohonu. |
||
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Môžem ti aj napísať, ako mi na začiatku sezony, v novom modely, v prvom starte, zhasol spalovak, nedoletel som na dráhu, sadol som do pooraného pola, podvozok zachytil o oračinu, skrutilo model a rozlamalo trup. Vtedy neboli k dispozicii stavebnice, ani CNC, tak som celú sezónu pracne staval nový trup. Regulator: nájdeš to na rcmanii. 1x mi vypol 200A Hw Platinium, sadol som do role, zlomil som podvozok. Riešenie mi dali na rc manii a na rcgroups. Vymenil som china 8 konektory za 6 mpjet, nastavil som regulator podľa rcgroups, nastavil som volnobeh na vypínač, podľa rc groups a regulator nevypina. HW 80 A: Hneď v 1. starte mi vypol, s motorom xpwr 3910, zlomil som podvozok. Vymenil som motor za dualsky, v 2. startoch OK, v treťom štarte vypol, pristál som bez poškodenia. Regulator išiel na reklamaciu, reklamácia bola UZNANÁ, regulator vymenili za new. Môžeš sa spýtať, v mojom okolí, aké problémy som mal s MVVS 25 GFSR ABC WALBRO. Koľkokrát som poškodil model pri nom, reklamáciu mi NEUZNALI a potom ho MVVS aj stiahla z výroby. Ako som napísal diskusia je nezmyselná, ty si sprosty a sprostý aj ostaneš a každý nech si lieta s tým, po čom mu srdce pišti. Ktokoľvek sa chce so mnou baviť o spalovakoch, alebo elektromotoroch, môže tak urobiť cez SS, e-mail, osobne, alebo mi zavolať. |
||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Okrem psychologickeho profilu Guntera sme sa teda dozvedeli, ze nielen karburator, ale aj regulator treba pre jeho spravne fungovanie nastavovat, ci uz pre problemy pri rozbehu vrtule z nuly, pri zmene vrtule, vypadavani zo synchronizacie pri prudkom pridani alebo pri ladeni vykonu elektropohonu. Dalsia vlastnost (nechajme to vase slovo patalia uz tak) elektropohonu. |
||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
Ak sa môže zapojiť do tejto diskusie, rád by som napísal pár viet. Ak by užívateľ tohto modelu, tejto veľkosti chcel využiť jeho plný potenciál, to je 3D lietanie, bol by bez debaty vhodnejší pre túto veľkosť elektrický pohon. JanoP ale uviedol dôvody, ktoré majú svoje opodstatnenie a prešiel na spalovák. Problém v tom nevidím žiadny. Dal si tam to čo chce, čo mu viacej vyhovuje. Na druhej strane si ale myslím, že pri modeloch resp. akrobatoch nad 2m je už výhodnejší a vhodnejší pohon benzínovým motorom. Samozrejme hovorím o akrobacii na trochu vyššej úrovni. Ak si niekto myslí opak, môže sa prísť pozrieť napríklad tento víkend do Holešova na súťaž obrích akrobatov, aký pohon tam bude vidieť a aký nie. Pri rekreačnom lietaní si môže lietať každý s čím chce a nemusí nikoho presviedčať o nejakých kvalitách svojho pohonu. Ešte by som chcel dodať, že mi nepríde vhodné tu niekomu nadávať do sprostých. S pozdravom, Tomáš Záhora. |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
mac, ten voľnobeh ma nejako obišiel, nikdy som ho nepotreboval. a jediná patália boli vypadané skrutky na plášti elektromotora, stačilo zbehnúť do obchodu po nové. teraz čakám na nové výfuky od JMB už 5. týždeň a stále nič tak vypisujem po fórach aby som sa nenudil. obrovskou výhodou elektropohonu pre mňa bolo že zo mňa urobil najlepšieho elektroletca na slovensku v kategórii 120ccm akrobatov, nakoľko nikto iný to nelietal teraz s benzínovým motorom som len šedá myška dokonca sa s tým bojím ísť medzi ľudí P.S.1 chcel som si nakoniec vyskúšať benzín aj kvôli tomu že som si myslel že model bude ľahší ako môj elektroakrobat. Všade píšu výrobcovia hmotnosť 12-13kg, no keď som dal doma na váhu extru 300 103" od pilot rc tak ukazovala pekne cez 15kg. jasné mám tam mufflery a zadymovanie, veľké aku na prijímačovky, aku na zadymovanie, ale aj tak sklamanie. To sa tu na portáli človek ani nedočíta koľko to komu presne váži lebo pri tom množstve práce okolo toho nikto nemá čas hodiť to na váhu. P.S.2 akrobacia na trochu vyššej úrovni sa lietala výhradne na spaľováky aj v F3A, teraz sa stačí pozrieť na súťaž. proste vývoj nezastavíš |
||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
Stano vôbec sa s tým nemusíš báť lietať medzi ľuďmi. Na slovensku je dosť ľudí, ktorý majú veľkého akrobata a ty patríš medzi tých, ktorý lietajú slušne a dokážu potenciál lietadla ja využiť. Ak JMB nereaguje 5 týždňov, asi by si mal začať premýšľať nad inou možnosťou. ..
To je samozrejme pravda, ja som ale písal o modeloch nad 2 metre. Kategória f3a je myslím do 2m |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Tomáš ale 2,3m 3D akrobaty sú už dnes dobré šupy, proste podľa mňa neplatí že len do 2m je to rozumné elektrifikovať. Gunterova MXS bola riadna pecka a tiež mladý začínajúci pilot flyingislife to má nadupané v tomto rozpätí. A hej nechcelo sa mi prerábať okuliare na nejaké iné výfuky,myslel som že JMB je top firma a keď mi pán Brečka nakoniec zdvihne telefón a povie že jasný dobrý vyrobíme budoucí týden a pak pošleme a potom zase 2 týždne nič tak som dosť prekvapený z tejto firmy. P.S. som zvedavý kam my dvaja s macom budeme teraz chodiť nakupovať modely keď nie do Nitry. navrhujem toto vlákno zmazať |
||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Tak ja som pochopil, ze je tu snaha dat nakopu NEVYHODY elektrika vs spalovak. Tzn ze ked niekomu funguje spalovak/elektrika bez problemov, neznamena to, ze ziadne nema. Tak by som to zelal kazdemu. A este, zapojil som sa az ked si sa ozval s benzinom, u toho metylaka (aj som to pisal o attovi) je to co sa tyka vykonu a v tej velkosti mozno aj spolahlivosti dost plus pre elektriku. Mam elektromodely kde nikdy nebude benzin, rovnako ako do velkeho nepojde po skusenostiach a problemoch uz elektrika. No a aj ked uz na diskusie nepisem (zareagoval som len koli tebe) zdala sa mi ta kritika spalovaka, tam tie patalie, slusne prestrelena... Napadlo ma teraz ta nevyhoda, vzdy treba spalovak startovat, niekedy elektrikou. Tak mozno by si vedel porozpravat elektroletcom, ako ked si si chcel dobre polietat s elektrikou, musel si startovat benzinovy motor.. Takze tak, dobry let vsetkym modelarom ! |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
jasne ale ja teraz s laskou spominam na stvortaktnu elektrocentralu, dodnes ju zvyknem vybrat pred dom a prestartovat, sedim pri nej a spominam na stare casy, malo to tu nevyhodu ze som mal na letisku casto cierne odbery elektriky od inych modelarov hehe. ako vies ja som sa sem prisiel vyplakat nie diskutovat takze dalsie porovnania a prepocty uz necham na tych co na to idu logikou nie srdcom Letu zdar. |
||
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Viackrát tu zaznelo, že takéto dikusie sú zbytočné alebo nezmyselné. Ja si to až tak nemyslím. Ako veľký zástanca elektropohonu som sa niekedy pred tromi rokmi zúčastnil názorovej prestrelky na RCmánii vo vlákne s názvom Je BLDC motor opravdu stejnosměrný? - http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=80057 Možno tam boli oveľa ostrejšie výmeny názorov ako tu, ale byť aktívnym účastníkom tej 29-stranovej diskusie so stovkami komentárov prinieslo svoje ovocie. Aspoň pre mňa určite. Okrem neznalých sa do diskusie zapojili aj znalí modelári a tak sme mali jedinečnú možnosť detailne sa dozvedieť ako funguje striedavý regulátor a to priamo od človeka, ktorý sa na ich vývoji podieľa. Aj tam bolo mnoho diskutujúcich, ktorí na záver okúsili ten nepríjemný verejný pocit, že sa mýlili a že celý čas zastávali nesprávny názor. Aj ja som zistil, že som sa v kadečom mýlil. Nebyť toho vlákna, nebyť tých hádok, tak sa také podrobné informácie nikdy a nikde nedozviem. Takže buďme pozitívni a skúsme si aj z tunajších názorových stretov vybrať cenné informácie. Ak niekto bude tvrdiť, že tu také nie sú, tak to je preto, že o ne asi veľmi nestojí. |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
to je fakt, mňa na rcmanii napr. najviac zaujala diskusia ako vzniká vztlak na krídle. niečo čo si vačšina modelárov myslí že vie no nemusí to byť tak ako si myslia. a tiež to bola "živá diskusia" |
||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Vzhľadom na to, že som tu niekoľkokrát na to vyzýval a ... NIČ ... Tak je pravdepodobné, že ich napokon budeme musieť napísať my . Ale máš, pravdu - zarátavam ti bod do vašeho skôre (palec hore). A do našeho skóre zarátam ten bod, čo spomínal Palci72 v tom jednom odkaze = nutnosť paliva-odolného nástreku modelov so spaľovacím motorom (v "prvej vlne" diskusie som na to voľáko zabudol). Ako hovorí klasik: táto patália sa elektropohonu netýka . |
||
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
|||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
|
||
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Tomáš, keď mi niekto pošle upravenú moju fotku ( že Stano), tak sa tomu zasmejem a sam ju zavesím na web, alebo mu poviem, nech ju zavesí on. |