Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Krill Aircraft
Rozpätie: 2600 mm
Hmotnosť: 14050 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 2580 mm
Materiál: Kompozit
Motor: Hacker A150-8
Popis

Ahojte,
Pridám svoj model Extra 330SC s rozpätím 2,6m od fy. KRILL Aircraft.
Model som doviezol od Krilla asi týždeň pred Vianocami.
Zatiaľ je model vo fáze, kedy je drak postavený a postupne začnem s osádzaním.
Motor už je doma - Hacker A150-8.
Na úvod by som rád spomenul nejaké postrehy zo stavby, nakoľko tu nikto také nič nepíše, sotva sa človek dočíta o osadení modelu a to je asi tak všetko.
Model sám o sebe a škrupiny sú naozaj pekne spravené, wow efekt je určite zaručený. Ten ale rýchlo opadol keď som potreboval vybrať skrutky z lože podvozku, aby som mohol namontovať podvozkové nohy. V lože sú vložky so závitom zakončené na vnútornej strane akoby oblou podložkou. Zo 6 skrutiek sa 3 nedali vybrať, nakoľko ich tam niekto buď zaskrutkoval tak silno, že pretočil závitovú vložku vloženú v lože podvozku a tým pádom sa so skrutkou pretáčala aj vložka, v ktorej bola skrutka namontovaná. Na rad prišlo zdĺhavé vyberanie náradia, aby sa dala vložka uchytiť a vykrútiť skrutky von. Nakoniec sa to podarilo, ale kedže to bolo zakončené veľmi oblou podložkou, nedalo sa to poriadne zachytiť. Bola to teda robota navyše a zbytočné problémy. Navyše som u 2 vybraných skrutiek videl, že závit bol od lepidla a tak to pri lepení asi poriadne nenatreli olejom alebo vazelínou a skrutka sa defakto zalepila do závitovej vložky.
Ďalšou kapitolou sú sklotextitové páky kormidiel. Páka nemá os otáčania s osou závesu kormidla a tak bude potrebné prispôsobiť páku serva. Na tomto lietadle už režú otvory na kormidlá priamo z výroby. Vyrobené otvory však boli zbytočne široké, a tak trebalo aj tak umiestnenie pák poriadne vymerávať, takže vlastne tie prevŕtané otvory nemali veľký prínos. Taktiež na smerovke je páka, ktorá pri zalepení na smerovku a nasadení na trup sa oškiera o koniec trupu, takže do trupu je treba vyrobiť drážku, aby smerovka mohla ísť až do svojich mechanických krajných hodnôt. Taktiež je to podľa mňa úplne zbytočná komplikácia, pričom by sa iným tvarom páky dali tieto veci eliminovať bez toho, aby sa zmenilo uloženie páky alebo by bolo potrebné vŕtať diery inde atď.

Toľko počiatočné zážitky a skúsenosti so stavbou.
Fotky budem samozrejme aktualizovať a pridám aj popis.

Setup je zatiaľ vybraný nasledovne:
Hacker A150-8
Jeti SPIN 200 OPTO
12s 8000mAh 50C
HS7950TH ( ešte váham či neísť do 7954SH, ale mám obavu či nebudú slabé)
Duplex R14EPC
2x 2s 1800mAh Lipol napriamo na prijímač v paralelnom zapojení
PT model 27x12TH

V závere ešte teda musím určite napísať, že veci ktoré som spomenul vôbec nie sú za účelom niekoho poškodiť. Ide hlavne o to že za cenu modelu 1600€ by som osobne očakával TOP produkt. A to samozrejme platí. problém sú ale podľa mňa detaily a malé drobnosti, ktoré by celkovo uľahčili prácu a podobne.
Napríklad ešte dodám, že k modelu na webe nie je dodnes žiaden návod ku stavbe. Samozrejme, že model nie je problém postaviť. Ale sú to práve takéto detaily, ktoré vrhajú na model celkovo zlé svetlo.

Lietam už dlho a vždy som chcel veľký model, a som rád že mám tú možnosť takýto model vlastniť. Takže je to pre mňa splneným snom.
A verím že je mnoho ľudí, ktorí by tento model radi vlastnili. A aspoň touto cestou by som rád predal nejaké skúsenosti a poznatky.
Takže ak má niekto nejaké otázky, veľmi rád ich zodpoviem.

ID Modelu: AM6568 | Zobrazenia: 17316 | Pridané: 31. 12. 2015 o 17:00 | Autor: flyingislife


Vnútorný…


Vnútorný…


Zadná časť trupu…


Podvozkové skrutky sú…


Vyfrézované otvory na…


Grafická…


Hacker A150-8 + 120mm CF…


Jeti DS-14 / Hacker A150-8 /…

1 2 3 4 5
Autor Správa
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 10. 4. 2017 o 12:57
flyingislife:
Tie 8Ah som bral od Pecka model, tie 9Ah priamo od Pelikána, ale myslím si že aj Pecka to berie od neho.
Rozdiel hmotností 8Ah vs 9Ah je na celej sade asi 40g, tak ešte testujem letový čas, zatiaľ som ich príliš nezaťažoval.


Tie 9Ah u Pelikána nevidím. Optimálne pre mňa by bolo 2x 6S 10Ah
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 10. 4. 2017 o 14:06
Veru on ich ani Pelikán nemá v ponuke, ja som mu ale písal a poslal som mu link na nemecký web Tattu že ich chcem a on ich doniesol, dokonca lacnejšie ako stáli tam. Dá sa to objednať priamo z Nemecka ale len za poštovné chceli 70€.
Najlepšie riešenie bude napísať mail alebo rovno zavolať Pelikánovi že máš záujem o tie a tie baterky a či ti ich vie doniesť.
Keď som ich kupoval ja, prišli asi za 2-3 týždne.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 4. 8. 2017 o 18:27
Tak po tragikomédií v Častej, kedy som ani nevyletel kvôli zhoretému servu, som dnes odpiekol ďalšie dve.
Po Častej som ho hneď vymenil za nové a lietal dodnes. Odišli mi obe servá na ľavom krídle. Jedno sa kuslo v krajnej polohe a druhé už nevedelo pretlačiť to zaseknuté.
Pristátie bolo len tak tak, kedže aj s úplnou kontrou na krídelkách model neletel rovno. Model som našťastie ako tak zachránil a odniesla si to len papuča, koleso ( už vymenené) a ostruha.
Neviem čomu pripisovať problémy so servami v krídlach. Nastavujem ich cez vysielačku Jeti DS14, nastavím na oboch servách absolútny stred. Potom jedno nastavím do krajných polôh a druhé nastavujem podľa prvého cez možnosť servobalance vo vysielačke. Viem tak vytvoriť viac ako 10 bodovú krívku a tým servá zosúladím až dovtedy, kým v kaźdom bode krivky neviem jednoducho zaskrutkovať skrutku do páky serva. Neviem či existuje lepší spôsob ako nastaviť súmerný chod serv.
Model ma už značne demotivuje. Servá vymením a už sa teším, čo ma čaká najbližšie.
Sú to servá HS7954H
A samozrejme Secraft Páku len tak niekde nezohnať, takže aby som nemusel pilovať páku na serve (kedže ostalo zapečené a secraft páky sa sťahujú okolo tisíchranu imbusovou skrutkou na boku páky), tak som ho niekoľko hodín brúsil rezal frézoval tak, aby som dokázal nejak pretočiť páku a povoliť ju. ( Kridlo od Krilla, je síce pekné že servo nevidno, ale pri takejto situácií je to prakticky nemožné vymeniť rovno na letisku v rozumnom čase)
Pridávam aj video:

odkaz na Youtube
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
MILOSVPILOT
modelár

Príspevkov: 89

Moje modely
Poslať správu
Autor: MILOSVPILOT Správa zaslaná: 4. 8. 2017 o 19:35
A to som ich aj ja plánoval kúpiť na krídeľká ale siahnem po novšej rade. Prajem ti úspešné riešenie problémov, hlavné je že si zachránil model.
Bydlisko: Tekovská Breznica ( 25 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 4. 8. 2017 o 21:49
Jasné asi to bude rozumnejšie, ale na výškovke aj smerovke makajú v pohode. Ale samozrejme zhorieť môže aj iné servo, ale už je to podozrivé
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
marekh
modelár

Príspevkov: 151

Moje modely
Poslať správu
Autor: marekh Správa zaslaná: 6. 8. 2017 o 20:40
Mišo tak príčina horenia serv zatiaľ neznáma?
Nezamýšľal si sa nad teplotou serv v krídlach v týchto teplotách.
Jedna vec je že serva v tvojom prevedení sú doslova zabednené v krídlach.
Druhá vec je že teplota z krídla sa ťažšie uvolni cez herex ktorý je doslova ako tepelná izolácia oproti konštrukčnému krídlu kde v ceste prechodu tepla stoji len fólia.
Tretia vec je že model je tmavý skoro ako slnečný kolektor
A ak serva začnú dorovnávať tie kompozitové "olovené" krídielka nebodaj sa trocha hádajú + teplo tak už veľa im netreba.
Môj názor je že všetko ma svoju príčinu len ju treba nájsť nič sa nedeje len tak.
A potom su na fórach dezinformácie že tieto serva su na hovno a tieto su onaké......... a pritom servo je jednoduché elektro mechanicke zariadenie.
Bydlisko: Spiš ( 50 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 6. 8. 2017 o 23:34
Stále neviem, ale odišlo servo ktoré tam bolo ešte pôvodné tak možno už to nezvládlo.
So zabednením serv súhlasím, preto som urobil aspoň otvor na páku serva v krídle širokú 1cm miesto potrebných cca 4mm.
Stalo sa mi to ale skoro ráno okolo 6:30 keď ešte nepieklo slnko, a model je stále keď neletí zakrytý a nie je na slnku.

A čo sa týka tých olovených krídelok aj to mi napadlo, drevené sa predsa len na krut trochu deformuje a vie to vyrovnávať.
Ako som povedal, môže za tým byť veľký teplotný drift serv, a ak ich aj zladím pri určitej teplote úplne presne, za iných podmienok sa môžu rozhodiť. (ale to už je potom problém súčiastok a ich závislosti na teplote, nie chyba v nastavovaní súhlastnosti serv).
Nehovorím že nemôže zhorieť aj hociaké iné servo.
Ale práveže sa celý čas vyhýbam lietanu vo vysokých teplotách aby som šetril hlavne pohon, takže sa k tomu neviem stále dostatočne vyjadriť.

Ešte k nastaveniu súhlasnosti chodu serv
Cez toto rozhranie som nastavil jedno servo podľa druhého. Jedno na danom krídle nenastavím a druhé nastavím súhlasne k nemu.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Autor: vever440 Správa zaslaná: 6. 8. 2017 o 23:39
A keď používaš dvojité výchylky a expá tak tá krivka sa vlastne nemá prečo meniť však?
Bydlisko: Prievidza
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 12:00
Myslím že s týmto by problém byť nemal. Dnes príde servo tak zajtra verím že to rozbehám a budem lietať ďalej.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
MATHIAS
modelár

Príspevkov: 337

Moje modely
Poslať správu
Autor: MATHIAS Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 15:18
srajner : zakladna chyba... ak pouzivas hitec v kridlach krilla vzdy pouzi programator na hitec servo a jednemu z dvoch nastav toleranciu (vôlu) cez programator.. nebude vsetkou silou drzat polohu len bude pomahat druhemu "hlavnemu" servu.

Ja som pri vsetkych krilloch a badanoch carfoch a neviem com este neodpalil ani jedno servo.

darmo nastavis na vysielaci krajne polohy a krivky serva maju byt naprogramovane (programatorom) tak ako by to bolo jedno servo na jeden kanal.

staci brat do uvahy aj urcite deformovanie kridla za letu
Bydlisko: Nove Zamky / Bratislava ( 37 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 16:33
Vďaka za pomoc,
hovoríš o parametri "šírka pásma necitlivosti" ?
Ak áno, vieš mi povedať nejaké overené hodnoty, ktoré používaš? Predpokladám že hlavné servo bude to bližšie k trupu a vonkajšie bude pomocné.
Tomu poslednému som neporozumel, používaš teda viacero serv krídle tak, že na výstupe ich zapojíš len na jeden kanál ? Napr "ľavé krídelko" máš označené ako 1 kanál a k nemu priradíš obe servá v ľavom krídle?

Ako sa to rieši potom u serv, ktoré nemajú možnosť nastavovania tej šírky pásma necitlivosti?

Plus ešte mám takú otázku, ak ja nastavím pásmo necitlivosti napríklad 4uS a stred serva je niekde na 1,5mS. Tak to to servo vlastne urobí pohyb, až keď ja prekonám tú hranicu toho necitlivého pásma. Ale platí táto úvaha len pre neutrálne polohy? Čo ak posuniem krídelko napríklad na 5° výchylku, prekročím pásmo stredovej necitlivosti, nebudú sa zasa medzi sebou servá biť?
teda zjednodušene, či tá zóna necitlivosti platí len pre neutrálnu polohu serva, alebo "cestuje" v celom rozsahu serva.
Díkes
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 16:53
Ahoj model som našiel na modelbazar na predaj je to aktuálne ? Dakujem
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 17:07
Ahoj Zdeno, ano model mám na predaj, najlepšie by mi bolo ho predať model + servá a pohon by som si nechal, ale nebránim sa ani rozumnej dohode za komplet lietadlo.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
Milan ZV
modelár

Príspevkov: 121

Moje modely
Poslať správu
Autor: Milan ZV Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 23:25
Michal ty máš teda riadnu spotrebu serv, čo je fajn model prežil, HS7954H neboli až tak zlé ale radšej nahrádzam D955TW, cenový rozdiel zanedbateľný vzhľadom na celkovú cenu modelu, osobne Krillovky nelietam, takže ako by som ja dopadol neviem, dvojservové krídelká s hitec servami nastavujem cez programátor dpc11 asi aj preto že mi to prišlo ako najlahšie a najrýchlejšie, pri druhom modeli som už nelaboroval lebo pôvodne som bol celý zamotaný, už nemeriam odbery, nastavím stred, krajné polohy, dávam to na jeden kanál a s malou dušou skúšam, až potom nastavujem necitlivosť, myslím že veľmi podobný postup ako píše Maťo.
Ma poteší ak sa rozpíšu viacerý ako na to.
Bydlisko: Zvolen ( 48 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Autor: flyingislife Správa zaslaná: 7. 8. 2017 o 23:39
no minulý rok som menil na jednom serve prevody, po roku mi odišlo servo v Častej. Teraz mi odišlo servo ktoré tam je vlastne rok a pol.
To nastavovanie je určite možné robiť viacerými spôsobmi, ale pri tej necitlivosti mi nie sú jasné niektoré veci.
Ja so na jeden kanál nedávam, nakoľko nemám powerbox ani žiadnu dosku, po konzultácií s Jeti model to mám priamo do prijímača, ktorý má oddelenú prúdovú časť od signálov a dokáže prepúšťať cez prijímač 40A a maximálna prúdová zaťažiteľnosť je obmedzená len na ten 3 pinový servokonektor, ktorý je umiestnený na doske prijímača.

Nikdy som nenastavoval viacservové krídlo a preto tiež uvítam rady ako na to.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
1 2 3 4 5
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 616 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: