Výrobca: | čínsky inžinieri :D od CMPRO |
Rozpätie: | 1100 mm |
Hmotnosť: | 3488 g |
Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF |
Dĺžka: | 1200 mm |
Materiál: | laminát + balza + preglejka |
Motor: | HET 650-58-1970kv v EDF WEMOTEC MIDI FAN EVO |
ID Modelu: AM3071 | Zobrazenia: 11273 | Pridané: 19. 6. 2013 o 21:42 | Autor: pajlotmato
Autor | Správa |
csaki96 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
uz som zvedavy!!! |
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Ak ti môžem poradiť daj tam určite silnejší pohon aspoň 2,5-3kW a určite 10-12 lopatku na 8S so 100-120 A reglerom tieto kompozity s podvozkami nech robíš čo robíš pod 3,8 kg. nedostaneš a na hento rozpätie je to dosť a hlavne nech to pekne rýchlo lieta a hlavne nech tam je dostatočná rezerva výkonu. Ja dávam túto konfiguráciu aj do bublinkáčov. Toto je pecka http://www.youtube.com/watch?v=6h19aUttJWk spotreba na ten výkon je naozaj malá. |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ja už mám za sebou jetov dosť, poradím si ...ale ďakujem za radu...8s nevylučujem ale chcem to skúsiť s nižšou váhou na 6s, hlavne do toho nejdem pchať hneď ťažký pohon aby to nešlo na pristátie ako padajúca skala... |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Dnes som cougara dokončil skoro komplet okrem pohonu ktorý stále nie je vyriešený, zatiaľ mám na stole jeden ktorý volím zatiaľ ako alternatívu číslo 2 a to je Wemotec Midi Fan EVO s motorom HET 650-58-1970kv, na ceste mám ďalší pohon ktorý by som tam chcel dať a podľa dôveryhodných testov od nemeckých kolegov by to malo byť to pravé orechové, uvidím čo odmeriam ja pri teste...Regulátor bude určite CASTLE CREATIONS EDGE 100 HV, nová rada s nejakým lock-key ktorý ale použiť nehodlám lebo je to zbytočná frajerinka a hlavne zbytočná váha, keby som mal rezervu ťahu a nosnosti tak by som to tam dal, je to zaujímavá vecička...Komplet model hotový zmontovaný s podvozkami, saním, regulátorom len okrem baterky a dmychadla má 2080g čo nie je až také zlé, predbežný výpočet mi vychádza okolo 3,2 kg letovka nakoľko baterka má 676g, to by 6 článok mal zvládnuť ale zase toto je šípové krídlo a bude potrebovať ísť za plynom takže to vidím na testovanie ako som mal so Starfire edf ktorý po všetkých možných útrapách lietal perfektne. Musím ale povedať, že cougar takto v kope je kus lietadla a aj v tejto povrchovke sa mi už dostal pod kožu Pridávam pár foto z dneška, musel som čo to poupravovať ako je uchytenie kabíny, kotvenie krídiel, usadenie hlavných podvozkových nôh atď ale šetril som váhu ako sa dalo, zbytočné som precízne odfrézoval, a kde bolo treba som zosilnil preglejkou ale fakt len to najnutnejšie...Tu je videjko z testu podvozkov:
odkaz na Youtube |
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Pjenkne to vyzerá |
peterkuk modelár Príspevkov: 397 Moje modely Poslať správu |
waw....naozaj pekne!!! |
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Prosím ta s ktorého shopu objednávaš motory HET |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Tento som zobral z www.ejf.com , oni maju vacsinou vsetky typy skladom... |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Dnes som sa konečne dokopal k tomu aby som zložil a otestoval pohon do cougara, síce som ho zložil, potom sa mi ho podarilo úplne perfektne vyvážiť ale keď som znova nabil baterku a išiel testovať odber a ťah tak pri plnom plyne keď som sa snažil zachytiť sací krúžok ktorý mi zhodilo dole to schytal jeden prst na pravej ruke ale veľmi nepekne, odťalo mi aj zo živého a bolí to ako čert...okrem nového rotora, ktorý musím kúpiť, musím počkať aj kým sa mi zahojí ruka, tým pádom mi zastali všetky práce, aj na chate aj v garáži nuž čo, stáva sa... |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ubehlo 9 dní a ja mám doma nový rotor, prst sa už tiež pomaličky hojí takže som skompletoval a vyvážil nový pohon, merania dopadli približne tak ako som to čítal na stránkach výrobcu dmychadla, ja som odmeral na čerstvo nabitý 6 článok ZIPPY Compact 5000 mAh 25-35C pekných 92,8 A a niečo málo cez 2080W čo by odpovedalo údaju od výrobcu pre cca 3,2 až 3,3 kg ťahu. Problém ale je, že môj nový špičkový regulátor CASTLE EDGE ktorý sa mi maximálne osvedčil v starfirovy s motorom HET 700 si akosi nerozumie s touto 650tkovou radou a pri plnom plyne každých 5s šklbne, motor síce dáva plný výkon a funguje úplne normálne v celom rozsahu otáčok ale po dlhšom pátraní na internete a obvolaní pár známych ktorí o tom vedia viac ako ja som dospel k rozhodnutiu, že vymením regulátor keďže nemám možnosť odtestovať to s iným regulátorom. Takže opäť stojíme a zatiaľ si môžem porobiť kabeláže vnútri trupu a nahrubo dobrúsiť a dopasovať sacie kanály... |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Problém s trhaním motora pri plnom plyne som vyriešil výmenou regulátora za nový FOXY 125A, je síce väčší a ťažší ako pôvodný castle edge 100 ale beží to s ním plynule, odmeral som s ním 94,16A a 2079W...Pôvodný regulátor je už u nového majiteľa vo francúzsku kde beží v pohode s outrunnerom na 8s...s týmto motorom si proste nesedel...dúfam, že to stihnem zložiť čo najskôr aby som to ešte tohoto roku stihol zalietať, problém nastáva s umiestnením regulátora, je to fakt veľké a dosť nespratné... |
Viktor401 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
NICE NICE NICE, čakám na video zo záletu |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Dnes som sa po dlhej dobe dostal konečne do garáže a mohol som pokračovať na cougarovi...pohon je už nainštalovaný kompletne...predĺžil som ťahovú rúru na konci o sedem centimetrov, je to z durofolu hrúbky 0,5mm...regulátor som umiestnil tak aby k nemu mohol aj prúdiť vzduch zo šachty podvozku, je prilepený obojstrannou penovou páskou hrúbky 1mm...vrchné kryty som už osadil tiež, zajtra len dopasujem podvozky napresno a môžem osadiť sanie, prijímač a dovážiť baterkou...ak bude počasie tak v nedeľu možno zálet...pridávam pár foto z dneška... |
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Problém máš pravdepodobne v tom že tento motor bude slabý na 12 lopatkové dúchadlo a zahrieva sa a tým sa zvyšuje vnútorný odpor vinutia a to odpája regulátor " jedna z ochrán na castl " Foxy regler toto nemá tak mu dáva čo sa do neho zmestí. Pozor ne motor mne takto zhoreli 2x podobné. Ako som už ti raz písal musíš tam dat aspon 3500W motor. Nech sa darý a hlavne úspešný zálet. PS.: Po prvom lete skontroluj vinutie na motore a ak bude čo len trošku tmavšie tak je to tam !!! |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Tento pohon už chlapík úspešne prevádzkuje v F-18 Hornet od Starmaxu a lieta v pohode s tým...Celkom s tvojou teóriou nesúhlasím pretože ten regulátor to robil hneď za čerstva keď ešte ani nebol zohriaty a to vypadávanie zo synchrónu bolo pravidelné, nie ako keď odpojí ochrana regulátora, to by boli väčšie skoky...Na fóre rcgroups lietajú s týmto istým modelom úspešne na 6s okolo 2000W, keď mu to bude málo tak kúpim to celokovové MERCURY 1900kv a tento pohon sa uživý v nejakom bublinkáči alebo ho predám...tento rotor síce má 11 lopatiek ale nezaťažuje motory tak ako iné podobné...Uvidíme čo to povie za letu... |