Výrobca: | Aviomodelli/Mantua |
Rozpätie: | 2008 mm |
Hmotnosť: | 3940 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace |
Dĺžka: | 1400 mm |
Materiál: | balza,smrek a solartex |
Motor: | SK3 - 4250-500KV |
ID Modelu: AM9087 | Zobrazenia: 14736 | Pridané: 8. 9. 2018 o 14:48 | Autor: VladoVrancik
Autor | Správa | |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Ahojte potrebujem poradit V storchovi som zmenil motor ale ake bolo moje prekvapenie ked som to pomeral motor taha z baterky iba 25A a vykon je 480W pritom e-cals udava nieco ine poradite co mam zle: Este pre upresnenie motor: SK3 - 4250-500KV Baterka: 4000mAh 5S Vrtula: APC 15/8 Regulator: PHOENIX EDGE 100 AMP |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Vlado a skúšal si stým aj letieť???... Myslím tak že... či to vládze lietať....ťahať sa do vzduchu.... ...pozeral som si parametre na HK..../je to tento motor???.../ https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-4250-500kv-brushless-outrunner-motor.html Ja si myslím že ten motor ná dosť malú osku....len 5mm píšu v popise....Na takú veľkú vrtuľu ako máš ty......nebojíš sa že ti to urve za letu????.... Nechcem rýpať...len sa pýtam.... Mňa trocha učili lietať na elektromotory chlapci z VK klubu a oni mi vraveli že ak dávaš motor s nižšou hodnotou otáčok tak motor bude vládať ťahať večšiu vrtuľu ale zároveň nebude odoberať až tak veľa ampér z batérie...... troška som nakukol do hodnotenia tohto motora a tam.... /dole pod popisom motora/ ...sa niekto tuším zmienil aj o nejakej sklopke vrtuli s rozmerom až 18x12...alebo tak nejako... Len mne sa tomu nechce nejako veriť že to tá 5mm oska udrží......Tak zato som sa pýtal o tvoje obavy.... Pri spaľovákoch je na takúto vrtuľu/15x8/.....napr.ja mám ASP 120..-....20ccm 2T motor a vrtuľa 15x8 a oska na motore je tuším čínska miera.... ale okolo 9,5 mm.....el.Motor berie menej amper keď máš malú vrtuľu.... |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
K tomuto motoru by som dal max. 14x7. S touto vrtuľou si motor potiahne cca 50A so 4S baterkou a cca 40A s 5S-kou. Ťah so 4S cca 2,8kg a s 5S cca 3kg. Pozeral som nejaké testy a teoreticky by to mohlo zvládnuť aj tu 15x8. Koľko C má tá 5S baterka? V tej tvojej konfigurácií vidím len 2 potenciálne problémy. Buď má baterka malé C (použil by som min. 40C, ideálne 60+), alebo môže byť niektorý konektor hodne zle zospájkovaný a nepustí väčší prúd, ale to by sa tam asi niečo hrialo. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Nie neskusal som lietat 480w nevitiahne do vzduchu 4kg model. Co sa tyka osky na vetronoch z 3.15mm oskou som uy videl vrtulu 14/7 a neurvalo ju,navyse ja mam unasac namontovany na telo rotora. Vrtula 15/8 je vecsia ako 14/7 ako by to potom mohlo potiahnut 50A? Co sa tyka konektorov pouzivam xt60 a su ulne nove a aj dobre pripajkovane. Nie som si teraz isti ale myslim ze baterka ma 40c ale skontrolujem to ked budem doma. |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Pokiaľ sú konektory v poriadku a baterka je v slušnej kondícií, tak by som ešte vyskúšal zvýšiť časovanie na regulátore. Túto otázku som nepochopil: (Vrtula 15/8 je vecsia ako 14/7 ako by to potom mohlo potiahnut 50A?). V mojol príspevku som písal o spotrebe a ťahu s vrtuľou 14x7. Kalibroval si plynový knipel, pracuje v celom rozsahu? |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
"No já ti Karle nevím" - zvyknú hovoriť Česi, keď sa im niečo nepozdáva. A mne sa nepozdáva, aby nejaký motor s nejakou vrtuľou mal pri napájaní 4S odber 50A a ten istý motor s tou istou vrtuľou, ale pri napájaní 5S odoberal 40A. Hodil som to do iného programu a vyšlo mi, že pri napájaní 5S a vrtuli APC 15x8 by bol odber asi 50A a statický ťah asi 3,9kg. To je (myslím ten ťah) na model vážiaci 3940g až-až. Keď som "vymenil" vrtuľu za APC 14x7, tak pri napájaní z 5S bol predpokladaný odber 35A a statický ťah asi 3kg. Pri napájaní zo 4S bol predpokladaný odber 23A a statický ťah asi 2kg. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Toto je vsetko pekne no ja som realne nameral pri novej 5s baterke odber iba 25A pri vrtuli 15/8 takze pri mensej vrtule to bude mat este mensi odber aj vykon.A ja sa pitam ako mozne ze program ukaze jedno a nameram nieco upne ine je problem v motori alebo kde? |
|
pk363 modelár Príspevkov: 7 Moje modely Poslať správu |
Dej tam jinou (spíš menší) vrtuli a změř co to udělá. Někdy se s velkou vrtulí stane, že motor netočí a nemá ani odběr. Na první pohled mi přijde ten motor malý a lehký na 15" vrtuli a 5S Za mě na kalkulátory není spoleh. Nikdy jsem se v reálu nedostal na parametry, které vypočítá nějaký soft. Dělám to tak, že vezmu několik vrtulí a měřím hodnoty - otáčky, stat. tah, odběr a porovnávám co jsem naměřil. Navíc ve vrtulích je dost velký rozdíl, mezi značkama. A není pravidlo že, když jedna vrtule určité značky je v nějakém rozměru dobrá, tak budou dobré i ostatní velikosti. A ještě jedna zkušenost. Jednou jsme v HK objednali 3 stejné motory. Kámošům chodily, ale toho mého nebylo možné dostat slušný výkon. Prostě špatný kus... |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Je niekoľko možností, prečo je to tak. Líšia sa medzi sebou mierou pravdepodobnosti. 1. Je mäkká batéria (už to tu bolo spomínané). Vzhľadom na to, že píšeš, že je nová, je málo pravdepodobné, že práve ona za to môže. Ale vylúčené to nie je. Preto: - zmeraj jej napätie počas behu motora - zmeraj jej napätie hneď po tom, čo motor vypneš - potom tu napíš zmerané hodnoty 2. Motor nemá deklarované Kv. Toto vôbec nie je až tak nepravdepodobné, pretože máloktorý motor má presne také Kv, aké výrobca uvádza. Na druhú stranu je fakt, že motor má tendenciu časom (napríklad prehriatím magnetov) Kv skôr zvyšovať. To by ale odber narástol a nie klesol ako tebe. Ak nemáš špeciálny prístroj (akože asi nemáš), tak zistiť Kv motora nie je až také triviálne: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=314&n=overenie--zistenie-parametrov-neznameho-motora 3. Parametre (tvojej) vrtule nie sú také, ako predpokladá simulačný program. Ale ak si ju neskracoval ani nijako neupravoval a je to skutočne APC 15x8, tak nemyslím, že by ona za to všetko mohla. 4. Regulátor, prípadne signál ovládajúci jeho chod, nie je úplne OK. Skús iný regulátor, ak môžeš - a nemusí byť 100 Ampérový. Signál (z prijímača): - je šírka impulzov v rozsahu 1000 až 2000us, prípadne 1050 až 1950us? - zmeraj vhodným prístrojom (ak máš) - prípadne použi servotester (ak máš), samozrejme všetko pri zachovaní veškerej opatrnosti Ak máš EPA pre plyn vo vysielači obmedzené (niečo si skúšal a zabudol si na to), tak šírka impulzov nedosahuje až do spomínaných 1950us, ale len nejakých 1700us, tak ťah motora bude slabý a odber bude nízky. Možno som na niečo zabudol. Ak áno, tak nech ma niekto doplní. |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Vypichol som témy, ku ktorým si dovolím mať nejaké drobné pripomienky. Začnem od konca: Úplne súhlasím, že vo vrtuliach je rozdiel, medzi značkami. Ale Vlado jasne uvádza: APC 15/8 A hneď prejdem aj k ďalšiemu bodu: Vrtule APC uvádzajú snáď všetky simulačné programy. A moja skúsenosť je taká, že to čo nasimulujú väčšinou veľmi dobre sedí s reálnymi hodnotami. Navyše mnohé simulačné programy vôbec nie sú prísne simulačné, ale v mnohých prípadoch sú skôr interpretačné. Proste ich autori reálne zmerali vlastnosti skutočných elektropohonov a potom používateľovi ponúkajú buď priamo namerané hodnoty, alebo interpolované hodnoty, ktoré sa od reálnych len veľmi málo líšia. A vrtule APC a motory Turnigy sú základom repertoáru takýchto programov. Spomínaný motor je so spomínanou vrtuľou možno na hornej hranici možností tohto elektropohonu pri napájaní 5S, ale nemyslím, že by ten motor bol pre tú vrtuľu malý či ľahký. Jedno je však isté: isto to nie je dôvod na to, aby namiesto 50A odoberal len 25A. Na záver som si nechal názor, s ktorým nemôžem vôbec súhlasiť a to že: Někdy se s velkou vrtulí stane, že motor netočí a nemá ani odběr. Ak je motor v poriadku, tak - podľa mňa - sa toto nemôže nikdy stať, pretože to odporuje logike fungovania a logike prúdového odberu motora. Kedysi sme o tom napísali takýto článok: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=294&n=vztah-medzi-kv-motora-jeho-otackami-a-odoberanym-prudom Vzťahy medzi napätiami sú na nasledujúcej schéme. ULm sa niekedy zvykne označovať ako Back EMF. Je to napätie, ktoré vzniká na vinutí točiaceho sa motora. Čím má motor vyššie otáčky, tým vyššie je toto napätie. A samozrejme - platí to aj naopak. Takže ak nejaký motor má pri nejakých otáčkach mať odber napr. 50A, tak pri nižších otáčkach NEMôŽE mať menší odber, pretože ULm klesne a keďže Unap sa nezmenilo, tak muselo vzrásť URd a teda musel vzrásť odber motora Imot. |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Za predpokladu, že je všetko v poriadku by som vyskúšal iný regulátor. Na skúšku aj 40A, ale len na chvíľu. Tiež si myslím, že ten motor by mohol s tou 15x8 vrtuľou spolupracovať, ale nenaháňal by som ho moc. Ono hornoplošník ani moc naháňať nepotrebuje. |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Absolútny súhlas. Obzvlášť model tohto typu. |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Vlado, nenapíšeš, že či si sa niekam dopracoval? Že či už ti to chodí a že čo bolo príčinou toho tebou popisovaného stavu? Ani nejaké tie namerané hodnoty, alebo výsledky pokusov? |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Iba vcera vecer som sa vratil z cesty este musim skocit do prace ale poobede sa tomu budem venovat a napisem. Dostal som radu ze mam skontrolovat nastavenie rozsahu plynu vraj v tom moze byt problem tak to urobim ako prve a potom skusim rozne vrtule co mam doma a uvidime. Tak som to skusil: baterky som pouzivam dve jedna turnigy 5S 4000mAh 30-40C namerane ohmi 8,7,7,9,11 druha tattu 5S 10000mAh 25C ohmi 5,4,5,6,6 Vrtule vsetko Apc rozmeri 13/10 14/7 15/8 regulator najprv PHOENIX EDGE 100 AMP na ktorom sa mi snad podarilo nastavit rozsah plynu potom regulator turnigy 70A . Nebudem to tu rozpisovat ro by som tu bol do rana ale z baterkou tattu hoci ma menej C som dosiahol lepsie vysledky Pritom odber bol zhruba rovnaky ale vykon bol mierne lepsi. najlepsie to bolo z bat tattu vrtula 15/8 odber 25A a vykon 510W . Vymena regulatorov nepomohla vysledky boly zhruba rovnake. Este pri vrtuli 13/10 bol odber 20A a vykon iba 400W.vrtula 14/7 bola niekde uprostred. Mne z toho vychadza iba to ze musim kupit vecsiu vrtulu a z vecsim stupanim asi by som skusil 16/10 alebo 17/10. |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Vyzerá to tak, že tá Turnigy baterka napriek 8 - 11 mOhm je hodne slabá. 25A je proste nezmysel, je to na ten motor moc málo. To, že to dá 25A s tou Tattu je logické. Väčšiu vrtuľu by som nedával, už tá 15x8 je za červenou čiarou. Tie baterky asi nedajú viac ako 25A a mohlo by sa stať že to zbĺkne vo vzduchu, keď dostanú poriadne zabrať. https://www.youtube.com/watch?v=b06V0mC88h4 |