Výrobca: | FlightLine® |
Rozpätie: | 1600 mm |
Hmotnosť: | 2940 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1350 mm |
Materiál: | EPO |
Motor: | 5055-390KV Brushless Outrunner Motor |
ID Modelu: AM9537 | Zobrazenia: 4914 | Pridané: 26. 6. 2019 o 19:31 | Autor: robertbulko
Autor | Správa | |
dukes modelár ![]() Príspevkov: 351 Moje modely Poslať správu |
Prekrásny model! |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, ešte som s ním neletel..... ![]() |
|
marianmacek modelár ![]() Príspevkov: 1331 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, daj potom vedieť, ako lieta. Aj mne sa veľmi páči. prajem pekný deň Marián Macek |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ďakujem. Samozrejme napíšem ![]() ![]() |
|
luky249 modelár ![]() Príspevkov: 80 Moje modely Poslať správu |
To pristátie si popísal veľmi dobre,len bohužiaľ v reále to občas dopadne inak. Tento typ lietadla sa pri pristávaní rád "zapichuje" nosom. Kamarát má menší model a má čo robiť aby to ustál. V jeho prípade 50/50. |
|
marianmacek modelár ![]() Príspevkov: 1331 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ďakujem za pochvalu. Ak by som mohol poradiť, tak pri štarte mám "vykopnutú" smerovku, aby som eliminoval krútiaci moment vrtule. Postupne ako pridávam plyn, tak pomaly aj uvoľňujem smerovku. Pri pristávaní, mám klapky "naplno" a potlačenú výškovku. Pristávam pod plynom, aby lietadlo nestratilo vztlak a neprepadlo sa po krídle. Pristávaciu rýchlosť musíš odhadnúť tak akurát, aby si nebol moc rýchly, potom urobíš kotrmelec. Ja tesne pred dotykom zo zemou úplne stiahnem plyn a lietadlo mi dokĺzne na zem. Ak by si chcel, tak sa vieme dohodnúť a môžeme ho zalietať spolu. Buď v Hornej Strede na našom letisku, alebo u Teba v Trenčíne. prajem pekný večer Marián Macek |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Marián ďakujem za ponuku, je to veľmi dobrý nápad. Mal som dokonca aj ja predstavu, že niekoho oslovím. Mám už niečo odlietané a zalietanie modelu mi nerobí problém. (vlietnuť, vytrimovať a pristáť) Lietal som hornoplošníky, akrobaty, vetrone. Teoreticky by to nemal byť problém ani so Spitfirom, ale..... Tento typ lietadla som ešte neletel = REŠPERT, také "ťažké" lietadlo som ešte neletel = REŠPEKT, nebolo to lacné = REŠPEKT. Veľmi veľa ??? = REŠPEKT ![]() ![]() ![]() Ja lietam so Spektrum DX8 G2 v móde 1. Keby sa mi podarilo nájsť modelára, čo lieta warbirds so Spektrum, mohli by sme v režime učiteľ - žiak toho Spitfira pekne zalietať. Zalietaval by som ho ja a mal by som nad sebou kontrolu ![]() Urobil niekoľko pristátí s akrobatom, je to iné ale aspoň trošku a hlavne je tam vidieť moja pristávacia dráha ![]() |
|
marianmacek modelár ![]() Príspevkov: 1331 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ja lietam Spektrum, ale mod 2. Môžeme sa dohodnúť spoločnom polietaní. Do SS Ti napíšem podrobnejšie informácie. prajem pekný deň Marián Macek |
|
misisko modelár ![]() Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. Krásny spitfire. Zaletu sa neboj. Ak máš takú hmotnosť ako máš napísané v popise bude lietať úplne pohodovo. Treba samozrejme pri štarte a zatackach v lufte používať smerovku a pristávať na miernom plyne. Inak je spitfire veľmi poslušne lietadlo. Mám spita v tomto istom rozmere akurát konštrukčný a váži cez 6 kg. Tak sa ho neboj. Tento tvoj bude lietať super. |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za podporu. Letová hmotnosť je aktuálne približné 3950g. Odhadujem to, lebo po nainštalovaní zvukového modulu som ho ešte nevážil. Zálet prebehol v stredu a dopadol na 1. Pri štarte ešte na 3 kolesách sa jemne pustil doľava, čo som čakal, ale keď bol na predných už išiel krásne rovno. Mal som ho dosť ťažký na nos a musel som trimovať výškovku, aby som ho nemusel stále ťahať. Na plných klapkách som mal zasa moc potlačenú výškovku. Všetko bolo nastavené podľa výrobcu, ale nesedelo mi to. Dokonca výrobcom odporúčané malé výchylky boli dosť ostré - upresním - výškovka bola dosť ostrá, ale rátal som s tým a mal som nastavené 3 letové režimy a malé výchylký boli menšie ako tie odporúčané. Urobil som niekoľko simulovaných náletov na pristátie a na koniec som sa rozhodol sadnúť na polovičných klapkách. Pristátie bolo slušné. Po prvom dotyku so zemou mi Spit kúsok poskočil, ale odrazil sa len pár cm a o cca 2m krásne sadol a roloval som ešte asi 20 m kým som celkom zastavil. Podarilo sa mi ho udržať na kolesách. Prekotenie na čumák sa nekonalo. Bol som na seba hrdý. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mám aj video zo štaru a pristávania, len ho má kamoš v mobile. Keď ho od neho zkopírujem pridám ho sem ![]() |
|
misisko modelár ![]() Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Tak gratulujem k zaletu. Neboj sa ho. Doladis a bude lietať na parádu ako po šnúre. Uvidíš čo všetko dokáže z prehľadom zalietat. Na to že je to stíhačka je veľmi obratný a poslušný. Ten mix klapiek a vyskovky som mal aj ja. Neviem prečo ale jediné spitfire sa mi vzpina pri vysunutych vztlakoch. Iné stíhačky mi to nerobia |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal pri plných výchylkách (plných nie je správny výraz, lebo je to cca 50°) nastavené potlačenie výškovky 3 mm. Bolo to moc. S týmto nastavením mi letel Spit moc dole, vôbec ho nedvíhalo. Bolo to príliž potlačené. Určite to bolo aj tým, že bol moc ťažký na nos. Neberiem to nijako tragicky. Vždy je lepšie byť moc ťažký na nos, ako byť moc ťažký na chvost. ![]() ![]() |
|
robertbulko modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
demo video ![]() odkaz na Youtube Dneska som absolvoval 2. let. Posunul som baterku kúsok dozadu a hneď sa letelo lepšie. Tiež som vyhodil 5g závažie z čumáka, ktoré som tam prilepil, keď som pred prvým letom nastavoval ťažisko. Druhý let bol o mnho lepší, už nebolo treba skoro vôbec trimovať. Kúsok som najskôr potiahol a keď som stiahol podvozok, som zasa kúsok potlačil. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
misisko modelár ![]() Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Super. Nech teda robí radosť. Spit je best. |
|
Peposan modelár ![]() Príspevkov: 242 Moje modely Poslať správu |
Ja som kupil Mk.V od Aviosu, tiez som s nim este neletel a mam skusenosti s 1.1m durafly-ackimi. No tento je prenadherny, je to sice uz velka krava, ale Mk.IX je zo Spitov najkrajsi. Dufam ze mu das insignie Otta Smika! Velmi nad nim rozmyslam ze ho kupim do zasoby pre istotu, ale ked si pomyslim ze aj L-39 mi trbe tak su to uz pekne prachy. Vela relaxu s nim zelam! Treba ho ist pozriet teraz na SIAF kde bude mat tiez Smikove insignie!http://www.classictrainers.cz/cs/letouny/spitfire-xvie/ |