Výrobca: | FlightLine® |
Rozpätie: | 1600 mm |
Hmotnosť: | 2940 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1350 mm |
Materiál: | EPO |
Motor: | 5055-390KV Brushless Outrunner Motor |
ID Modelu: AM9537 | Zobrazenia: 4688 | Pridané: 26. 6. 2019 o 19:31 | Autor: robertbulko
Autor | Správa | |
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Prekrásny model! |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, ešte som s ním neletel..... |
|
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, daj potom vedieť, ako lieta. Aj mne sa veľmi páči. prajem pekný deň Marián Macek |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ďakujem. Samozrejme napíšem Inak, máš nádhernú letku, klobuk dole. Všimol som si, že tam máš aj 1,6m Mustang. Malo by to byť podobné čo sa letu týka ako tento Spitfire. Už máš toho zrejme hodne odlietaného a teda aj kopec skúseností. Ja som 1,6m model s hmotnosťou 3,8kg a ešte k tomu warbird ešte nelietal. Mohol by si mi prosím poradiť ako na tento typ lietadla? Čital som, že to chce hodne chladnú hlavu a pevné nervy a samozrejme zručnosť. Je to naozaj také ťažké pristávať s vojnovým veteránom? Podľa všetkého by som mal pristávať na plných klapkách (v bezvetrí) s plynom tak, aby som nestratil vztlak a pristávať na predné kolesá s trupom paralelne s dráhou a po dotyku so zemou potiahnuť naplno výškovku a pritom mať stále akotaký plyn... Samozrejme doležité ja správne ťažisko |
|
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
To pristátie si popísal veľmi dobre,len bohužiaľ v reále to občas dopadne inak. Tento typ lietadla sa pri pristávaní rád "zapichuje" nosom. Kamarát má menší model a má čo robiť aby to ustál. V jeho prípade 50/50. |
|
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ďakujem za pochvalu. Ak by som mohol poradiť, tak pri štarte mám "vykopnutú" smerovku, aby som eliminoval krútiaci moment vrtule. Postupne ako pridávam plyn, tak pomaly aj uvoľňujem smerovku. Pri pristávaní, mám klapky "naplno" a potlačenú výškovku. Pristávam pod plynom, aby lietadlo nestratilo vztlak a neprepadlo sa po krídle. Pristávaciu rýchlosť musíš odhadnúť tak akurát, aby si nebol moc rýchly, potom urobíš kotrmelec. Ja tesne pred dotykom zo zemou úplne stiahnem plyn a lietadlo mi dokĺzne na zem. Ak by si chcel, tak sa vieme dohodnúť a môžeme ho zalietať spolu. Buď v Hornej Strede na našom letisku, alebo u Teba v Trenčíne. prajem pekný večer Marián Macek |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Marián ďakujem za ponuku, je to veľmi dobrý nápad. Mal som dokonca aj ja predstavu, že niekoho oslovím. Mám už niečo odlietané a zalietanie modelu mi nerobí problém. (vlietnuť, vytrimovať a pristáť) Lietal som hornoplošníky, akrobaty, vetrone. Teoreticky by to nemal byť problém ani so Spitfirom, ale..... Tento typ lietadla som ešte neletel = REŠPERT, také "ťažké" lietadlo som ešte neletel = REŠPEKT, nebolo to lacné = REŠPEKT. Veľmi veľa ??? = REŠPEKT Je možné, že jednoducho vzlietnem, dotrimujem, zakrúžim zopár krát, zatiahnem klapky a vyskúšam ako to poletí. Samozrejme všetko vo výške, otestujem ako pomaly je to schopné letieť. Vyskúšam niekoľko nízkych preletov a pokusím sa pristáť. Mal som v rukách do 10 modelov a viem že každý lietal inak. Keď zoberim niektorý môj model do rúk po dlhom čase, vždy si na neho chvíľu zvykám. Tiež viem, že každý model keď som ho zalietaval ma niečím prekvapil. Proste nové lietadlo, iné správanie. Asi neexistuje univerzálny návod na to ako presne lietať. Pre mňa najdôležitejší je cit a správne odhadnúť rýchlosť pri pristávaní. Priznám sa nie vždy sa mi to podarí urobiť správne. Mám vo zvyku pristávať so všetkými mojimi lietadlami podobne ako sa pristáva s warbirds. Pristávam na futbalovom ihrisku. Na každej strane ihriska je veľká sieť za bránou. Vždy pristávam na malých výchylkách (neviem či to nebude problém so Spitfirom). Urobím si prelet vedľa ihriska, prelatím za bránu väčšinou z pravej strany, uberám plyn a oblúkom s pomalým klesaním prechádzam k ľavej strane a asi 4m nad zábradlím vlietam do priestoru ihriska kde zľahka klesám. Niekedy sadnem až za polovicou ihriska. Tento scenár si predstavujem aj so Spitfirom. Len ešte neviem z akej výšky a pod akým približne uhlom ho pustím do ihriska, aby som mal stále dostatočnú rýchlosť a kopec času na jemné klesanie. Ja lietam so Spektrum DX8 G2 v móde 1. Keby sa mi podarilo nájsť modelára, čo lieta warbirds so Spektrum, mohli by sme v režime učiteľ - žiak toho Spitfira pekne zalietať. Zalietaval by som ho ja a mal by som nad sebou kontrolu Urobil niekoľko pristátí s akrobatom, je to iné ale aspoň trošku a hlavne je tam vidieť moja pristávacia dráha https://www.youtube.com/watch?v=mE6rDDuG5wo Tento akrobat je veľmi ľahký a pomaly dlho padá. Predpokladám, že Spitfire, keďže je ťažší bude padať rýchlejšie a preto potrebuje rýchlosť aby sa udržal vo vzduchu. |
|
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ja lietam Spektrum, ale mod 2. Môžeme sa dohodnúť spoločnom polietaní. Do SS Ti napíšem podrobnejšie informácie. prajem pekný deň Marián Macek |
|
misisko modelár Príspevkov: 541 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. Krásny spitfire. Zaletu sa neboj. Ak máš takú hmotnosť ako máš napísané v popise bude lietať úplne pohodovo. Treba samozrejme pri štarte a zatackach v lufte používať smerovku a pristávať na miernom plyne. Inak je spitfire veľmi poslušne lietadlo. Mám spita v tomto istom rozmere akurát konštrukčný a váži cez 6 kg. Tak sa ho neboj. Tento tvoj bude lietať super. |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za podporu. Letová hmotnosť je aktuálne približné 3950g. Odhadujem to, lebo po nainštalovaní zvukového modulu som ho ešte nevážil. Zálet prebehol v stredu a dopadol na 1. Pri štarte ešte na 3 kolesách sa jemne pustil doľava, čo som čakal, ale keď bol na predných už išiel krásne rovno. Mal som ho dosť ťažký na nos a musel som trimovať výškovku, aby som ho nemusel stále ťahať. Na plných klapkách som mal zasa moc potlačenú výškovku. Všetko bolo nastavené podľa výrobcu, ale nesedelo mi to. Dokonca výrobcom odporúčané malé výchylky boli dosť ostré - upresním - výškovka bola dosť ostrá, ale rátal som s tým a mal som nastavené 3 letové režimy a malé výchylký boli menšie ako tie odporúčané. Urobil som niekoľko simulovaných náletov na pristátie a na koniec som sa rozhodol sadnúť na polovičných klapkách. Pristátie bolo slušné. Po prvom dotyku so zemou mi Spit kúsok poskočil, ale odrazil sa len pár cm a o cca 2m krásne sadol a roloval som ešte asi 20 m kým som celkom zastavil. Podarilo sa mi ho udržať na kolesách. Prekotenie na čumák sa nekonalo. Bol som na seba hrdý. Veď sme to večer aj patrične oslávili Letel som len jeden let. Bol som po šťastnom 1. lete taký rozrušený, že som sa rozhodol ďalej nelietať, aby som od vzrušenia neurobil zbytočnú hlúposť. Dokonca som počas letu ani nezatiahol podvozok. Prioritu mal, dobrý štart a následne dobré pristátie. Som veľmi rád, že to mám konečne za sebou a viem čo môžem od Spita čakať. Nasledovať bude doladenie ťažiska a nastavenie mixu klapiek na výškovku a možno nastavým aj mix plyn na výškovku a uvidím ako bude lietať Zatiaľ nechcem písať o pocitoch z lietadla, je ešte moc skoro, ale keď bude všetko nastavené podľa mojich predstáv a budem si môcť konečne naozaj zalietať, určite napíšem. Mám aj video zo štaru a pristávania, len ho má kamoš v mobile. Keď ho od neho zkopírujem pridám ho sem |
|
misisko modelár Príspevkov: 541 Moje modely Poslať správu |
Tak gratulujem k zaletu. Neboj sa ho. Doladis a bude lietať na parádu ako po šnúre. Uvidíš čo všetko dokáže z prehľadom zalietat. Na to že je to stíhačka je veľmi obratný a poslušný. Ten mix klapiek a vyskovky som mal aj ja. Neviem prečo ale jediné spitfire sa mi vzpina pri vysunutych vztlakoch. Iné stíhačky mi to nerobia |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal pri plných výchylkách (plných nie je správny výraz, lebo je to cca 50°) nastavené potlačenie výškovky 3 mm. Bolo to moc. S týmto nastavením mi letel Spit moc dole, vôbec ho nedvíhalo. Bolo to príliž potlačené. Určite to bolo aj tým, že bol moc ťažký na nos. Neberiem to nijako tragicky. Vždy je lepšie byť moc ťažký na nos, ako byť moc ťažký na chvost. Posuniem baterku kúsok dozadu a určite bude lietať výborne. Keď som si postavil 1 m Spitfire od chalanov z Flite Testu - ja mu hovorím kartónový, bol som veľmi milo prekvapený ako dobre lieta. Tento 1,6 m bude výborný. |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
demo video odkaz na Youtube Dneska som absolvoval 2. let. Posunul som baterku kúsok dozadu a hneď sa letelo lepšie. Tiež som vyhodil 5g závažie z čumáka, ktoré som tam prilepil, keď som pred prvým letom nastavoval ťažisko. Druhý let bol o mnho lepší, už nebolo treba skoro vôbec trimovať. Kúsok som najskôr potiahol a keď som stiahol podvozok, som zasa kúsok potlačil. V konečnom dôsledku som nemusel vôbec trimovať. Pri klapkách má tendenciu ísť jemne dole, ale nechám to tak, ľahšie sa s tým pristáva. Dneska som pristával na plných klapkách a bolo to fajn. Vyzerá to tak, že to bude poslušné lietadlo. Lietal som 5 minút tak na pol plynu a po pristátí som ma ešte 75% baterky. Som max. spokojný. |
|
misisko modelár Príspevkov: 541 Moje modely Poslať správu |
Super. Nech teda robí radosť. Spit je best. |
|
Peposan modelár Príspevkov: 239 Moje modely Poslať správu |
Ja som kupil Mk.V od Aviosu, tiez som s nim este neletel a mam skusenosti s 1.1m durafly-ackimi. No tento je prenadherny, je to sice uz velka krava, ale Mk.IX je zo Spitov najkrajsi. Dufam ze mu das insignie Otta Smika! Velmi nad nim rozmyslam ze ho kupim do zasoby pre istotu, ale ked si pomyslim ze aj L-39 mi trbe tak su to uz pekne prachy. Vela relaxu s nim zelam! Treba ho ist pozriet teraz na SIAF kde bude mat tiez Smikove insignie!http://www.classictrainers.cz/cs/letouny/spitfire-xvie/ |