autor | správa |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Cafte Som tu na fore a aj celkovo v RC lietani pomerne novacik. Rad by som sa spital na vyuzivanie klapiek na rc lietadlach. Konkretne ci mi vie niekto vysvetlit ich funkciu... taktiez sa chcem spitat ci ma niekto skusenost s lietadtom od firmy hangar 9 p51 mustang PTS ARF alebo mi vie povedat niektory zo skusenejsich pilotov ci je to dobre lietadlo pre zaciatocnika ktory chce prejst na benzinove modely
vopred dakujem za akekolvek rady alebo pripomienky pridavam aj link: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=445314 |
RaZeR modelár Príspevkov: 80 Moje modely Poslať správu |
tie klaky sa daju pouzit pri brzdeni |
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
ale ked si prehodis kabelaz, ze jedna pôjde hore a druha dole (namixujes si to), da sa to vyuzit aj ako naklonenie do jednej alebo do druhej strany ak ma chapes. |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Aha. Znamena to ze mozem lietat so spustenymi klapkamy (vzlietnut, jednoducho kruzit po oblohe, pristat) a lietadlo bude letiet pomalsie ako obvykle? Alebo ich pouzijem len pri pribrzdovani npr. pri pristavani a pod...? |
Jano5 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Kabeláž by som neprehadzoval. Keby malo ísť servo opačne, musí prehodiť prívody na motorček a na potenciometri. Dá sa to jednoduchšie s vysielačom. Ale klapky sa používajú hlvne pri pristávaní. Dajú sa namixovať s výškovkou kvôli klopivému efektu. |
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
jj, ale nie vsade sa to da namixovat, nie kazdy vysiecat ma tuto schopnost, cize u nas to robime s tymi kablami |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
OK. Vyzera to tak ze klapky na lietadle vyuzijem viac ako dalsie "kridelka" nez "klapky"? Teda su svojou povodnou funkciou na RC lietadle viacmenej nepodstatne? Pitam sa aj kvoli tomu ze mam vysielac 7ch Futaba a rad by som v buducnosti vyuzil co najviac z jej funkcii. (podvozok, ?klapky?, padak? ...) |
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
no klapky su podstatnejsie vyhodne pouzit ako kridielka, nez ako pri pristavani. Mozes tym padom pekne akrobatovat a ked budes pristavat, staci vypnut motor |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Heh. V mojom stadiu lietania sa o akrobacii neda moc hovorit ( jedine ked sa mi podary prudky obluk s trojitou otockou rovno rypakom do zeme ). Akrobacia je nadherna ale mne skor spravy husiu kozu maketove lietanie s prepracovanou B-17ou na ktorej funguje vsetko ako v reale. Preto som aj zacal tuto temu, aby som sa dozvedel co konkretne mozem cakat od klapiek a ich funkcie... Je to vsetko premna len hudba buducnosti (pevne dufam), ale lepsie vediet skor ako az ked bude neskoro. |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Mimochodom tiez som si vsimol na treningovych lietadlach ze maju kridelka po celej dlzke kridla a pri niektorych lietadlach urcenych na combat su kridelka len do polovice kridla... meni sa nejako tymto ich schopnost manevrovat? |
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Klapky by sa dali podľa mňa rozdeliť na klapky na modely nejakého hornoplošníka a pod. na brzdenie pri pristávaní a na klapky na vetroni o rozpätí tak 2,7m a viac kde majú nenahraditeľnu funkciu a nie jednú pri pristávaní na zníženie rýchlosti pri pristávaní v kombináci s kríkelkami využitie v termike a iné záleži od vysielača aké má mixi a koľko letových režimov sa dá nastaviť.Ak to chceš vedieť konkrétnejšie čo a ako uveď model na ktorom budú tie klapky a uvidíme čo sa dá. |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
OK. Tak zaujimam sa napriklad o model od Hangar 9 P51 mustang PTS ARF.
Link: http://www.webyshopping.sk/detail/p-51-mustang-pts-arf/750/708 |
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
akurat model na akrobaciu, cize klapky ako kridielka. To by som si dal ja. |
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Je to super model je to dobre spravené páči sa mi, ale ohľadom klapiek a brzdiacich štítov je to pekne popísane aj v odkaze a ja už nemám k tomu čo dodať je to tam dostatočne vysvetlené. Ja som to pochopil tak že kým sa naučíš dobre ovládať model používaš brzdiace štíty na podvozku ktoré spomaľujú let čo ti dobre pomôže hlavne pri pristávaní a celkovo spomalí let ale podľa mňa si treba dávať pozor na pádovú rýchlosť hlavne keď budeš zatáčať pri malej výške. Po tom ako dostaneš model do rúk tak ich zdemontuješ a môžeš brázdiť nebo naplno čo to dá. Je tam napísané že klapky je možnosť osadiť samostatným servom čiže jedným /tak je to tam uvedené/ za predpokladu že klapky idú na jedno servo môžeš ich využiť na brzdenie pri pristávaní ak by bola možnosť osadiť klapky dvoma servami tak ak ti to umožní vysielač dá sa lietať akrobacia tak že pôjdu súčasne aj s krídelkami a máš vlastne krídelko po celej dĺžke krídla pred pristátím prepneš na vysielači iný režim a budú fungovať ako brzdiace klapky. |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Co sa tyka toho mustangu je lepsie (aspom premna ) vypocut si objektyny nazor skusenejsieho modelara ako sa vzdy spolahnut len na odporucania obchodnika ktory chce predat svoj tovar. Ale to uz je trochu ina tema ... |