Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

ID Galérie: GAL1804 | Zobrazenia: 2594 | Pridané: 28. 3. 2014 o 20:52

Autor Správa
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 28. 3. 2014 o 20:56
Pôvodný vzhľad nedokončeného modelu začiatkom zimy 2013 - ešte spalovák.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 28. 3. 2014 o 23:02
Faruv vykres k nahlednuti: http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/2/2449/2449119_244e7432059ccc1e907db92fd79e5243/images/Kollegiate_-_RC_polomaketa.JPG

Jinak prehled skoro vsech jeho vykresu visi zde: http://rc-model.rajce.idnes.cz/Almanach_planku_Jaroslava_Fary/

A i obecne lze na teto strance dusevne pookrat: http://rc-model.rajce.idnes.cz/ ...davam to sem i za cenu noseni drivi do lesa. Treba se najdou lidi co se tam jeste nezatoulali.

Ps. nejak me nenapada nic, co by logicky zduvodnovalo tak rozsahlou prestavbu toho modelu. Kdybych to mel delat ja , proste vysroubuju spalovak , namontuju elektromotor a litam. Bez jakehokoli zasahu do konstrukce. Dokonce bych ponechal i puvodni motorove loze. Az by se kluk prestal bat hluku, vyjmul bych elektromotor a model zpetne osadil spalovakem.
Nemluvim z hladu ... realizoval jsem podobnou prestavbu na mem souteznim akrobatu a puvodni pohonnou jednotku (motor, vrtul,i nadrz a ladeny vyfuk) mam ulozenou v depozitu. Treba pro praktickou ukazku vnoucatum....zamena pohonu trva cca 30min.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 28. 3. 2014 o 23:21
Bolo by ale treba úplne odpíliť pevný motorový kryt aj s bukovými hranolmi a nahradiť ho možno laminátovým odnímacím krytom. Pôvodne som uvažoval, že na vybrúsený tvar krytu (kapoty) motoru natiahnem prezervatív a že to následne nalaminujem ale potom som riešil aj prístup k pohonnej batérii a nechcel som oslabiť trup zo spodku ale ani zboku cez dvere "pilota", keďže tadiaľ viedli pozdĺžne smrekové nosníky trupu, čo by trup celkovo zoslabilo. Okrem toho bál som sa, že ho nevyvážim, model možno trocha "pribral" aj do hmotnosti "ocasu". A v neposlednom rade, ten prezervatív som na kapotu motoru nedokázal natiahnúť, pri pokusoch som ich vždy roztrhal.

Inak Farove modely - to klobúk dole, najlepší hádam konštruktér leteckých modelov.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 28. 3. 2014 o 23:22
.. az si najdem trochu casu, urobim fotoserial z prestavby... myslim ze nic z toho co pises nebolo nutne robit. Stacilo len prehodit motory a do priestoru nadrze nainstalovat lozko akumulatoru, upevnene jednym inbusovym srobikom M3xc8mm. To su dlhodobo odskusane a funkce veci.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 28. 3. 2014 o 23:39
Možno som mal pridať viac fotiek pôvodného modelu pred konverziou, aby bolo vidno špecifické úpravy odlišné už aj od pôvodného plánu - prečo som to nakoniec riešil až takouto úpravou. Rád si pozriem ale prípadný fotoseriál, určite to bude zaujímavé. Len si myslím, že by mi chýbalo vpredu cca 100 gramov - pri zachovaní ramena motoru od nábežky krídla, to preto aj to natiahnutie trupu dopredu (kvôli ťažisku). Možno sa mýlim, uvidím to o chvíľu, seriál fotiek budem dopĺňať a pridám aj dojmy zo záletu.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 29. 3. 2014 o 00:04
Dam sem o toho vlakna na rychlo par fotiek ako som to urobil ja tj,len na ukazku, potom ich mozeme zmazat,nech ti neprznim vlakno.



Az budem mat upravene a zoradene fotky z celej prestavby, napisem k tomu i clanok.

Pozn. , vacsina reprezentantov pred par rokmi podobnym sposobom prerabala svoje zalietane motorove modely,nez postavili a zalietali nove elektrospecialy.

Ps. ked chces mozeme dat rec i cez skype: (vekamodel), alebo sa mozes v polovicke aprila za mnou stavit vo Zvolene ( sem tam totiz byvam v baraku pobliz Oty Durcovica,teda ak ho poznas. )

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Autor: Fasciman Správa zaslaná: 29. 3. 2014 o 00:16
Škoda to mazať, to nie, je to poučné.

Vďaka za ponuku, niekedy sa určite rád stretnem. Dotyčného ale nepoznám.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 29. 3. 2014 o 00:31
hehe.. hlavny speaker a tahun akcie v Gotovanoch... skoro madar. Nevadi ,ked mi posles c telefenu do sz, az budem na slovaci ozvem sa a mozeme dal spolocne polietanie na Zolnej... len budem k tomu potrebovat Otika, alebo ho oberiem o kluce od zavory.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 29. 3. 2014 o 17:34
Zdravim vas pani "Fasciman aj veka" rad by som sa pridal k vašim prispevkom...zaujima ma toto prerabanie zo spalovaka na elektro....som vlastnikom asi 5 modelov robenych na spalovací motor a pohravam sa s myšlienkou ich prerobiť na elektro z dvovodu čistejšej prevadzky...no stretol som sa s viacerimy nazormi že model robeny na spalovak je nevhodny na prerobenie na elektro. Tomuto tvrdeniu sa mi nechce veriť a som čim dalej tym viac presvedčeny že sa to da....predsa ked mam postaveny model so silnejšou konštrukciou tak s primeranym elektromotorom to musi letať tak isto ako zo spalovakom...alebo nie???
mam planik tohto modelu ktory prave prerabaš ...škoda že sme nemali čas o tom pokecať bol by som ti ho požičal...

ps. Ak by som mohol a date mi vedieť tak sa rad pridam na ten pokec v Zolnej mam čislo v profile...rad sa stretavam s ludmi dobrej partie....DT EDY...
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 29. 3. 2014 o 20:25
Konverze stavebnic modelu pohanenych puvodne spalovaky, pred lety zacal propagovat dnes jiz zesnuly A.Rafaj. To jeste nebyli k dispozici motory , regulatory a acccu jako mame dnes.
Igor Burger a ja jsme zacali o prestavbe nasich F2B akrobatu uvazovat kolem roku 2004. Nejdrive jsme zkouseli motory PJS (pro nase ucely se neosvedcili) pak jsme presli na AXI. Kdyz se ukazalo ze AXI 2826/12 toho akrobata zvlada , nechal jsem vyrobit nekolik 13 zavitovych specialu tj AXI 2826/13D, s kterymi nasi reperezentanti prakticky ovladli stupne vitezu na nekolika MS a ME. Uvedeny motory dodavam ja , ale pro RC pouziti postacuji seriove 12zavity.
Pochopitelne k tomu jsme si nechali vhodnym zpusobem upravit i regulatory. Nejdrive jsme pouzivali regly MGM a kdyz Jura Tinka a Standa Jelen z JETI pochopili o co jde , udelali pro nas Spin 66 ,ktery pouzivame i ted.
Co se accu tyce, vzhledem k rozdilnym pozadavkum na pohon ve srovnani s RC modely, zacali jsme litat v te dobe jedine tvrde clanky tj LiFe.A123. Dnes jiz jsou dostupne docela tvrde LiPol accu takze A 123 jsou vzhledem k vyssi hmotnosti na vedlejsi koleji , ale ja na ne jeste furt litam.

Nejake info o prestavbach lze najit napr zde: http://www.fbest.org/index.php/cs/modely--mainmenu-38/konverze-mainmenu-40/112-jaklektromotor-mo-spalov.html ...doporucuji prolouskat web i do hloubky. Je tam schovano hodne zajimavych informaci.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 416 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 26 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: