Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 19 20 21 22 23 24 25
autor správa
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:06
copilotek:
takže pre mňa môžu byť letové režimy nastavené takto?:
Normál: uhly -5+5+11, krivka plynu lineárne
Idle1: uhly -5+5+11, krivka plynu 90-85-80-85-90
Idle2: uhly -11,0,+11, krivka plynu 90-85-80-90-100

na T450
Normál: uhly -2+5+11, krivka plynu 0-40-65-85-100
Idle1: uhly -5+5+11, krivka plynu 85-80-75-85-100
Idle2: uhly -11,0,+11, krivka plynu 100-90-100
na T500
Normál: uhly -2+5+11, krivka plynu 0-40-70-85-100
Idle1: uhly -5+5+12, krivka plynu 80-75-70-75,100
Idle2: uhly -12,0,+12, krivka plynu 100-85-100
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
copilotek
modelár

Príspevkov: 384

Moje modely
Poslať správu
Autor: copilotek Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:07
az teraz som pozrel podstatu problemu....
1. Ten motor je sracka, a to doslova. Mal som ho. Je to topitko bez vykonu, len zere baterky. Zahod daleko alebo zadup do zeme. Ak mas 13T pastorok, tak uz sa dusi/i ked z 11T som lopingy robil/. Mam teraz scorpika 2221-8 a 13Z a 3000 na rotore a urobim aj looping v tak pomalej rychlosti ako si mal na videu.
2. Rychlost - bola dost mala. Na vrchole kruhu by si musel dat listy do zaporu, co loping zbrzdi alebo aj zastavi.
3. Ak mas slabsie baterky, tak dalsia pricina maleho vykonu. Je zima a teda daju este menej prudu.
4. Na sime/phoenix?/ si uprav model. Pridaj trochu hmotnost modelu, uber vykon motora a uber otacky. Daj o 100 menej ako mas v reale. Nebude to potom tak jednoduche vytiahnut vrtas hore a urobit kruh.
5. Je mozne, ze si zle packoval. Looping je o jemnej praci s kolektivom aj cyklikou. Na videu sa zda, ze si stiahol kolektiv, az do zaporu a pritom si bol len v prvej 1/4-tine. Panika. Bezna zaciatocnicka chyba.


Kenny a tento motor by nestačil?
http://www.hobby-wing.com/tl450m.html
Bydlisko: Plavnica ( 55 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Autor: pkotatko Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:09
@Savo
cetl jsem to trikrat, nez jsem pochopil co jsi mel na mysli
Rozumim tomu, ze doporucujes zacatecnikovi zmensit si max uhly kolektivu. Ano, pak se da kolektiv ridit lepe, citliveji, protoze mas delsi drahu kniplu v tom rozmezi kolektivu co potrebujes - vyuzivas.
Nerozumim ale te teorii o plavani a propadech a vetsi spotrebe energie. K urcitym otackam rotoru potrebuju urcity nabeh listu pro urcity letovy rezim. Jednoduseji. Pro vis na pri 2000 otackach potrebuji treba 5 stupnu. Pro vis pri 1500 otackach potrebujes treba 7 stupnu. Ty hodnoty jsou jen pro ilustraci, neber je vazne. Jaky na to ma vliv nastaveni max. uhlu kolektivu v letove predvolbe ? Tedy, pokud umis pracovat s kolektivem.
Mam nastaveno stejne jako Kenny. Podle toho co litam, menim jen otacky a zisk gyra. Litam tak bezne tri letove rezimy a autorotaci. Kolektiv je porad stejny. Je to o zvyku. Naopak si myslim ze je lepsi si co nejrychleji zvyknout na to, ze nula je uprostred a ze na kolektiv je treba byt citlivy a naucit se s nim pracovat. Take eliminujes nebezpeci, ze si zapomenes prepnout rezim a heli hodis na zada s krivkou kolektivu max -5 ! To co pises, ano. Ale pro prvni skakani a uceni viset. Jakmile se clovek dostane k vlastnimu letu, pak uz by si mel zvykat na linearni krivku s nulou uprostred. Tedy pokud ma ambice na pozdejsi nejake to 3D. A ano, souhlasim s tvym nastavenim, pokud se budeme bavit o "maketovem" litani. Tam ti samozrejme moznost jemnejsiho ovladani kolektivu umozni plynulejsi a maketovejsi let.
( 59 rokov )
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:19
pkotatko
chcel som tým vysvetliť, že netreba toľko páčkovať s kolektívom a je to pre začiatočníka lepšie toť vsjo!
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:27
pkotatko
"Jakmile se clovek dostane k vlastnimu letu, pak uz by si mel zvykat na linearni krivku s nulou uprostred. Tedy pokud ma ambice na pozdejsi nejake to 3D. "
a presne na to máš idle2,
nič iné som tým nechcel napísať
idle1 pre začiatočníka a jemnejšie ovládanie ako napr. pri sadaní
....
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Autor: pkotatko Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 11:45
Tak to pak jo. To si rozumime.
Tohle jsme resili i na nasich diskuzich. To urcite vis. Dokonce se tam osazenstvo rozdelilo do dvou skupin a zacalo se zertem mluvit o nastaveni co doporucujes jako o "moravskem" a nastaveni s linearnim kolektivem ve vsech Idle stejnym jako o "prazskem".
Od mych uplnych zacatku litam to "prazske"a zase si neumim predstavit a bylo by pro me neprijemne prepnuti z Idle2 na Idle1 v "moravskem" nastaveni. To ti totiz heli poskoci nahoru, protoze otacky se snizi pozvolneji a kolektiv v Idle1 mas +5 v uprostred drahy kniplu proti 0 v Idle2. Ano, da se to resit treba zpozdenim pri prepinani letovych rezimu, ale ne vsechna radia tuto funkci maji.
Zaklady litani jsem se ucil u Petra Novotneho a ten mi na vyber nedal. Kolektiv 12 stupnu nahuru i dolu a poper se s tim. Dneska jsem za to rad.
( 59 rokov )
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 12:05
pkotatko
Tak to pak jo. To si rozumime.
Tohle jsme resili i na nasich diskuzich. To urcite vis. Dokonce se tam osazenstvo rozdelilo do dvou skupin a zacalo se zertem mluvit o nastaveni co doporucujes jako o "moravskem" a nastaveni s linearnim kolektivem ve vsech Idle stejnym jako o "prazskem".
Od mych uplnych zacatku litam to "prazske"a zase si neumim predstavit a bylo by pro me neprijemne prepnuti z Idle2 na Idle1 v "moravskem" nastaveni. To ti totiz heli poskoci nahoru, protoze otacky se snizi pozvolneji a kolektiv v Idle1 mas +5 v uprostred drahy kniplu proti 0 v Idle2. Ano, da se to resit treba zpozdenim pri prepinani letovych rezimu, ale ne vsechna radia tuto funkci maji.
Zaklady litani jsem se ucil u Petra Novotneho a ten mi na vyber nedal. Kolektiv 12 stupnu nahuru i dolu a poper se s tim. Dneska jsem za to rad.

jj
ja som mal takú istú školu! :- )))
ale osobne si myslím, že tá druhá varianta je troška lepšia!
ale má to aj svoje proti a to ako si napísal, pri prechode z jedného režimu do druhého!
ono ten prechod ak nemáš dobré rádio, kde si to nemôžeš upraviť(spomaliť prechod) je pre niekoho dosť nepríjemný a to nie len z idle2 na idle1 kde ti heli podskočí, ale naopak! z idle1 na idle2 sa prepadne!
ale, aj to sa dá riešiť, tým, že ak chceš prepnúť režim urobíš to v holde na zemi a potom to zodvihneš a lietaš
a čo sa týka tých uhlov vs. otáčky máš pravdu! a presne o to tu ide! nastavuje sa aby ten priebeh bol čo najlineárnejší aby si toľko nepáčkoval!, aby tá heli pekne plynulo chodila za páčkou
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kenny McCormick Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 16:40
copilotek:
Kenny a tento motor by nestačil?
http://www.hobby-wing.com/tl450m.html
Neviem, nemal som, nepoznam. Dost vyrazne sa ale podoba na motor Hobbymate 2835-H. Necudoval by som sa keby to bol ten isty. Ten som mal a nebol nic-moc, pri 13T uz mal problem. Ak by si ho predsa len bral, daj pozor, potrebujes aj pastorok, ma osku 3,5mm.
Ja som teraz spokojny so scorpionom ako som pisal, len pozeram ze podrazeli. Kupoval som ho za 55usd, teraz stoji 80usd.
Asi by som skusil na tvojom mieste ten novy align, vyzera ako minipyro

savo:
Kenny sorry, ale ak máš nastavené tie letové režimy ako píšeš, len zmenou otáčok a gyrom, tak to nieje "ko-šer"
pri akrobatickom rezime (idle2) je to ok uhly+-12stupňov, no tento režim nieje vhodný pre začiatočníkov, lebo vrtuľník je veľmi ostrý a pristávanie v tomto režime je podstatne ťažšie
ak pri idle1 zmeníš len otáčky (nižšie) a uhly neháš +-12alebo+-11 stupňov, tak síce šetríš energiu v baterkách, ale heli nelieta pekne - pláva a prepadáva sa, potom musíš podstatne viac páčkovať na kolektív, ak trochu stiahneš(uvoľníš kolektív) tak heli sa okamžite rúti dole a keď ju chceš zastaviť, musíš tam rvať obrovský uhol(ty. veľký kolektív) aby si ju zastavil a aby sa neprepadávala! (to potom spôsobuje, že viac zaťažuješ motor a stúpa ti ober! a v konečnom dôsledku si skracuješ dobu letu to čo si ušetril nižšími otáčkami!)

a čo sa týka ich samotného prepínania, tak nevidím v tom nič zložité! je to len prepnutie prepínača prečo by si si mal o niečo koledovať!?
ak máš pri lietaní veľký stres a nezvládaš prepnúť prepínač, tak si to natrénuj v sime aby si nemal problém v reále
pozor! netvrdím že pri takom nastavení ako píšeš sa lietať nedá, no lieta sa pooodstatne horšie!!!
neviem ci je to koser, mne to vyhovuje, zas taky velky rozdiel medzi nimi nemam. Tocim 2850, 2950, 3050 a 3150 +- autobus /pouzivam governor/. Menim podla toho, ako sa mi lieta, aky je vietor a v akom stave su baterky. Pri tychto zmenach ziadne plavanie ci prepady nevidim. Inak myslim ze pouzivam aj tak len dva + TH.
Uhly na listoch +-11
Nemam problem prepinat letove rezimy za letu, mne sa nic nezmeni len otacky, kedze mam uhly rovnake vsade.
Pisal som o prepinaci DR, ze by som si koledoval, naco este nastavovat rozne DR? Pre moje potreby nevidim prinos, pre zaciatocnika uz vobec nie.
Prepinac letovych rezimov mam na dvoch prepinacoch vlavo, throtle hold /vypnutie motoru ci autorotacia/ na jednom vpravo. Na tie som si zvykol.
Ale stale nechapem preco vlastne nastavovat DR? Ak mi vrtas reaguje prilis zivo a chcem ho otupit /pritom nechcem znizovat otacky aby nestratil agilitu/ preco to robit funkciou DR? Nieje lepsie vo swash mixe znizit aile a elev???
Lebo ak zmensim DualRate, tak sa mi zrejme znizi aj swash-pitch cize uhly na listoch, ci nie?

copilotek:
keď nechcem veľmi ostré zaberanie AIL a ELE na koľko percent mám nastaviť EPO?
myslis zrejme EXPO
otupenie reakcie na packy okolo stredu. Daj si kludne tych odporucanych 15, ja som v zaciatkoch mal asi 25. Hlavne daj pozor, ci reakciu priostrujes alebo otupujes /znamienko pred hodnotou + alebo -/, zistis podla servomnitora alebo Manualu k Tx. Tiez som mal na vrtulke asi 30, a myslim ze stale mam asi 15.


savo:
na T450
Normál: uhly -2+5+11, krivka plynu 0-40-65-85-100
Idle1: uhly -5+5+11, krivka plynu 85-80-75-85-100
Idle2: uhly -11,0,+11, krivka plynu 100-90-100

ako vystrihnute z manualu z t-rexa
Ten prvy - normal - je podla mna LEN na ucenie visu. A mozno ani na to. 0 na plyne je smrtiaca pre vrtulnik.
Zacinal som tiez z tymto plynom. Potom som dokonca aj roztacal motor s tymto plynom, lebo som nemal regulator, ktory by vedel pomale roztocenie. Takze roztocit - odlepit od zeme a rychlo prepnut rezim, Ak som zabudol....baaaaaac pri ubrati kolektivu/zaroven som ubral vyrazne plyn!/.
Treba sa od neho cim skor odnaucit a preprogramovat.
Idle1 - lietal som na podobnom Kolektive v zaciatkoch a ked nieje 0 v strede, clovek zbytocne pochyti zle navyky. Pre beznych lahko pokrocilejsich pilotov a podla videa uz aj pre Copiloteka si myslim ze nieje dobry. Snad ked da Nulu do stredu kniplu. Tych -5 je super na autorotaciu, ale kto uz ju bude vedome trenovat so 450-tkou? Len velmei velmi skuseni piloti... Cize dat tam vsade Idle2, roztacat vypnutim rezimu autorotacie a hura lietat...
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Autor: martin.b Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 18:00
nechapem preco riesit inu krivku plynu ako rovnu alebo do V... jedine v pripade ze niekto nema regulator so softstartom. takisto nelinearne krivky kolektivu.. pokial nelieta maketu je to o nicom. ja mam od zaciatku dve krivy plynu a krivku kolektivu len jednu.. na co to komplikovat? potom clovek cita tie srdcervuce pribehy ako niekto otoci heli do invertu a drbne to o zem lebo zabudol prepnut mod na inteligentnu krivku plynu a skape mu to..
Bydlisko: Nitra
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 21:02
Kenny McCormick
Pisal som o prepinaci DR, ze by som si koledoval, naco este nastavovat rozne DR? Pre moje potreby nevidim prinos, pre zaciatocnika uz vobec nie.
v lepšom rádiu si dokážeš nastaviť DR pre každú funkciu ako si písal swash mix(AILE, ELEV, PITCH) pre každý režim zvlášť a potom si to prepínaš automaticky s prepínačom letových režimov(a to platí aj pre expo) - nemal som na mysli prepínať DR zvlášť prepínačom a takisto som nemyslel DR jednotlivého kanálu(serva)

ako vystrihnute z manualu z t-rexa
áno je to z manuálu trexa450!!! - nevidím dôvod prečo tam tie krivky nenastaviť!???- keď to tak funguje,
treba doladiť +-pár percent ako kolektív , tak aj throttle podľa použitého seutupu a funguje to
letový režim "general flight"(normal) ak je správne nastavený je vhodný pre úplných začiatočníkov na prvé zoznámenie sa s heli na to"poskakovanie" a dá sa s ním aj lietať!!!(nie akro) pri nitro heli sa používa na roztáčanie rotora a takisto sa dá s ním lietať (nie akro) nečudujem sa "baaaaaac pri ubrati kolektivu/zaroven som ubral vyrazne plyn!" ak si mal nastavené uhly+-11stup. ako píšeš, tak to potom heli padala ako skala - no ak by si mal nastavené patričné uhly pre ten režim, tak heli by sa ti aj napriek nízkym otáčkam "nezosypala"
v podstate pri nastavovaní let. režimov je zladenie otáčok rotora s uhlom nábehu listou zabezpečiť taký vztlak, aby sa heli ovládala čo najlepšie za páčkou kolektívu a potom aj ostatné cyklika a vrtuľka
je jasné ak máš kvalitný regl. a lietaš na governor, tak nastavíš rovnú čiaru v TX a dolaďuješ len uhly takže lietaš od idle1 a vyššie
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 21:37
martin.b:
nechapem preco riesit inu krivku plynu ako rovnu alebo do V... jedine v pripade ze niekto nema regulator so softstartom. takisto nelinearne krivky kolektivu.. pokial nelieta maketu je to o nicom. ja mam od zaciatku dve krivy plynu a krivku kolektivu len jednu.. na co to komplikovat? potom clovek cita tie srdcervuce pribehy ako niekto otoci heli do invertu a drbne to o zem lebo zabudol prepnut mod na inteligentnu krivku plynu a skape mu to..

tak na to ti odpoviem..
nie všetci majú ambície lietať 3D akrobaciu a nie všetci chcú lietať invertne!
sú aj takí, ktorí by chceli lietať s vrtuľníkom ako sa patrí a ako sa má s vrtuľníkom lietať (nie len maketové lietanie ale aj napr. F3C) a snažia sa o to aby to lietanie im prinášalo radosť z pekného ladného letu a nie hrozné kmásanie a poskakovanie (teraz nemám na mysli 3D)
a na to aby si pekne lietal tak si to upravíš vo vysielači aby ti to pomohlo čo najlepšie ovládanie heli!
garantujem ti, že ako na SK tak aj v ČR sa nájde len pár ľudí, ktorí dokážu lietať s heli tak ako sa patrí!!!
väčšina ľudí akonáhle je schopná "zaletieť" horizontálnu osmičku sa hrnie do akrobatického lietania a to bez ohľadu na to ako ich letový prejav vypadá a to nehovoriac o nejakej postupnosti ako a čo trénovať aby dokázal zvládnuť heli tak, aby si mal čo najmenšie škody a svojím lietaním neohrozoval ako seba tak aj niekoho druhého
príde mi to ako prirovnanie žiaka v autoškole ktorý chce ísť na preteky a má problém so skackaním na križovatke keď sa pohýna ....

bohužiaľ, to je realita
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
martin.b
modelár

Príspevkov: 1066

Moje modely
Poslať správu
Autor: martin.b Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 21:54
ok v tomto pripade to beriem (preto som pisal o maketovom lietani, podla mna je to ovela tazsie ako zaletiet nejake zakladne 3D) ale pri ostatnych ktori chcu lietat aspon invert a nejake zakladne obraty v tom nevidim dovod, ked napriklad robis nejaky obrat a potrebujes si trosku "nadhodit" vrtulnik aby po preklopeni do invertu si bol v tej istej vyske, je od veci v jednom mode posunut knipel 4mm aby si dokazal to co v druhom mode o 2mm. teraz som myslel krivku kolektivu... pri krivke plynu netusim ako lietaju maketari a F3C ale tiez pochybujem ze maju nieco ine ako priamku alebo V kedze sa dost neprijemne klesa ked mas zaporny kolektiv a este si aj znizis otacky..
príde mi to ako prirovnanie žiaka v autoškole ktorý chce ísť na preteky a má problém so skackaním na križovatke keď sa pohýna ....
no ved presne to, v autoskole ti tiez nemenia charakteristiku pedalov aby sa ti lahsie brzdilo a lahsie pohynalo...
Bydlisko: Nitra
savo
modelár

Príspevkov: 731

Moje modely
Poslať správu
Autor: savo Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 22:34
martin.b:
no ved presne to, v autoskole ti tiez nemenia charakteristiku pedalov aby sa ti lahsie brzdilo a lahsie pohynalo...

vď práve!
asi si to nepochopil!!!
opýtam sa ťa takto!:
ty sa na aute pohýnaš z miesta pri skoro plnom plyne??
alebo si postupne do uvoľňovania spojky pridávaš plyn?

SRY! ale už min 4krát som napísal, že že idle1 nieje na 3D a invertné lietanie
a ak si poriadne pozrieš krivku pri idle1 zistíš, že je to v podstate "nejaké"V

mne je jedno ako lietaš ty, len som chcel tým povedať, že idle1 je lepší spôsob lietania pre začínajúcich
a ak je niekto začiatočník, tak nemá čo len pomýšľať na invertné lietanie a 3D akrobaciu!!!
Bydlisko: Zvolen ( 53 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 25. 2. 2012 o 23:20
Ja som začiatočník a s "normal" neviem lietať, všetko robím na +-11 (alebo 12?), aj štartujem. Pripadá mi to logickejšie, začal som tak hneď zo začiatku v simulátore, lebo som niekde čítal, že každý, čo poriadne lieta, to tak má nastavené, a je to len zbytočný problém sa to neskôr preúčať.
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kenny McCormick Správa zaslaná: 26. 2. 2012 o 08:24
Benko, to robis dobre.
Naco si vsetko komplikovat?


savo:
áno je to z manuálu trexa450!!! - nevidím dôvod prečo tam tie krivky nenastaviť!???- keď to tak funguje,
treba doladiť +-pár percent ako kolektív , tak aj throttle podľa použitého seutupu a funguje to
letový režim "general flight"(normal) ak je správne nastavený je vhodný pre úplných začiatočníkov na prvé zoznámenie sa s heli na to"poskakovanie" a dá sa s ním aj lietať!!!(nie akro) pri nitro heli sa používa na roztáčanie rotora a takisto sa dá s ním lietať (nie akro) nečudujem sa "baaaaaac pri ubrati kolektivu/zaroven som ubral vyrazne plyn!" ak si mal nastavené uhly+-11stup. ako píšeš, tak to potom heli padala ako skala - no ak by si mal nastavené patričné uhly pre ten režim, tak heli by sa ti aj napriek nízkym otáčkam "nezosypala"
v podstate pri nastavovaní let. režimov je zladenie otáčok rotora s uhlom nábehu listou zabezpečiť taký vztlak, aby sa heli ovládala čo najlepšie za páčkou kolektívu a potom aj ostatné cyklika a vrtuľka
je jasné ak máš kvalitný regl. a lietaš na governor, tak nastavíš rovnú čiaru v TX a dolaďuješ len uhly takže lietaš od idle1 a vyššie
Savo,
kolko by som mal teda stupnov nabehu na listoch nastavit , v tom Normal rezime ked stiahnem plyn, aby heli nepadla ako suter?
Bavime sa predsa o 450-tke, naveznost je na problem copiloteka, nie o nitro heli velkosti 600 ci 700.
Radil si mu ako nastavit tento rezim, moj nazor je ze je prenho na NIC. A vlastne pre vecsinu ludi je doslova nevhodny az nebezpecny.
O Idle1 podla manualu som sa tiez uz vyjadril. Jedine s 0 nabehu listov pri kniple v strede. A len pre tych co este nelietaju invert. potom by som ho odstranil-preprogramoval, aby som minimalizoval moznost pripadnych skod.
Ja nerozoberam F3C alebo maketove lietanie, ale zaciatocnikov, co zacinaju akrobatit. Alebo uz chcu "invertit".
Celou touto debatou ich len mätieme, a teraz nevedia co je pre nich dobre. co nastavit a ako...

K tomu DualRate, ci prednastaveniu dvojitych vychyliek swash mixu plati co som pisal vyssie. Nevidim dovod to nastavovat.
Ano - mam Tx, ktory umoznuje priradzovanie funkcie k akemukolvek prepinacu, ale nemam potrebu to urobit. /i ked swash mix uz k beastu nedomixujem, pouziva sa H1-jedno servo/
Mozno raz budem mat potrebu, to z urcitostou povedat neviem ale tak skoro to nebude zasa plati co som pisal - neradme TO zaciatocnikom v akrobacii ako ste to radili dva-tri stranky dozadu. Nepomoze im to, je im to na NIC.
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 19 20 21 22 23 24 25
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 332 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: