autor | správa | |
Majky2605 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Ja len chcem, aby to jazdilo dlhšie. S originalnou bateriou to jazdi okolo 7.min. Piše sa, že to neznesie viac ako 3600mAh NiMh. Chcem tam dať lipolu, ale sa bojim, že to poškodi motor. Preto chcem vymeniť motor aj ESC. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
daj tam 5Ah lipo a jazdi normalne, avsak sem tam zastan a skontroluj teploty suciastok...ak to bude v pohode, jazdi normalne....az potom zistis ci treba menit aj zvysok, mozno nebude treba a este aj usetris nejake eurace... Ja so striedakom v LRP jazdim na 4000mAh lipolku cca 20-25 minut pri jazdach na rovnej asfaltke, tzn. skoro stale na plny plyn |
|
Majky2605 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Ja tam mam jednosmerny motor.... ten asi viac zere... ale skusim. tu baterku aj tak potom vyuzijem. Len ked kupim 25C, ci bude potom stacit na lepsi motor. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
5000mAh 25C stacit bude....ja mam 4000mAh 25C a motor odobera len 55A |
|
Majky2605 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Nechcem zakladat novu temu, tak sa opytam tu. 1. Ked som kupil auto, malo cerveny kabel motora na cierny na reg a naopak. Auto ide ok. Chcel som to dat tak ako ma byt...cerveny na cerveny...ale auto potom ide dopredu strasne pomaly a dozadu super rychlo. 2. Trochu som do toho posupal a teraz ked vypnem ovladac a auto je zapnute, auto zacne hucat tak, ako keby bol trosicku pridany plin. Ked ho vypnem a zapnem tak je vsetko ok. Huci to iba ak vyplnem ovladac. Viete mi poradit ako to napravit? |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
1.) otazka je, kde mas na motore +a - a ci kable nemas prehodene na ESC 2.)ja ked vypnem dialkove, tak mi cuva, je to poistka aby si nezabudol odpojit baterku. motor ma vtedy dodavany prud cca 25% z normalneho chodu. mozno ti preto huci, ze pri tak malom prude to nevladze roztocit. daj pozor nech ti ho neodpali. |
|
Majky2605 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Ale nehucalo to doteraz...dokelu. Nieco som spravil.... |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
ved ale nikdy nemozes vypinat vysielac len tak a prijimac nechat zapnuty. Je to proti logike, naco by to kto robil a uz vobec naco by to niekoho potom malo trapit, ked to preste nemas tak robit. To ako keby si na skutocnom aute nechal zasvietene svetla cez noc a trapilo ta, ze ti to vybija baterku. Proste vypni prijimac, potom vysielac a tak auto skladuj a nerob to inak. Tym ze si prehodil tie kable, tak si vlastne zmenil chod motora voci ESC - ked ides dopredu, ESC si mysli ze cuva a naopak. Preto mas nizku rychlost dopredu a privysoku dozadu. A ked si tie kable prespajkoval, neslo ti auto naopak? Musel si na vysielacke davat reverz? |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Bateria k ESC musi byt pripojena stylom + na + a - na - , ale motor k esc nemusi. Tam je dolezite aby isiel motor do spravnej strany. Jednosmerne ESC bohuzial nema rovnaky vykon na obe strany a preto ti to potom dopredu ide pomaly a dozadu rychlo. Dalsi problem je ak kanal plynu reverznes na vysielaci tak si to cele rozkalibrujes. Vo failsafe mode ti potom auto trosku pridava dopredu ci dozadu (v tvojom pripade hucanie = malo plynu pre rozbeh). V oboch pripadoch je to zle! Vo failsafe to nesmie samovolne ist dopredu ani cuvat! Maximalne tak brzdit. Zapoj si teda kable tak ako boli povodne a ked ti to vadi, ze su naopak prepajkuj (vymen medzi sebou) kable na motore. Na vysielacke si nastav trim plynu presne do nuly, zapni vysielac a potom esc a pockaj par sekund. ESC by si pri inicializacii malo nakalibrovat plyn automaticky. Tu je navod k esc ak nemas. Mas to tam pekne popisane. http://www.pelikandaniel.com/dld/WP_1040_navod_CZ.pdf V pripade, ze bude problem pretrvavat, treba na vysielacke a prijimaci znova nastavit failsafe mod (neviem ako to ma himoto poriesene na tych setovych).
Tak to urcite nie. A) Vzdy sa vypina najprv model a az potom vysielacka. Vypnuty model tak uz nema ako niekam ist. B) Ak vypnes vysielacku (strata signalu), prijimac sa ma prepnut do failsafe modu (plyn nula). Auto by sa nemalo nikam hybat. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
presne presne tak....a čo sa týka fail safe - myslím si že v tých setovkách od Himota zabudované ani nie je!!! Proste keď vypneš vysielač, úplne to stratí signál a servá / ostatné kanály si robia čo chcú... |
|
PupiDupi modelár Príspevkov: 440 Moje modely Poslať správu |
@mAto424: Failsafe je zalezitostou primaca. Himotacky prijimac ma dve setupovacie tlacitka. Jeden failsafe a druhe na parovanie, su riadne oznacene. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
ved ja som ani netvrdil ze nie...na tom nezalezi, ale to znamena ze v jeho pripade ten fail safe (ak tam teda je) nie je aktivny, resp. nema ho nastaveny. Teda mozno je nastaveny, ale nie na brzdu, ale napriklad az na jemnu jazdu vzad, preto mu to bzuci... |
|
Majky2605 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Ok. Kable som nechal tak. Len ch2 mam v normale, reverz mam na ovladani donstran. ked to dam do normalu, auto toci naopak. Ako to vsetko ohladom toho piskania vo vypnutom stave znovu nakalibrujem? |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Kalibracia ESC sa robi ako som uviedol vyssie a ako je aj v tom navode co som dal link. Co sa tyka nastavenia fail safe na prijimaci tak skus popozerat v navode k autu ci tam take nieco nenajdes (nedavam tomu ale velku nadej lebo v manualoch u tychto lacnejsich aut toho vela nebyva). Ja nepoznam to setove vybavenie RX/TX v himote tak neviem. Snad ti mozno este poradi niekto, kto to auto ma, ale tipujem skor, ze nie. Tieto himota maju skor zacinajuci modelari a pochybujem, ze znich niekto riesil nastavenie fail safe, na co aj vo vseobecnosti dost ludi zabuda ci ignoruje ho. Bohuzial tieto zakladne vybavy u tychto lacnejsich aut s jednosmernym kombom nedavaju velke moznosti nastavenia. Mozes skusit dat vsetky trimy do neutralnych poloh a znova sparovat RX s TX. Ak by sa ti nepodarilo k nicomu dopatrat, tak len jednoducho skus vypnut vysielacku a skus to huciace auticko potlacit dopredu ci dozadu. Ak auto nebude mat tendenciu dalej pokracovat v jazde a normalne bude zastavovat, tak by som to ani dalej neriesil. Budes si tak isty, ze pri pripadnom vypadku signalu ti auto nikam neujde (mozno tam mas dokonca trosku spiatocky co bude v pripade straty signalu posobit ako brzda a to ani nie je na skodu ). Inak pri beznej prevadzke modelu by ti nejake hucanie pri vypnutej TX nemalo vadit kedze by si nikdy nemal vypinat najprv vysialcku, ale vzdy najprv model. |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
"na co aj vo vseobecnosti dost ludi zabuda ci ignoruje ho. " raz za svoju modernu modelarsku karieru som vypol prv ovladac a auto sa mi rozbehlo na hlavu cestu, sprintoval som ako to slo a nakoniec ho chytil ..odvtedy pouceny som to uz nikdy nespravil a az tato diskusia mi zcista jasna pripomenula ze nieco ako fail safe vobec existuje, tak som si to teda reku nastavil na brzdu miesto plynu.. |