Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: ja tlač 3D labprint data
Rozpätie: 1235 mm
Hmotnosť: 1600 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 965 mm
Materiál: PLA
Motor: Turnigy 3542 1250kv
Popis

Môj druhý 3D tlačený model. Po úspešnom pokuse s me 109 som šiel do väčšieho modelu. Opäť hlavne kôli testu pevnosti. Chýba mi smerovka a chcelo by to pár sto gramov dole. Lieta opäť parádne trocha ešte pátram s ťažiskom. A najhoršie mám pristátia čo let to zohnutá oska motoru. Osadenie šuflíkové a baterka 3S 5000 mAh

ID Modelu: AM9808 | Zobrazenia: 2780 | Pridané: 25. 3. 2020 o 22:58 | Autor: bohdan0000

Autor Správa
bohdan0000
modelár

Príspevkov: 202

Moje modely
Poslať správu
Autor: bohdan0000 Správa zaslaná: 25. 3. 2020 o 23:05
Bydlisko: Banská Bystrica ( 49 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 08:15
Pozeral som sa na tvoje videá a....Hmmmm ja viem že máš určite večšie skúsenosti so stavbou modelov ako ja ale ....ja osobne si myslím že....by to chcelo posunúť baterku viac do predu pred ťažisko.....model ti hupká preto že...je pravdepodobne ťažky na zadok....pri ubratí plynu ti natočí celu plochu krídla proti vetru /padá ti výškovka -zadok lietadla/ a preto spomalí a hneď padá dole....snažíš sa to vyrovnať kniplom ťahaním výškovky do hora.....model sa zdvihne....potom povolíš knipel výškovky /lebo je to už zrazu veľa/ a model zase padá....nemáš dostatočnú rýchlosť a...to je to hupkanie ktoré sa prejavuje..... Toto lietadlo má elipsovité krídlo a ešte je to aj dolno-plošník.....o nejakej stabilite sa veľmi nedá hovoriť...Ale....presunutím trocha večšej váhy na predok by sa to mohlo stabilizovať......S ťažkým predkom sa lietadlo dá kormidlovať..../mám to vyskúšané na večšom lietadle......mal som dokonca až 500g viac v predu/ S ľahkým predkom a ťažkým chvostom je to takmer nemožné priam až katastrofa/utrpenie/..... Mám Piper Carbon Cub 2115mm a ten podľa predošlého majiteľa lietal najlepšie s batériou presne v ťažisku....Keď som to začal lietať ja tak....sa to správalo presne takto isto ako tvoj model....Posunul som baterku viac do predu a teraz to lieta stabilnejšie...možem chvýľkami pustiť z rúk aj kniple .... Viem že sa to nedá celkom presne porovnávať /hornoploch a dolnoploch/ ale...určité znaky sú tam podobné....Nakoniec....každý pilot to má radšej inak..podľa seba...
Keď je model ťažký na predok tak sa robia horšie akrobatické somarinky....ale model je /aspoň mne sa to tak javí/ viac stabilnejší.....a možno ten tvoj bude môcť lietať aj pomalšie.....a...pristávania budú bezbolestné......Model s ťažkým predkom po ubratí plynu padá /vyklesáva / naklonený do predu....a je dobre ovládateľný na výškovku a celkove aj na ostatné kormidlá....
Čo sa týka ohnutia osky motora....Ja by som si tam dal sklopku vrtuľu.....je to elektro nie spaľovák... sklopka sa tam udrží...

Pozri tu Petrík lieta so sklopkou a lietadlu to nijako nevadí.....
https://www.youtube.com/watch?v=KrG5nCAgooI
Prajem ti veľa zdaru a pekného polietania s týmto modelom... je to celkom pekný model....
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Autor: Janko-O Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 09:10
Nemyslím, že by to pohupovanie bolo spôsobené ľahkým predkom modelu.

Skôr som presvedčený, že má Bohdan príliš veľké výchylky (výškovky), aby mohol robiť akrobaciu a ešte nemá model dostatočne "v rukách", aby bol priamy let dostatočne vyhladený. Bohdan je sakramentsky dobrý pilot a po pár letoch (a drobnom doladení modelu) budú tie lety vyzerať uhladenejšie.
Ešte je tu (skôr teoretická) možnosť, že mu niekde zadrháva tiahlo výškovky. Obzvlášť bowdeny to rady robia.

A s týmto:
palci72:
Keď je model ťažký na predok tak ..... bude môcť lietať aj pomalšie.....

si pri všetkej skromnosti dovolím nesúhlasiť.
Bydlisko: Banská Bystrica
robertbulko
modelár

Príspevkov: 200

Moje modely
Poslať správu
Autor: robertbulko Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 09:20
Ahoj, mne osobne to príde skôr ťažké na nos + nevhodne vyosený motor + príliš veľká výchylka na výškovke. Pri uvoľnení výškovky model má tendenciu padať okamžite dole (ťažké na nos - baterku posunúť smerom ku chvostu). Pri pridaní plynu model stúpa (nevhodné vyosenie motora - upraviť uloženie motora, alebo doplniť mix plyn do výškovky) a na záver by som určite zmenšil výchylky na výškovke, alebo použil väčšie EXPO.

Inak, pekný model. Ešte k vrtuli, mohlo by pomôcť nastavenie brzdy na ESC, aby vrtuľa pri pristávaní stála. Skôr sa tak uhne pri dotyku so zemou.
Bydlisko: Trenčín ( 49 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 14:13
Janko-O:
A s týmto:
palci72:
Keď je model ťažký na predok tak ..... bude môcť lietať aj pomalšie.....

si pri všetkej skromnosti dovolím nesúhlasiť.

Toto je presne výsada politických reklamných sloganov......Z daného textu si vyberieš len to....čo tebe vyhovuje......
A teraz to už vôbec nevyznie tak ako som to celé v skutočnosti napísal a v podstate aj celé myslel.....

Ale ja s tým /čo som napísal/ súhlasím....Pokial je krídlo vyrovnávané lepším dovážením na predok model je stabilnejší a dokážem ho pekne pomaly /jemným priťahovaním výškovky/ na pristávanie spomaliť....

Ja nikoho nepotrebujem o ničom presviečať a poúčať...napísal som to aj hore vyššie že viem o tom že Bohdan má iste viac skúseností ako ja.....
Ja si len myslím....aspoň mi to tak pripadá... /z takýchto....a podobných príspevkov/ že....sa toho posunutia batérie na predok všetci bojíte.....
Skúšal som to na vlastných modeloch a aj tak lietam na všetkých prevádzkovaných mojích modeloch......netreba sa báť ťažkého predku ale majte obavy z ťažkého zadku lietadla.... Ťažký model na zadok sa naozaj zle kormidluje a vedie to niekedy ku katastrofe....havárií...

Ale napísal som aj to že každému pilotovi vyhovuje niečo iné.......no čo???....Nikomu to brať nebudem.....Ja mám proste rád pohodu pri lietaní a nie stresy a obavy že to rozbijem....



robertbulko:
..... mne osobne to príde skôr ťažké na nos...... Pri uvoľnení výškovky model má tendenciu padať okamžite dole.....


Ano to je jasné to sa deje pri každom modeli ale....toto by sa dalo trocha korigovať vytrimovaním výškovky.....a držaním knipla.... pri vodorovnom lete.... v jednej polohe....
Je to dolnoplošník teda nemá vlastnosti samostability...Všetok tlak vzduchu od vrtule ide ponad krídlo....preto ho to dosť ťahá dole.....

robertbulko:
..... Pri pridaní plynu model stúpa (nevhodné vyosenie motora...


Ano pri pridaní plynu model stúpa ale aj vtedy keď má príliš ťažký chvost......v takom prípade to lietadlu veľmi pomáha dvíhať čumák napr..... pri lietaní akrobacie.....

Ak má model ťažký zadok tak.....Model letí v malej rýchlosti chvost lietadla padá dole....lietadlo klesá.....pilot sa ho snaží korigovať...udržať ho vo vzduchu pritiahnutím výškovky.....
/príliš pritiahnutá výškovka...to je ako zdvihnutý spojler v zadu na aute tlačí zadok k zemi....
......u lietadla to vypadá tak isto....veľká výškovka do hora.... vzniknutý spojler brzdí....zadok tlačí dole...../dobre tomu napomáha mierne ťažký alebo príliš ťažký zadok lietadla/..........krídlo sa vzpína proti vetru... brzdí.....model spomaľuje.....padá k zemi.....pilot náhle druhou rukou pridáva plyn....model s pritiahnutou výškovkou strmo stúpne hore...potom zase pilot uberie výškovku a.....A keďže sa táto sínusoida opakuje......hore....dole...hore....dole....pilot je v rozpakoch a nevie čo je presne na vine...

Lietal som /aj zalietaval/ modely lietadiel /s každým modelom ťažkým na predok/ s motorom bez vyosenia....lietal som modely s vyosením len dole.......a lietal som modely s vyosením len do boku....elektro aj spaľováky...
Bez vyosenia sa lietať dá......má to nejaké kostrbaté mierne vychyľovanie ale.....nie je to nič strašné....ulietať sa to dá.......tam proste..../pri vychyľovaní modelu z dráhy/ keď pilot uberie plyn tak model sa sám stabilizuje....neťahá ho za vrtuľou do boku a ani hore alebo dole...
Po ubratí plynu...
.....model ťažký na predok...začne vyklesávať čumákom dole....výškovka reaguje dosť dobre a model sa dá ovládať....

.....model ťažký na zadok po ubratí plynu spomalí...chvost upadne smerom dole a výškovka reaguje veľmi slabo ba skoro vôbec....

......Takže....teraz skúste niečo podumať..... Možno sa nevyjadrujem úplne presne v leteckých terminologických výrazoch ale.....veľa sledujem kto ako lieta a učim sa aj s havárií druhých....málo kto si prizná vlastnú chybu....

robertbulko:
Ešte k vrtuli, mohlo by pomôcť nastavenie brzdy na ESC, aby vrtuľa pri pristávaní stála. Skôr sa tak uhne pri dotyku so zemou.

Toto je totálna blbosť....... Pri nastavení brzdy nemáš nikdy istotu že vrtuľa zastane práve vo vodorovnej polohe.....a Ako na potvoru....vždy ju regler zabrzdí vo zvislej polohe a....nie...vrtuľa sa neuhne...brzda ju drží v polohe kde pilot vypne motor......po dosadnutí na zem je zakaždým po vrtuli..... preto si myslím že vhodnejšia by bola sklopka.....

Skús navrhnúť niečo iné......
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
robertbulko
modelár

Príspevkov: 200

Moje modely
Poslať správu
Autor: robertbulko Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 14:45
palci72 začnem od konca. To že brzda je blbosť je názor neskúseného pilota. Vyskúšaj si to a pochopíš, je úplne jedno v akej je vrtuľa polohe pri zabrzdení. Ak je kolmo, uhne sa (samozrejme to pristátie by nemalo byť zapichnutie sa do zeme). Bez brzdy narazi vrtuľa na 100% do zeme pri každom pristávani, je len otazkou akou silou.

Keď model značne stúpa pri pridaní plynu a zároveň okamžite pada po ubratí plynu, určite nie je ťažký na chvost. Ťažký na chvost by bol veľmi nestabilný a pri nízkej rýchlosti by mal snahu stále prepadať po krídle. Nič z toho tento model vo videach nerobí.
Bydlisko: Trenčín ( 49 rokov )
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Autor: JanoP Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 14:52
Súhlasím so všetkým, čo napísal palci72. Podľa videa sa mi tiež model javil ťažký na zadok. Čo sa týka nastavenia brzdy, tá by sa mala pri pevnej vrtuli vypínať. Lietal som takto s modelom Forward (https://www.rcportal.sk/forward-am6812). Na fotkách je s podvozkom, ale ten som po čase zložil a model pristával na brucho. Odlietané spolu vyše 22 hodín, 134 štartov, počet uhnutých osiek = 0.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
robertbulko
modelár

Príspevkov: 200

Moje modely
Poslať správu
Autor: robertbulko Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 15:09
JanoP:
Súhlasím so všetkým, čo napísal palci72. Podľa videa sa mi tiež model javil ťažký na zadok. Čo sa týka nastavenia brzdy, tá by sa mala pri pevnej vrtuli vypínať. Lietal som takto s modelom Forward (https://www.rcportal.sk/forward-am6812). Na fotkách je s podvozkom, ale ten som po čase zložil a model pristával na brucho. Odlietané spolu vyše 22 hodín, 134 štartov, počet uhnutých osiek = 0.

Ťažký na chvost mi príde len v poslednom videu ale nestojim o dohadovanie sa. Musel by som s ním letieť, aby som si bol istý. Neviem či pri padaní ide dole sám, alebo ho v tom momente pilot tlačí dole a vice-versa.
Bydlisko: Trenčín ( 49 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Autor: palci72 Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 15:13
robertbulko:
To že brzda je blbosť je názor neskúseného pilota.

Ano súhlasím...máš pravdu som neskúsený s lietaním na brzdu.....Ja totížto lietam všetky lietadla bez brzdy.....treba si to iba dobre natrenovať a potom sa dá lietať s modelom bez zbytočných somarín....
Ona sa niekedy aj samotná vrtuľa dá použiť ako brzda.....


robertbulko:
Ťažký na chvost by bol veľmi nestabilný a pri nízkej rýchlosti by mal snahu stále prepadať po krídle.

Ano to je sídce pravda ale.....Verím tomu že Bohdan sa radí medzi dobrých a skúsenejších pilotov a preto lietal ten model na rýchlosti utiahol to motorom ale.....pri pristávaní sa ten nedostatok /ktorý som spomínal hore vyššie/ už prejavoval....model sa nedá dostatočne spomaliť.....tak aby skĺzol po tráve bez ujmy na svojom zdraví....musí ho ťahať na motore až do poslednej chvýle....plachtenie bez motora je asi minimálne...alebo nulové....
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Autor: Janko-O Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 16:53
Chcel by som sa hlboko ospravedlniť za svoj neomalený spôsob komunikácie. Teda konkrétne to, že si z rozsiahleho textu vyberiem len to, s čím nesúhlasím a tých 85 vecí, s ktorými súhlasím, zabudnem pekne bod za bodom vymenovať. Sľubujem, popracujem na sebe.

Ale to tu potom budeme písať mnohostranové traktáty, ktoré aj tak nikto čítať nebude.

Takže ja to chápem tak, že ak niečo napíšeš a nikto sa nevzoprie, tak je jasné, že všetci súhlasia. Ak sa niekto voči niečomu vzoprie, nemusí napred vymenovať všetky veci, s ktorými súhlasí. Stručnejšie a PREHĽADNEJŠIE bude, keď zareaguje len na to, s čím nesúhlasí.

...................................................

A v duchu toho budem aj pokračovať:

(Prepáč, strašne ma to mrzí, ale nemôžem inak) nesúhlasím s týmto tvojim tvrdením:
palci72:
...Všetok tlak vzduchu od vrtule ide ponad krídlo....preto ho to dosť ťahá dole.....

ani s týmto:
palci72:
Ak má model ťažký zadok tak.....Model letí v malej rýchlosti chvost lietadla padá dole....lietadlo klesá.....pilot sa ho snaží korigovať...udržať ho vo vzduchu pritiahnutím výškovky.....

ani s týmto:
palci72:
...brzda ju (vrtuľu) drží v polohe kde pilot vypne motor......

Brzda motora je tzv. dynamická. To znamená, že brzdí tým viac, čím rýchlejšie sa motor točí (brzdiace prúdy sú často väčšie ako rozbehové prúdy):
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=252&n=priebeh-prudu-pocas-behu-a-pocas-brzdenia-jednosmerneho-motora
Keď motor stojí - netočí sa, vtedy príliš nebrzdí. Aby to tak bolo (statická brzda), tak by aj stojaci motor musel odoberať prúd. Ak máš telemetriu (ale ani nemusíš mať, dá sa to zmerať aj na stojacom modeli), tak zistíš, že stojaci motor prúd neodoberá. Len regulátor, prúd potrebný na svoju činnosť. Ale ten prúd netečie do motora.

................................................

Máš pravdu, že každý máme svoje skúsenosti.
Moja skúsenosť s ťažkým predkom je napríklad takáto:
Kúpili sme pomerne veľký motorový model (220 cm) s tým, že jeho majiteľ (dostatočne skúsený pilot) nás informoval, že na pristátie sa MUSÍ ísť na rýchlosti a zásadne s motorom, inak sa model skydne ako malý Dodo z kostolnej veže.
Mne sa však model zdal byť ťažký na predok, stále som musel ťahať za výškovku, hádam aj keď som klesal. Začal som posúvaním batérie viac dozadu. Ale potom som objavil v špici modelu zabudované (na môk vkus) nezvyčajné množstvo olova. Postupne - po každom lete sme z neho odoberali, až napokon tam žiadne nezostalo.
Nebudem to ďalej dramatizovať, ale model (teraz) lieta o poznanie pomalšie, obzvlášť pri pristávaní a vtedy motor vôbec nie je nutný. Dá sa pristávať s motorom, ale dá sa v pohode aj bez.
Bydlisko: Banská Bystrica
robertbulko
modelár

Príspevkov: 200

Moje modely
Poslať správu
Autor: robertbulko Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 18:53
Všetky teórie o tom že brzda na regulátore nie je dobrá, sú len teórie pilotov, ktorý túto funkciu nikdy nepoužili a len zbytočne mudrujú. Ja som s brzdou lietal pravidelne s malými "war birds" a s určitosťou môžem povedaž, že je to takmer nevihnutnosť pokiaľ model nemá podvozok. Pravdepodobnosť zlomenia vrtule je pri aktívnej brzde na regulátore veľmi malá. Čo sa týka kratšieho letového času pri aktívnej brzde, prakticky je to blbosť. Kratší čas som v tomto režime nikdy nespozoroval. 99% letového času pri vojnovom veteránovi je motor v ťahu a brzda je aktívna len pri pristávaní. Ja už malé war birds vo flotile nemám, ale na mojom 1,7m Pipery mám brzdu aktívnu do dnes a to s ním často plachtím, ale ani tu som nikdy nespozoroval kratší letový čas v porovnaní s tým keď som brzdu aktívnu nemal.
Bydlisko: Trenčín ( 49 rokov )
bohdan0000
modelár

Príspevkov: 202

Moje modely
Poslať správu
Autor: bohdan0000 Správa zaslaná: 26. 3. 2020 o 19:18
čoooo??? to čo tu vznikloooo
Chlapi ďakujem za podporu.
Pravdu má Janko-O a robertbulko.
Poviem vám o čom to je. Skúšam nové veci Tlač jedným perimetrom 0,4mm a na tom všetkom ten stroj drží omg. Som viac menej stará škola a mám radšej drevo, penu, takniny.. Toto je však nový obzor kde človek viac času strávi kreslením za pc. Potom má ale replikátor a danú mašinu vytlačí rovnakú novú. Tlačím rok, chcel som svoj stroj no mám z neho tak 20% a preto som na vianoce rozhodol a data kúpil. Ježiško bol štedrý a dal som rovno tri.
Menší me109 väčší sturmovik a F-86 sabre. Všetko kôli tomu aby som to vyskúšal a budem rád keď to aj oplieskam. Následne budem a už aj som pripravený na toho sabra lebo ten je len tlač 2,5kg materialu a cez300h (sturmovik mal 850g a tlač okolo asi 90h). Videl som videá ako sa tieto modely doslova rozpadli vo vzduchu a na zemi pri pristátí. Ľudia píšu o tom ako to tlačia, ale nikde som nenašiel model po roku a 100 letoch a podobne.
Sturmovik :
Model som osadil tým čo mám. Tak je baterka ťažká a v ich osadení je to ťažisko úplne v predu. Záled bol s malou úpravou dozadu a každý let baterku posúvam o čosi viac. Tu podotýkam, že v tlačenom modeli sa už dosť ťažko niečo vylamuje preliepa a podobne. Preto je tam zatiaľ verzia system páska a nefotil som to radšej. Model mám zle napípaný. Áno je to moja lenivosť a aj pôžitok vždy pri lete dotiahnem trim na plno a zvyšok držím v ruke (prečo by som si to nezhoršil keď si to ešte môžem dovoliť a ten adrenalín ....)
Niekto povie, že blbosť hej ale ja testujem aj seba aj model. Výškovka bola a je teda moc na ostro bez expa a krídelká tiež nemám s diferenciáciou. Čoskoro to dám do poriadku. Treba sa pohrať aj s tou osou motora budem dávať podložky. Sklopku nemám vhodnú a k danému regulátoru nemám programovaciu kartu a cez páky to nenapípam. Vačšinou sa za ohyb osky podpísal makký podklad zeme kde sa hneď vrtuľa zasekla cca 3cm a bolo. Samozrejme materiál ktorý som použil na osku je 4mm Fe blato . Pristávanie mám na figu je to o nastavení, mojich rukách a súhre s modelom (čoskoro to bude ok 1,6kg chce dostať do ruky).

Finálny môj stav je
- model ťažký na predok
- výchylky kormidlel sú nič pohodlné pre obyč. modelára
- osku motora mením už ako na F1 za 15 min s vymontovaním motora prvý krát to bolo 2h
- a pokúšam sa vyosiť motor ešte aspoň o 1stupeň
- som zvedavý na životnosť a budem o nej informovať.

letu zdar, komunikujme vymienajme informácie a hlavne v pokoji bo stále ide o život.....
Bohdan
Bydlisko: Banská Bystrica ( 49 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Autor: Janko-O Správa zaslaná: 27. 3. 2020 o 08:56
Ahoj Bohdan.

Keď som videl, že si do Albumu modelov pridal svoje tri 3D-printed modely, vyskočil som od radosti a hneď som poslal linky Miroslavovi (môjmu mladšiemu bratovi).
On totiž práve prežíva oprávnenú eufóriu zo svojej (prvej) 3D tlačiarne.

Ty máš oproti nemu výhodu v tom, že prácu s grafickými programami máš profesne i súkromne dlhoročne zažitú.

Takže Bohdan, držíme ti palce a SLEDUJEME ŤA.
Bydlisko: Banská Bystrica
Peposan
modelár

Príspevkov: 239

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peposan Správa zaslaná: 2. 4. 2020 o 12:41
Model mam zakupeny teda subory, no urcite budem robit kombi stavbu. predok ako pancierovu vanu ako original a zadok asi depron, kridlo kombinacia oboch kvoli hmotnosti.
( 46 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 28. 12. 2020 o 18:47
chalani este si dovolim poznamenat, ze ten Sturmovik rozhodne nebolo lietadlo na pokojne nedelne polietanie, aj v dobovych filmoch vidno, ze s nim mali piloti dost prace a lietadlo malo svoje muchy, na ktore nebolo radno pozabudnut. Dufam, ze ho v Bohdanovom podani uvidim u nas na letisku v Cacine a ja sa konecne pridam s mojim Spitom IX tiez z 3D tlaciarne, ktory pojde do vzduchu ocividne skor, ako nekonecny Beaver.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 356 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: bflame, tamiya, Daniil,