autor | správa |
peterzak37 modelár Príspevkov: 2642 Moje modely Poslať správu |
Ludo, Juraj, pravidla o plachetniciach celkom pomohli, ja sa priznam, ze som sa tym zatial nezapodieval, nezaujimalo ma to. Ale dobre vediet, jed uz mam jeden a pol plachetnice |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
OK berem na vedomie ale aj tak si myslim ze vecsina pravidla neovlada a ak chcu sutazit tak by ich mali vediet.... ano netreba to moc tahat za vlasy s pravidlami a treba si poplavat aj volnejsie.....ale to sa neda na regate kde je vela lodi a moznost kolizie je vyssia, ja nevravim ze niekto narocky vraza do supera, mne ide oto aby v krizovej situacii niekto nezacal kvedlad s kormidlom v lavo v pravo a rozhodoval sa ze kam sa uhne.... to musi...zdoraznujem MUSI vediet aj o pol noci .... a musi to spravit v cas a viditelne inak to zbytocne vyvolava konflikty a stres, ani rozhodcovia na velkych regatach nestrazia pravo prednosti a vyhybania oni len dozeraju na priebeh a zasahuju az vtedy ked je to nejednoznacne ked su privolani ....aj tak by nestacili odsledovat vsetky lode ked ich tam je napriklad20 alebo 200 (hovorim o realnej regate)...., tieto veci si medzi sebou riesia len kapitani teraz ma ale napada ze my vlastne nemozme striktne povedat ze musime mat take plachty taky vytlak taky ponor taku dlzku a neviem co este. Ide oto ze lode Jclass niesu tzv "ONE DESIGN ako napr. RG65 alebo IOM" to znamena ze kazda je jedinecna a ma malo spolocnych rysov s inou, lisia sa dlzkami ponorom plochou plachiet aj vytlakom.... takze si myslim ze aj v tomto priprade sa asi pojde cestou klasickych hendikepov ako na inych regatach, a tak isto aj oplachtenim, ked sa jedna o historicku repliku s gaflovymi plachtami tak to tak ma ostat. takze asi jedina schodna cesta je hendikep.... je jasne ze niektore betonove pravidla NSS by platili aj tu ako je ponor max na 150% |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Pani tak to skusme spravit cestou handycapu. Aj tak chcem spravit zoznam lodi a ich majitelov a tym padom mozem spravit aj tabulku prepoctu Handycapu. Mozeme sa riadit pravidlami NSS a nemusime spekulovat kto co ako. |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
presne tak, osobne si myslim ze aj pri realnej regate Jclass su aplikovane handicapy nakolko su lode odlisne takze aj tu je to cestou najmensieho odporu, a tym ze sa prevezmu pravidla NSS tak to bude aj jednoduchsie pre vsetkych... v tabulke sa zaznamenaju presne rozmery a plochy a prepoctom sa kazda lod vyrovna inej |
peterzak37 modelár Príspevkov: 2642 Moje modely Poslať správu |
Myslim, ze je dost zbytocne zabijanie casu vymyslat nove pravidla, ked uz jedny-NSS su zabehane a osvedsene. Jedine ma serie, ze mam Atlantisa iba na zabavne pojazdenie a nemozem s nim robit inym nervy Ale prezijem to. Ved nervy sa daju aj s Jeckom robit Radsej Juraj venuj cas peceniu kolacikov a stavbe lode, nez vymyslaniu vymysleneho |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
pracujem pracujem |
peterzak37 modelár Príspevkov: 2642 Moje modely Poslať správu |
Nevidno, nevidno, stale cakam na nejake nove fotky, ale je to tu mrtvola |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Co by si chcel, vsak vcera som zavesil fotky. Je pravda ze niesom az tak v predu ako ty no pracujem pomalickya systematicky Teraz musim pockat kym otvoria v TT predajnu, lebo potrebujem nejake zarezavacie matice do paluby a potrebujem aj duralove ramienko na kormidlo. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Drahý Othello.Taký guláš s pravidlami som ešte nezažil,a to som sa zúčastnil všeliakých diskusií.apreštudujte si Navigácke pravidlá NSS A, a nové pravidlá NNS H a tie prispôsobte na NSS J a je to , načo byť pápežkejší od pápeža.,Lebo sa jedná len o to aby jazdili plachetnice triedy J.To je sranda a podľa Teba môžu jazdiť polomakety a makety a predpisuješ striktne parametre pre makety J ,takže čo tam potom robia polomakety ??Ked si prečítaž pravidlá Navigi zistíž, že o mávaní kormidlom nemôže vyť ani reči.Ráhno na kosatke sa povoluje ,lebo ide o model a nie skutočnú lod a to je o inom.Dokonca konečne saumúdrili aj v NSS H a balast môže byť nižšie ako l5O percent !!! A verte že sa o tom viedli už debaty roky !!Výmena plachiet ak niekto bude mať nech si mení koľko chce ale podla pravidiel max plocha zachovaná.Polomakety budú mať kosatku asii len 1Nakoľko sa neboduje maketovosť onič. nejdeČiže stačí obrázok skut lode a hotovo a plán aký máš Ak to budete riešiť tak zložito odradíte ludí. A kto má model ten s ním jazdí, a ked ho predá Jožovi s 5 bratmi, tak budú jazdiť s ním asi všetci na jednej súťaži len jeden a na dalších ako sas dohodnú ale oni sami a na súťaže sa príhlásia ako im dovolí napr. dovolenka ..TAK TO F UNGUJE AJ V ZAHRANIčí vid ČLR BOBO |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Bobo ahoj. Čítaj aj ďalšie príspevky a zistis že si práve opísal na čom sme sa už zhodli. Ak myslíš že balast potrebujes nižšie ako 150% nech sa páči no tým nič neziskas, praveze stratíš. Sám dobre vieš že pri veľkom vetre už nikto na vodu loď nespusta a hlboký ponor značí problém s vodným rastlinstvom. S Ludom plachtime s bombou rovno na kyle a zatiaľ ani jednému loď nelahla na vodu. Pravda jazdime mikulkove 1600 kove trupy. Neber to ako hadku. Tej sa chcem vyhnut. Pustil som sa do niecoho co nema vyznam a "mlatil som kosu o kamen" Budeme sa riadit pravidlami NSS - H iba s tym rozdielom ze sa budu moct zucastnit lode stavane podla predloh ozajstnych lodi evidovanych v J-Class Association. Ale to sa uz opakujem. Vymazal som cast textu v prvom prispevku pri zakladani tohto vlakna aby nevytavral vlnu hnevu a zleho vykladania mojej myslienky. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Neviem prečo názor iný berieš ako hádku. Ja silenvyjadrujem svoj názor. a ešte n eviem hranicu časový J lodí nie od roku ale do roku napr 1934a pri kolízii ainých prestupkoch sa dáva trestné kolo a nie diskvalifikáciaNačo sa zaoberáte balastom .ten je daný 150 a umiestnenie je vec stavitela . len u NSS H sa povolilo na l5O lebo do toho spadajú aj lode ,ktoré by inak neboli schopné plavby papr. indonezska piniza.To u Ječiek asi nehrozí, ale pri spustení balastu nižšie je stabilita v silnejšom vetre lepšia. sú modelári ktorí majú na Ječkach nastavitelný ballast. aj ked je to proti Navige.Naapr. jaa som na MS v borovanoch jazdil s Endaurom v takých podmienkach že poryvi vetra v určitých momentoch klonili lod až na menej ako 45 stupňouaešte to bolo reguelne.Napr. v Borohrádku som menil plachty pred jazdou za búrkové taký bol vietor až padali lode na brehu. a po odštartovaní jezda si po 10 minutách ultrum a burkové plachty mi boli nanič a skončil som posledný. tým chcem povedať ,že aj menenie plachiet je riziko. a už to nerobím. a naopak ideálne počasie sa v Jinolicích behom chvíly zmenilo a som s tým nepočítal a nakolko som neutesnil jednu kajutu utopil som nový škuner Tým chcem povedať, že regulérnosť určuje rozhodca a pretekár, bud ide na štart alebo nie.A preto sa snažím stavať lod tak aby zniesla aj to počasie, ked už ostatný vyťahujú lode z v ody.. |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
OK, Bobo. Ja len ze som sa skôr chcel priblížiť štandardným podmienkam pre plavbu. Pamätáme si májovú akciu na slnečných jazerach, keď sme všetci koly silnému vetru pozerali na vodu a kecali na brehu, lebo nikto si netrúfol dať plachetnicu na vodu. Áno pár odvazlivcov bolo a medzi nimi aj ty ale aj tak to okrem teba všetci vzdali. Sú proste podmienky kedy aj ozajstné lode vzdajú ďalšiu plavbu a stiahnu plachty a preckaju zle počasie na jednom mieste. Závodné plachetnice neštartujú ak sú podmienky nevyhovujúce. Preto by som nechcel silit ani závody modelových plachetnic. Balast teda ostane na 150 podľa originál NSS. Zabrániť aby modely nevyzerali ako pseudo lode môžeme jedine obmedzením zvetsenia parametrov mechanickych časti v tomto prípade kormidla. Viem že ak by sme sa držali striktne originál rozmerov veľa modelov by bolo neovladatelnych. Nechcem zamedziť zväčšovaniu kormidla, len ho chcem obmedziť aby to nedopadlo ako som už písal veľkou plutvou, sktorou sa loď bude točiť na 5 centovke. |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Normálny modelár príp. maketár by v žiadnom prípade nezhovadil neprimeraným zväčšením kormidla alebo pretiahnutím kýlu a tak zabudovaním balastu do kýlu aby nebolo vidieť bombu neznetvoril nádherné linije Jčkového trupu. Takže ak zostaneme pri Peťovom trupe 1600 mm nikto sa ho neodváži hrubo porušiť,nakolko si myslím, že J ečka budú stavať len kvalitný modelári s estetickým cítenín,tak ako to bolo pri 135 mm trupoch. aj keď sa vyskytli 2 prípady .-nemecký Ranger a ˇčeský EndauerZatial su to len vysoko kvalitné modely a asi také budú aj dokončené, takže tie Tvoje obavy sú podľamňa neopodstatnené A už dám pokoj. Jéčkam sláva a už sa neviem dočkať flotily na vode p.s. Váš fanúšik BOBO |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Bobo, podobne zmýšľam aj ja.Verím, že sa do lodí pustia len vážny modelari. No ako pises výnimka potvrdzuje pravidlo. A už máš nový trup doma? |
Ivankr modelár Príspevkov: 145 Moje modely Poslať správu |
Amen... staviam... že by som bol kvalitný modelár s estetickým cítením? Perfektná debata ! Pokeckáme na jar !... o kvalite o J-čkach. Pravidlá sú pekné - ale veľa vecí je zbytočných. Koľko tých J-čok asi bude? Súťažné pravidlá by som nechal na jarné rozjazdy... Stavebné sú naopak trošku neskoŕo... Na trupe od PM a podobnom - a toť vsjo. Ja mám 1540 - Ranger nemá špičatý nos... Takže cca 1600 - je fajn - to cca... (Juri - zajtra... mal by som byť aj u Pecku... ak niečo potrebuješ? zajtra zavolám) |