Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
cimmerian
modelár

Príspevkov: 2

Moje modely
Poslať správu
Autor: cimmerian Správa zaslaná: 22. 12. 2018 o 15:43
Môžem vymeniť jednosmerný motor 390 za 540 bez toho aby som vymenil aj riadiacu jednotku? Riadiaca jednotka je (ESC/RX kombinovaná jednotka pre Fighter-1, Extreme, Eagle AMEWI) , zdroj LiPo 1500mAh.
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 19:32
Asi nie, môže Ti zhorieť regulátor.
Bydlisko: Bratislava
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 27. 12. 2018 o 19:12
čo to je za model?
a čo od toho očakávaš?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
MATHIAS
modelár

Príspevkov: 337

Moje modely
Poslať správu
Autor: MATHIAS Správa zaslaná: 28. 12. 2018 o 15:30
V prvom rade regulátor nebude postačovať na prúdy ktoré by si potiahla 540-ka.

V druhom rade motor je podstatne vačší rozmermi. Do podvozku pravdepodobne nevôjde.

a v treťom rade má motor hrubšiu hriadel 540 má 3,2mm (480 2,3mm) takže by trebalo zohnať pastorok so správnou dierou a zubovým modulom
Bydlisko: Nove Zamky / Bratislava ( 37 rokov )
cimmerian
modelár

Príspevkov: 2

Moje modely
Poslať správu
Autor: cimmerian Správa zaslaná: 30. 12. 2018 o 16:56
ďakujem za odpovede. Model je JJRC Q39 highlander (vid. foto v profile)
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 30. 12. 2018 o 17:18
nerieš.... daj tam to čo tam patrí.... poprípade z tej istej triedy... teda 360-480..... len dohliadni na rozmery - aby si sa zmestil, a na otáčky - nedávaj vyššie....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Nitrostiltskin
modelár

Príspevkov: 44

Moje modely
Poslať správu
Autor: Nitrostiltskin Správa zaslaná: 5. 1. 2019 o 21:17
Zdravím hlavne autičkárov,
Mám normálny jednosmerný komutátorový motor veľkosť cca 500. Časom mi prestával reagovať až ho akokeby regulátor vobec nenašiel. Zistil som, že sa mi zaoxidovali lamely. Normálne som motor rozobral a vyšmirgľoval ich ale po čase zase...
Otázka je, či by sa tomu dalo vyhnúť permanentne. Za odpovede vopred ďakujem.
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 5. 1. 2019 o 21:35
bežný mabuchi motor tejto kategórie je spotrebák..... podľa spôsobu použitia odídu ložiská alebo kefky - beźne tvorené len plieškom alebo plieškom s uhlikom.... tieto sa proste prederú.... pri cene okolo 8-10 USD sa neoplatí tým zaoberať.... tým som nechcel povedať, že zanedbať uplne údržbu, ale nejak sa jej hlbšie venovať nemá moc zmysel.... Jazdím expedičky.... teda motor často ide pod vodou alebo v hlbokom blate..... prach je bežný... proste po roku či dvoch ho treba vymeniť.... aj keď použiješ kvalitnejšie - tzv tuned motory, životnosť je len trośku lepšia....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Autor: marek4444 Správa zaslaná: 5. 1. 2019 o 22:54
Záleží aj od prevádzkových podmienok, všeobecne komutátoru a uhlíkom vadí mastnota, normálnou prevádzkou by tam nejaké oxidy (ak vôbec vzniknú) nemali robiť problém(su relatívne tvrdé a prevádzkou sa obrúsia). Nepovedal si nič bližšie ako ten motor používaš a udržiavaš takže ťažko potom radiť čo robiť a čo nie , to čo si našiel ako závadu mohol byť následok niečoho iného, ale ako povedal Peter, vzhľadom na cenu moc nemá zmysel laborovať. Ak je motor dobre navrhnutý do zostavy vydrží dlho, ak sa trápi odíde skôr.
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 49 rokov )
Nitrostiltskin
modelár

Príspevkov: 44

Moje modely
Poslať správu
Autor: Nitrostiltskin Správa zaslaná: 6. 1. 2019 o 09:21
No ja som tam mal poškrabané ozubené kolesá tak som kúpil nový pastorok ale väčší. Potom sa motor prehrieval, a teda aj ten komutátor sa zaoxidoval. Následne som zase kúpil menší, ale motor sa stále kazil.
Máte pravdu, neoplatí sa to, myslel som že poradíte nejaké odmasťovadlá alebo spreje. Ešte raz ďakujem za odpovede.
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Autor: macil Správa zaslaná: 6. 1. 2019 o 14:35
Pri preťažovaní sa komutátor zvykne opáliť. Na to nepomóžu žiadne spreje. Zaoxidovať sa nemá kedy, keďže je stále otieraný uhlíkmi.
Bydlisko: KE - Furča
Pancer
modelár

Príspevkov: 626

Moje modely
Poslať správu
Autor: Pancer Správa zaslaná: 6. 1. 2019 o 20:10
Kedysi keď ešte neboli striedavé motory , tak sa na opálené komutátory jednosmerných nerozoberateľných motorov dali kúpiť špeciálne čistiace štetce ktoré sa cez chladiaci otvor prestrčili ku komutátoru , následne sa pretáčalo ručne rotorom až kým štetini nevyčistili komutátor. Potom sa motor vystriekal brejkáčom a klzné ložiská namazali špeciálnym olejom. Ale či sa to dá ešte kúpiť to netuším.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 59 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 6. 1. 2019 o 20:53
Nitrostiltskin:
No ja som tam mal poškrabané ozubené kolesá tak som kúpil nový pastorok ale väčší. Potom sa motor prehrieval, a teda aj ten komutátor sa zaoxidoval.


komutátor nezoxidoval, komutátor zhorel..... preťažoval si motor .... a robiť s tým sa neoplatí, lebo pravdepodobne aj "kefky" to majú za sebou..... alebo sú aspoň kúsok pred smrťou.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Nitrostiltskin
modelár

Príspevkov: 44

Moje modely
Poslať správu
Autor: Nitrostiltskin Správa zaslaná: 6. 1. 2019 o 20:58
Pancer:
Kedysi keď ešte neboli striedavé motory , tak sa na opálené komutátory jednosmerných nerozoberateľných motorov dali kúpiť špeciálne čistiace štetce ktoré sa cez chladiaci otvor prestrčili ku komutátoru , následne sa pretáčalo ručne rotorom až kým štetini nevyčistili komutátor. Potom sa motor vystriekal brejkáčom a klzné ložiská namazali špeciálnym olejom. Ale či sa to dá ešte kúpiť to netuším.

Presne to som skúšal. Poohýbal som šmirgeľ a skúľal daako potočiť ale nič to nepomohlo.
Gofre
modelár

Príspevkov: 39

Moje modely
Poslať správu
Autor: Gofre Správa zaslaná: 10. 4. 2019 o 04:42
Nechcem zakladať novú tému a chcel by som sa spýtať na môj problém s jednosmerným motorom. Nový motor TITAN 775 nechce ísť do otáčok. Motor po krátkom zábehu nejde viac ako 12.400rpm, starý motor nemá problém bežať 24.000rpm, nevie niekto v čom môže byť problém? Ďakujem za radu.
Bydlisko: Nová Baňa ( 44 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 599 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: