Výrobca: | Duchosk |
Rozpätie: | 1208 mm |
Hmotnosť: | 600 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 845 mm |
Materiál: | XPS 5mm, XPS 3mm, 3mm preglejka a balza. |
Motor: | TURNIGY 2830/1100 kv |
ID Modelu: AM3500 | Zobrazenia: 15685 | Pridané: 24. 10. 2013 o 11:20 | Autor: Duchosk
Autor | Správa |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
aaaa, konecne niekto chytil tento model. Ja som postavil 4 kusky, 3 uz neexistuju, alezabavy som si s nimi uzil poriadne. Ak Ti mozem poradit, skus tu dosku so servami nepouzit a radsej ich presunut trochu dopredu pred zadnu prepazku trupu na tu balzovu vystuhu trupu, tak, aby si sa k nim vedel dostat po zlozeni kridla. Usetris si riadne nervy, ak by ti umrelo servo a musel ho menit. To bola jedina vytka inak vydarenemu modelu. Budem sledovat Jano |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Práve som písal aj Ďusimu, potreboval by som plán na Juniora kôli ušatým krídlam a krídlam do véčka, neviem to zohnať v PDF... Chcem to postaviť univerzálne, začať ušatými a skončiť rovnými s krídelkami a klapkami, aby sa moja partnerka postupne naučila lietať... Preto ten trup trošku viac spevním, aj na úkor váhy... A Janko, dík za radu, tiež ma napadlo, že nebude prístup k servám a pod krídlom je z hora miesta dosť... Tak som zas o kúsok ďalej... Nedivte sa tým prepážkam, je to ten istý materiál, len vystužený paličkami z nanukov, tie zbieram celé leto, očistím tým pláž pri jazere v Ivánke pri Dunaji a mám z čoho stavať... |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Presne tak som to myslel, ja to tak nemám a je zo mňa taký malý gynekológ, keď potrebujem čokoľvek s tiahlami, či servami urobiť. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Duchosk ....ked uz si tam tu balzu nalepil, preco nie je prilepena k bocniciam? Ak je uzka, tak ju nadlep aby bola sirsia a potom vyrez potrebny tvar, alebo ju nastav depronom. Chlapci, skusajte dodrzovat uz i na depronovych modeloch obecne konstrukcne zasady... tie modely budu pri stejnej, alebo nizsej hmotnosti pevnejsie a tuhsie. Predpokladam, ze trup pod kridlom nema potah a je v tomto mieste makky. Balza prilepena len k prepazkam sice funguje ako upevnovaci prvok pre RC vybavu, ale vobec nezpevnila trup na krut. Ked ju prilepis i k bocniciam ,vaha zostane skoro stejna ,ale tuhost trupu sa zvysi niekolkonasobne (uzatvoreny profil). Vzhladom k rozdielnej smerovej pevnosti balzy v smere a napriec vlakien, by bolo vhodne,aby vlakna boli kolmo k bocniciam. veka |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Veka: Ďakujem za rady a hlavne záujem pomôcť. Presne to som mal v pláne, nastaviť ju depronom na požadovaný tvar trupu... Už je to hotové, len som nestihol nafotiť. Ide len o to, že inú balzu som nezohnal, tak trošku improvizujem... |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
veka ved duchosk ide podla planu, v mieste uchytenia kridla ma byt vyztuzeny este smrekovymi listami a popravde centralna cast trupu je aj v tejto konfiguracii dostatocne pevna, co sa napriklad o chvoste napisat neda. U chvostu sa mi osvedcilo vlepit do stredu este jednu bocnicu v pozdlznej zvislej osi trupu z 3mm depronu a to od zadnej preglejkovej prepazky az po koniec trupu, to som ale robil az u druhej serie. Aj pri nesetrnejsich pristatiach to vzdy schytal bud cumak, alebo chvost. Beriem ako radu skuseneho vyplnenim spevnit trup, len aby to nenabralo tym postupnym spevnovanim privela hmotnosti, predsalen to ma byt hlavne taka skolska poletucha do pekneho pocasia, nie sturmovik na kosenie travnika. |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
Neboj, tie trupové vystuženia sú z 3mm a je to od tej balzičky po trup fakt len pár mm, takže váhovo zanedbatelné... Už to mám, len fotečky zatiaľ nestíham, a fakt to trup dosť spevnilo. |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
potom zreferuj, ako to drzi, mozno to doplnim aj do svojho |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Janci, to ze Duchos alebo ty ides podla planu je v poriadku. Nic vam vsak nebrani konstrukciu upravit ci vylepsit. Len sa snazte vyhybat zakladnym konstrukcnym chybam. Ved nie je problem porovnat, ako sa zmeni tuhost trupu ked ta balza je prilepena len k prepazkam a ked je prilepena i k bocniciam. Proste uzatvoreny profil je schopny preniest vyssie zatazenie ,nez profil tvaru U alebo C. Naviac ,ak sa v skrupine, nosnom potahu, uzatvorenom profile.... vyrobi otvor , je nutne ho niecim nahradit (lem, pridavne zosilnovacie prvky ...). Zabrani sa tym deformaciam okrajov otvoru a ztrate nosnosti a tuhosti celku. Technicka: ,material vlepeny uprostred uzatvoreneho profilu (zadna cast trupu...) sa obvykle moc nepodiela na prenose zatazenia. Dovod je jednoduchy... lezi v neutralnej osi,ktora sa len ohyba alebo zkrucuje, ale nepredlzuje. V uvazovanom neutralnom vlakne alebo rovine, na rozdiel od krajnych vlaken,rovin,ci povrchov je teda skoro nulove napatie. Je vsak nutne vidiet to z pohladu prevladajuceho druhu a smeru zatazenia. Takze vyztuha v tomto mieste sluzi predovsetkym k podopretiu potahu (tvarova stabilita),cim si zabezpecis maximalne vyuzitie pevostnych paramerov potahu,ktory sa napr. pri rane a naslednom ohybe neprelomi dovnutra. Pretoze na taku stojinu posobia minimalne sily,potom jej prierez a s tym suvisiaca hmotnost mozu byt minimalne. Pisem to preto,aby ste si uz pri stavbe malych ucelovych modelov zvykli uvazovat ako konstrukteri skutocnych lietadiel. Potom bude pre vas navrh a stavba vacsich modelov podstane jednoduchsia. veka |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Fuuu, pekne si to napisal, beriem |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
|
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
ten motor este vyosis to si len tak tam dal ze? pod serva davam silentbloky. |
Duchosk modelár Príspevkov: 360 Moje modely Poslať správu |
|