autor | správa | ||
Tifuuss modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
zdravim vas všetkých. Vie mi niekto poradiť ako nakalibrujem plyn na modely Mentor T-34. Regulator 40Amp pro SB Brushless ESC , motor- power 25 brushless outrunner 870Kv. Skušal som klasicku kalibraciu a neako sa tomu nechce diky. neviem či je to potrebne ale vysielač je DX6i |
||
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
mas manual na tvoje esc ? kus som na to pozeral, nic nezvycajne... ako sa chova tvoje esc... vies / dá sa vstupit do programovacieho rezimu ? ako postupujes ? |
||
Tifuuss modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
prave že nemam manual ani neviem zohnat nikde aspon v češtine. som ho kalibroval ako obvikle regulatory plyn naplno,zap. ovladač, zap. bat.,pipne, plyn dole,ale už dole nezapípa to neviem prečo |
||
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, skús ešte nanovo nabindovať prijímač a opkauj svoj pokus s kalibráciou. prajem pekný večer Marián Macek |
||
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
cize manual tu : ak je to teda spravny , samozrejme anglicky http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Files/EFL40ABrushlessESCInstSheet.pdf
cize pokial mame spravny manual, tvoj postup nebol spravny, aj ked na niektore esc funguje postup 1.odpojena baterka prijimaca, vysielac plny plyn - drzat, zapojit baterku prijimaca 2.cakat 5sekund - ozvu sa dve sady rychlych tonov, ze si uspesne vstupil do programovacieho rezimu 3. potom presunut plyn do prostrednej pozicie - cakat 5sekund a esc pipne 1x pre vstup do MENU 1 tu sa to zacina kus komplikovat, praca plynu a tony pipania no ak som to dobre pochopil mal by si nechat plyn v strede a cakat na 4 pipnutia to je Menu pre kalibraciu plynu - v tomto bode plny plyn pre vstup do tohto menu - zrejme by tam mal byt aj nejaky ton ako potvrdenie ?!? 4 potom budes mat na vyber dve moznosti (preklad s translatora) a. Ak chcete vybrať 1.2ms až 1.8ms - Budete počuť 1 krátke pípnutie.Presuňte páku plynu do centra (medzi 1,4 a1.6?). Regulátor pípne 2 krát, čo naznačuje, ženastavíte voľbu programu alebo nechať v plnom plynu pre5 sekúnd postúpiť do ďalšieho výberu. b. Ak chcete vybrať 1.1ms až 1.9ms - počujete 2 krátke pípnutia.Presuňte páku plynu do centra (medzi 1,4 a1.6?). Regulátor pípne 2 krát, čo naznačuje, ženastavíte voľbu programu alebo nechať v plnom plynu pre5 sekúnd postúpiť do prvej voľbe znova. 5. neviem cim sa ukoncuje programovanie - plyn dole ?!? ... skus pozriet ci sa to aspon chyta, ci som dobré esc nasiel, zvysok sa doriesi potom |
||
Tifuuss modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
to je tak komplikovane chlapy že až ty kokos. som sa dostal až po bod 4a ale neviem ako to potom cele ukonciť lebo to stale pipa svoje tak chlapy už to mam už to jede až na to že ide ten motor tak sekano včom je problem??? nechce ist ani do plných otačok že by akumulator ale ten bol v čera naplno nabity |
||
milos.b modelár Príspevkov: 1210 Moje modely Poslať správu |
Páni - nechcem sa vám miešať do diskusie ale: Tifuuss - pokus sa najsamprv pozrieť, či nemáš "posunutý" trim plynu z nulovej polohy do plusu (smerom hore), popr. stiahni ho dole aspoň 5 klikov od stredovej polohy - vyskúšaj dať ESC do továrenského nastavenia a až potom urob kalibráciu plynu (predtým môžeš nanovo spárovať - nabindovať Rx) A tu je odkaz na videonávod toho spomínaného ESC: https://www.youtube.com/watch?v=xKKGL9YUIsQ možno to pomôže. Mal som podobne programovateľný ESC a dva dni som z toho "maturoval", kým som na ten princíp programovania prišiel - teraz ho už nemám a aj som už časom zabudol "ako na to". Skúšaj, skúšaj, skúšaj a zase znova len skúšaj ! |
||
Tifuuss modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
ako ho dam do tovarenskeho nastavenia |
||
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
neviem ci sa da resetnut do tovarenskeho nastavenia - manual som len prebehol,ale neudrelo mi to do oka, co sa tyka toho sekania motoru skus MENU 3 - timing (casovanie) //toto hlavne skus nastavit// podla toho kolko pólový mas motor a. 2 až 4 poly / 5 stupnov b. 2 až 4 poly 10 stupnov c. 6 až 12 polov 15 stupnov d. 6 až 12 polov20 stupnov e. 12 polov / 25 stupnov MENU 5 //toto nastav len doplnkovo// za aky cas moze motor dosiahnut max.otacky a. 0,25 sekundy b. 1 sekunda MENU 6 // toto vyskusaj aky rozdiel// PWM frekvencia a. 8kHz - pre vacsinu motorov (odporuca sa) b. 16kHz ( pre motory s malou indukcnostou - treba pozriet manual od motoru) c. 32kHz ( pre motory s velmi malou indukcnostou - treba pozriet manual od motoru) ...toto som zatial nikde neriesil, nebolo treba, akurat som niekde zahliadol ze pri 16kHz motory tak velmi nepištia, snad keby niekto skusenejsi do toho vniesol kus svetla, aspon sa nieco priucim p.s. pokial niesi vseved a nebojis sa skusat - tak skusaj, aj ja to tak zvyknem robit - pokial to nejde zrovna vybucnut tak preco nie, hlavne si pamataj, alebo zapisuj vysledky nastaveni aby si vedel v com je rozdiel. moje z poslednych esc bolo e-max pre kopteru, velmi rozsiahle menu - staaasne vela pipanie dve hodiny som z toho maturoval, kym som pochopil ako to pipa... potom to uz islo raz-dva |
||
Tifuuss modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
krtkovi dakujem už to šlape ako ma som sa stym pohral ako si hovoril a už mi to je jasne všetko diky moc idem lietať |
||
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
vidiš aky si šikovný potesenie aj na mojej strane, ze sa podarilo. letu zdar |
||
Martinstolarcik modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Čaute chlapi kúpil som gamu v rtfku a plyn mi reaguje až za polkou. V manulali (a ani na iternete)o kalibracii regulatoru nič nepíšu. Regulátor tam je nejaký pelikan daniel 35a. Budem rád za každé rady. |
||
luky249 modelár Príspevkov: 81 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, treba spraviť kalibráciu. Odpoj batériu, na vysielačke daj plný plyn, zapoj batériu a hneď ako začne reg. pípat, stiahni plyn na nulu, odpoj batériu. To je všetko. Po zapnutí to musí byť OK. |
||
HongRC modelár Príspevkov: 1 Moje modely Poslať správu |
Ahoj! Kalibrácia plynu pre modely ako Mentor T-34 s regulátorom 40Amp SB Brushless ESC a motorom Power 25 brushless outrunner 870Kv môže byť trochu zložitejšia, ale môžem ti poskytnúť základné kroky, ktoré môžeš skúsiť: Zapni rádio ovládač DX6i a držte ho v strednej polohe. Pripojte batériu k regulátoru ESC a nechajte motor nerušený. Zistite, ako ovládač DX6i kalibruje plynu. To môže byť pomocou rôznych režimov ovládania, napríklad "Throttle Hold" alebo iného režimu plynu. Skontrolujte návod na použitie ovládača, aby ste sa ubezpečili. Prejdite na režim kalibrácie plynu na ovládači DX6i, ak to umožňuje. Tento krok môže zahrnovať pohyb plynu nahor a nadol podľa pokynov. Pripojte batériu k modelu a regulátoru ESC, pričom držte plynovú páku ovládača DX6i v spodnej polohe. Ak ste v režime kalibrácie plynu, môžete mať plynovú páku ovládača DX6i na doraz dolu a potom rýchlo posuňte nahor na doraz. To môže zabezpečiť kalibráciu. Skontrolujte, či sa model reaguje na pohyb plynu na ovládači správne a či je plynová páka v rozsahu od minima po maximum. Ak model reaguje korektne a plynuje hladko, mal by byť plyn správne nakalibrovaný. Ak sa vám aj napriek týmto krokom nepodarí plynu správne nakalibrovať, mohli by ste sa obrátiť na komunitu pre váš konkrétny model, pretože tam môžete získať konkrétne rady od skúsenejších modelárov. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Zase je tu jeden /HongRC/ Rumunský "Moribundus" |