autor |
správa |
TomiXL
modelár
Príspevkov: 635
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: TomiXL
Správa zaslaná: 27. 5. 2015 o 09:54
Mne nepridu nejake drobne. Co som mal doma diely na na starsie Raptory tak tam boli podstatne mensie sa mi zda (nejak som to neskumal). Vsetko sa ale nakoniec vyriesilo vydanim novych od TT z lepsieho plastu. Neskor este vrtulku vylepsili lepsim prevodovym pomerom (predtym bola trochu pomala a 115tky listy boli nutnost pricom ku kitu dali 105tky). Jedine co by som Raptorom vo vseobecnosti vytkol su tiahla na vrtulku. Su velmi tenke, v podstate taky drot a ked chce od toho pilot tuhost tak musi lietat s viacerymi voditkami (u e700 su v kite 3 a potrebnych je tak 5). No a potom ta chvostova trubka vyzera ako udica.
Inak som spokojny,
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
|
poison
modelár
Príspevkov: 3389
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: poison
Správa zaslaná: 27. 5. 2015 o 10:17
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
|
Timo
modelár
Príspevkov: 1248
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: Timo
Správa zaslaná: 27. 5. 2015 o 10:32
TomiXL: Mne nepridu nejake drobne. Co som mal doma diely na na starsie Raptory tak tam boli podstatne mensie sa mi zda (nejak som to neskumal). Vsetko sa ale nakoniec vyriesilo vydanim novych od TT z lepsieho plastu. Neskor este vrtulku vylepsili lepsim prevodovym pomerom (predtym bola trochu pomala a 115tky listy boli nutnost pricom ku kitu dali 105tky). Jedine co by som Raptorom vo vseobecnosti vytkol su tiahla na vrtulku. Su velmi tenke, v podstate taky drot a ked chce od toho pilot tuhost tak musi lietat s viacerymi voditkami (u e700 su v kite 3 a potrebnych je tak 5). No a potom ta chvostova trubka vyzera ako udica.
Inak som spokojny, |
Aký je tam teraz prevodový pomer?
|
|
|
TomiXL
modelár
Príspevkov: 635
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: TomiXL
Správa zaslaná: 27. 5. 2015 o 10:45
Ano, rozmyslal som, ze sa pustim do nejakej takejto upravy, len som na to nemal cas sa tym podrobnejsie zaoberat a povedal som si, ze to budem riesit az ked toho bude viac co by som na heli upravil. Mam uz doma druheho spirita, ktoreho chcem v e700 vyskusat (len cakam na novy firmware s governorom snad to bude uz tento co ma vyjst tento tyzden) takze si tie veci pojdem asi rovno kupit. Dakujem Ti za tie linky.
Vedel by si mi este prosim poradit nejake dobre voditko na tiahlo pripadne ako si to riesil ty, aby to potom chodilo pekne hladko?
Timo: Aký je tam teraz prevodový pomer? |
bol tam predtym 4.27 a teraz 4.71
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
|
poison
modelár
Príspevkov: 3389
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: poison
Správa zaslaná: 4. 6. 2015 o 07:02
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
|
papaya
modelár
Príspevkov: 1235
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: papaya
Správa zaslaná: 4. 6. 2015 o 11:08
|
|
|
benko
modelár
Príspevkov: 1259
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: benko
Správa zaslaná: 4. 6. 2015 o 11:56
Na youtube píše, že Spirit.
|
BOravec
modelár
Príspevkov: 577
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: BOravec
Správa zaslaná: 4. 6. 2015 o 19:49
No, tak by som chcel niekedy vedieť lietať, ale zatiaľ je u mńa spotreba náhradných dielov príliš vysoká....
|
HelihobbyCZ
modelár
Príspevkov: 6
Moje modely
Poslať správu
|
Timo: Erik neviem ako to presne opísať, ale lieta to inak ako xxtreme. Teda ale musím povedať že aj nastavenie je iné ako xxtreme.(aj hmotnosť! Agila je zhruba o 100-150g ťažšia ako xxtreme)
Iné nastavenie znamená veľkosť listov, otáčky rotora, nastavenie v-baru a tak. Na Agile točím 2200rpm a zdá sa mi to ešte stále málo, na xxtréme som lietal max 2100rpm, ale prevažne do 2000rpm. Tým pádom mi to lieta iba 3min a som rád ked mi tam zostane 10%, ale letový prejav je agresívnejší.
Agila je tichšia a má trochu podobný zvuk ako Goblin, akurát vrtuľka tak neziape ako na Gobline.
Čo sa týka spracovania, tak celkom dobre. Čo sa týka materialu, tak ako sa to vezme. Dural je podla mna naozaj kvalitný,ložiská sú Japonské, jednosmerné ložisko (autorotačné) a remen je Nemecký. To jednosmerné ložisko je použité trochu iné ako na ostatných helinách. Nie je ihličkové, ale vyzerá ako obyčajné veľké radialne ložisko. Funguje dobre, ale v prípade crashu ak nestihneš cvaknúť autorotáciu, tak praskne a potom je to dosť drahá záležitosť.
Remeň čo dávajú do stavebnice (Optibelt) je na pár letov, u mna bol tak na 30. Preto musíš investovať (25€) do lepšieho (gates GT3), ktorý zatial drží.
Potom je tam ešte jeden problém o ktorom viem a to je zadné plastové kolečko (náhon vrtuľky), ktoré sa z času na čas rozprskne. Mne sa to stalo počas letu a čítal som o tom aj na zahraničnom fóre. Tak trochu tŕpnem kedy to zas rupne!
Hlavu DFC aj keď lietala veľmi dobre som vymenil za klasickú, zasa len kvôli pocitu aby sa tam niečo neoddr..lo. Skrátka DFC ako som už písal veľmi dávno, bol konštrukčný omyl!
Sumár: Agila je pekne spracovaná, lieta pekne, ale Nemec to nie je. |
Doplním pár info. Od Května (5. měsíc) je v prodeji Agile 7.2 V2. Ta má upgradovanou převodovku, která je již ve stavebnici osazena řemenem GT3 a tento řemen už tam bude na hodně dlouho. Originál volnoběžka je drahá, ale v Anglii jsem koupil jen samotné ložisko "SKF" za 20 liber i s poštou. Problém je, že originální ložisko má vyfrézovanou drážku pro zajištění pootočení. Pokud s tím drbneš o zem a nedáš HOLD, tak to praskne, viz obrázek. Na mojí Agile jsem to neřešil, mám tam dodnes to originál ložisko ze stavebnice, a Agila lítá více jak rok bez problémů. Ale řešil jsem to u kolegy. Vyřešil jsem to tak, že ložisko "SKF" jsem koupil bez drážek. Do ložiska jsem dremelem vyfrézoval pouze zahloubení pro červík a ložisko zalepil do pouzdra. Od té doby je klid. A co se ještě verze V2 týče, tak má nové bočnice, už je stejná levá i pravá a celý kit je o 250g lehčí. Ve verzi V2 je stále ale DFC hlava. Většina lidí co Agile koupí ji předělávají na HPS. Já mám dodnes DFC a HPS jsem zkoušel. Agile má velmi tvrdou hlavu a rozdíl jsem vůbec nepoznal. Ta DFC funguje skvěle, dá se s ní lítat od 1000ot./min. Není tam nikde problém jako u Goblina, že by se heli rozkmitala. A že by se nekomu DFC rozpadlo jsem taky ještě nikdy nikde nezaznamenal.
Filip
Bydlisko: Stará Ves nad Ondřejnicí, CZ ( 42 rokov )
|
poison
modelár
Príspevkov: 3389
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: poison
Správa zaslaná: 9. 6. 2015 o 18:53
Dnes to islo.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
|
Timo
modelár
Príspevkov: 1248
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: Timo
Správa zaslaná: 10. 6. 2015 o 11:30
HelihobbyCZ: Timo: Erik neviem ako to presne opísať, ale lieta to inak ako xxtreme. Teda ale musím povedať že aj nastavenie je iné ako xxtreme.(aj hmotnosť! Agila je zhruba o 100-150g ťažšia ako xxtreme)
Iné nastavenie znamená veľkosť listov, otáčky rotora, nastavenie v-baru a tak. Na Agile točím 2200rpm a zdá sa mi to ešte stále málo, na xxtréme som lietal max 2100rpm, ale prevažne do 2000rpm. Tým pádom mi to lieta iba 3min a som rád ked mi tam zostane 10%, ale letový prejav je agresívnejší.
Agila je tichšia a má trochu podobný zvuk ako Goblin, akurát vrtuľka tak neziape ako na Gobline.
Čo sa týka spracovania, tak celkom dobre. Čo sa týka materialu, tak ako sa to vezme. Dural je podla mna naozaj kvalitný,ložiská sú Japonské, jednosmerné ložisko (autorotačné) a remen je Nemecký. To jednosmerné ložisko je použité trochu iné ako na ostatných helinách. Nie je ihličkové, ale vyzerá ako obyčajné veľké radialne ložisko. Funguje dobre, ale v prípade crashu ak nestihneš cvaknúť autorotáciu, tak praskne a potom je to dosť drahá záležitosť.
Remeň čo dávajú do stavebnice (Optibelt) je na pár letov, u mna bol tak na 30. Preto musíš investovať (25€) do lepšieho (gates GT3), ktorý zatial drží.
Potom je tam ešte jeden problém o ktorom viem a to je zadné plastové kolečko (náhon vrtuľky), ktoré sa z času na čas rozprskne. Mne sa to stalo počas letu a čítal som o tom aj na zahraničnom fóre. Tak trochu tŕpnem kedy to zas rupne!
Hlavu DFC aj keď lietala veľmi dobre som vymenil za klasickú, zasa len kvôli pocitu aby sa tam niečo neoddr..lo. Skrátka DFC ako som už písal veľmi dávno, bol konštrukčný omyl!
Sumár: Agila je pekne spracovaná, lieta pekne, ale Nemec to nie je. |
Doplním pár info. Od Května (5. měsíc) je v prodeji Agile 7.2 V2. Ta má upgradovanou převodovku, která je již ve stavebnici osazena řemenem GT3 a tento řemen už tam bude na hodně dlouho. Originál volnoběžka je drahá, ale v Anglii jsem koupil jen samotné ložisko "SKF" za 20 liber i s poštou. Problém je, že originální ložisko má vyfrézovanou drážku pro zajištění pootočení. Pokud s tím drbneš o zem a nedáš HOLD, tak to praskne, viz obrázek. Na mojí Agile jsem to neřešil, mám tam dodnes to originál ložisko ze stavebnice, a Agila lítá více jak rok bez problémů. Ale řešil jsem to u kolegy. Vyřešil jsem to tak, že ložisko "SKF" jsem koupil bez drážek. Do ložiska jsem dremelem vyfrézoval pouze zahloubení pro červík a ložisko zalepil do pouzdra. Od té doby je klid. A co se ještě verze V2 týče, tak má nové bočnice, už je stejná levá i pravá a celý kit je o 250g lehčí. Ve verzi V2 je stále ale DFC hlava. Většina lidí co Agile koupí ji předělávají na HPS. Já mám dodnes DFC a HPS jsem zkoušel. Agile má velmi tvrdou hlavu a rozdíl jsem vůbec nepoznal. Ta DFC funguje skvěle, dá se s ní lítat od 1000ot./min. Není tam nikde problém jako u Goblina, že by se heli rozkmitala. A že by se nekomu DFC rozpadlo jsem taky ještě nikdy nikde nezaznamenal.
Filip |
Filip môžeš dať na to ložisko SKF link?
Ď
|
poison
modelár
Príspevkov: 3389
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: poison
Správa zaslaná: 10. 6. 2015 o 14:47
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
|
Timo
modelár
Príspevkov: 1248
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: Timo
Správa zaslaná: 12. 6. 2015 o 10:24
|
buro252
modelár
Príspevkov: 257
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: buro252
Správa zaslaná: 12. 6. 2015 o 10:44
Fuu ha a to komu sa prihodilo?
Bydlisko: Povazska Bystrica
|
poison
modelár
Príspevkov: 3389
Moje modely
Poslať správu
|
Autor: poison
Správa zaslaná: 12. 6. 2015 o 10:57
Uf uf si to sem dal? Aspon budu vediet preco Liptov bez... Jeff aky hasic.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
|