autor | správa | ||
ripovic modelár Príspevkov: 144 Moje modely Poslať správu |
Hmmm, BL sa teda nekazia??? Co uz ich zacali robit BLBUVZDORNE?? Lebo tam mali najvecsiu slabinu. Za vysielacom....... |
||
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Samozrejme, že niesú blbuvzdorné. Keď ich preťažíš alebo nezabezpečíš chladenie, tak zhorí vinutie alebo sa zničia magnety. Keď s tým jazdíš vo vode odídu ložiská. Ale ja som kúpil toto auto https://www.rcportal.sk/acme-trooper-am796 a motor mám stále pôvodný. A keď si prejdeš tú diskusiu tak zistíš že predošlý majiteľ ho príliš (vôbec) nešetril |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
No kazdopadne ja by som uz siel do striedaveho komba, hentie vysokootackove jednosmeraky to nie je bezudrzbova zalezitost, 30e stal motor a 40e rocne + posta z toho zadku kde by som ich zohnal(ak), by ma stali lrp uhliky(tusim stali daco cez 10e). Pocty zavitov su rozne, da sa zohnat aj nieco slabsie co nebude auto namahat, aj nieco vykonne do buducna, comu spociatku vykon uberie a raz da aj do dalsieho auta. |
||
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Padľa počtu vinutí závitov sa mení krútiaci moment motora. |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
13,5ka 7,5ka ako vidno na grafe (meranie pre 7,5ku nebolo dotiahnute do konecnych otacok), pociatocny krutak ma vacsi 13.5ka. niekde okolo 8000 otacok/min sa hodnoty vyrovnaju, nasledne dominuje 7.5ka. 8000rpm je pri 13.5 v nejakej buggyne 18kmh, pri 7.5 je to 12kmh, kedze treba zohladnit rozdiel v sprevodovani. Fyzika mi uz z hlavy davno vyfucala, ale dalsia vec na zohladnenie je, ze dva motory pri stych otackach schopne vyprodukovat rovnaky krutiaci moment, tu kvoli rozdielnym prevodom bojuju s inou zatazou. Takze dalsia vyhoda pre motor s nizsim KV. Ak vie niekto viac k teorii tohto, rad si to vypocujem, podla mna je to velmi zaujimava oblast Nekompletnu teoriu stranou, v praxi som to odpozoroval asi takto - motor s nizsim KV pohne autom s prevodmi, s ktorymi uz vysokootackovy motor pohnut nevladze, z grafu by som to pripisal vacsiemu pociatocnemu krutaku v nizkych otackach. Coz sa nevyhnutne musi prejavit aj do velmi skorej pociatocnej fazy akceleracie. Nasledne uz dominuje motor s vyssim KV, citit to aj na trati na skokoch, kedy je zakladom akceleracia (a teda by clovek mylne usudil, ze nizsie KV - vyssi krutak = vyhoda) a takyto motor s nizsim KV (a vyssim vykonom), kopne"" pri rozjazde viacej (kedze vyhoda vyssieho krutaku vo vyssom spektre otacok nastupuje zrejme omnoho skor ako by si clovek obhajujuci nizsie KV ako tocivejsi motor uvedomil) Hovorim o motoroch ako 1800kv vs 2200kv a podobne, neporovnavam 4,5 stridak s 55t jednosmerakom crawler motorom. |
||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Lahšie sa to navíja a asi bude aj lepšie plnenie. |
||
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Myslel som tým že napríklad 13x4 má väčší krútiaci moment ako 13x1 |
||
Richard98 modelár Príspevkov: 255 Moje modely Poslať správu |
Aké plnenie? |
||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
|||
Richard98 modelár Príspevkov: 255 Moje modely Poslať správu |
Autor: Richard98
Správa zaslaná: 22. 6. 2015 o 11:12
Aha dik, pochopil som to |