autor | správa | |
Guardian78 modelár Príspevkov: 167 Moje modely Poslať správu |
čaute chlopy.
Neviem, možno je to somarina, ale niekde som videl ako sa na EPP model nanášala vrstva (pravdepodobne) laminátu, no a výsledok bol taký že model vyzeral úplne ako laminátový, no s tým že vnútry bol polystirénový . Dá sa to tak nejako urobiť?? Diki |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
da, ale naco pridavat hmotnost? |
|
Guardian78 modelár Príspevkov: 167 Moje modely Poslať správu |
chcel by som tak urobit jeden vetron 2-metrovy, teraz s bez elektro vazi nieco cez 410 gramov. Kolko cca to prida na vahe pri takomto rozmere vies? No ale jasne ze ked tak by som tam dal silnejsi motor... sa mi to pacilo ked som to videl, o dost lepsie to vyzeralo ako čisto EPP |
|
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
povedal by som ze nejaky minimalny zmysel to ma pri zaciatocnickych lietadlach s motorom vzadu (floater, beta, es) |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Laminuje sa na Polystyrén a nie na EPP. EPP je ťažké |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Je to nezmysel len pre to aby to lepšie vyzeralo je to pracné a povrch nie je stopercentný .Jednoduchšie to potiahnuť lepiacou páskou alebo fóliou ,tú treba pred na žehlovaním postriekať lepidlom . |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Pred rokom asi som takuto podobnu vec riesil s trupom F4U, po par totalkach mal od lepidla asi dvojnasobnu hmotnost oproti novemu, mozno aj viac
Tak som z neho spravil mumiu z 2x 80g/m2 sklotextilu a polyester 109 epoxidu a nechal asi 3dni vytvrdnut. Polystyren som odtial potom dostal acetonom, a vyplachol takze ostal len skelet. Hmotnost sa zmensila asi o 150g , takze lepsie ako predtym, samozrejme bolo to viac ako original polystyren bez lepidla. Ale odvtedy sa uz viac nezlomil, myslim ze by zniesol aj gulku mensieho kalibru Mozno ak vies cim sa likviduje EPP okrem ohna by si to mohol skusit potiahnut a potom dat prec vnutro. Ale na kridlo by som si moc netrufal, predsa len trup je tak trochu valcovy takze statika to podrzi, kridlo moc neviem, na taketo modelarstvo som este nedorastol. |
|
Guardian78 modelár Príspevkov: 167 Moje modely Poslať správu |
to s tym trupom a rozpustenim polystyrenu ma zaujalo...
Diki moc za radu budem nad tym rozmyslat |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
..dobrý nápad to přemýšlení. K tomu přidej trochu studia z oblasti pružnosti a pevnosti , neco málo z konstrukce letadel ,technolgie výroby skořepinových a sendvičových konstrukcí, včetně obeznámení se je jejich výhodami a nevýhodami. Pak realizace tvého projektu půjde celkem snadno. PS. kombinace materiálů se značně rozdílným procentem průtažnosti , ( EPP a laminát,... obzvášt tkanina v jedné vrstvě) ) nevede k dosažení kýženého cíle. Pevnost vzroste jen minimálně, zato hmotnost člověka nepříjemně překvapí. veka |
|
Guardian78 modelár Príspevkov: 167 Moje modely Poslať správu |
okey ostanem ja radsej len pri polystyréne |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
...pochopil, šikovný chlapec . PS. len pre úplnosť..., pre niektoré aplikácie je EPP , Elapor a podobné "gumy" nenahraditelné. Podmienkou je , aby z nich vyrobené lietadlo bolo navrhnuté ako smonosné a nepotrebovalo žiadnu, alebo minimálnu výztuž z cudzích materiálov. Potom je ten gumo materiál využitý na 100%. veka |
|
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Pri použití klasického polystyrénu EPS (hrubé steny trupu), alebo extradurovaného XPS (tenké steny trupu) sa mi osvedčil jednovrstvový poťah papierom (do 21g/m2, zriedený duvilax). Zvýši sa pevnosť povrchu (hlavne pri EPS), ale čiastočne aj konštrukcie. Nárast hmotnosti závisí hlavne od riedenia lepidla, odhadujem do 100g/m2 pri vytmelenom nenasiakavom materiále. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
..papier na polystyréne ( expandovaom, alebo extrudovanon ) je v poriadku. Vysvetlenie je jednoduché.Papier funguje ako pevnostný prvok( prenáša zataženie). Polystyrén je iba podperou ,ktorá stabilizuje papier v požadovanom tvare, inak by to zataženie( ohyb , krut) nepreniesol. Do určitého rozmeru krídla nemusí mat jadro žiadne iné výzuhy a papier si poradí jak z ohybom ,tak i s krútením. Príkladom "papierového " modelu može byt tento akrobat ( F3A) , Ema Dzvoníka z Michaloviec. Akákolvek guma ( Epp,Elapor ... ) skombinovaná s papierom ,alebo laminátovou škrupinou je zcestné riešenie. To už lepšiu službu urobí obyčajná , ale hlavne pružná Izolepa ( riešenie hojne využívané pre svahové combatové samokrídla) . Bud je potreba dost výztuh z iného materiálu ( rastie pevnost ale i hmotnost) , alebo potah musí byt tak hrubý ,aby sa uniesol sám, pretože gumový materiál pod ním ho nedokáže tvarovo stabilizovat. Ak je Epp použité samostatne ( bez potahu) , tvar a rozmery lietadla sú navrhnuté tak ,aby pružné deformácie od aerodynamického zataženia moc neovplyvňovali letové vlastnosti, potom z hladiska prevádzky máme v rukách prakticky večný model s celkom príjemným letovým prejavom a dobrou opravitelnostou. veka |
|
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Peto (Veka) teba sa vzdy oplati precitat ... dik |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
veka, prosim ta , aky mas nazor na potiahnute EPS easycoatom ? Pripadne nejakym inym potahom na tejto baze pre nizsie teploty ? |