Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
pilot205
modelár

Príspevkov: 153

Moje modely
Poslať správu
Autor: pilot205 Správa zaslaná: 11. 10. 2010 o 22:11
Vadí LiPolkám ked ich necháme v noci na mraze?

a všeobecne, vadí elektronike ked je na mraze? može niečo odísť?
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Autor: Brano Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 15:37
LiPolkam to vadi, ak dobre viem.

Elektronika tazko povedat. Ide o to, co konkretne a pri akej vlhkosti.. Teda, su to moje teorie len
Bydlisko: Brno ( 34 rokov )
pilot205
modelár

Príspevkov: 153

Moje modely
Poslať správu
Autor: pilot205 Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 15:40
dufam, že jej dve noci v aute na slabom prizemnom mraze až tak neublížia
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
watson220
modelár

Príspevkov: 1151

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 17:25
Elektronike mráz neuškodí,skôr je háklivá na prehriatie. Len pozor pri zapínaní nesmie byť skondenzovaná vlhkosť na plošných spojoch, a bateriám mráz neuškodí.
Bydlisko: Topolcany ( 61 rokov )
banova
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Autor: banova Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 19:21
Môj názor je že uškodí ale neviem isto.
Bydlisko: Bratislava/Žilina ( 30 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1151

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 21:12
čomu myslíš že uškodí mráz ? Príklad elektronika v aute: sú prípady že je elektronika vystavená extrémom počas celej zimy ,stane sa niečo?
lipolky : nelieta sa s nimi aj v mrazoch?
Bydlisko: Topolcany ( 61 rokov )
banova
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Autor: banova Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 21:25
Niekde tu na fóre som čítal že keď ideš lietať v zime s LiPolkami treba ich mať vo vrecku, nech sú stále v teple- a potom ich rýchlo dať do modelu a prúdovým odberom motora sa LiPolka bude ohrievať aj v lietadle a nevychladne ak to nieje vetroň.
Bydlisko: Bratislava/Žilina ( 30 rokov )
watson220
modelár

Príspevkov: 1151

Moje modely
Poslať správu
Autor: watson220 Správa zaslaná: 12. 10. 2010 o 21:30
To máš pravdu to som sa dočítal aj ja,ale myslené bolo že ak zabudneš lipolku trebárs v noci v aute a mrzne nemalo by sa nič stať, ak chceš s nou potom lietať treba aby mala teplotu okolo 20°C to je logické.
Bydlisko: Topolcany ( 61 rokov )
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Autor: Brano Správa zaslaná: 13. 10. 2010 o 08:56
Aj tak si myslim, ze jej tie mrazy neprospievaju
Bydlisko: Brno ( 34 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 13. 10. 2010 o 09:41
Blackshadow:
Aj tak si myslim, ze jej tie mrazy neprospievaju

Pravdu máš predsedo.
Bydlisko: Trnava, vek-46
b_and_y
modelár

Príspevkov: 129

Moje modely
Poslať správu
Autor: b_and_y Správa zaslaná: 13. 10. 2010 o 10:55
Žiadnej batérii, akumulátoru neprospeje nízka teplota. t.j už ani 0 stupnov nie je dobre. Kedže v batériách, akumulátoroch sa jedná o chemickú reakciu tým pádom majú aj oni nejakú prevádzkovú teplotu. Pod nulou batériám klesá životnosť a kapacita. Zima bráni chemickej reakcii.
Bydlisko: Nesvady , Želiezovce , Nové zámky
Pancier
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: Pancier Správa zaslaná: 13. 10. 2010 o 21:26
Lipolky potrebujú na to aby dobre fungovali mať svoju prevádzkovú teplotu. Ak je teplota nižšia ako je teoretická prevádzková teplota batérií, je vhodné ich zohrievať aby sa dali nabiť na plnú kapacitu a po nabití teplotu udržiavať až do použitia v modely.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 60 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 13. 10. 2010 o 23:42
b_and_y:
Zima bráni chemickej reakcii.

Zima bráni aj mojím reakciám.
Bydlisko: PB ( 39 rokov )
Sutura
modelár

Príspevkov: 34

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sutura Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 10:13
Pokiaľ v popise elektronického výrobku nemáš výslovne uvedený rozsah pracovných teplôt, tak dlhodobé skladovanie v teplotách pod 13 stupňov Celzia
spôsobuje pomalú chladovú degradáciu cínu. Cín mení tetragonálnu štruktúru na kubickú, čo znamená,že sa mení na sivý prášok. To neznamená, že sa po týždni "vysypú" súčiastky z plošného spoja, ale po "nejakom" čase sa môže "stratiť", alebo obmedziť vodivosť medzi súčiastkami a prestane reagovať model v momente, keď to budeš najmenej čakať. Čiže jednorázové "premrznutie" modelu nemusí znamenať nič, ale môže sa stať, že o pol roka zhavaruješ, a nebudeš vedieť prečo... potom sa budú množiť teórie typu " na figu značka, rušenie,atď. "

Zhrnutie: keď "zabudneš v aute" vysielačku s lietadlom alebo vrtuľníkom, či iným modelom a v noci mrzne, neznamená to automatické zničenie vecí, stačí ich preniesť
do miestnosti a pomaly nechať vyrovnať teplotu, ale nečakaj, že Ti pri tomto prístupe budú dlho a bez problémov slúžiť.

PS: niektorí výrobcovia rc áut v návodoch výslovne uvádzajú, že neodporúčajú jazdiť v teplotách pod +5 stupňov Celzia.
Bydlisko: Čierne Kľačany
Pancier
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: Pancier Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 20:28
Kolega Sutura niektoré autá by sa nemali jazdiť pri teplote nižšej ako 5stupňou hlavne kôli tomu aby sa nepolámali plasty z ktorých sú vyrobené. Plastom nízka teplota neprospieva skrehnú a zvyknú praskať.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 60 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 346 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: