autor | správa |
matolin279 modelár Príspevkov: 1 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, potrebujem poradiť ako to je s lietaním kvadrokoptéry v zime. Niekde som čítal, že sa neodporúča lietať pri nízkej teplote, aby sa nejak nepoškodili ozubené kolieska na motorčeku a vrtuli.. A tak by som sa chcel spýtať do akej teploty by som mohol lietať vonku, aby som tlnejak nepoškodil model. Díky za pomoc |
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
kým mi nemrznú ruky a dá sa vonku vydržať, chodím lietať Kúpil som vak na vysielač a ruky, k tomu vyhrievač na baterku s termostatom do vaku, takže kým mi nieje príliš zima vonku, pri lietani, tak lietam..........aj pri -10°C sme lietavali, aj s vrtulníkom. |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Peterrc suhlasim s tebou ale na druhej strane je pravda ze ta umela hmota z ktorej su vyrobene ozubene kolesa je krehka a moze sa stat ze ked tvrdsie pristanes praskne,ja som nelietal uz vyse mesiaca ale viac preto ze som lenivy ist do tej zimi ako preto ze by som sa bal ze sa mi nieco poskodi. |
MarkAurel modelár Príspevkov: 418 Moje modely Poslať správu |
Aj zima ma svoje caro na lietanie a tocenie, no naozaj tie plasty su pri minus teplotach ako sklo a letoví cas je kratsi |
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
Autor: peterrc
Správa zaslaná: 18. 1. 2016 o 15:42
s plastami mám svoju skúsenosť, a aj s baterkami, cez zimu. Plasty: - vrtulník MJX F45, hrubý podvozok plastový, vydržal neuveriteľné pády a nárazy zo začiatku. V zime, pár vrtulníku kvôli baterke a podvozok rozbitý. Teplota vyše -5°C . Skrátka, skrehol pri zime a nevydržal už to by inak určite vydržal. - baterky: v pohode, podľa telemetrie ok a z sekundy na sekundu mi v koptere skočila z 10 na 7. Na jednom vrtulníku dávnejšie 2S-ka v pohode, lietal som, potom som ostal stáť na mieste a tak isto z sekundy na sekundu dole, zastavilo rotor. S prevodmi, ozubenými kolečkami a podobne som zatiaľ problémy nemal. Buď bola len zima na ruky (kým nebol vak a vykurovanie vo vaku) alebo problém s staršími baterkami, ktoré pri teplote 5°C a teplejšej v pohode išli, ale pod nulou už mali problémy. Čiže u mňa: - vak na vysielač a ruky - vyhrievač do vaku (ak je už ozaj príliš zima) - dobré baterky (nie staré), nenechávať baterky v zime, radšej ich nechávam v aute a odtiaľ vždy zoberiem. - dobré oblečnie a čapica A chodíme lietať hocikedy, ako sa nám chce. Aj keď nie vždy sa nám do väčšej zimy chce Problém nerobí ani tak teplota, ale skôr ak aj čo i len slabo pofukuje......... to pofukovanie aj keď len slabé, robí dosť veľa a zhoršuje podmienky. S lietadlami problémy pri lietani ani pristávaní nemám (EPP asi nemá až také problémy s nižšími teplotami). A vrtuľníky mi to tiež v pohode zvládajú, pokiaľ vyslovene nespadnú dole na zastavenie motora alebo inou chybou či už pilota alebo modelu. |