Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
Sonyc7
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sonyc7 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 19:01
Poprosil by som navod ako sa ti to podarilo
Bydlisko: Nitra ( 37 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Autor: VladoVrancik Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 19:09
Ako ochranu pred podbitim odporucam toto: https://www.rcportal.sk/lipo-alarm-c268
a mne raz davno uletelo lietadlo a nasiel som ho na druhy den bola v nom 3S baterka 2200mah a vsetky clanky maly 0 pripojil som na klasicku setovu nabijacku a nabilo ju v pohode aj potom fungovala v pohode,ta baterka bola nova ale cim je starsia tym viac jej vadi podbitie
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 19:40
LiPo môžu bez problémov ísť aj po 3V na článok, v núdzi aj 2,5 ale pod 2,5 už im to blíži. Ja ako ochranu pred podvybitím používam telemetriu, každé novšie lacné rádio základnú telemetriu napätia podporuje.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
Sonyc7
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sonyc7 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 20:18
tomix:
Ako ochranu pred podbitim odporucam toto: https://www.rcportal.sk/lipo-alarm-c268
a mne raz davno uletelo lietadlo a nasiel som ho na druhy den bola v nom 3S baterka 2200mah a vsetky clanky maly 0 pripojil som na klasicku setovu nabijacku a nabilo ju v pohode aj potom fungovala v pohode,ta baterka bola nova ale cim je starsia tym viac jej vadi podbitie


mne raz uletelo lietadlo ... to sa mi paci mne ta setova nejako nechce fungovat, pockam na ten imax.. v utorok alebo stredu by mal prist. A dikes za tip kupim ten lipo alarm.
Bydlisko: Nitra ( 37 rokov )
jojo68
modelár

Príspevkov: 213

Moje modely
Poslať správu
Autor: jojo68 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 20:27
tomix ti dobre radi lipo alarm len pozor nie na vsetych sa da nastavit pozadovana hodnota , kedy ma vrestat
Bydlisko: Nitra ( 56 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 20:27
neclovek:
LiPo môžu bez problémov ísť aj po 3V na článok, v núdzi aj 2,5 ale pod 2,5 už im to blíži.

V návode jednej nabíjačky je napísaná pekná veta . " - když připojíte akumulátor k nabíječi pro nové nabití, napětí článkú by nemělo být ( bez zatížení ) menší než cca 3,6 V. Je-li menší, měli byste se nad svým chováním k akumulátoru vážne zamyslet."
A to treba aj dodržovať.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
Sonyc7
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sonyc7 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 21:42
jojo68:
tomix ti dobre radi lipo alarm len pozor nie na vsetych sa da nastavit pozadovana hodnota , kedy ma vrestat

Uz mam vyhliadnuty na Ebay vrestiak za 3,90€ aj nastvitelny takze ten zoberiem.

saroj:
neclovek:
LiPo môžu bez problémov ísť aj po 3V na článok, v núdzi aj 2,5 ale pod 2,5 už im to blíži.

V návode jednej nabíjačky je napísaná pekná veta . " - když připojíte akumulátor k nabíječi pro nové nabití, napětí článkú by nemělo být ( bez zatížení ) menší než cca 3,6 V. Je-li menší, měli byste se nad svým chováním k akumulátoru vážne zamyslet."
A to treba aj dodržovať.



A co je to za nabijacku??? taku nechcem nie.... samozrejme suhalsim s tebou , preto si chcem zaobstarat aj ten vrestiak ako mi tomix poradil aby som sa nedostaval pod 3,6V. Ale aj tak ked pride iMax tak to este vyskusam prehnat cez neho a uvidm co to spravi, sadnem si pri to , natiahnem si C- prúd aj hasiaci pristroj si nachystam
Bydlisko: Nitra ( 37 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 21:46
Prečo z Ebay ? V IMI Nitra majú za 3,70€, a máš to v meste a hneď.
http://www.modelarstvoimi.sk/merac-napatia-lipo-2-8s/produkt/8683/218
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
Sonyc7
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sonyc7 Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 21:59
saroj:
Prečo z Ebay ? V IMI Nitra majú za 3,70€, a máš to v meste a hneď.


zijem v Nemecku momentalne takze teraz vacsinou objednavam cez Ebay je to v pohode aj rychlo to mam doma. ale IMI poznam
Bydlisko: Nitra ( 37 rokov )
WiiPro
modelár

Príspevkov: 1516

Moje modely
Poslať správu
Autor: WiiPro Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 22:09
neclovek:
LiPo môžu bez problémov ísť aj po 3V na článok, v núdzi aj 2,5 ale pod 2,5 už im to blíži. Ja ako ochranu pred podvybitím používam telemetriu, každé novšie lacné rádio základnú telemetriu napätia podporuje.

nejako ten limit klesa, nie? ked som staval kopteru tak baterky sa nicili pod 3V a teraz uz 2,5V?
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 19. 3. 2016 o 22:26
Od 3 do 2,5V je to neisté a závislé na presnom chemickom zložení, ale pod 2,5 to baterke 100% škodí, keďže pri takom napätí v nej vznikajú chemické reakcie, ktoré ju poškodzujú. To, že ako presne jej to škodí, tak to už si nepamätám, ale ak ťa to zaujíma môžeš si o tom dačo prečítať na http://batteryuniversity.com/ . Nad 3V sa jej nemá čo stať, minimálne nie pokiaľ sa do pár hodín baterka nabije.
A keď už to tu tak podrobne rozoberáme, tak by možno stálo za zmienku, že baterky sú spotrebný tovar a nejako extra sa zaoberať ich životnosťou nemá zmysel, keďže po určitom počte cyklov bude mať vysoký vnútorný odpor a to bude pri používaní spôsobovať problémy. Takže vybíjanie po 3,7V oproti vybíjaniu po 3,3V prinesie zo tri cykle navyše, ale podľa mňa to za 30% energie, ktorá tak nikdy nebude využitá nestojí.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 20. 3. 2016 o 07:02
Stále sa mi zdá že nerozlišujete napätie po odpojení a uležaní, od momentálneho napätia pri zaťažení nejakým prúdom - vysokým či menším a od toho závislý pokles napätia.
Je tam určite aj hranica kedy je už napätie malé aj pri zaťažení, ale podľa mňa sa to výrazne mení a aj je to iné pre modernejšie alebo hoci aj len novšie baterky a tá hranica sa zvyšuje lebo baterky sú čoraz lepšie a teda tvrdšie, čiže držia pri odbere vyššie napätie - ale toto je hodne neurčité a závisí od stavu ale aj teploty baterky..

Tých 3,6V po odpojení a nejakých pár minútach odležania, je naproti tomu prakticky fixná hodnota daná chémiou, a nemení sa ani s vývojom lepších bateriek a ani s ich aktuálnym stavom, a dokonca ani s momentálnou teplotou. Pod 3,6V naprázdno je v baterke tak málo kapacity, že nemá zmysel ju využívať a je to jednoducho koledovanie si o problém (a nejde ani tak o pár eur za novú baterku, ale o to že poničená nebude už pri ďalších letoch poriadne fungovať = držať také napätie ako by mohla, a poletí Vám to horšie ako keby ste si ju šetrili a bola v dobrom stave.. alebo môže "prdnúť"..).

Len to že aké bude to napätie po odpojení, sa zistí až po tom odpojení a odležaní, takže je obmedzujúce myslieť na to a dodržať nejaké podmienky.
Mne sa zdá že je normálne použiť meranie odobranej kapacity, a telemetriu - dnes je to už bežná vec, mám napríklad 1500mAh baterku, nastavím si pípanie na 1000mAh a viem že môžem v pohode doletieť k letisku a prípadne aj párkrát opakovať pristátie ak treba..
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Autor: VladoVrancik Správa zaslaná: 20. 3. 2016 o 10:02
neclovek:
Od 3 do 2,5V je to neisté a závislé na presnom chemickom zložení, ale pod 2,5 to baterke 100% škodí, keďže pri takom napätí v nej vznikajú chemické reakcie, ktoré ju poškodzujú. To, že ako presne jej to škodí, tak to už si nepamätám, ale ak ťa to zaujíma môžeš si o tom dačo prečítať na http://batteryuniversity.com/ . Nad 3V sa jej nemá čo stať, minimálne nie pokiaľ sa do pár hodín baterka nabije.
A keď už to tu tak podrobne rozoberáme, tak by možno stálo za zmienku, že baterky sú spotrebný tovar a nejako extra sa zaoberať ich životnosťou nemá zmysel, keďže po určitom počte cyklov bude mať vysoký vnútorný odpor a to bude pri používaní spôsobovať problémy. Takže vybíjanie po 3,7V oproti vybíjaniu po 3,3V prinesie zo tri cykle navyše, ale podľa mňa to za 30% energie, ktorá tak nikdy nebude využitá nestojí.



Neclovek vela zalezi aj na tom naco tu baterku pouzivas ak na auto tak mas pravdepodobne pravdu,auto ma velky odber a to tiez prispieva k rychlemu opotrebovaniu baterky a myslim ze kazdu druhu sezonu ich mozes menit pri lietadle vsak tym ze baterku v zatazi nepodbijes pod 3,5V co je v klude asi 3,7V ti da k dobru este jednu sezonu
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 20. 3. 2016 o 10:39
coro:
Stále sa mi zdá že nerozlišujete napätie po odpojení a uležaní, od momentálneho napätia pri zaťažení nejakým prúdom - vysokým či menším a od toho závislý pokles napätia.
..

Je to zhrnuté v tej peknej vete, čo som citoval, vyššie.
Načo letieť pod 3,6V, keď motor už aj tak neťahá , čo je jasný signál, že treba pristáť. Pri danom modeli a záťaži treba nastaviť "hvizdák" na menšie U, tak aby po pristátí ukazoval, bez záťaže, cca 3,6V. Na nastavenie postačia asi 2-3-4 lety. Sám lietam na čas, ktorý sa starnutím aku. skracuje. Používam aj tlmtr. Hvizdák, pípák mám stále vždy poruke pre rýchlu kontrolu stavu akmulátorov.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Autor: neclovek Správa zaslaná: 20. 3. 2016 o 11:07
To, či v záťaži alebo naprázdno je jedno - hlavný je ten "zlom" ku ktorému nastane a od ktorého napätie začína prudko klesať, vtedy je baterka skoro úplne vybitá. Ja mám napr aj staré baterky a aj nové, stará baterka pri záťaži nemá problém ísť aj po 3V a stále drží, lebo má vysoký vnútorný odpor, takže pri zaťažení na nej vzniká vyšší úbytok, pod 3V na nej napätie začína prudko klesať, tak vtedy viem, že je vybitá a pristanem, po pár minútach to napätie vylezie späť na 3,3 - 3,6V. Nová baterka zas presne naopak - je tvrdá, má menší pokles napätia a už pri 3,4V začína prudko strácať napätie (ešte prudšie, ako tá stará) a po pristátí sa vyšplhá ledva na 3,5V.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 482 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: