Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
sneikpd
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Autor: sneikpd Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 11:03
Lipo batérie a ich "C" napríklad 25c 40c 60c. Je možné a batériou s vysokým C poškodiť motor? prípadne regulátor? A ešte či medzi napr 25c a 50c je nejaký veľký výkonnostný rozdiel alebo je to zanedbateľné.

Díky za info.
WiiPro
modelár

Príspevkov: 1516

Moje modely
Poslať správu
Autor: WiiPro Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 11:32
nie, to urcuje len aky velky prud je schopna lipolka poskytnut bez toho aby sa poskodila. napr 4000mah baterka ktora ma 20C moze dat 80A. rozdiel tam bude hlavne v zrychleni, v rychlosti rozdiel nepostrehnes
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Autor: eMDee Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 11:32
nie je mozne poskodit motor ani regulator, ak chces poskodit motor ci regulator, tak je to ich nevhodnou kombinaciou alebo nevhodnym zpredovovanim, nie tym ze baterka ma dost energie im v tomto poskodeni asistovat, ona len robi, co si ty dvaja vypytaju, bud im to zvlada poskytnut, alebo sa pose*ie

rozdiel medzi 25 a 50C zavisi od poziadaviek tvojho systemu. ak tvoj motor taha odber ktory je pokryty 25C, rozdiel bude mensi, [urcite nie 2nasobny, ale vymyslim 15%] ale bude [takisto vyssie Cecka znamenaju ze baterka drzi lepsie napatie pod zatazou, coz sa tiez pozitivne prejavi na vykone auta*]. Ak motor vyzaduje viac ako 25C, tak prva baterka ti umre, druha system bude pohanat. Toto je teoria v idealnom svete. Nezabudni ale na to, ze C-oznacenie bateriek je hodne diskutabilna zalezitost, preto aj ked v teorii ti staci 20C 5000mah do asi kazdeho normalne pouzivaneho auta na trhu, kupujeme 70,90C, 100C baterky a dufame ze to bude dost. Odhliadnuc od znaciek/konkretnych typov bateriek, ktore klamu v specifikaciach sa da povedat ze co najvyssie C ake mas moznost kupit, bude len prinosom.


*preto bude rozdiel aj v max rychlosti kedy si auto pyta velku energiu a napatie slabsej baterky klesne nizsie.
canndale
modelár

Príspevkov: 85

Moje modely
Poslať správu
Autor: canndale Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 13:32
Podla mna s tym poskodenim baterkou s vyrazne vyssim C je to na povazenie. Ked je pouzita baterka napr s 20C, nedokaze natlacit viac Amper ako je dimenzovana a trosku funguje ako ochrana pred pretazenim, pretoze nedokaze dat tolko prudu (ak ho motor/regulator vyzaduje - poddimenzovana bateria), ktory by poskodil elektroniku. Ked sa pouzije baterka s vyssim C pri takomto systeme, je mozne, ze motor vytiahne vacsiu amperaz z baterie a znici regulator.

Ale stale sa bavime o nevhodnej kombinacii motor/regulator. Ked je kombo dobre navrhnute (vhodna kombinacia parametrov motor+ESC), navysenim C by sa nemalo nic stat.

co sa tyka rozdielu vykonu, vzdy je to od motora, napr pri mojom LRP x12L je rozdiel medzi 20C a 40C bateriou dost vyrazny - hlavne akceleracia. ale pri druhom brushless modeli rozdiel nieje takmer ziadny, mozno jemne lepsie akceleruje (10% agresivnejsie?)
Bydlisko: Bernolakovo ( 40 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 13:39
eMDee:
do asi kazdeho normalne pouzivaneho auta na trhu, kupujeme 70,90C, 100C baterky a dufame ze to bude dost

No zalezi co povazujes za normalne pouzivanie. Ak pod tym rozumies agresivnu jazdu s 1/8 autom na 2S lipolku, tak ano.
Ja som jazdil s e-revom a pouzival som Zippy compact 2S 5000mAh 20C a bolo to uplne v pohode. Jazdil som 2ks v serii ako 4S. Teraz v slashovi 2S 5Ah 40C, ale to len preto, ze nabijam vsetky lipo 2C.

Predpokldam, ze toto ale nie je pripad sneikpd. Ak to pojde bud do toto himota alebo do rustlera z profilovky (ak som ich spravne identifikoval z tej malej fotky), tak urcite nepotrebujes take vysoke C-cka. 5000cka lipolka 25C-30C bude stacit (ak nejaku cinsku lipo tak mozes dat aj 40C).

Zvysok uz bol spomenuty ak mas dobre dimenzovany regler k motoru nic by sa nemalo stat.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Autor: eMDee Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 15:30
Tomi, je citit fest rozdiel v aute z "cinskej" lipo na "poriadnu" lipo. ide to s oboma, ale ta zmena je ako kopnutie do zadku v niecom ako erevo by si to mal urcite citit.

canndale, to je zaujimava teoria, isty zmysel to ma ale ja by som sa tym neriadil, podla mna ci 50C ci 70C, furt ta baterka da na zlomok sekundy/niekolko sekund viac nez dostatok energie na to aby poskodila co jej clovek/nahoda da prilezitost poskodit. ked som zle zapojil, samozrejme som veci vyskratoval, ked sa mi zaseklo auto pod plynom zhorel regler za 5s aj ked tam bola NiMh. 20C batekra ti ma dat trvalo 20C, to neznamena ze na par sekund nevypluje zo seba 500A a kto by pouzival 20C [sorry tomi ]


jeho otazka bola, ci viac C znamena problem -NEznamena. Ma to prinosy? Ma. Ci sa mu oplati platit za vykonnejsiu - zavisi od neho, kym nevyskusa raz, tak si obraz nespravi, suhlas s tomim, ze pre vacsie auto a vykonnejsi system to bude markantnejsie.
Turnigy
modelár

Príspevkov: 400

Moje modely
Poslať správu
Autor: Turnigy Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 15:40
Záleží aj na kapacite nie len C, je rozdiel 2,2Ah 20c a 8Ah 20c
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 26 rokov )
canndale
modelár

Príspevkov: 85

Moje modely
Poslať správu
Autor: canndale Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 15:48
eMDee, suhlasim, ked das do porovnania 50C a 70C, tak to nieje velky rozdiel
.. to ze na zlomok sekundy su tam vysoke prudy prevysujuce C na baterke je jasne, ale prave tuto spicku pri nabehu by mal regulator ustat v tom burst mode, ci (na moj ESC HK pisu 120A, 480A burst - 480A)

.. pre zistenie rozdielu je najjednoduchsie pozicat od niekoho, kto ma vykonnejsiu baterku ci je to rozdiel pri jazdeni, po vymene baterie je to samozrejme aj o uprave naprogramovania ESC, aby vedel potencial vyssich C vyuzit.

Turnigy: samozrejme - to je klucovy faktor, nejak som automaticky bral ze sa pohybujeme okolo 4500 - 5000mAh.. ked zoberiem 1000mAh aj 80C, je to dost o nicom
Bydlisko: Bernolakovo ( 40 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 1. 2. 2016 o 18:06
eMDee: V podode. Ja som tych 20C uviedol ako taky priklad. Chcel som tym len povedat, ze nie vzdy to treba riesit C-ckami ( ak nemusis napr. kvoli pravidlam). Ide to potom do financii a ak ta baterka naozaj musi davat vykon v zmysle 60+ C a velke kratkodobe spicky, tak aj tak vela cyklov nevydrzi (minimalne podavat taky vykon).
Osobne do aut odporucam obvykle pre 1/10 5000mAh 30C a do 1/8 pridat urcite voltaz.
Konkretne hodnoty ale uz zavisia od daneho auta a pohonu.

PS u 1/10 auta tie CCka ale netreba tak riesit tam niesu az take odbery pri beznom jazdeni a je otazne do akej miery to 1/10 auto bude schopne ten pridany vykon (C) v tej mierke vyuzit.
Ps2. A ak to ma ist do rustlera s jednosmernym kombom tak viac ako 30C (5Ah) nema ani zmysel si myslim.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
sneikpd
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Autor: sneikpd Správa zaslaná: 2. 2. 2016 o 09:12
Dík páni za názory a odpovede. Ešte by som doplnil že moja otázka smerovala hlavne na to že vyrobca uvádza pri všetkých svojich lipo batériach 25c a ja používam 45c 5800 mAh. Nieje problém kúpiť aj batériu s vyšším "c" len či to nebude zbytočná investícia. Používam tie lipolky v rustleri ale aj v himoto truggy. Osobne som s batériami veľmi spokojný a aj s výkonom aut hlavne s rustlerom keďže som vymenil prevodové kolesá z 16/90 na 28/86. No a zmena bola veľká. Ja osobne nepotrebujem 100km/h to mi už pripadá zbytočné a asi ťažko sa to dá využiť. Na také to vybláznenie myslím stačí aj to čo mám.
Čiže investícia do veľa c asi vzdávam.
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 2. 2. 2016 o 13:20
Do toho himota a rustlera uz nema zmysel kupovat silnejsie lipolky. Tie tvoje 45C 5,8Ah, si myslim, bohate stacia. Davaj si ale pozor na teplotu motora. Tie prevody 28/86 su robene na rychlu jazdu na tvrdom povrchu a nie su idealne na offroad jazdenie. Pri takej beznej oftroad jazde kde casto pridavas a brzdis sa ten jednosmerny motor nemusi stihat chladit. Teraz v zime by to malo byt este v phode, ale ked sa otepli...

PS. neivestuj zvytocne do baterii s vyssimi C, ale radsej do striedaveho komba.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
sneikpd
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Autor: sneikpd Správa zaslaná: 3. 2. 2016 o 10:16
Dík za názor a na chladenie motora sa snažím dávať pozor. Oveľa viac jazdím na tvrdom povrchu a aj dlhšie vzdialenosti.
A o striedavom kombe som tiež uvažoval no investícia to nieje tiež malá a osobne by som asi potenciál toho komba málo využil. Zatiaľ ostávam pri jednosmeráku prevody 28/86 a 2s lipo. Samozrejmosťou je šetrne k motoru. Možno trochu pomôže aj chladič motora.
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 5. 2. 2016 o 21:12
trošku OT ale nebudem zakladať koli mojej otázke na emdeeho novú tému. baterky som doteraz kupoval z HK samozrejme koli cene, bol som spokojný, používal som v 1/10 modeloch, aj keď summit, e-maxx je čosi viac ako 1/10, ale baterky stačili. teraz po kúpe 1/8 monster truggy vidim že počas jazdy čoraz viac slabnú a je to dosť viditeľné, a to sú 5ah a v uvdzovkach 60C 5ah emdee spominal si, že prejsť s týchto bateriek na riadne baterky je podstatný rozdiel, tak poraď niečo, jazdïm 2x 2s ako 4s a planujem zakupiť jednu baterku 5s
Bydlisko: Nitra
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Autor: eMDee Správa zaslaná: 6. 2. 2016 o 09:21
5sko ti neporadim, ja strkam do aut hardcase baterky a tam 5s asi nikto nepredava, 2s + 3s by som ja osobne nekombinoval , chcem mat vsetky clanky rovnako schopne a specificky vybrate pre moj >kus< baterky. je pekne ked clovek dojazdi a vsetky clanky su vyrovnane a dostavaju rovnako zabrat, takze ja kombinovaniu nefandim. ak ti nezalezi na tvrdom obale, mozes pohladat nejake letecke baterky, ale tam ja nemam prehlad. byt tebou tak by som stejne isiel do 6s , na rozumnom prevode a ak mas moznost, radsej prisposobil nastavenia ovladaca/regulatoru tak aby si z toho vytazil co najvia [tj vykon ako 5s priblizne pri nizsich prudoch a nizsich teplotach]
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 6. 2. 2016 o 10:59
Do akej voltaze (na clanok) vybijas lipolky?
Ak nemas problems velkostou lipoliek, ze ti to do auta vojde, tak skusil by som aj zvysit kapacitu. 7Ah-8Ah by ti dalo pri rovnakych Cckach vacsie prudy a zaroven by si mohol jazdit rovnako dlho ako doteraz, ale vybijal by si lipo dajme tomu len do 3,8-3,6V, kedy este baterka "netrpi" a vie podat cca udavany vykon. Ak letecke baterie tak mozno skusit gens ace, ktore vies u nas lahsie zohnat, alebo napis SS.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 539 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: tarres,